Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=MrLF=-
senior tag
válasz
Alogonomus #15 üzenetére
Jó lett volna ezt a tesztben is látni, mármint 5700XT és a 6700XT is.
Akkor ez a 7600XT, kb. 5700XT szintje, csak kisebb fogyasztással. -
Robitrix
senior tag
igazad van. a GTX 1060-nál eltért a GPU egy kicsit. az egyikben egy GP106-400-A1 volt a GPU a másikban meg egy GP106-300-A1 volt, A kisebben pár végrehajtó egységből kevesebb volt. Volt köztük nyers számítási teljesítményben úgy 0,44 TLOPS különbség. 3.935 TFLOPS vs. 4.375 Tflops. illetve G3D Mark tesztben 9760 pont vs. 10080 pont. Játékok közben ki is jött a kártyák közt néhány FPS különbség. Aminek egy részét a kisebb VRAM okozta. Amúgy létezett belőle egy 5 GB VRAM-os verzió. De azt nem árulták a világban hanem inkább csak Kínában. Nagy népszerűségnek örvendenek a videó játékok játéktermekben és az ottani számítógépekben fordult elő az 5 GB-os verzió pár százezer példányban.
-
paljani
aktív tag
Nincs rossz termék, rossz ár van csak. Ennek borzasztóan rossz az ára (vs. teljesítmény). Konkrétan értelmezhetetlenül szar. Ezt biztosan komolyan gondolja az áemdé, mert viccnek durva lenne…
-
hobizoli
nagyúr
kb ennyiert veszel egy RX7700XT-t is a piros oldalrol, osztjoreggelt
majdnem 1,5x gyorsabb volt, hiaba "csak" 12GB-s
pont errol volt szo anno fel eve a 8GB-snal, hogy ehhez hiaba lenne tobb RAM, ahol az jo lenne oda a GPU loero lesz fika
lasd hazon belul a 7700XT 12GB-l is mennyivel gyorsabb ennel ~ugyanennyiert -
Lokii
aktív tag
-
A videokártya teljesítmény/fogyasztás mutatóját sikerült a teljes rendszer fogyasztása alapján kiszámolni...
Látom nem volt véletlen, mert így kedvezőbb lett az eredmény az újdonságra nézve.
Ennyi pénzért ezt az AMD nyugodtan injektálja a saját hátsó felébe... az NV is kérem tegyen hasonlóképpen az RTX 3050 6GB/3050/3060/3060Ti/4060/4060Ti vonallal. Mindegyiket feljebb árazták kb. másfél kategóriával, mint ahová a chipje alapján való lenne.
-
4060 dupla annyi rammal, 75watt fogyasztastobblettel hm... (+gondolom lassabb rt de az engem nem nagyon mozgat)
-
Lokii
aktív tag
Jó mondjuk azért a nagyobb savszel csak segít , viszont nekem mindig 128 bites kartyak voltak a kornak megfelelően magas VRAMmal így magas savszellel tapasztalom nincs ( Ati 9250 akkor még nagyon kicsi voltam 128 MB szerintem Sporenál még elment de RAM kevés volt 512 MB , Px 8600 GT 256 MB, gt 440 1 gb , RX 560 non Evo 4 GB)
-
Lokii
aktív tag
válasz
parandroid #43 üzenetére
Mondjuk ez is igaz
-
Robitrix
senior tag
válasz
HUN_Sector #39 üzenetére
Amúgy jól mutatja a különbséget, hogy régen létezett például az 570/580-as kártyából 4 és 8 GB-os változat. A 8 GB-os azért nagyobb teljesítményt nyújtott. Mint ahogy létezett a GTX 1060-ból is 6 GB és 3 GB verzió. Minden paraméter megegyezett a kártyáknak, órjalelek, sávszél memória fajta stb. és a megfelezett VRAM miatt az olcsóbb verzió teljesitménye is kisebb volt 10-15%-kal.....
-
Robitrix
senior tag
Ez valóban így van. Például a 8 GB-os RTX 3070-esre már egy WZ-ben is sokan panaszkodtak váratlan teljesítmény bezuhanások miatt. Játszottak mondjuk 130-135 FPS körül mondjuk FHD-ban, aztán váratlanul pár másodpercre bezuhantak 50-60 FPS környékére. Ezt vélhetöen a 8 GB RAM okozza. Hiába 256 bites a sávszél. A kisebb VRAm miatt többször kell adatot feltölteni a VRAM-ba a hátérbe és ez teljesítmény vesztéssel jár. Például egy 12 GB-os RTX 3060 nem csinál ilyesmit. Igaz ott csak 192 bites a sávszél és a gyengébb grafika miatt mondjuk hasonló beállítás mellet csak 110 FPS volt, de nem történtek szélsőséges 50-60 FPS-re bezuhanások. Amúgy csináltak egy teszt kártyát úgy egy éve ami mindenben megegyezett az eredeti 3070-essel csak nem 8 GB volt rajta a VRAM, hanem 16 GB. Aztán letesztelték 25 népszerű játékkal és az jött ki, hogy 3-24% közt nővekedett a játékok FPS-se ugyan olyan beállítás mellett. Ami azért azt mutatja, hogy emberiség elleni bűncselekmény mostanában 8 GB-os kártyákat kiadni ráadásul 128 bites memória sávszéllel. Amúgy létezik a RTX 3060-bol is egy 128 bites 8 GB-os olcsóbb verzió. alacsonyabb is a teljesítménye úgy 25-30%-kal, mint az eredeti. Lehet, hogy 12-15 ezerrel olcsóbb, de nagyjából a RTX 2060 szintjét hozza csak. Valamiből(valamelyik régebbi RTX kártya) ráadásul 1-2 hónapja adtak ki egy 96 bites sávszéles verziót. Ami már az emberiség elleni bűncselekmények minősített verziója....
-
Robitrix
senior tag
Nem vagy egyedül. Nekem is simán elfogadható tégla falként az első verzió. Főleg ha a másodikhoz további mókolás és teljesítmény kell a hardvertől. A RT elött is megoldották a játékokban a fényeket, tükröződéseket, vizek felületét és egyebeket. Teljesen jól megfelelő teljesítménnyel. Az RT és egyebek csak csili-viliznek egyet rajta. Amellett, hogy jól lerontják a teljesítményt. Nekem például egy CP 2077 RT nélküli kinézete jobban bejön. Az RT-s verzió nekem túl csicsás...... mintha egy neon fény reklámban lennék.
-
Duck663
őstag
válasz
parandroid #49 üzenetére
Úgy látszik nem vagyok humoromnál!
-
Duck663
őstag
válasz
parandroid #47 üzenetére
Nem értem a problémádat! De komolyan nem. Ez egy teszt, ahol egy modern VGA-t tesztelnek, mi köze van ennek egy felhasználó által használt OS-hez? A teszt nem nekem szól!
-
Duck663
őstag
A játékokat nem kellene már frissíteni?
-
-
parandroid
félisten
Az árképzés azért becsapós, mert a Hellhound alapból nem budget kategróia, eleve drágább kártyák, másrészt ugye 16GB RAM - hogy van-e értelme ezen a kártyán, vagy nem, az egy másik téma.
Németeknél amúgy 349 EUR-ért van, ami nem annyira rossz ebben a mezőnyben:
8GB PowerColor Radeon RX 7600 Hellhound - 299 EUR
16GB PowerColor Radeon RX 7600 XT Hellhound - 349 EUR
12GB PowerColor Radeon RX 7700 XT Hellhound - 419 EUR
16GB PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound - 546 EUR
20GB PowerColor Radeon RX 7900 XT Hellhound - 739 EUR
(mindfactory.de)p
-
cucka
addikt
válasz
HUN_Sector #39 üzenetére
Amiről beszélsz, az a busz szélessége a gpu és a kártyára épített vram között.
Ami lehet akármennyire széles, az nem fog segíteni akkor, ha neked a pcie buszon keresztül a viszonylag lassú rendszermemóriából kell betölteni az adatot. -
bobalazs
nagyúr
válasz
HUN_Sector #39 üzenetére
Ez a bitsáv szélesség téma rég nem úgy van ahogy elmondták, többek között a színsürítés miatt (delta color compression)
-
PuMbA
titán
válasz
HUN_Sector #39 üzenetére
Ez nem igazán így van. RTX3070 ugyanúgy szenved a 8GB-jával, mint a többi kártya, hiába a 256bites busz.
-
HUN_Sector
őstag
válasz
Alogonomus #9 üzenetére
Ilyenkor jön képbe a sávszélesség. 8 GB ram és 128 bit közel sem ugyanaz mint 8GB ram és 192/256 bit. A memóriabuszon tölti és üríti az adatokat a vga, egy-egy pályarészlet és modell meg nem eszi meg azt a ram mennyiséget, amit a kártya tárol. Ergo egy gyors adatforgalmú 8 GB-os kártyán fhd highon akadásmentesen el tudsz játszani azzal, ami lehet hogy egy lassabb kártyán akadást okoz.
Persze ezen kívül még van több másik ok, a chipek fajtája, cache, meg mifene. Mindenesetre ennyire nem fekete-fehér a helyzet.
-
zseko
veterán
válasz
pandras83 #31 üzenetére
Nekem nem prekoncepcióm van, hanem játszottam RT-s játékokkal. Igaz, még nem saját gépen hanem havernál, a Vega56-om ugye erre alkalmatlan. Nem tagadom, rohadt jól és valósághűen néztek ki, mégsem tudtam annyira beleélni magam a világba, mint a régi, régebbi játékoknál. Lehet más lesz majd a véleményem ha nem 8-10 órát hanem többet játszom RT-vel, ám jelenleg viszont csak annyit tudok mondani, hogy a linkelt példaképek közül számomra nem az alsó, 'AI Enhanced' által 'feljavított' néz ki jobban és befogadhatóbban. Lehet ha ember konfigolta volna és nem egy AI akkor jobb lenne (ennek szólt a csodaAI), ahogy az is lehet ha mozgásban, játék közben látnám már más(abb) lenne a véleményem, ám erre majd csak akkor tudok visszatérni miután vettem RT képes kártyát. Addig marad az, hogy a játékélményt előrébb sorolom a kinézetnél.
-
PuMbA
titán
válasz
GhanBuri Ghan #35 üzenetére
"Igazából ez lenne az értelme"
Meg az is az értelme, hogy fény csak oda jusson, ahova a valóságban tényleg jutna, illetve az árnyékok is részletesebbek legyenek, mert ugye a raszter itt is hagy maga után kívánnivalót. Egy nagyon részletes objektum árnyéka raszter alatt a legtöbb esetben rosszabb minőségű, mint maga az objektum tényleges alakja.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Alogonomus #15 üzenetére
Köszönöm!
#20 NandoXXL
A reakciók alapján sajnálom, hogy nálam nem jelenik meg a kép...#32 copass
Igen, erről Abu is írt még az első RT-s kártyánál, hogy most lényegében "bele vannak égetve" a textúrába az árnyékok, a fényviszonyok, ezért a terepet nem igazán lehet átrendezni, a tárgyak újrafelhasználása is nehéz, nagy könnyebbség lenne a játékok íróinak, ha ezeket valós időben lehetne számoltatni. Igazából ez lenne az értelme, nem az, hogy ha csinálsz egy állóképet a játékról, akkor a szemben lévő ember szemébe belezoomolva ki lehessen venni a mögötted lévő táj körvonalait, mert őszintén, ennek igazából semmi értelme. -
PuMbA
titán
válasz
Hun'reeth #33 üzenetére
A raszter viszont még pontatlanabb imitáció az RT-hez képest, szóval nem tudom, hogy mire akarsz kilyukadni
Mindenki tudja és látja a raszter grafika nagy hibáit, amit napestig lehetne sorolni és képeken mutatni, tehát nem véletlenül megy mindenki a játékiparban az RT fele: Spider-Man 2-ben és Avatar-ban már kikapcsolhatatlan RT van konzolon is. Ahogy telik az idő és erősebb konzolok lesznek, annál inkább RT lesz mindenhol.
-
zseko
veterán
válasz
pandras83 #19 üzenetére
Nem az van hogy az eredetihez annyira ragaszkodnék, egyszerűen jobban tetszik.
Lehet hogy a kép mondanivalója ez lett volna, de számomra nem ez jött át belőle
Elsőre még az se hogy az fal lenne. A Crysis 2-nél például a BlackFire's Mod + MaldoHD durvát dobott a képminőségen, és nem kellett hozzá csodaAI meg RT.
Lehet furán vagyok bekötve, az eredeti nekem 'élethűbb', jobban bele tudom élni magam az 'ott vagyok' érzésbe, mint a módosítottnál, de ez nem csak erre a játékra vonatkozik, hanem egyébként is, az rt nélküli élményvilág számomra 'élethűbb'. Amiket láttam, kurva jól néznek ki az rt-s megoldások, képek és úgy a környezet, meg minden (minden játékra értve, nem csak erre), csak épp nálam megöli a játékélményt. Ami mindenesetre érdekes -
PuMbA
titán
válasz
Hun'reeth #22 üzenetére
"hol kisegítenék a játékot a plusz rammal, ott már a gpu ereje is kevés"
A VRAM nem a kártya gyengeségén segít, hanem a textúra minőségen. Állítsd be egy játék textúra minőségét alacsonyra majd magasra és meglátod, hogy ugyanannyi fps-ed lesz
Ha több VRAM van a kártyán, akkor magasabb textúrákat állíthatsz be a GPU erőtől függetlenül. Erre való. Tehát ha egy 8GB-os kártyán Medium grafikán tudsz játszani High textúrákkal, akkor 16GB-oson Medium grafikán Very High textúrákon fogsz tudni játszani.
GTA VI-hoz azt gondolom, hogy nagyon kevés lesz a 8GB, mint ahogy az 5-höz is anno kevés volt a 2GB a legmagasabb textúra minőségen, miközben alig voltak még elterjedve a 4GB-os kártyák.
-
Hun'reeth
őstag
válasz
Alogonomus #9 üzenetére
A Horizon-t nyomom a 2060-nal
és tökéletesen kiegyensúlyozható a játék úgy, hogy gyönyörű is (messze medium felett) + jól is megy és egyáltalán nem esik be az fps.
Csak kicsit turkálni kell a beállításokban.A 16GB-os verziók azért érdektelenek mert nagyon vékony az a mezsgye ahol kisegítenék a játékot a plusz rammal, ott már a gpu ereje is kevés. Ez a teszteken is tetten érhető. Miközben a felár meg jelentős.
#11 Sinesol: Értelmetlenségében ugyanaz a kategória. A 8GB-os verzióhoz képest marhaság megvenni.
-
pandras83
őstag
Nincs ezzel semmi gond, sokan ragaszkodnak az eredetihez. Nálam ez az év legjobban várt megjelenése, remélhetőleg kijön őszre-télre.
Az lett volna csak a két kép és a link mondanivalója, hogy az rt nagyon is fontos (lesz) a textúrák minősége szempontjából. A CP2077-ben path tracing mellett látszik igazán, hogy mire képes. A műanyag tényleg műanyagnak néz ki, a fém fémnek stb...A tárgyakról lepattanó fény az adott tárgy színét "továbbítja" a környezete felé.
-
zseko
veterán
válasz
pandras83 #17 üzenetére
Lehet én vagyok a régimódi és csak az én véleményem ilyen, de az eredeti az számomra jobb. Azon szimplán egyből azt látom hogy fal, míg a második egy túlélesített vacaknak néz ki. Az elsőnél csupán egy jobb textúra és némi tesszelláció kellene, a másodikon a 'kevesebb néha több' igazolását látom inkább. Néztem a linkelt Twitter fiókból a videót, nekem nem jön be, az eredeti képi világa az idejétmúltsága ellenére még mindig jobban tetszik.
-
pandras83
őstag
"RT hidegen hagy teljesen max néha változatosságnak bekapcsolnám, textúra jóval fontosabb számomra"
A képek a HL2 RTX remix projektből vannak. -
GodGamer5
addikt
Ezerszer inkább egy 4060 ti 16gb. Jelenleg is ilyet használok, halk, hűvös, undervoltban is kiemelkedő és brutál tuningolható...
-
Alogonomus
őstag
válasz
GhanBuri Ghan #14 üzenetére
10-15 százalékkal gyengébb, viszont kb 5 százalékkal takarékosabb is a 7600 XT.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Hogyan aránylik a 7600XT a "népkártya" 6700XT-hez képest?
-
zseko
veterán
hát, továbbra is csak a 7800 XT-t látom mint elsőt, amire már érdemes lecserélnem a Vega 56-ot.
-
Alogonomus
őstag
Ennek és a 4060Ti 16GB-os verziójának is ugyanúgy csak abból ered a létjogosultsága, hogy nagyjából másfél éve megérkeztek azok a játékok, amikhez már 1080p esetén is több, mint 8 GB VRAM kellett volna. Eleinte (Hogwarts Legacy, Last of Us: P1, Halo Infinite, Forspoken, Calisto Protocol, Plague Tale: Requiem, stb) csak a 1080p maximális grafikai beállítások környékén jelentett gondot a 8 GB-os kapacitáskorlát, de például a nagyjából egy hónapja megjelent Horizon Forbidden West esetén már 1080p medium esetén is 8 GB-nál többet szeretne használni a játék, amit csak a rendszermemória használatával tud megoldani, vagyis az fps értéke időnként beesik, amikor a kártya memóriája helyett a rendszermemóriában található adatra van szüksége.
Ahogy korábban a 4 GB-os, majd a 6 GB-os kártyák fölött eljárt az idő, úgy már a 8 GB-os kártyák esetén is egyre alacsonyabb grafikai beállítást kell választani a stabil működéshez. Attól még nem rosszak a 8 GB-os kártyák, csak inkább 2023 előtti játékokhoz passzolnak. -
jaszy91
aktív tag
Ha ez segít, akkor én RTX 2070-ről váltottam RTX 4070 Super-re. De előtte én is a sima 4070 és a 7800XT között vaciláltam. Aztán már a 7800XT mellett döntöttem, amikor szembe jött velem egy MSI RTX 4070 Super Gaming X Slim-es verzió, 250k-ért, gyári gari, meg minden, bontatlan.
Szóval csak azt akartam mondanihogy a 4070 és 7800XT között, csak az ár a különbség. 7800XT-nél erősen tudom ajánlani a SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16GB kiadást. Brutál csendes és brutál hűvös.
-
Darmol
senior tag
Na igen. Ez a felár a 16GB-ről szól. Egyébként nem is az RTX-ek, hanem az Arc-ok ellen árazták, és azoknál határozottan jobb. Ebből nem lesz népkártya, de lefedi a magasabb memóriaigény / alacsonyabb ár szegmensét.
No meg AI-re is ajánlott.
FHD-ra már a 6600XT is bőven elég az esetek 99,9%-ában, én itt inkább QHD-t emlegetnék, bár én azt elvből nem használok.
Magasabb teljesítménynél pedig minimum 6800XT (ha kevesebb a pénz) de inkább 4070 (ha vastagabb a pénztárca). -
Lokii
aktív tag
Így van , Németországban USAban sokkal elviselhetőbb árú meg hasonló országokban, meg 6600-6600 xt ezerszer jobb volt 7600xt-7600hoz képest legalább 7600nak 120.000ert elviselhetőbb az ára ,xt meg 220.000? Az jó , inkább veszek akkor 6700-6800 XTt vagy 4070est
4060 ti 140.000 ftert jobb vétel vagy Intel A770 120.000ert... 8XXX meg jobb RT lesz és kevésbé jó raster, nagyon vártam 7600st és XTt de nagyon későn jöttek 1 év késéssel (xt másfél lol)
RT hidegen hagy teljesen max néha változatosságnak bekapcsolnám, textúra jóval fontosabb számomraBattle magere kíváncsi leszek de az is késik elvileg 2024 január -februarban jelent volna meg
-
bobalazs
nagyúr
Ezzel az árral 7700 XT szinten kellene teljesítenie.
-
Hun'reeth
őstag
Ehhez hasonlóan értelmetlen vga nem sok létezik, még a 4060Ti 16GB-os verziója ugyanez.
Mintha együtt gombáztak volna az amdsek az nvidiával.
Csak úgy lenne értelme ennek ha már sima 7600-ast egyáltalán nem gyártanának.
Na meg persze annak az árában adnák!2060 tulajként sem számolok ezekkel, 4070 és 7800XT között vacillálok.
-
Nevetségesen drága.
-
zebra_hun
veterán
Tomb Raider-nél a QHD / FHD nem stimmel. Hiányzik.
A tesztet köszi -
190k-ért?
Ezt?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- Lenovo ThinkCentre M910q Mini PC / i7 7gen/8GB RAM/240GB M2 SSD/12 hónap jótállással
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 9 Pro 64GB / Normál állapotban / 12 hónap jótállással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest