- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Házimozi haladó szinten
- TCL LCD és LED TV-k
- Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
- Bemutatta fizikai szintű, GDDR7-es implementációját a Rambus
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Gaming notebook topik
- 27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
- Modding és elektronikai kérdések
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
A Shimano 780 set es az uj M8000 set kozott a 11 sebesseget leszamitva van egetvero kulonbseg? Mert arban olyan 125 font a fifferencia, ami eleg sok. Vagy ez is az ugynevezett ujdonsag varazsa, ami megmutatkozik az aron is?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
szjoci
őstag
válasz rétisün #56101 üzenetére
Konkrétan egy tízessel van több a 7 éves kocsinkban. Nem semmi
(#56082) Tothgera30: lehet hogy hülyeséget írok, de ha elöl csak egy lánctányér van akkor a GS kanalas RD-M8000 a 39T-s teljes kapacitásával lazán elmegy 11-42 sorral. Elöl meg szerintem tök mindegy hogy hány fogas a lánctányér, ha csak 1db van belőle. Persze lehet hogy tényleg hülyeséget írok, rossz a logika
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz szjoci #56102 üzenetére
Az M8000-es is több verzióban lett kiadva, kínáltak nekem is 11-42-est, elől 30-as tányérral, és bizony kevéske lesz. Nem egészen, mivel nagyon nem mindegy hány fogas a tányér. Versenyzők 34-36 körülit használnak, inkább utóbbi, mert erősek. Nekem a 34-es bőven elég lenne, mászni és asfalra is, mert a 38-as tányérral sem mindig tudom kiforgatni a 11-es sor alját (29er, Nobby Nic 2.25).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
szjoci
őstag
válasz Tothgera30 #56193 üzenetére
RD-M8000-GS lesz a te váltód, mondom én
1x11-ben tudja kezelni a 11-42 sort, előre meg olyan egytányéros hajtást raksz amilyet szeretnél.áhh, most 10-es rendszert keresel, nem szóltam
[ Szerkesztve ]
-
Normi™
őstag
válasz zoli03 #56520 üzenetére
Nem,csak néztem egyszer a neten és ott láttam,de már én sem találom.Könnyen lehet,hogy benéztem,bár itt a fórumon is kérdeztem,hogy van-e/kell-e ilyesmi és azt a választ kaptam,hogy igen.Jó lenne ha azonos hosszú lenne mert vásárlás előtt állok és akkor az M8000-es agyat venném,de kicsit tartok a hézagológyűrűtől,félek,hogy kotyogna vagy ilyesmi.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #56764 üzenetére
Még az M8000-esre kíváncsi vagyok, majdnem berendeltem szettben, de utánaolvasva nem győzött meg. De ha kipróbálnám, lehet változna a véleményem.
#56765 Normi01: Ennél egyszerűbb/gyengébb tárcsákból is elég a 160mm-es. Ha trekking/túra felhasználásra szánsz ilyet, szerintem olcsóbb szett is megfelelő lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kedves ismerősöm beszámolt egy kerékpárt, esetleg ha valakit érdekelne, pont ilyen:
Merida Big Nine Lite 900 2016 29er MTB kerékpár eladó.
Csak egy kis csemegézés: Váz / M8000-es XT szett / Fox 32
Egyik nagy kedvencem a széria, teljesen új, 0km-es a bringa, full 2x11-es Shimano XT M8000-es szettel, 2016-os, 19"-es vázmérettel, bontatlan dobozban van. Ára felől privátban lehet érdeklődni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz #48525824 #59058 üzenetére
Nem, mert nem mindegyiket hirdetem, mivel (mint már írtam) nem nagyon van rá időm egyetem és munka mellett, ezért sokszor tesóm hirdeti. Eleve, szinte mindig van új, dobozos példányom (mint pl. most is a Big Nine Lite 900 ( M8000-es XT, 2016-os). Szóval rám írsz privátban, vagy eljössz, és megnézed személyesen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz maximilian4 #68229 üzenetére
Leginkább akkor érdemes véleményt alkotni és ezt megosztani, ha van vele tapasztalat. Itt nem biztos hogy válaszként kellett volna írnom, ezért előre elnézést kérek. Most ki is zárnám az "egypróbás" usereket, mert az nem nevezhető használatnak. De hogy eloszlassam a kételyeket, és jelen esetben magamra vállaljam a gonosz és a csúf szerepét. Viszont lényeg a lényeg hogy az átütősnek van lényegi jelentősége egy XC MTB kerékpárban is (100mm-es rugóútnál már érezhető), főleg 27.5/29er bringáknál. Azért az 5mm vastag gyorszár tengelyétől mégiscsak erősebb egy QR15 vagy QR12-es átmenőtengely. Shimano XT Group szinthez pedig az M8000-es lánca talán 0,5mm vékonyabb (ha lesz kedvem, lemérem) az M780-as chain-hez képest, tehát lényegi jelentősége nincs kopás fronton, de könnyebb, átalakítás nélkül ott a 40-42T a Cog-on, és a váltás érzet egész más. Így pedig elől egy Narrow Wide-al le van fedve a teljes paletta, maratonozóknak pedig 2x11, és még súlyban mindig spóroltak majdnem egy fél kg-ot. Összefoglalva, néhány fejlesztésnek van érdemi jelentősége, főleg ott ahol időnként versenyen is ki van próbálva.
(Viszont a 9-es XT-nél nem kell leragadni (van feljebb bőven), 50+-os faterom is olyat használ, a 10-es rendszer már lassan kifutó szériás, 11/12-es meg még húzós áron megy, szóval jelenleg kissé ördögi kör, hogy mit vegyen, és hová fejlesszen egy átlagos felhasználó).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Elérte a Big Nine-t is az XT betegség. Kissé meglepődtem mikor a sor elmozdult a kazettatesten, szétszedve tárult elém a hiba. A kazettadob egy része letört. Azt tudtam hogy a 785-ös széria QR darabjai törnek, de úgy néz ki ezt az M8000-nél sem javították ki. Azt sem mondhatom hogy nagy igénybevételnek volt kitéve, mivel 2 versenyen járt, a többi földút vagy aszfalt volt.
Jelenleg egy új alkatrész ára 14700Ft.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Jelenleg kissé le vagyok maradva agyak/felniszett/küllők terén, mivel általában gyári kerékszetteket használok. De eljátszottam a gondolattal hogy mi lenne ha a Meridába fűzetnék egyet, tehát jelenleg M8000 agyas, DT Swiss felnis csoda van benne, ezt váltanám ki. Lényeg hogy 28 vagy 32H legyen, CL, átütős elől-hátul, és ipari csapágyas, brutális rotorhanggal.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz fpeter07 #73293 üzenetére
"...Különbség a sebességeknél van bennük..." Végül rájöttem mire gondolsz, de azért ilyet nem írnék. Tekintve hogy ezek évről-évre változnak, ahogy anno még XT-XTR között is nagy szakadék volt, ami mára eltűnt. Az meg hogy egy Deore váltókar - XT hátsó váltó különbséget is észrevenni, az már tuti. Akkor mit szóljak a 2x11-es M8000-es XT-mel? Vagy az ugyan ilyen számokkal rendelkező Ultegra-mal?
"...XT feszesebben tartja a láncot, egyébként a feladatát mindegyik elvégzi..." Mert az XX, X0 már nem? Deore szinttől Shadow, és Shadow Plus van, ennyi előnye lenne. A feszességet pedig a hátsó váltóban lévő rugó határozza meg.
Tehát mielőtt félrevezetnénk az érdeklődő bringakedvelőt, rugós villákban pusztán acélrugó végzi a csillapítást, ez elég elavult technika, mint mondjuk gépjárműveknél a laprugó. Viszont itt pár cm-et beül, ami nem nevezhető komoly csillapításnak. Tömegük nehéz, általában csavarodnak, szervizelni sem igazán érdemes olcsóbb társaikat, és itt megragadtam a lényeget. Áruk igen kedvező. Ezek szöges ellentéte a levegős teleszkóp, ahol nem olyan könnyen csavarodik, nem csak gyorszáras, de átütőtengelyes verzióban is kapható, mozgásuk olajjal és levegővel csillapított, egész kis tömeg alatt is megindulnak, már kisebb kátyúkat is szépen kimozogják.
Váltók, vagy váltórendszerek terén fura dolgot fogok mondani. De lényeges tényező a váltókar, tehát egy alap szintű váltókarral, de egy felső kategóriás hátsó, vagy első váltóval olyan mint ha az egész rendszer belépő szintű lenne. Itt nézni kell a karok húzásának mértékét, csapágyazást, és olyan funkciókat, mint Deore szériában az egy mozdulattal több fokozatot átváltó mechanizmust. Ezt XTR esetében (okoskáknak XT is), felfelé dupla váltást.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
bunddog
tag
válasz K_Gabor #74311 üzenetére
Igen, az a reset.
Lehet hogy random, de barátnőm bringáján is velo 8 volt és annál is előjött az átlagnál a .E. Egy cserét megér hátha az jó lesz, de szerintem nem.Más dolog: Cserélnék majd valamikor fékszettet slx vagy xt-re, de látom hogy a 675 és a 785 már kifutóban van és az új az M7000 és M8000 vagy ennek a trekking változata. Jobban tetszik az új dizájn mert végre eltűnt az az ezüst elem amin rajta volt hogy slx-xt. Valaki esetleg használta a kifutó szériát és az újat is? Valamivel drágább az új széria és nem tudom van e jelentősebb javulás a régihez képest illetve az újnál ott van ugye mtb és trekking változat de nem láttam a leírásban semmit amitől úgy érezném hogy a drágábbat vegyem csak mert az T8000 és trekkinghez való hivatalosan
-
ShiTmano
aktív tag
válasz geotigris9 #74388 üzenetére
"Az új 8000-es XT fékek maradnak csak el teljesítményben a korábbi szériától, nem szeretik a hosszas fékezgetést" [link]
"Sajnos az M8000-es fékek nem lettek annyira jól eltaláltak, mint előtte az M785-ösek, amiket csak a világ legjobb fékjének szoktunk titulálni." Innen [link]
Itt a kommentek között is írnak róla. [link]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
CaNNa3IS
senior tag
xt m8000 szett ahogy látom 150k körül van.
A ghost-on az a deore fék ami a szűk keresztmetszet.A mondraker foxy váz 2014-ben a legjobb trail bicaj lett.
Olvastam róla pár cikket de sajnos nem próbáltam még. Hosszabb felsőcső ami a stucniből lett kvázi elvéve.
Ezáltal az M-es gondolom hosszabb mint a megszokott 600mm alatti.
Persze tudom, hogy a marketing meg a külföldi bicajos magazinok-nak azonos az érdekük.
[link]
bikemag teszt: [link]A képeken nem látszik nagyon az állapota de ha 2016 februárjában vették akko rtalán nincs nagyon leütve.
Nem tetszik egyik sem "jobban" a másiknál. Mindkettő maximálisan többet tud mint amit ki tudsz használni legalábbis ahogy runner mondaná.
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
Tothgera30
Ármester
válasz Strezi #77251 üzenetére
A Merida stucni nekem sehogy sem jön össze a többi hardverrel. A 140mm-es tárcsát, mint a többiek is írták, el fogod főzni, ha könnyebb user vagy, akkor 160mm/160mm kell rá, (de azt veszem észre, hogy jelenlegi 75kg-ommal, és csomagokkal simán elfér előre a 180-mm-es Ice-Tech) viszont a 785-ps fékekeért nagy piros pötty. Hasonló setup-ban gondoltam nemrég, végül a bilincses M8000 karok nem tetszettek, és I-Spec II-re váltottam, így jött az M8000 fékszett is.
#77328 rétisün: Ismerős már vett egyet (...azóta megtudtam hogy Felt F5-öt...), nem biztos hogy innen, de mindennel együtt 380k-ba állt meg. Persze fék és kerékszett spórolós, de kátyús utakra pont megteszi, amúgy nagyon frankó gépecske.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #77441 üzenetére
Érdekes, mindenki lelkes lett a Radontól, én meg laikusként azt gondoltam, hogy a Cube a nyerő az M8000-es cuccokkal.
A Radon-ból a HD verzió, aminek az alapára több, de most akcióban ugyanannyi, az miben más? Közben rájöttem.nem gond, hogy 3x10-es a Radon? egy személyes ismerősömnek ez volt az első kritériuma, semmiképpen ne legyen elöl 3 tányér, csak kettő
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Tothgera30
Ármester
A Stereo 120 HPA Race 29er-ben igen ütős kis gépezet. Bár az abban lévő Manitou Minute teleszkópot nyugdíjaznám. Az hogy elől ne legyen 3 tányér, baromság, nem hiába teszi az osztrák gyár még mindig elérhetővé a csúcs kínálatában is (KTM Myroon 3x11). Személyes véleményem hogy idehaza felesleges, 2x11 lenne a tuti, ha teheted M8000-el. A linkelt Radon szinte teljes 3x10-es SLX szettet kapott, átgondolva egy generációval újabb, és kettővel fölötte (11set XT M8000 - 10set XTR M980) szintet hozza.
#77446 maximilian4: 1x11, 2x10? Zavart érzek az erőben, a kettőnek semmi köze egymáshoz, 1x11-es rendszer a súlykönnyítés, a gyors váltás, és bla-bla... miatt jött létre, ráadásul ahol keveset aszfaltoznak, ott csak előny (nevezzük XCO verseny specifikusnak). 2x10 már divatjamúlt, mert amennyiből felépíted, teszel hozzá egy kicsit, és máris van egy 11-es rendszered, ráadásul 11-36-os sorra maratonon kevés vagy, ahol a 2x11-es 11-40/11-42-es sorral vogyorogva hasítanak el melletted. Bár érdekes hogy bizonyos fejlesztéseket megcáfolja a közösség, miközben már rég 12-es rendszereknél járunk, 9/50-es cog-al.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A linkelt Kelly's se rossz, talán erre mondanám azt hogy nem nagyon kell rajta fejleszteni semmit. Az SLX fék is elég, M8000 kiszolgál, elől Fox Performance, hátul RS Maxle Lite, mint ha Crank Brothers Cobalt 1 kerékszett lenne alatta. Egyszóval ez eddig nekem nagyon kellene, főleg ha 6 kiló körül megállna.
Ui.: Cube Reaction spórolás. Pedig nagy kedvencem a márka, de versenyzésre ajánlott gépen M315 Deore fék, Manitou M30, M615 agyak, dögnehéz EX21 felnikbe fűzve. 12kg, plusz pedál meg miegymás, és 12,5-13kg-nál járunk. Azért ez kicsapja a biztosítékot, még év végi áresőben is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #77682 üzenetére
Ellettem volna megosztás nélkül is, de ha zavar, akkor nyugodtan tilts le.
#77683 kk831228: Azt el is hiszem, de azért az tényleg úgy szépike.
#77688 StLui: Pontosan, a 29er-re gondoltam. Etalon az a fék, nekem mindig kedvencem marad, jobban is harap mint az M8000, bár utóbbi pedig adagolhatóságra veri oda.
#77708 parkr Az a vicc mikor ez elreccsen egy hegyi etapon.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #77817 üzenetére
Kocog vagyol...
#77840 1eske: A Kellysnél volt talán új Thorx tavaly 250-ért, az ha most is lenne, érdemes összerakni rá. Az újj, mellényúlni nem tusz, és akik vettek, pozitívan nyilatkoztak róla.
#77876 joysefke: Sokáig használtam is, sőt Singlespeed-em volt, haverom versenyzett is ilyennel. Göröngyös, XCO, XCM-en kívűl földi halandóknak tökéletes, fanatikusoknak mindenhová.
#77837 Strezi/ #77882 Strezi/ #77937 Strezi: Szépséges, még mindig, de még mindig össze kell nyomni azt a telót. Egy jó tanács, hátra valami kellemesebb mintájú gumit nézz, hogy aszfalton/földúton gyorsabb legyen, hátra legalább egy 160mm-es tárcsát szerezz be, sokkal több biztonságérzetet fog nyújtani. Az XT 11-es sronál az fáűj legjobban hogy bután vannak a kiosztások (11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46), de ezt már beszéltük is, viszont nézd a SunRace-t (11-13-15-18-21-24-28-32-36-40-46), annál sokkal jobban oldották meg. Ha nem akarsz első váltót, esetleg szerezz be egy MX8-as sort. De mindent egybevetve, nagyon szuper bringa, ha nem lennék ennyire hardtail b#zi, akkor ilyesmiben gondolkodnék én is.
#77925 Emtra Prime: Nagyon rossz helyen nézelődsz, 2x11 Tegrás gépek árai is beestek már rendesen, szerintem 300-350k körül nagyon jó, 1-2 éves vételeket meg lehet fogni. Bár én itthon nem nagyon veszek bringát, de sok webshop is elég korrekt áron dobálja ki a bennragadt gépeit. Új Felt Carbon outit vett ismerős 2x11-es 105-el 400k alatt.
#77927 Atke: "...38-as első és hátul 11-4x-el egész jó lehet haladni..." - 29er-en, már 34-nél is elég húzós, nem hogy 38-nál. Még mindig azt mondom hogy edzetebb usernek, XCO-ra elég egy 32/34 - 11-42, viszont XCM-en single tányérral halál.
#77938 TayRol: Az tényleg jó vétel, nekem meg Cyclocrossra kellene az ára. De annyi nevetségesen primitív érdeklődő felhív hogy lehet végül megtartom, vagy feldobom majd tavasszal ebay-re. Sajnos itthon nem ismrt márka, hiába 3000eur újonnan, meg handmade Italy, FSA/Ultegra szettes, akkor is, inkább megveszi (az idióta) a leélt nagy nevű gépet, közben Carbon nyak/villa/támvilla repedt, mert kint is szezonoztak velük, csapatban, a többit már tudjátok. A másik aki abba köt bele hogy miért nem Tegra hajtómű van benne? Jah, hogy ez gyárilag így jött ki, mert vastagabb a tengelye, mint a Tegrának, és könnyebb, jah, hogy nem csavarodik úgy a váza...
...Milyen vicces hogy hűtött fékbetét a M8000-es XT-nél befütyül nagyobb tempónál, hö-hö, még most is vigyorgok, mint ha ez az előző (M785-ös) szériánál nem lenne...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Előtte a gyári, KTM Tream volt, 90mm-es. Még egy fél kg-ot le akarok faragni a cangából, szóval még Carbon kulacstartó, könnyebb felnik is tervben vannak. Bár a gyári 11,6kg-hoz képest a titán pálcás nyereggel, a 780/785 3x10-es XT helyett, M8000 2x11 XT-re történő váltással is nyertem. Menetkészen, felszerelve úgy 11kg-ba meg fog állni, ami azért nem lesz rossz, tekintve hogy fullos Reaction HPA SL van ilyen súlyban, vagy épp hozza egy átlagos Deore-SLX-XT mix Carbon gép súlyát.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz geotigris9 #78291 üzenetére
'Ha nem a bringán van akkor a mezben, de így súlyban ugyan ott vagy." - Nem teljesen. Hasitasit nem teszek a nyeregcsőre, sem máshová. Eleve a bringa súlyelosztását hazavágja, nyereg alá pedig egy pár pótbelső foglalna helyet, de lehet elég egy darab is. Míg súlyozásban táskásoknak ott a táska, meg ugye akkor már több műzli, banán, itóka, gél, aranyérkrém, óvszer, patron, kis pumpa, és társai. Míg mez zsebébe a legszükségesebbeket teszed, mert korlátozottabb a hely. Az pedig nagyon nem mindegy.
"Én azt az előnyét látom, ha nem a bringán vannak a cuccok, hogy adott esetben ha pl. be kell menni egy közértbe le lehessen zárni a bringát kis időre mert nem kell félni, hogy lelopják róla a cuccokat." - Nagyon nem egy kajakban evezünk. Egyik bringámat sem hagyom ott 2-3 méternél távolabbra, vagy legalábbis rábízom ismerősre. Boltba simán beviszem, ahová nem vihetem, oda nem megyek, úton-útfélen boltok, közértek, ABC-k vannak.
"A másik előny ha bringán van ami kell, ha geb@sz van nincs az, hogy otthon-maradt mert elfelejtetem berakni. (pl. defektezös cuccok) Vagy rásötétedik és látsz haza felé esetleg ennek kapcsán perecelsz valamivel .." - Soha nem fordult még elő, vagyis hazudok, egyszer, de akkor vonattal jöttem haza, mert lámpám se volt.
"Versenyen ill. // nagy esélyes taknyolásos terepezésen kívül én nem látom a "gramm-huszárkodásnak" sok értelmét." - Ez eddig is tiszta volt. Gramm huszárkodásról szó nincs, akkor a küllőket is száraztésztából füzettem volna, pusztán merev 27.5-29er MTB-nek 11,5kg alatt van értelme, versenyzők szerint.
"(Ha meg valaki "huszárkodni" akar menyen most a 4 -5 fokban egy rövidgatyos-pólós mezben és máris takarított jó pár grammot. Vagy egy 10 Km futás tekerés előtt és máris lemegy pár gramm. )" - Jelentem ezredes, megvolt. 2 hete. Azóta is meg vagyok fázva.#78289 joysefke: Jelenleg is 11-40 van rajta (411g), gondolkodtam a 11-42-n, de ez eleve könnyebb, és teljesen kiszolgál. 32T kevéske, még egyenesben is, talán ha a sor 9-10T cog-ban állna meg, akkor elég lenne, de inkább csak XCO-ra (lásd Eagle és társai). Azért 3x9-el ne hasolítsuk össze, nagyon távol áll attól egy jelenlegi rendszer. Fater trekkingjén van 3x9 LX-XT szett, 11-32-es sorral, oda kell is a 3 tányér, mert középső és nagy között kell vaciálni, még aszfalton is.
Hivatalos XT M8000 sor amúgy fogkisoztásokkal létezik: 11-40T 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40, 11-42T 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-42.
"Ha később meggondolom magam, akkor ha 11-es kazetta+váltó van hátul, akkor elöl szabadon cserélhetek kéttányérról egytányérra illetve fordítva, vagy nem ennyire egyszerű a történet?" - Lényegében ilyen egyszerű. Bár kell hozzá Narrow Wide, új lánc (más méretre lesz szabva), és sor (jelenleg inkább 11-42/11-46), első váltót lebontod, és pár apróságot veszel még hozzá. Ezzel ugye nyertél pár száz grammot, de izzasztó lesz egy hosszabb hegymenet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
eddie1978
aktív tag
Pedál
PD-M540 vagy PD-M8000
Két PD-M540 pedálom van. Elégedett vagyok velük. Érdemes az XT-re költeni?
-
Tothgera30
Ármester
válasz eddie1978 #78509 üzenetére
Istentelen jó az M8000 pedál, de nem éri meg a felárat. Sárnehéz 520-ast használok, igazából még nem volt olyan helyzet hogy problémám legyen vele, és ezt agyagos, sáros földdel tele is tudja amit kell. Annyi hátránya van hogy nehéz, 380g, de fél kg-nak érződik, sokat nyom a bringán.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Amit te linkeltél (Hoss Deluxe), kb. 10 éves váz, és gyengébb mint a kinézett Reaction HPA. Itt lényeg azon van hogy ez egy high end alu váz, sok Carbon váz megirigyelné, mind súlyban, mind szilárdságban. Fox Foat 32-est használok évek óta, szerintem egy átütős teleszkópot nem fogsz tudni megcsavarni, 180mm-es tárcsától nagyobb nem kell rá, Ice-Tech-es XT-t kell venni, Deore 615/SLX/XT fékhez, és nem sok olyan helyzet lesz, ahol kevésnek érzed (nekem is csak egyszer volt, M8000-el, de ott igen elszámoltam a féktávot). Valahogy úgy érzem hogy ez már szőrszálhasogatás, mivel egy ilyen bringa egy alap beüzemelés után versenyképes, és bárminemű probléma nélkül dobogóra lehet vele állni.
#78999 đension: Ez egy világ méretű népbutitás. Megnéztem pár műszaki cég honlapját, ahol már reggel elfogyott pár "olcsó" termék, a lényeg az volt hogy teljesen mindegy hogy mi, csak legyen mellette hogy -50%, és 100k alatt legyen. SSD-k, Régebbi kifutó szériás notebookok, TV-k, mind-mind elkeltek. Kerékpár fronton pedig a raktárban maradt, már nem kellendő/kifutó szériás cuccok árát nyomták le, pölö: 26"-os gumik. Tőlünk nyugatabbra annyiból korrektebbek hogy ott a kedvezmény, az tényleg kedvezmény, viszont csak a felhalmozott raktárkészlet ürítésére megfelelő.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vasinger! #79337 üzenetére
Annál örömtelibb mikor bizonyos (Fb) csoportokban kérnek XC-re fék/fékszett ajánlást, ahol értelmes ember (szerintem) Deore 615/SLX/XT fékeket említ, erre mindig van pár olyan aki a Tektro és társai fékerejétől/igénytelenségétől/stb. van elájulva. Minap egy user úgy fikázta az XT M8000-et hogy bikemag író/külföldi fórum vagy teszt alapján olvasott vélemény szerint "fikázta", de semmilyen tapasztalata nem volt az adott termékkel, míg mondjuk kezem alatt átszalad már pár hasonló szett (nem hiába használom is). Vicces ez, nah.
#79340 Sleek: Saját példámból kiindulva olasz, német, osztrák, román apróhírdetések között, van olyan bolt ahol Fb oldal is van, és dobják fel a bringákat.De annyit megsúgok hogy itt nem úgy megy hogy nézelődsz, és válogatsz, mert kereskedő kimegy, és egyszerre elhoz egy raklapnyit (kb. 12db bicaj), erre korrekt kedvezményt kap, itthon beadja egy használt bringa kereskedésbe (több nagyobb nevet is találész itthon) pedig dobálja fel apróra, és azt fogod bikemag/testbike aprón látni. Ebben annyi előny van hogy olyan bringát szerezhetsz be töredék áron, amihez lehet soha nem jutnál hozzá, viszont benne van a pakliban hogy sokszor le se szervizelik őket, amit neked kell megejteni, bár szerintem ez aprópénz lesz ahhoz amit kapsz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Strezi #79929 üzenetére
Az első mondatod sajnos áthatja a topikban ténykedő hozzászólók nagy részét, ugye a legtöbben összekeverik a hétköznapi setup-os bringájukat a versenytechnikával. Azt hozzátenném hogy versenyfelhasználásra, tehát XCO és XCM szezon alatt 2x11-es M8000 XT-be 2000km után szakadt el, előbb a patentszemnél, utána már bárhol a lánc. 1x10-es szettnél (32 : 11-42) havernak is hamar megette a láncot, neked meg a 11-46-os sor miatt is szétfeszegeti szerencsétlent. Bár sejtésem szerint 1000-1500km-t neked is le kell futnia, de ez legyen a jövő zenéje, addig még kell egy kis tapasztalat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #81606 üzenetére
A másik dolog az ovális NW lenne. Sajnos árban kissé túlzás, de ugye RS1 és M9000 kuriózum, meg kell fizetni. Bár pont hogy versenycélú felhasználásra ideálisabb lenne egy M8000 (olcsóbb a kopó alkatrész), teleszkópból meg beletenném a Fox 32 Evo-mat, mert örök darab és csak kettő-három túrórúdival nehezebb az RS1-nél.
#81607 6030D: Az bizony kellemetlen, de kép alapján "csak" esztétika lenne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ha valaki 9-es rendszerhez esetleg olcsón akar XT HG93 vagy Sram PC951 láncot. Külön poén hogy nekem kb. egy patentszem ennyi a 11-es M8000-hez.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
6030D
Ármester
válasz Strezi #82763 üzenetére
Szerintem az Enduro ronda.
Én Canyon Spectral greent vennék, te viszont a Stumpy-t fogod.De... anno a Sram fékeket annyira nem dicsérték, aztán volt egy széria, amitől viszont azt mondták, már jó. Esetleg ennek nézz utána a Canyon esetében.
Bár a Specin meg gondolom az M8000 van, ami valakinél működik, valakinél nem, így ugyanolyan lutri.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vasinger! #84998 üzenetére
Egyrészt, mert itthon veszed, nem kell kintről rendelgetni. Másrészt, az M506 és M315 között lényeges különbséget nem fogsz észrevenni, ahogy a Recon Gold és Silver között sem, viszont az M8000, az bizony nem egy Deore-XT mix lesz, és azt nem csak első váltónak és hajtásnak gondolom. De persze mindenki azt vesz mait akar, nem akarok én beleokoskodni senki vásárlásába, ígérem ez volt az utolsó.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Vasinger!
nagyúr
Köszi! Sajna a honlapról túl sokat nem tudtam meg a részletekről, így írok nekik majd egy e-mailt ezzel kapcsolatban.
andrisbandi:
Van PP-m, de nem értem, hogy miért csak ott lehet visszaigényelni ezt. Ez valami PP specifikus dolog lenne?
Tothgera30:
Úgy veszem észre, hogy nagyon megszállottja vagy az M8000-nek, ahogy ezt az alábbi példa is mutatja: katt
Szerintem én nem tudnám úgy kihasználni az Deore-XT között rejlő "hatalmas" különbségeket, mint a Silver->Gold, M315->M506 között jelentkezőket..
A Reconból a Gold jóval közelebb áll a Rebához ahogy itt látszik is:
Illetve merevebb és 411 grammal könnyebb is, ez tisztán leolvasható a weboldalról is.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #86827 üzenetére
jó, de ha azt nézed, fél milla csak a villa meg az első kerék, full M8000. A vázat szinte ingyen kapod
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Csak ugye nem M8000 van rajta, hanem T8000, ami trekking. Nem tudom miben különbözik, utána kell nézni. Pl a Bike-comp-on azt írja, a féktest ugyan az, csak a kar nem. Váltónál meg azt, hogy kevesebb fogat tud. Szerintem a rugó sem olyan erős benne. Viszont lehet 48-as nagytányérod.
(#88449) andrisbandi: azt hiszem, hogy a K2 oldalán találtam meg, 170 cm alattira azt ajánlják.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zack
nagyúr
Szerintem akkor hagyom az egészet a soron kívül.
Ha meg cserélnem kell a többit, akkor már inkább 3x10 M8000 XT szett lesz.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
ShiTmano
aktív tag
válasz deny330 #89560 üzenetére
Mindenképpen. Az M675-ös tudtommal csak annyiban különbözik az XT-től (M785, ilyen van nekem is), hogy nincs rajta Free Stroke fogáspontállító. Ugyanúgy kerámia dugattyús pl. Az újabb M7000-es szériát nem ismerem, de az XT testvérét (M8000) szídják a testbikeon (pl. mindjárt az első hsz.), a vándorló nyomáspont miatt. Az M675-ösben biztosan nem fogsz csalódni.
De amúgy biztos van itt valakinek SLX, majd mond rá valamit.Itt vannak vélemények róla, érdemes elolvasni.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
Új hozzászólás Aktív témák
- Készül a Galaxy S24 FE
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- LEGO klub
- További aktív témák...