Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
ph A némileg könnyebbé varázsolt termék a Viper V3 HyperSpeed formáját örökölte, ergo hosszabb, keskenyebb és picit magasabb, mint a V2 Pro.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
belaazallat
addikt
"2.: ez borzalom. Két emberes, főleg magasabb kocsin. Szét kell szedni az egyik csavart, a másikat kilazítani, közben tartod a bringát, esetleg még befordul az első kerék... Külön öröm, ha rövid a sín, és kezdheted előről, mert lelóg a kerék. "
Én pont ilyet használok. egyedül fel tudom rakni, levenni. Nem nagyon tudod rövidre összecsavarozni.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
ZolkoW
őstag
akkor részben véletlenül sikerült talán a legjobbat választanom, 532-esből van nekem is kettő azóta. 17-ért vettem őket, szerintem nagyon rendben vannak, T-csavaros rögzítéssel használom őket Norautós alu keresztvasakkal. Ahol érintkezik a tartó és a keresztvas, onnan bizonyas helyekről eltávolítottam a keresztvas gumiját, hogy stabilabb legyen, de amúgy gumin ül. szerintem stabilan is állnak, de egy plusz csavarnak még van hely a kisebbik leszorítólemezen, a vékony alu rudak között, azt még ki figom használni.
(alumínium keresztvas, mi? noooormális? )
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Tothgera30
Ármester
válasz Strezi #93115 üzenetére
Nem is rossz. Lassan neki kell állnom a Carbon gyásznak is, a 11-40-es sort eladom, és kap helyette tesztelési célzatból egy nagyobb átfedésűt.
Ui.: RS Sid szimeringkészletet milyen áron és honnan érdemes rendelni? Első szervizt megejteném hogy nyugodtan aludjuk egy évig.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
szjoci
őstag
-
ZTE_luky
aktív tag
Sziasztok! Kerékpáromra szeretnék gumi belsőt és külsőt venni egyaránt, mert a régi már nagyon rossz állapotban van.
Ilyen a jelenlegi külsőm:
700x38c (40-622)
28 x 1 5/8 x 1 1/2 NL
S-350-01
SHYH HWAEzeket a külsőket néztem:
[link]
[link]
[link]és ezek a belsők közül kéne választani:
[link]valahogy nem áll össze a kép, milyet lehetne a felnimre vásárolni, mekkora eltérés lehet milyet érdemes inkább.
Szinte kizárólag csak aszfalton kerékpároznék vele, inkább hosszabb távokon, -
ZTE_luky
aktív tag
és belsőnél milyen szelephosszt vállasszak? vagy nem sok múlik rajta?
-
varsam
őstag
válasz #27813376 #93166 üzenetére
Akkor ezt nézd meg, most találtam.
14. másodpercAzért most kicsit irigykedem
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #93118 üzenetére
Van aki szereti,mások meg nem.Majd az idő megmondja marad-e vagy sem,de még a rajongó tulajdononos sem igazán tapasztalnak érezhető különbséget.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
A minap sikerült megint összehozni egy közös tekerést a dh pályán, egy tapasztaltabb bringással. Rengeteg szabályt és tippet adott, gondoltam megosztom hátha valaki másnak is hasznos lehet.
Ezt valahogy én is így akartam csinálni, de a versenyszellem mégis könnyen felülírta(eddig):
Amíg nem mérted fel hogy mekkora a különbség közted meg egy új bringás közt, addig ne próbáld meg lekövetni esetleg versenyezni vele, nagyon közel maradni hozzá, főleg ha nem ismered tökéletesen a pályát, mert előfordulhat hogy nem tudsz kerülni egy nagyobb ugratót, amit ő bevállal te meg nem mernél megugrani.Ha sokkal lassabb vagy akkor érdemesebb olyan szakaszokat gyakorolni ahol bizonytalan vagy, és ott töbször mentek, esetleg kiértékelitek ki mit csinált másképp.
Ugratónál ha gyakorolsz, és félsz hogy messzire v magasra lök, éredemes kisebb sebességgel kezdeni, és csak nagyon lassan akár 30centinként növelni az indulási pontot, még akkor is ha magabiztosnak érzed magad, a leejtő meredekségétől függően, sokat jelenthet akár 60cm is, és ha még nincs meg a rutin pánikolhatsz a levegőben.
Legfontosabb, ami miatt eddig már többször majdnem elestem: A bringát tartsd magad alatt a levegőben MINDIG. A legrosszabb amit tehetsz, mikor megijedsz hogy nagyon magasan vagy, az az hogy elkezded lefele tolni a bringát, és ezzel kitolod a talpad alól.
Húzd magad alá, akkor is ha magasabban vagy mint szeretnéd, a telók majd megoldják a földet érést, te csak az egyensúlyra figyelj.Ezeket a szabályokat figyelembe véve, megbarátkoztam azzal az ugratóval ahol a haver és majdnem én is elestem. Belőttem egy pontot ahonnan fék és tekerés nélkül fel lehet ugrani, kb 20-30cmre, és ez pont elég ahoz hogy gyakorold a bringa/egyensúly mozgatását a levegőben. Lejöttem v 10-12x és a végére már majdnem kényelmesen éreztem magam. Viszont mikor összefűztem a teljes pályát, már nem volt meg a sebesség, és egyszer nagyon óvatosra vettem, másodjára meg túlaggódtam, és csak simán elrontottam.
A végső tanács a türelem volt, sok időt kell adj magadnak hogy óvatosan kitold a határaid, és elkezd érezni a bringát a levegőben. Ez viszont nehéz, és sokakból hiányzik.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Zebu
addikt
Help pls!
Ma tekertem és azt vettem észre hogy folyamatosan felakad a láncom hátul ha nem tekerek. Felhúzta a váltó kanalat és rángatja össze vissza.
Ha tekerek nincs gond.
Mi a franc ez?
Már párszor tapasztaltam korábban, de most folyamatosan...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Biztos a szabadonfutóddal van baj,és mikor szabadon kellene fusson,rángatja a láncot.Javítása kérdéses általában cserés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zebu
addikt
válasz Hasaggymeg #93174 üzenetére
Fene essen bele, még 1 éves sincs a bringa. Azt hitttem megnyúlt a láncom.
Az a fura, hogy ha megállok és úgy hajtom akkor nem, csak gurulás közben.
-
veterán
Szervizben vagz magadnak otthon ha kiveszed a kereket, erezned kene, ha nem ugy forog, mint kene, azzal azert fuss egz kort, aztan szerviz, ha ugy is erzed.
Nekem a kosz miatt szokta neha tekeres vege fele felhuzni egz kicsit a kanalat, ha lefele maxra felvaltva belehajtok es hirtelen megallitom a hajtokartEverybody lies.
-
Zebu
addikt
válasz Pttypang #93177 üzenetére
Írtam a Rose-os emberkémnek akitől vettem, hogy ez most garis dolog vagy mi....
Kosz merre?
Még nem szedtem szét, csak láncot és hajtást szoktam zsírtalanítani (Muc off degreaser aerosol) és utána tisztítani és olajozni. Eddig hibátlan volt... A múltkor nagyobb túrám közepén éreztem először, hogy kezd felakadni a lánc. be is szorult egyet a hátső váltónál, meg kellett álnom kibányászni.
-
flash-
veterán
kacérkodok az országúti kerékpárokkal..
így 32 évesen cross trekking után ha eddig nem volt országuti milyet érdemes elsőnek?
Mindenképppen komfort-országúti kerékpár tipust kerssek?
mit ajánlanátok?(ami kezdőnek -középhaladónak ajánlatos??)
(tudom hogy sok bringa lehet, de néhányat amit tudtok ,ismertek,és jók, hogy elindulhassak valami mentén[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Vadászmenyét
aktív tag
Hali!
Kb. egy hete állították be az első és hátsó váltómat a bringán. Viszont már most leszűkültek a váltási lehetőségek, ugyanis például első váltó esetében közepes lánctányéron használva, közben hátul lejjebb (6-os, 5-ös stb.) váltva csiszálja a az első váltó sínt a lánc. Kellys Phanatic 70 (2017), SLX első és hátsó váltó. Most én terhelem túl, vagy az normális, hogy 1 hét elteltével elállítódik?
-
bunddog
tag
válasz Vadászmenyét #93180 üzenetére
elvileg nem normális de ha elöl középen vagy vegig akkor állíts az elso valto bowdenen es akkor nem fog odaérni
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #93171 üzenetére
Egyik barátom használ már egy ideje ovál tányért és ezt ő mondta nekem. Meg azért például Chriss Froome is olyannal megy. Maradni szerintem tuti fog főleg azért mert vannak akiknek bejön. Egyszer szívesen kipróbálnám én is hogy felfelé vajon tényleg segít-e?
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #93182 üzenetére
Hogy mi van,Froom a barátod?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz flash- #93179 üzenetére
Ha bírod a fájdalmat akkor mehet sport geós is.
Saját tapasztalat: 30 évesen vettem az első outimat (ami egyben a jelenlegi), előtte MTB-ot hajtottam. Egy elég sport geós gépet sikerült kifogni. Nos ez minden csak nem kényelmes.
De ezt ne úgy értsd hogy utálom, sőt! Nem véletlen van még meg, nagyon szeretem de megedzi az embert az tuti. Az aluváz ezzel a geóval átadja az út minden finomságát.
Szóval ha picit nagyobb hangsúlyt szeretnél a komfortra fektetni akkor inkább ilyen granfondós gépeket keress.Összegben amúgy mennyit szánnál rá?
Hasaggymeg: sajna Froome-ot nem ismerem személyesen de ő köztudott hogy ovál tányérral teker. Neki ez nagyon bejön. Mondjuk a stílusa is passzol ehhez: ülve nagyon magas pedálfordulattal megy hegyre. Olvastam hogy ezek a tányérok is hozzájárulnak a gyorsabb lábmozgáshoz.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #93171 üzenetére
A kölcsön országúti bringán ovál tányér van, mondjuk eddig azt hittem hogy kicsit meggyötörték és azért deformálódott Shimano Biopace, a képek alapján gyárilag ovál Akkor lehet nem is a bringa hanem a tányér miatt tudok kicsit gyorsabban mászni : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz trialboj #93172 üzenetére
Köszi ezek megfontolandók.
Legutóbb azt éreztem amikor a levegőben voltam, hogy pedál sehol és visszacsapódtam a nyeregre ami még szerencse, hogy alattam volt. Lassabban mentem és nem az érkezőre kerültem.
Nem húztam rendesen fel a bicajt.
A nyereg kattant is egyet. Egy kissé elmozdult hátra. Ezt még gyakorolni kell.Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Strezi
őstag
válasz CaNNa3IS #93186 üzenetére
El kell menni az Alpinbike-kal jövőre Finale Ligure-ba, aztán a harmadik napra mindenki ugrál majd a rollercoaster(hullámvasút) ösvényen mint a nikkelbolha
Én eleve hibásnak tartom, bárki után tempót menni. Szerintem saját tempóval szabad csak fejlődni, aki előttem megy max ötletet adhat a választott útra.
Nem is estem eddig pofára, csak magam miatt
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
CaNNa3IS
senior tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én náluk próbálkoznék,túl nagy cég ahhoz,hogy megengedjen magának ilyesmiért arcvesztést.Minimum,hogy kitakarítják és újrazsírozzák.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
Nem durvulós, inkább túrázáshoz van értelme fémes betéteknek? Vagy jobb a műgyantás?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #93192 üzenetére
Szerintem nincs.A műgyantás csendes,nem eszi annyira a tárcsát és olcsó,így ha vigyázol rá ne szennyezd kenőanyaggal stb.,akkor átlagfelhasználóként jobban jársz vele.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZTE_luky
aktív tag
Sziasztok, kezdő vagyok, és gondolkodok h veszek egy első hátsó váltót váltókarokkal. HA lehet használtan venném, és nem kell h a legjobb legyen. 3x6 sebességes a biciklim, oylan 10ezerből meglehetne úszni mindent? KOmpatibilításnál mire kell odafigyelni? Milyen márkákat ajánlatok?
[link]
[link]
[link] -
trialboj
őstag
válasz varsam #93192 üzenetére
A műgyantásnak amúgy annyi hátránya van, hogy ha meredekebb leejtőnél túl óvatos vagy sebességügyileg, megégetheted, amivel kb kinyírod(legalább is ezzel riogatnak). Nekem elöl van ilyen mert ott nem kínzod annyira, hátul meg fél metál, mondjuk az ciripel is rendesen, persze nem normál túrázásokon használom.
Szóval ha nem szoktál 2-3 percen keresztül technikásabb talajon ereszkedni, és közben végig féket adagolni, akkor mehet hátra is nyugodtan.Az meg hogy kinek mi ciripel, függ a fékpofa minőségétől, és a tárcsa márkájától/állapotától, ezt érdemes figyelembe venni.
Amúgy a műgyantásat nálunk organikusnak hívják...
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #93195 üzenetére
Nekem előre pont nagyobb tárcsát raktak, mert hogy ott jobb a fékhatás.
Mondjuk ha az első féket nem használod annyira, mint a hátsót, akkor valóban nem kínzod annyira, viszont nem is állsz meg olyan hamar. (meg nem is csinálsz előre bukfencet lejtőn )Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #93193 üzenetére
Kaptam 180-as tárcsákat egy kollégától (neki már nem kellett), így már tetszik a fékerő, eddig nem éreztem hogy elfogyott volna. Csak az a baj, hogy nem shimano tárcsák, hanem egy formula és egy hayes, amik állítólag kicsit szélesebbek, illetve van bennük egy kis hullám is amit még nem sikerült kiszedni belőle teljesen, valószínűleg tökéletes már sosem lesz. És mivel szélesebb a tárcsa, egy új betéttel pl már könnyen beleér a tárcsa, most is hozzáér pedig hátul már elég kopott...
Csak azon gondolkozom, hogy RT56 tárcsák helyett RT66-ot veszek, amihez már lehet fémes betét is, de ha fölösleges, akkor nem költök rá pluszban.
-
6030D
Ármester
válasz varsam #93199 üzenetére
Szerintem is elég a gyantás. Most nekem megint az van, nem zajos, egyből fog, és egy középtáv maraton alatt nem sikerült elégetnem a 84 kilómmal. RT54-gyel használom (~8000 km). A fémes akkor jó, ha nagyon saras a pálya, de hangos lesz minden fékezésnél. Túrázásnál szerintem az elég idegesítő. Egy tisztán tartott, jól légtelenített féken tökéletes a gyantás. Nem mellesleg olcsó, 2000 Ft.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer