Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
-
rétisün
veterán
válasz -=RelakS=- #89789 üzenetére
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Zsohi
őstag
Ha már a külsőknél tartunk, valaki próbálkozott már a gumik garanciáztatásával?
Talán, ha 250 kilométer van benne és nem csak a képen látható két bütyök van ilyen lepukkant állapotban. Középen a bordázat ahogy látszik egészen jól tartja magát, szóval nem betyárkodom. Maga a külső egy hans dampf sg, trailstar keverékkel.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
fpeter07
veterán
válasz geotigris9 #89793 üzenetére
Volt alkalmam meghallgatni egy világ körüli útról egy (illetve kettőt, de az most nem lényeg) beszámolót. A srác a tél kellős közepén indult el Ausztriából.
-
Zsohi
őstag
válasz geotigris9 #89806 üzenetére
Az egy Maxxis Advantage külső 60a keverékkel ami már 3 éve szolgál azon a bringán, a Schwalbe-hoz képest örök életű+1, de messze nem tapad olyan jól. A Hans Dampf SG számomra az etalon, még nem találkoztam olyan külsővel ami ilyen módon képes lett volna hozzátapasztani a talajhoz, csak sajnos meg van az ára...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Runner_fxr
Ármester
Megpróbálhatod a garanciáztatást, de a kopás miatt kb ki fognak röhögni.
Egy drágább külső nem feltétlenül jelent hosszú élettartamot, sőt sok esetben sokkal rövidebb az élettartam mint az olcsónál. Viszont nagyobb a teljesítménye. Csodák nincsenek, ahhoz, hogy egy külső tapadjon, a mintázat mellett szükség van a puha keverékre is, az pedig gyorsabban kopik. Terep külsőknél az aszfalt az ami nagyon gyorsan tud amortizálni. Egy trailstar keverékű schwalbe terep külső élettartama kb 1500km a hátsó keréken. Elöl kb a duplája. -
Zsohi
őstag
válasz Runner_fxr #89809 üzenetére
Ezzel tisztába is vagyok. Az ami nem tetszik, hogy a külső bütykök gyakorlatilag leszakadnak a helyükről, amivel máshol még nem találkoztam. Viszont szétnézve a neten nem egy ritka látványosság: [link]
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem a pedelec montin van egy trailstar keverékű nobby nic, hátul. És kapja az ívet, de szerintem azt tudja ami elvárható tőle, még így is elment 1200km-t. Ha puhább egy keverék, akkor elkerülhetetlen, hogy egy bütyök könnyebben letörjön.
Olyan is előfordulhat, hogy egy még szinte új külső szétreped egy éles kőtől.
Sajnos ez benne van, ha ezek a dolgok zavarnak, akkor keményebb keverékű külsőt kell venni, de attól nem is várhatod ugyan azt a tapadást.
Alapvetően ezek a komolyabb külsők versenyre lettek tervezve, ott meg aztán kb semmit nem számít az élettartam, csak a teljesítmény az adott versenyen. Ha ilyen külsőket rakunk a bringánkra, akkor vállaljuk is a gyors elhasználódást.
Elöl egy vertstar keverékű magic mary van. Ilyen puha külsőt még életemben nem láttam, megnyomkodva olyan mint egy gyurma. Szerintem nem fog 1500-nál többet elmenni az első keréken, hátul ez kb 500-600-at tudhat, de azt olyan tapadással, hogy beszarsz. Kinek mi a fontos.[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
Egy [btwin 500 RIVERSIDE ] vs egy [neuzer x1] összehasonlításból ki jönne ki győztesként?
Egyáltalán megéri valamelyik az árát? (Ha nem, 80 környékén mi használhatót lehetne venni újonnan?)[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pszihonaranc #89812 üzenetére
Nincs időm megnézni felszereltségüket,de annak a dekás bringának még kerékpár formája sincs!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zirowe
nagyúr
válasz Zirowe #89698 üzenetére
Sziasztok, új külsőket szeretnék venni a bicómra, korábban dh-ra volt használva, jelenleg elől 2.65, hátul meg 2.35-ös terep gumi van, innentől főleg városban, aszfalton fog menni, nagy ritkán terepen, kb 80%-20% arányban.
A felnire ez van írva:
Rodi rims downhill disc
alloy 6063
din etrto 559 x 27Ezeket néztem ki:
schwalbe HS457 1.75
HS450 1.75
HS421 1.75
HS431 1.75A linkeltek jók a felnikre?
Ezek közül melyiket érdemes választani?We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
6030D
Ármester
válasz Zirowe #89814 üzenetére
Azokat a gumikat nem ismerem, de azon kívül, hogy írtó bután fog kinézni, nem hiszem hogy rendes tartása lesz olyan széles felnin. Ha fully (gondolom, ha dh), akkor úgysem lesz aszfaltkirály belőle. Én inkább valami 2.0-t raknék rá. RaceKing, Big Apple vagy hasonló.
Pszihonaranc: bikemag.hu-n lesz most egy cross/trekking összehasonlító sorozat, van benne Neuzer X is. Ha van idő, várd meg a cikket, esetleg nézd meg a többi tesztelt bringát is. Bár szerintem drágábbak lesznek, mint amit szeretnél, de hátha meggyőz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
yanesz
tag
Sziasztok,
Az idei gepida modelleknek mikor lesz leakciózva az ára?
Kb mennyivel esik az ár egy 200.000Ft os kerekparnak? -
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #89813 üzenetére
Tényleg furcsa az alakja, de ha a többi dolog rendben van, akkor annyi baj legyen.
6030D: kb mikorra lesz összehasonlító cikk? Megvárom szerintem, biztos nagyon hasznos lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pszihonaranc #89817 üzenetére
Az a baj,hogy a "csúnya" alak gyakran rosszul tervezett geometriát is sejtet,az meg már rendesen az élmény rovására megy.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
planbmokus
senior tag
válasz Tothgera30 #89788 üzenetére
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #89819 üzenetére
Főbb kérdés még számomra, hogy az inkább előny, hogy a hajtásnál csak egy fogaskerék van a klasszikus 3 helyett, vagy hátrány. Jelen esetben ez 1x9 sebességet jelent.
-
jjeahh
nagyúr
Napi amatőr kérdés . A lánc zörgésével lehet valamit kezdeni vagy ez van, meg kell szokni? Elég frusztáló, hogy minden kátyúnál, járdaszegélynél vagy kisebb ugratásnál hozzáverődik mindenhez és zörög...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
üdv
érdeklődnék hogy van -e olyan köpeny trekking bringára, (28as kerék) ami aszfalton jobb mint a shwable smart sam, terepen pedig hasonló teljesítményt nyújt?
MARATHON HS 420? esetleg Continental Touring Plus? MARATHON PLUS TOUR? más?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
6030D
Ármester
válasz Pszihonaranc #89817 üzenetére
Az 1x9 attól függ hol használod. Ha nincs sok emelkedő, akkor egy egysebességes vagy akár 3 sebességes bringa is bőven megfelel. Erőnlét kérdése is. Kevesebb meghibásodási lehetőség.
(#89820) planbmokus: jó úgy az a fékcső?
(#89822) jjeahh: hosszú a lánc, vagy nem feszít eléggé a hátsó váltó. Villán van valami védelem?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz planbmokus #89825 üzenetére
Helyes! Mi ez pontosan, linket dobsz róla?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
planbmokus
senior tag
Erre az alapra [link] építettem egy egyenes kormányos commuter/gravel/adventure/hybrid nemtudommit, de eddig nagyon tetszik!
1x10 sebesség, Sram XX/X0, Avid DB3 fékek, Mavic Crossone kerekek, Conti 700x40-es gumik... Móka és kacagás!"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
jjeahh
nagyúr
A lánc nem tűnik hosszúnak, de még ránézek, lehet egy szemet még lekapok róla. Hátsó villára szivacsot tettem, majd körbetekertem szigszalaggal . A hátsó váltót valahogy feszesebbre lehet venni?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Strezi
őstag
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Pttypang #89829 üzenetére
Vagy hagyod a görgőket a fenébe, mert csak képen töröl a lánc
Eltakarítod az útból a láncterelőket, átvezeted a láncot a nagy lánckerekeken, hogy feszes legyen a lánc. Ha nem tudnád összerakni, egy fél szemet rászámolsz. Erre még egy teljes szemet rászámolsz, és ott a szükséges lánchossz.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz -=RelakS=- #89833 üzenetére
Van új videó is, ami szerint a SRAM 1x11 és 1x12 rendszereknél 2 láncszemet kell rászámolni
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Dyingsoul
veterán
Köszönöm a vonatozós tanácsokat!
Megnéztem amúgy személyesen a Canoga bringát hát tényleg merő rozsda. A srác próbált róla valamennyit leszedni de nem mertem megvenni, 25-be is ideadta volna de 20-ért sem vittem volna el. A hajtásnál teljesen megindult befelé a rozsda, kitudja odabent mi lehetett még de nagyon nem volt jó. Egyébként irtó magas is volt a bringa pedig azt mondta 52-es a váz én meg 175 vagyok. Alig bírtam fel-le szállni róla és a váltó is gyatrának tűnt nekem. Lemondtam pedig rendes volt mert autóval elhozta a lakásom elé megmutatni. Egy Mountain Dew-ra meg is hívtam mert eléggé meleg volt de a bringát nem mertem bevállalni. Úgyhogy marad a további nézelődés.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
veterán
válasz -=RelakS=- #89833 üzenetére
A videó szerint a hátsón a legkisebb, elsőn a legnagyobb tányéron egymás alatt függőlegesen elhelyezkedő görgők esetén megfelelő a lánchossz. Számolgatásos részt még nem hallottam, érdekesnek tűnik. Eredmény ugyanaz?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Pttypang #89836 üzenetére
Valaki megnézhetné, de gondolom ugyanazt az eredményt kapjuk mindkét esetben.
Gondolom.
Viszont ugyanúgy feszíteni kell a hátsó láncterelőt, ami megint csak kényelmetlen. (legalábbis új, ragacsos-csúszós láncot feltételezve nekem annak tűnik)Hehe, gonosz, mire kimásoltam egy részét az írásodnak, addigra törölted
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
tepenzed
őstag
Sziasztok!
Nagyon szeretek kerékpározni, de egy rossz választás 3 évvel ez
előtt eléggé elvette a kedvem az egésztől. Egy ilyen kerékpárt vásároltam: [link]Az első években egész jó volt, bár többször el kellett vinnem a szervízbe, ugyanis az történt, hogy a tárcsafék többször is lefogta az első/hátsó kereket, néha csak zavaróan nehezebb volt tekerni, de olyan is volt, hogy a túra közben egyszerűen csonttá fogta a kereket, meg sem mozdult, kis nyomkodással oldott. Ilyenkor olajat cseréltek, átengedtek stb, így 2-4 hetekig jó volt.
Kezdtem ezt megelégelni, ugyanis minden túrán kicseszett velem a bicikli. A garancia természetesen lejárt, vittem a legjobb helyi kerékpárboltokba, Pestre is nagyobbakba. Sok helyről rögtön elküldtek, máshol hozzányúltak jó sok pénzért. Legutóbb nyáron hagytam ott 3 hétre egy híres nagy szervízben, ott állításuk szerint találtak egy hibás alkatrészt, mely okozhatta a tárcsafék ezen problémáját, tesztelték, napon hagyták napokig. Nem jelentkezett a probléma, novemberben elraktam a biciklit pihenni, melegbe.
Vettem volna elő tavasszal, erre a hátsó kereket megint annyira lefogja a tárcsafék, hogy megpörgetni sem tudom. Kész, teljesen feladtam a dolgot, legszívesebben bevágnám a szemétbe az egészet.
Nem lehetne kiiktatni az egész tárcsaféket és felrakni egy hagyományos féket? Nem értek annyira hozzá bocsi.
[ Szerkesztve ]
-
planbmokus
senior tag
válasz tepenzed #89838 üzenetére
Valahol levegősödik a rendszer és/vagy a dugattyúk rugói kilazultak.
Ha nem akarsz vele vacakolni, dobd ki és vegyél rá egy másikat. 10-20k között megvan egy komplett hátsó fék.
Ha jól olvasom a leírást neked ilyen van: [link]"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
-=RelakS=-
veterán
válasz tepenzed #89838 üzenetére
Ahogy elnézem, ezen nem lehet v-féket rögzíteni, szóval marad a tárcsa.
Milyen típus amúgy? Lehet, hogy a legócskább márkás, hidraulikus fékkel is jobban járnál pl Shimano, 5-6000 forint darabja (plö). Ha a mostani féked bovdenes, akkor még egy fékkarcsere sem árt.
planbmokus
Akkor lehet, hogy nem szóltam[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
planbmokus
senior tag
válasz -=RelakS=- #89841 üzenetére
Vigyázz, mert amit linkeltél az csak a féktest! (Kar és kábel nincs)
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
-=RelakS=-
veterán
válasz planbmokus #89842 üzenetére
Viszont az adatlap alapján nem hogy van kar és kábel, de még a fék is jobbnak, legalábbis felsőbb kategóriásnak tűnik.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Dyingsoul
veterán
-
Strezi
őstag
Nekem ilyen a hátsóm kb. 600km után.
Sajnos a hétvégén az eplényi lejtőzés utolsó menetében kiszakadt az oldala, amit már nem tudott tömíteni, ezért most nyugdíjazom. Úgyis megvan már az utódja egy ideje.... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
planbmokus
senior tag
válasz -=RelakS=- #89844 üzenetére
Itt ami szettben van: [link]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
-=RelakS=-
veterán
válasz planbmokus #89847 üzenetére
Én ezt értem, de a bringán elvileg minden más van, és jó. Legalábbis én úgy gondolnám, hogy csak magával a fékkel van gond.
Vagy minek tökölni a szereléssel, ha a szettet veszi, nagyobb eséllyel nem lő mellé?[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
planbmokus
senior tag
válasz -=RelakS=- #89849 üzenetére
Elmondása szerint több szervizben járt a géppel, többször légtelenítették (tehát roppantógyűrűk/csonkok/szerelékek már valószínűleg cserélve lettek (ha nem buheraműhelyben járt).
-Ha a fékkarnál van a folyás/nincs zárás, akkor ott megint tömítés/fedél/dugattyú hiba lehet.
-A kábelen a legegyszerűbb megnézni, ott vagy sérült vagy nem. Ha sérült és cserélni kell akkor kb 1000 Ft / m áron lehet alap kábelt venni, a bele való olaj sem egy horror összeg.
-A féknyeregnél megint lehet dugattyú/tömítés/légtelenítőcsonk hiba...Ha mindent egyesével kicserélgetnének a boltban, akkor kb. az új fékszett háromszorosát hagyná ott a szervizben munkadíjjal együtt...
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Suzuki topik
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- További aktív témák...
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!