- Azonnali notebookos kérdések órája
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laox
aktív tag
Sziasztok! Van egy Canyon Grand Canyon 5.8 bicajom. Túl sportos az üléspozíciója, még úgy is, ha az ülés a legalacsonyabb álláson van. Szeretném megemelni a kormányt, akár új kormányszárral is (a mostani valamiért nem mozdul felfele), vagy stucnival, illetve egy kényelmesebb, túrásabb kormányt raknék rá. Tudnátok ajánlani ehhez egy-két dolgot? Előre is köszönöm.
-
Runner_fxr
Ármester
Ez egy xc gép, itt pont azért sportos az üléspozíció, mert mászásra lett tervezve. Az enduro teljesen más felhasználásra van, ott azért ülsz kényelmesebben mert a meredek lefelékhez tervezik a geot, hogy könnyen hátra tudd helyezni a testsúlyod. XC gépet csak elrontani tudsz mindenféle kényelmi megoldással, és akkor se lesz belőle enduro. Egyáltalán mi volt a célod ezzel a bringacserével? Gyakorlatilag montin belül a két véglet.
[ Szerkesztve ]
-
Laox
aktív tag
válasz Runner_fxr #79554 üzenetére
Nem ismertem és hülye voltam, sokkal jobb volt az enduro. De ezt már megvettem drágán újonnan és nem akarom féláron eladni 5 hónap után. Soha az életben nem lesz többet merev hátú biciklim, de ennek még ki kell bírnia egy ideig.
-
Runner_fxr
Ármester
Pedig itt a fórumban minden információt megkaptál volna a helyes döntéshez. Úgy emlékszem volt is rólaszó. Azt azért nem olyan nehéz kitalálni, hogy egy merev váz nem olyan lesz mint egy 140-150-160mm körüli fully. Akár annyi is elég lett volna, hogy besétálj egy kerékpárboltba és ráülj egy xc gépre. Azonnal érzed, hogy ez bizony más felhasználásra van. Jók ezek a gépek is, csak más igényt elégítenek ki. Én azt javaslom, ha nagyon úgy érzed mellényúltál, és nem tetszik a bicaj, akkor próbáld azért meg eladni. Akár bontva, úgy jobb árat kapsz érte mint kompletten. Vagy egy csere valami másra. Kereskedőnél ahol van használt, vagy apro. Felesleges kínlódni vele ha utálod.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az is lehet, hogy találsz olyan embert aki meg pont az AM/Enduroval lőtt mellé, és szívesen cserélne veled az XC-re. Garis, meg Canyon, ami egy kedvelt márka. Egy próbát megér.
szjoci: Úgy láttam, hogy olyan 20-22 körül van egy stans notubes szett. Majd leírom a tapasztalatokat.
[ Szerkesztve ]
-
Laox
aktív tag
válasz Runner_fxr #79557 üzenetére
Nézem, de ilyet még nem találtam sajnos. De ez a bicaj 290 körül volt újonnan, most pár hónap után szerinte kb. 180-at talán , ha adnának érte. Nincs kedvem ennyi pénzt kidobni az ablakon. Ezért gondoltam arra, hogy a kormányt kicsit megemelem és veszek egy rugós nyeregcsövet, így talán kicsit kényelmesebb lesz.
-
Runner_fxr
Ármester
Az az árkategória könnyen és jól eladható. Sokan keresnek idehaza ilyen gépeket. Viszont ennyiért csak valami régi fullyt kapsz. Újonnan egy AM/Enduro gép kb 600k-nál kezdődik. A rugós nyeregcsövet meg gyorsan felejtsd is el,az egy trekking alkatrész, meggyaláznád vele szegény Canyont. Széthullik az terepen pillanatok alatt, és nem ér semmit se.
-
Laox
aktív tag
válasz Runner_fxr #79559 üzenetére
Akkor már csak egy kérésem lenne. Vannak ezek a bicajok: Cube és Radon. Tényleg csak túrázásra használom, semmi ugratgatás vagy keményebb lejtőzés. Elég arr a Cube, vagy inkább a Radon? 176 cm-es magassághoz elég a 17-18" vagy inkább a 20"? Eldöntöttem, hogy tojok rá mennyit veszítek az előzőn, inkább visszatérek ahhoz, ami kényelmes volt.
-
Laox
aktív tag
válasz Runner_fxr #79561 üzenetére
Köszi!
-
veterán
válasz Napfénysüti #79536 üzenetére
A fekbetetbol adodik a gondja, en esoben is meg tudok allni vele, csak rendes betet kellett bele
Ja meg rendes fek se art, a gyariak eleg szuykok azon a bringan tovabbra is.
Everybody lies.
-
-=RelakS=-
veterán
Az lehet, hogy ilyen időben a hajtáslánc kenései szinte megdermednek?
A fully-n ahogy visszafelé tekertem a pedált, elég nehezen ment, gondoltam azért, mert nem olajat, hanem viaszos cuccot használok kenésre.
Viszont múlt héten vettem át az átépített merevvázast, ahol a láncon pl még a gyári kenés van. Na, hát azt majdnem izomból kellett visszafelé tekerni, szerintem a középső lánckeréken a hajtómű egyetlen fordulatot sem tud visszafelé megtenni, ha csak lazán küldöm megItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
veterán
válasz -=RelakS=- #79565 üzenetére
Majd amikor a bovdenek befagynak az erdoben, akkor fogod igazan elvezni
Everybody lies.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Pttypang #79566 üzenetére
Tuti ez jönne ki belőlem
Jesus Harold Faltermeyer Christ, what now?
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
mark!
őstag
Ha a bicóm V-fékes, de a felni tárcsás, használhatom a V-féket? (Nem veszik már vissza, letelt a 14nap, konkrét ok pedig nincs a cserére).
>
-
mark!
őstag
válasz -=RelakS=- #79570 üzenetére
Megfogja a kereket kipróbáltam. Egy darabig muszáj lesz ezt használnom, később eladom/elcserélem majd. Azért annyira csak jó már hogy a héten eljárkáljak suliba oda/vissza.
>
-
pc360
addikt
Miről beszélsz?! Tárcsás felnin egészen biztos, hogy nem fog normálisan a V-fék... Jó eséllyel be se lehet rá állítani, hiszen nincs 2 sík, egymással párhuzamos felülete. Az nem tárcsás akkor, vagy valami életveszélyes, ótvar gányolást használsz. Ebben az esetben suliba járkálásra sem alkalmas.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
6030D
Ármester
Hát ha nagyon rövidíteni akarsz, akkor esetleg az ülést told előre teljesen, tegyél be egy rövidebb stucnit, meg keskenyíts a kormányon (kisebb szögben áll a karod, tehát hátrébb kerülsz).
De ahogy Runner mondja, ezzel csak elrontod a bringa lényegét. De lehet, hogy neked használható marad. A kormányon kívül végül is mindent vissza tudsz alakítani gyárira, ha mégis eladod. Vagy aprózz hozzá egy rövidebb kormányt, akkor a kormányt is vissza tudod tenni.-=RelakS=-: szerintem nem a lánc kenésétől nehéz visszatekerni. Nem inkább a hajtókarban meg racsniban/agyban dermedt meg a kenőanyag?
Nyáron mi néztünk egy olyan eladó Meridát, amit ha hátrafelé toltál, akkor hátrafelé ment a hajtókarja (8-as sor volt rajta, nem fixi ). Dőlt kifelé a kitudja milyen zsír az agyból.ZedMester: már csak azért sem fog rendesen működni, mert a v-fékes felninek a fékező felülete "függőleges" a tárcsásnak meg befelé megy. Attól, hogy állva megfogja, ha rajta van a súlyod, meg sebesség is van, nem lesz normális fékerőd. Eladni később sem fogod tudni, mert szérkopik a felni, látszik rjta, hogy hülyén használtad. És fékpofát is cserélhetsz.
szjoci: köszi.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
mark!
őstag
Nem kell egyből leszedni a fejem na.
>
-
veterán
Nem olyan vastag a fal, osszeroppanthatod, lecsuszhat es beall a kullok koze a fekpofa, etc.
A kepzeletedre bizom a kovetkezmenyeket, ha ezt 50-es temponal sikerul osszehozni.Nyilvan ezek nagyon kvazi "konvergal a nullahoz" eselyek, de attol meg leteznek.
Nekem is lassan felnit kene cserelnem, mert elkopik a fekfelulet.
Everybody lies.
-
-=RelakS=-
veterán
Hát igen, ha nem a lánc kenése, akkor csak a hajtásban lévő kenés lehet merev
Amúgy minden kazettás/racsnis bringát ha hátrafelé tolsz, hátrafelé forog az egész hajtás
Vagy nem?Amúgy most tekertem a frissen átépített géppel egy 20-ast.
Tapasztalatok:
1: tekerés előtt be kellett volna a kezelőszervek pozícióját állítanom, mert a váltó végig útban volt.
2: Mikor egy autó átengedett, megtapostam a pedált, ettől meg keresztbe állt a hátsó kerék (ejtő papucsos váz, vagy mi, előre lefelé jön ki a kerék). Hát egy kéziszerszámmal jobban meg tudtam húzni a hátsó agy csavarját, mint ahogy meg volt (többet nem mozdult el a kerék, pedig mentem cifra emelkedőn is)
3: azt gondoltam, hogy a féket rendesen beállították, ehhez képest a hátsó fék finomhangoló csavarját tökig ki kellett csavarnom, hogy tudjam használni
4: Szemüveg + maszk = párásodik a dög, mintha szauna lenne. Ennek az elkerülésére van valakinek valami trükkje?Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz -=RelakS=- #79579 üzenetére
Elírtam. Szóval ha előre tekerted ment a pedál is. Nem racsnizott.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
Facebook link:
Azt hitték ővék az út (igen, ebben a bonyolult mondatban is van egy helyesírási hiba )Hülye bringások ... ja, hogy nem... Pedig nem is indexes fórum
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #79582 üzenetére
Amúgy röhejes mennyire nem értik a kreszt az emberek. Itt egyértelműen az autós a hibás, áthúzta a kormányt a szembe sávba A jobbratartás meg továbbra se azt jelenti, hogy a sáv jobb szélén megyünk, hanem, hogy több sávos úton a jobb oldali sávban megyünk ha nincs okunk bent menni. Pl. egy szarabb úton kocsival (meg bringával is) be kell menni középre aztán ha jön valaki szembe akkor lehúzódni, mert általában az út közepe sokkal jobb mint a két széle.
-
Strezi
őstag
válasz -=RelakS=- #79565 üzenetére
Én Rollhof(?) olajat használok, az alig akar kijönni a tubusából, olyan mint a méz most.
Viszont, kell bőven mert az erdő meg sáros, mosni kell a láncot tekerés után.Ma dobta le először a láncot az 1x11, mászás közben. Annyi volt a híg sár hogy már nem tudta kinyomni az elsö tányéron. Ropogott is utána egy ideig a lánc
[ Szerkesztve ]
... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
bunddog
tag
2 körül ebben a körforgalomban kb a csatornafedél féleség vonalában haladtam nagyobb sebességgel amikor jobbról egy általam már észlelt de akkor még messze lévő kocsi lassítás nélkül suhant be mellém...egy kedves min. 70+os szemüveges hölgy aki utána az első lehetőségnél hagyta el a körforgalmat ugyanazzal a sebességgel, viszont a zebra után egy autó ott állt elakadásjelző háromszöggel abban a sávban amit épphogy csak ki tudott kerülni...még szerencse hogy előre fele látott a néni. Itt még a legpofátlanabb is meg szokott állni ha látja hogy már nem tud elsuhanni előttem mert nem megyek annyira lassan, de mindig érheti az embert meglepetés.
-
6030D
Ármester
válasz Strezi #79584 üzenetére
+Hasaggymeg:
mi sokáig csak Rohloff-ot használtunk a bringákra, mert az lehetett kapni a helyi boltban. Működött is, csak nagyon szedte a port, ezért mindig fekete volt a lánc, meg ami hozzáért. Akkor volt a nagy ötletem, hogy na majd én... és elkezdtem használni vékonyabb "dry" olajat. Amikor felrakom, tök jó, csak ha az erdő közepén megkapja a port vagy a sarat, akkor aztán lehet imádkozni, hogy kibírja hazáig a hajtás.
Egy ideje megint a Rohloff megy. A múltkor vastagon állt a váltón a sáros avar és szépen szedett le a láncról mindent. Mire hazaértem (Királyrét - Vác) a láncon semmi nem maradt, mert minden kipörgött belőle. Viszont csendben tette a dolgát a lánc!! Másnap kapott egy slagos mosást, a lánc (montis szemmel) patyolat lett, de amikor végighúztam rajta a kezem, volt rajta még kenőanyag.
Ma ugyanez, csak havas latyak + híg f*s sár, és semmi hangja a láncnak. Ja, Deore, kb 3000 km-rel...
Ezután is csak Rohloff. Lehet rendelni nagyobb kiszerelésben, ha mást is érdekelne, összeállhatnánk páran.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz CaNNa3IS #79586 üzenetére
Ha a tisztítására gondolok,hát nem irigyellek.
3060D...vizes,sáros használatra biztos kevés az általam használt spray.Én ritkán használom sárban.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz Hasaggymeg #79591 üzenetére
Sajnos szürke csak extra vastagban volt. Fehér vagy rózsaszín volt még.
Fel is raktam. A képnél sötétebb az életben.[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
Vanir
veterán
válasz bunddog #79588 üzenetére
60 év felett évente reflex és egyéb vizsgálatokhoz kötném a jogosítvány újítását. Engem egyszer a kerékpársávban szorított a padkának valami öregember a vadonatúj húszmillás, német rendszámos Mercijével, és mikor negyedjére vertem rá az ajtóra, akkor vett csak észre. Annyi szerencsém volt, hogy kb. 15-tel mentem én is és ő is, nagyobb sebességnél valószínűleg ottmaradok...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bunddog #79588 üzenetére
Ehhez nem kell öregnek lenni. Ez előtt a kereszteződés előtt közvetlenül megelőzött egy talán Ford Mondeo, majd úgy döntött, hogy neki jobbra kell fordulnia. A kiscsávó hátul szerintem rendesen meglepődött, mikor az ajtajához közeledő bringás nekiállt teli torokból anyázni.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
flash-
veterán
van olyan teleszkóp ami normális csillapítású (levegő, vagy olaj), cross trekking kerékpárhoz jó, 180-as tárcsához való, és nem utolsó sorban átütőtengelyes első agyhoz használható?
na szerintem feladtam a leckét
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Crypto Trade
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Okos Otthon / Smart Home
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Formula-1
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- További aktív témák...