Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz StLui #73001 üzenetére

    "Más: Mennyire mások az igények, vagy nem is tudom hogyan fogalmazzak, feleségem nem érti miért 2-300-ért nézek bringát mikor a barátnője nemrég vett fullos trekkinget, újat 120-ért és milyen jó, minimum heti 100-at teker is vele egyébként."
    Én annó az első "felnőtt" biciklimet 80k-ért vettem, trekking volt az is, 5 éve ha jól számolom (összesen azóta költöttem még rá olyan 20-30k-t). Árban gondolom kitalálható, hogy alap felszereltség, tourney nagyrészt. Beletoltam kb. 3000 km-t edzésként és túrázásként, manapság meg munkábajárós bicikliként szolgál (majdnem minden munkanap napi 12 km, nettóban már 9 hónapja, az akkor nagyjából újabb 700km). Volt egy 300k-s országútim is, és bár nagyon nagy élmény volt menni vele, tulajdonképpen a trekkinget jobban szerettem / szeretem. Cserben sosem hagyott, ha valahova nem tudtam vele feltekerni, az rajtam múlt, nem a biciklin (ahova elsőre nem tudtam felmenni, ott felmentem később mikor már edzettebb voltam), pedig jártam vele bőven osztrák hegyekben meg az Irottkőn is. Műszaki gondja sose volt (első tekerésen leesett a lánc, de az azért mert rosszul szerelték össze a kerékpárboltban... ).
    Utólag egyébként meg se vettem volna a 300k-s országútit, de akkor nagyon tetszett a koskormányos érzés :B
    Amit ebből ki akarok hozni, hogy igen, adott esetben bőven elég lehet egy 100-150k-s trekking :) Országútra azért nincsenek olyan hatalmas követelmények a kerékpár felé. Ha nem versenyzés a cél, akkor egy jó nyereg, egy kényelmes kormány meg megfelelő külsők többet számítanak, mint hogy hány kg a bicikli (eddzeni még jobb is a minél nehezebb ;] ) meg hogy milyen rajta a váltó, meg hogy karbon villa vagy nem. Ezek meg tipikusan nem drága dolgok. Mert ha edzésnek kell a bicikli, akkor ha nehezebb tekerni az nem akkora baj, meg úgyse az számít, hogy 1 óra vagy 1 óra 5 perc alatt teszed meg a távot. Ha túrázni / nézelődni kell a bicikli, akkor a csomagok súlya úgyis többet fog számítani, mint az a pár gramm könnyítés amit a 2x drágább bicikli ad, illetve nyilván az se lóverseny.
    Félreértés ne essék ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem szabad drága biciklit venni, ha engedi az ember pénztárcája, vagy kifejezetten azt élvezi, hogy minél gyorsabban hajt, akkor hajrá. De felhasználástól függően egyáltalán nem biztos, hogy megéri a többletárat.

    Persze mindez országútra igaz, terep teljesen más világ.

Új hozzászólás Aktív témák