Hirdetés
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
ma Még mindig lehet reszelni az algoritmuson.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Nem állítom, hogy nem értem amit mondotok, de fizikai oldalról megközelítve én továbbra is úgy érzem, hogy egyformán feszül az egész lánc. Ha nem egyformán feszülne, az azt jelentené, hogy a felső részre nagyobb erő hat, mint az alsó részre. Ha így van, akkor a felső résznek gyorsabban kéne mozognia, mint az alsó résznek. Ha így van, akkor két dolog történhet:
a) felgyűrődik a lánc -> ez tudjuk, hogy nem történik meg
b) ugye a lánc nem tud nyúlni, és másként sem tud változni a hossza. Tehát ha fenti rész gyorsabban mozog, akkor "húzni" fogja az alsó, hogy ne fogyjon el. Ha húzza az alsót, akkor erőt fejt ki rá, pont annyit amennyi a felső és az alsó részre ható erő különbsége, tehát végeredményben ugyanannyi erő fog rájuk hatni.Meg lehet győzni az ellenkezőjéről, de akkor fizikai oldalról vezessétek le, és ne az legyen az indoklás, hogy de láttam, hogy lóg a lánc
-
imyourfriend
őstag
válasz Cathfaern #71151 üzenetére
Biza a feszes ágon feszesebb az ág mint a másikon melyet laza ágnak nevezünk, ez így van fixi valamint váltós kerékpárnál is. Ezért működik a kerékpár ha túl lazára van húzva a hajtás mivel a feszes ágon tekerés közben feszes a lánc, a laza ágon pedig a váltó szabályozza a feszességét, jelen esetben a hátsó váltó. Egyéb információért fáradj be gépszerkezettan III órára a SZE-re.
-
ivana
Ármester
válasz imyourfriend #71154 üzenetére
Pont most akartam ugyan ezt leírni Csak nem ilyen szakszerűen Az erő amúgy se egyenesen arányos a sebességgel, az elég furcsa mozgásforma lenne ha az lenne.
Ha meg valaki látott már rohadt laza láncú kontrás bringát (Szeged környékén gyakori) baromi erősen nyikorog és közben felül teljesen feszes a lánc a felesleges lánchossz alul van.
[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #71151 üzenetére
Ez az ábra jól szemlélteti a lánchajtásnál a feszes és a laza oldal közötti különbséget.
"Ha nem egyformán feszülne, az azt jelentené, hogy a felső részre nagyobb erő hat, mint az alsó részre."
Pedig pontosan ez történik. Gépészmérnökök most csukják be a szemüket. Az első lánckerékről az erő átkerül a láncon keresztül a hátsó lánckerékre, ezért a felső része megfeszül, az alsó része pedig laza lesz. Ha megfordítod a forgásirányt (pl kontrás biciklivel vagy fixivel fékezel) akkor már az alsó ág lesz a húzó ág (mert hátrafelé forgatnád a kereket) és az fog megfeszülni, a felső rész laza lesz.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
flash-
veterán
meg hát a gyakorlás...
alkalomról alkalomra érzem hogy egyre jobban birom az emelkedőt ha speciálisan csak azt nyomom..
mert kicsit más izmok,illetve ugyanannak az izomnak egy másik része dolgozik ellenben azzal mint amikor sík terepen haladunk...
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-=RelakS=-
veterán
Igen, láttam lassított felvételen váltást. Még a felső lánc is csinált olyat, hogy így néztem ki:
Mondjuk szerintem simán csak állványon volt a bringa, de rendes sebességnél csak annyit láttál, hogy a lánc egyik pillanatról a másikra másik lánckeréken vanItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Laox
aktív tag
Az első teleszkóp (Rockshox 30 Gold TK 29) becsúszók kicsit darabosan mennek be és ki, ha óvatosan nyomom. Ezelőtt óvatosan vizes ronggyal letakarítottam, valószínűleg valami kenőanyagot is letöröltem, amiről nem tudtam, hogy van rajta. Mit ajánlotok, mivel kenjem be?
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
-
6030D
Ármester
Megelőztek....
A Brunox Fork deo-t szokták ajánlani (de azt is inkább a szimeringek miatt), vagy azt, hogy csak simán töröld le száraz ronggyal takarítás után.
De Te is most vetted a bringád, nem? Ha igen, érdemes lenne elvinned egy szét-/összeszerelésre a telót, mert gyárilag nem mindig az igazi. Nekem pl a szivacsgyűrű be volt gyűrve, és nem is volt rendesen bezsírozva a belseje, 1 év után már látszott kopás a becsúszón. Amióta megcsinálták, szebben is mozog.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz Mikulásbá #71141 üzenetére
Lasali kolléga jobban ért az shimano agyváltókhoz, de azért én is tudok egysmást... Nagyon nem mindegy milyen shimano agyváltó:
3-as: menekülj, ez kb. tourney szint talán kicsit jobb, erősebb riderrel meghal
4-es: halál, 2 hete mentem ilyennel, inkább egy jó öreg super gránát (utóbbi amúgy eléggé ott van a szeren, csak egysebi) ennél a 3-as is jobb
7-es: soso elmegy, de nem annyira strapa mint az sachs
8-as: ez rendbe van(#71161) Crytec210 Van WD40 láncolaj is
(#71157) flash- Én egészen bírom az emelkedőt, amit nem az a durva sebesség, valahogy 45-46 fölé nem tudok gyorsítani síkon (dropban kiállva...), de ha kell vagy kedvem van 40-41-et ilyen tudok tartani 5-10 percig (mondjuk utána kicsit megdölök), de 35-öt síkon meg simán. Ami érdekes, hogy nem az áttét fogy el, az van bőséggel.
(#71160) -=RelakS=- Az lefelé van nem? Múltkor mentünk le marótra az erdei úton a pilisből többiek lemaradtak én kicsit elkezdtem csapatni, azért vártam rájuk rendesen, mondjuk 60-al azon az úton most se tudom, hogy jöttem le Ilyen murvás köves halál, és még csomagom is volt hátul.
-
-=RelakS=-
veterán
Is, de lefelé a fékbe is
Ma próbáltam kiállva tekerni, és kapaszkodtam a kormányba rendesen. Végül is két ponton tudsz egyensúlyt fogni: Kezeddel a kormányon, lábaddal a pedálon, máshol meg nem érsz a bringához. A lábad meg ugye pörög.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Byk01
senior tag
válasz Cathfaern #71151 üzenetére
A felső láncszakaszon azért van nagyobb erő, mert egy előre ható húzóerőt fejtesz ki a tekeréssel, és egy ezzel ellentétes erő jelentkezik a hátsó lánckeréken mindannak az erőnek az eredőjeként, ami igyekszik visszafogni a bicikli haladását (a különböző súrlódási erők, és a gördülési ellenállás, illetve, ha felfelé tekersz egy emelkedőn, akkor a gravitációs erő úttal párhuzamos összetevője. Ez a két erő egymás ellen hat, megfeszíti a láncot. Egyenletes sebesség esetén a két erő különbsége mozgatja a láncot, és ez a különbség elhanyagolható nagyságú a hajtáshoz szükséges erőhöz képest.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
korcsillio
őstag
Üdv.Mennyit ér ez a bringa?
-
VIPowER
senior tag
válasz korcsillio #71173 üzenetére
Mármint erre gondolsz? : [link]
-
ivana
Ármester
válasz VIPowER #71172 üzenetére
Lehet én valami leharcolt darabokkal találkozom, de amivel mentem 2 hete (tuti 4-es shimano agyváltó volt) fokozatokat nem akarta venni és a kontra fogott, de borzasztó érzés volt, talán a legszarabb kontrás agy amivel eddig találkoztam, a váltás is elég gagyi volt (viszonyítási alap saját sachs pentasportom...). Nem hiszem el, hogy shimano agyváltókkal csak én fogom ki ezeket Borzasztóak
Jó mondjuk ott kezdődik, hogy az 1-es a direct(#71168) -=RelakS=- Egyenessel rosszabb, kossal egy fokkal jobb.
(#71171) Mikulásbá Igen.
-
imyourfriend
őstag
Nemrégiben tekertem egy alap városi cirkáló tanyabikeval, pofon egyszerű volt egy országúti de nem túl könnyű váz valamint Shimano SIS váltókar, tourney hátsó váltóval és 1x6 sebesség [link] úgy hiszem ilyen volt fent a gépen, de pöpec volt és hibátlanul tette a dolgát. Nesze neked agyváltó, ez a Shimano SIS valamint egy mezei hátsó sor töredéke árba kerül.
-
VIPowER
senior tag
Akkor ki kellene próbálnod az enyémet. A váltást mondhatni csak abból érzed hogy könnyebb, avagy nehezebb hajtani. A kontra is tökéletesen működik. Használtam vettem , tehát nem tudom hány éves, de még tökéletes. Biztosan van ilyen is amit te mondasz, és jó eséllyel majd én is elérek arra a szintre.
-
-
concret_hp
addikt
egészen pontosan mit jelent a tapered villa?
és honnan tudom, hogy pontosan milyen stucni kell a villa meg a kormány közé?(országúti gépről beszélünk)
ill ebbe a vázba simán bemegy a shimano-k középcsapágya ugye? [link]
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
concret_hp
addikt
válasz concret_hp #71181 üzenetére
jelölt vázhoz kell valami extra, hoyg ezt a kormányt bele lehessen tenni? [link]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
ShiTmano
aktív tag
válasz concret_hp #71181 üzenetére
Tapered=kúpos
Kúpos nyakú villa.
Csak kúpos fejcsövű vázba megy bele.
Pl:
Előnye merevebb, erősebb villanyak/fejcső.BSA: tudtommal a hagyományos angol menetes középrész neve. Belemegy a Shimano integrált hajtás.
Azt a kormányt os stucnival (31,8-as befogójú) tudod felrakni.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
csabicska
senior tag
Sziasztok.
Shimano Deore XT féken hogyan tudom állítani,hogy a fékkar útja rövidebb legyen?
Jobban fogjon.
Köszönöm-Galaxy S20 - The best-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz anorche1 #71144 üzenetére
Úgy is kell,hiszen annál fárasztóbb nincs is minthogy kiállsz,majd olyan könnyen megy,hogy eléred pörgetésben a határodat és nem tud már húzni a lánc.
(#71136) szjoci ...csak technikus. Amúgy nem kell nekünk itt feltalálni a spanyol viaszt,erről rengeteg anyag van és mindegyik arról szól,hogy alapszabályként terhelést le,aztán váltunk.Főleg a hátsót lehet terhelve is,de az a hajtás kárára megy.Versenykörülmények között más a helyzet,ott legkevésbé érdekes,hogy szerencsétlen hajtás meddig húzza még,csak a célvonalig tartson ki.
(#71169) Cris99...apám,hogy csillog! ...de már remélem nem sokáig! Várjuk az első tapasztalatokat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
Itt most az volt a kérdés, hogy hogyan tudja tesztelni az agyváltót. Nem az, hogy szerinted melyik jó/melyik nem.
Inter 3-at korábban is kérdezték, hogy miért tartod ennyire rossznak. Szerintem közel sem ennyire rossz, kapni hozzá alkatrészt, meg amúgy is olcsó, akár a komplett belét is kicserélheted. Nexus 7 eléggé strapabíró, Nexus 8 is. Sachs Spectro 7 hiába strapabíró, az enyémet pl szarul rakták össze karbantartás után, itthon alkatrészt se kaptam hozzá hivatalosan, az volt a szerencsém, hogy tudtam venni egy bontottat. Shimano agyváltóval nekem eddig csak pozitív tapasztalatom volt. Igaz, láttam már szétment Inter 3-at, de ha nem tartják karban, akkor az nem az agyváltó hibája.Mikulásbá: ha a szerelék jelen van, és úgy sem vált jól, akkor ne vedd meg. Ha teheted, szedd ki a kereket, aztán nagyjából tudod ellenőrizni a kónuszok állapotát. De a legjobb az lenne, ha valahol meg tudnád nézetni belülről is.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz korcsillio #71173 üzenetére
Ennyit nem ér ez a biciGli.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
korcsillio
őstag
válasz Hasaggymeg #71189 üzenetére
Köszönöm
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz korcsillio #71190 üzenetére
Írd meg a rászánt keretet és a felhasználási módot mert itt lesz aki ajánl neked valami kóser bringát.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
concret_hp
addikt
válasz ShiTmano #71183 üzenetére
ok akkor csak csalóka a kép és azért a villa teteje kilóg a vázból ugye? tehát 1 stucni + 1 kormány és kész is az eleje
sima 105ös groupsetet néztem hozzá ([link]) ezzel lehet bármi gond? (nem ott a fék felfogató ahol kéne vagy mittudomén)alkatrészből mire összerakják az ~mennyi zseton bp-n? 10K?
vagy fullba vagy sehogy :D
-
rétisün
veterán
válasz concret_hp #71192 üzenetére
kormánycsapágy se ártana, nem írja hogy adják hozzá. illetve nyeregcsőbilincs, bár az tényleg kell legyen, akárhová viszed összerakatni.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
korcsillio
őstag
válasz Hasaggymeg #71191 üzenetére
Ezért egy robogót(Aprilia Sr) adtam volna,azt szeretném elcserélni kerékpárra. Csak kizárólag műúton szeretném használni.
-
K Norbi
addikt
Megvolt a teszt nyomtam az új gumikkal egy 60Km utat Conti GP 4000S II
Kibaszottul megy vele a bringa, viszont észnél kell vele lenni, ha kicsit poros az aszfalt
Komfort teljesen oda vesém kiszakadt majdnem.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Vajon én kezdek tunyulni, vagy egy közel simára kopott gumi tényleg brutál visszafogja a bringát? Maxxix Ignitor vagy Dy-no-mite, hirtelen nem jut eszembe, melyik.
Amúgy lesz ez valaha tükörsima, vagy csak kínlódok vele, amíg leszakad?
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Runner_fxr
Ármester
Új cuccoknak össze kell kopni, valószínű túl feszes még a szimering. A rendszeres karbantartás a lényeg, (2000km vagy 1 év) ha sokat sarazol akkor gyakrabban.
Azt se felejtsd el, hogy az RS 30 egy elég alap villa. Az alap levegős villáknál előfordul, hogy kicsit darabos, pláne a megindulás. Ettől függetlenül kipróbálhatod azt a deo-t, de én inkább a gyakori karbantartásban hiszek. Az nem baj, hogy letörölted a becsúszót, le is kell. -
Laox
aktív tag
válasz Runner_fxr #71198 üzenetére
Köszi!
-
ShiTmano
aktív tag
válasz concret_hp #71192 üzenetére
Igen, a villanyak kilóg felül, csak a kép béna.
Ha kormánycsapágyat valóban nem adnak hozzá, akkor azt is kell venned, ahogy Rétisün is írta. Kérdezz rá milyen kell, mert abból sokféle van, különböző átmérőkkel és szögekkel.
Ez talán jó hozzá, de inkább járj utána mert nem olcsó mulatság, és a fejcsövet is tönkreteheti egy rossz méretű csapágy. [link]
A 105-ös szettről fogalmam sincs, utoljára 30 évvel ezelőtt volt outim. De pl. első váltó felfogatását érdemes megnézni, a váz direct mountos.
A szerelésről, összerakásról meg Runnert kérdezd, ha már úgyis felbukkant.Jah, és összerakva is legyen ám kép róla.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Külpolitika
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- PlayStation 5
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Ennyibe fognak kerülni az új Huawei Nova 12 modellek
- Gyúrósok ide!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...
- Gumi, kormányra szerelhető kerékpár bicikli telefontartó új állapotban
- Yomiracing kerékpár bicikli állítható alumíniun telefontartó kormányra
- Eladó Mapex Tornadó komplett dobfelszerelés!
- Focus JAM 6.7 pedelec ebike L , 170/150mm Bosch Gen4 625Wh 2522km
- Csepel Landrider trekking kerékpár (175-185cm magasséghoz)