Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #68918 üzenetére
Gopro Hero3+ Silver. Gopro chesty rögzítéssel.
A nyers felvétel sokkal jobb minőségű, ez sima 720p és 30fps. Az eredeti 1080p 60fps, és a bitráta is sokkal több.hegyimorc: Jogos a kérdés. Kb 2 éve használok pedelec montikat, ez idő alatt 3db ilyen bringám volt, ebből kettő agymotoros, használtan kerültek hozzám, és a legtovább a bosch középmotoros volt meg, azt kb 1 évig használtam, újonnan vettem. Most adtam el 1 hete kb, és nemsokára jön az új. Pár ezer km-t mentem a bringákkal összesen, kevés időm van hegyre menni, többek közt ezért is van ilyen bringám. Ezek csak erdei terepen kerültek bele. Városban nem használtam őket. Elektromos jellegű meghibásodásom egyikkel sem volt. Az aksik még a használtakban is teljesen tökéletesek voltak, pedig azokat jó pár ezer km futással vettem. Viszont van olyan ismerősöm aki még az első generációs bosch motort hajtja egy trekkingben, kb 60 ezer km-t tett bele, most cserélt aksit, a motorral még nem volt gondja.
Illetve olvastam már pedelec túráról, ahol egy pár, 50 ezer km-es túrát tett 2db bosch motoros trekkingel, meghibásodás nélkül. A bosch egy nagyon kiforrott rendszer, nagyon megbízható. A gond inkább az olcsóbb kínai szarokkal van. Van pedelec 150-200k-ért újonnan, na ott vannak gagyi megoldások, ólom aksik, és irdatlan 30-32 kilós súly. Egyébkén dolgozik egy ismerősöm a bosch ebike részlegénél, szoftverfejlesztő. Tőle olyan információkat is megtudok, amit amúgy nem közölnek. A cx verzióból ha kiveszed a sebesség korlátozást akkor csökken az élettartama, illetve a gyárilag 45-ös sem bírja addig mint a 25-ös verziók. A bosch-nak van 3 féle motorja, van az active, a performance, és a performance cx. A cx a legerősebb, de ennek a legrövidebb az élettartama is, kb 35-40 ezer km után kopnak el a fogaskerekei. Elvileg fel is lehet újítani. Bár tudok szerezni 300 euro-ért komplett motort.
Az aksik 500 töltésig nyújtanak 100%-ot, kb 1000 töltésig bírják, lithiumos, gyorstöltős. 1 töltéssel átlag 60-80km-t lehet számolni.
Az viszont tény, hogy nagyobb a meghibásodás lehetősége mint egy hagyományos bringánál. Egyik ismerősömnek 500km után elkezdett zörögni a motor, gariban cserélték. Illetve egyszer volt egy szoftverfrissítés utáni problémám, hogy véletlenszerűen kikapcsolt a rendszer menet közben, visszakapcsoltad és tökéletes volt, de néha lekapcsolt. Raktak rá egy újabb szoftvert és megoldódott.
Összességében megbízható, de nyilván előfordulhatnak gondok. Az alpinbike-ba is volt egy bosch motoros lapierre teszt gép, az egyszer beázott, mert rossz volt benne egy tömítés. Én mentem már vele esőben, sárban, ilyen jellegű gondom nem volt. Úgy vagyok vele, hogy bőven hoz annyi plusz élményt, hogy bevállaljam az esetleges plusz hibalehetőségeket.A tömege valóban nem kevés. Egy pehely súlyú montihoz szokott embernek sokkoló lehet amikor először megemeli a cirka 21 kilós bringát. Kb 8 kiló pluszt jelent az elektromos rásegítés és a masszívabb váz. Viszont ez menet közben nem érzékelhető, annyira jó a súlyelosztása a középmotorosnak, hogy olyan mintha egy hagyományos bringát mozgatnál. Hátrány csak extrém körülmények között lehet, profibb DH, Enduro mellett azért kijönnek a hátrányai, mert nagyobb ugratókon nem lehet olyan könnyedén forgatni a levegőben mint egy hagyományost, de ez csak szőrszál hasogatás, mert hobbi szinten kevés olyan ember van aki mondjuk 10-20 métereket akar repkedni vele. Illetve jóval erősebb fékek kellenek rá mint egy hagyományosra, ha durvábban használod. 4 dugattyús fékek mindenképpen kellenek rá. A rásegítés úgy van kitalálva, hogy 1-es fokozat kb kompenzálja a plusz tömeget és olyan mintha egy könnyű xc géppel mennél, 2-es fokozattól érzed igazából, hogy segít. Ezek még elég gazdaságos fokozatok, hosszabb távra jók. 3-as 4-es fokozat csak nagyon ritkán szükséges. Rásegítés nélkül is simán el lehet hajtani sík úton, megindítani nehezebb, de ha mozgásban van nem vészes. Ez edzettség függő, hogy kinek jelent alternatívát. 500Wh-s a legerősebb bosch akku. Ez kb 60km nehéz terep, 1500m szint mellett. 2,5kg az akku, viszonylag kis méretű, nekem van egy tartalék is, amit hátizsákban magammal szoktam vinni ha nagyobb távot mennék. Ha valaki olyan kondiban van, hogy gond nélkül tolja a 2000m vagy feletti szinteket, 100km távokat nehéz terepen, akkor oda még nem alternatíva a pedelec monti a korlátozott hatótávja miatt. Ezt mindenki el tudja dönteni. Nyilván nem mindenkinek ajánlott jelenlegi formájában. Idővel ahogy fejlődik az akku, úgy egyre szélesebb körben nyújthat majd alternatív megoldást.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #68951 üzenetére
Az árat szokták még negatívumként felhozni, ez inkább alacsonyabb felszereltségű bringáknál dobja meg nagyon az árat. Komolyabb szinten már nem olyan vészes az elektromos rendszer felára. Itt van pl a Bergamont Trailster 9.0 4200 euro. Ugyan ez a felszereltség elektromos rendszerrel
Bergamont E-line Trailster C 9.0 egy ezressel több.Adtunk el pár darab elektromos Bergamontot, még egy sem jött vissza garanciális problémával.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #68951 üzenetére
Engem inkább a rázkódás zavar, néhol igen durva, kár, hogy nincs benne stabilizálás.
-
hegyimorc
senior tag
válasz Runner_fxr #68952 üzenetére
Az árával nincs semmi bajom. Nem úgy értem, hogy olcsónak tartom , hanem azt gondolom, hogy tudomásul kell venni, hogy ennyi és nem mindenkinek jár alanyi jogon.
Aki megengedheti magának, annak talán azt érdemes átgondolni, hogy ez ilyen bringa árából vehet egy szintén nagyon jó (könnyű, karbon, modern ... stb) bringát és még marad pénze akár több hetes bringás nyaralásra is. (Bár valószínű, hogy akinek a bringa ára belefér, annak belefér a nyaralással együtt is)
Azzal nem egészen értek egyet amit a súlyról írtál.
"menet közben nem érzékelhető, annyira jó a súlyelosztása a középmotorosnak, "
Az OK, hogy próbálják optimálisan elhelyezni, és ha ez jól sikerül, akkor kevésbé érezhető, mintha nagyon szarul csinálnák, de ha a lehető legjobb helyre teszik is, fölfelé akkor is cipelni kell. Ezért írtam azt, hogy a plusz tömeg miatt, valószínűleg már ott is szükségem lenne a rásegítésre, ahol egy motor nélküli bringával még vígan felmegyek.
Nem köves, gyökeres technikás emelkedőre gondolok, mert ott tényleg sokat számíthat a jó súlyeloszlás, hanem arra amikor mondjuk Mezőkövesdről kell felmászni Bánkútra.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #68954 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hegyimorc #68956 üzenetére
Alapvetően nagyon drágák a komolyabb bringák, elektromos rásegítés nélkül is. Az árakon én már ezért sem akadok fenn. Amúgy valóban, tudomásul kell venni, hogy ennyi. Akinek sok, ott a használt piac.
Mindenkinek mérlegelnie kell, hogy neki mi a fontosabb, egy nagyon könnyű karbon gép is tök jó dolog, de nem mindegy milyen stílusban szeretnél bringázni. Könnyű karbon XC gépet lehet venni jó áron, de ha magamból indulok ki, nekem egy merev monti szóba sem jöhet, mert nem nyújtja azt amit elvárok egy hegyikerékpártól. Visszafogja a sebességem lefelé. AM/Enduro gépek állnak hozzám közel 140-160mm-es rugóút tartományban. Ha ilyen bringából szeretnél venni könnyű karbont, top felszereltséggel, az sok esetben többe lesz mint egy aluvázas pedelec fully, de olcsóbb semmiképp. Stereo 160 C:68 És bár nagyon könnyű, de azért nem tudja egy pedelec élményét nyújtani felfelé.
Meg ugye az sem mindegy, hogy egyedül mész e tekerni, a saját tempódban, vagy csapattal, akik között olyanok is vannak akik versenyeznek. És rendszeresen járnak az osztrák hegyekbe.A súly szempontjából igazad van, de nem is gondoltam vagy írtam az ellenkezőjét. Bár lehet kicsit félreérthető voltam. Felfelé valóban gond lehet ha mondjuk lemerülsz. Eco-t mindenképpen kapcsolni kell, hogy lehessen élvezetesen felfelé tekerni. Kikapcsolva, a motor belső áttételezése révén, kb egy 40-es tányér áttételét adja. Ez azért combos felfelé, meg ott a 8kg súlytöbblet, amit mindenképpen cipelni kell. Annyi biztos, hogy ha valaki pedelec bringa vásárlásán töri a fejét, jól át kell gondolnia a hatótáv kérdését, edzettségét és nem szabad bedőlni a marketingdumáknak, hogy 150 meg 200km-t elmegy egy feltöltéssel. Legideálisabb esetben 100-120km az 500-as aksi, ha mondjuk aszfalton mész vele kevés emelkedővel. Hegyen bohóckodva sport és turbóban, 30km alatt simán le lehet meríteni. Okosan gazdálkodva, saját erőddel kiegészítve, 60-70km terep.
Van egyébként sokféle jó rendszer manapság, nem csak a bosch létezik, de a bosch-nak a legkompaktabb az aksija, ezért is szeretem ezt, viszonylag könnyen tudok tartalékot vinni belőle. Viszont a tartalék akkut is bele kell számolni az árba ha nagyobb távra is kell, ami nem kevés, közel 300k. Bár mondjuk én jóval olcsóbban szereztem az ismerősömtől. És ott a töltés lehetősége, mert a töltő csak fél kiló. Ha útközbe megállsz kajálni mondjuk egy órára, elég sokat bele tölt az akkuba.zoli03: Ez tényleg nagyon jónak néz ki. Ha valóban ezt tudja, elgondolkodtató. Lehet kénytelen leszek lecserélni.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz hegyimorc #68956 üzenetére
Az árak után néztem nagyot én is és 590.., majd megemeltem a bringát és volt vagy 20 kiló.. (valami országúti féle gép volt egyenes kormánnyal, 3x8 sebesség) mondom ez wtf.. ismerősnek lapierre spicy 327 van az jóval könnyebb pedig egy monitról beszélünk 160 és 165mm rugóúttal. Biztos vannak kisebb súllyal is, de számomra akkor sem mérvadó a dolog.. majd ha elmegy 200km-t és 10kg alatt lesz akkor visszatérek rá hogy specifikációt nézzek, no meg miután lemerül csak egy kolonc marad a rásegítés és van hazáig 30km dombos terep?
-
anorche1
őstag
[Erre valaki? Nem rég volt róla szó, hogy milyen jók a fotokromatikus szemüvegek, akkor csak van valakinek, aki tudna nekem válszolni.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
hegyimorc
senior tag
válasz Runner_fxr #68958 üzenetére
"A súly szempontjából igazad van, de nem is gondoltam vagy írtam az ellenkezőjét. Bár lehet kicsit félreérthető voltam."
Nem volt ez félreérthető, csak az utóbbi időben elég sokat agyaltam ezen, bár kicsit más okból. A pinion gearboxon gondolkodtam. Annál is azzal próbálják a vevőt "vígasztalni", hogy ha nehezebb is, de legalább jó a súlyeloszlás.
"Viszont a tartalék akkut is bele kell számolni az árba ha nagyobb távra is kell, ami nem kevés, közel 300k. "
Ezzel sem az ára a fő bajom, mert aki meg tudta venni a bringát, az már meg tudja venni a plusz akkut is.
A gond az, hogy ezt is cipelni kellEladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #68960 üzenetére
Azért ránézésre már lehet számítani, hogy nem egy pehely súlyú. Ott a motor, az akku, nyilván ezeknek van súlya, csodák nincsenek. Egyébként vannak már egész könnyű 15 kg körüli pedelec montik, de irdatlan áron. Mindenki el tudja dönteni, hogy kell e neki vagy nem. Ha megismered a géped, tudod milyen hatótávval tudsz számolni. El lehet kerülni a lemerülést. Én még soha nem kerültem olyan helyzetbe, hogy lemerültem és volt még 30km dombos terep. Tartalék akkuval kb 100-120km nehéz terep és 3000m szint van a cuccban, ha ez a táv nem elég, akkor tényleg nem pedelec bringában kell gondolkodni. Bár elég kevés olyan hobbi montis van, akinek ez ne lenne elég.
hegyimorc: Mindennek van árnyoldala. Tökéletes megoldások nem léteznek. Áttörést majd az hozhat, ha sikerül megnövelni jelentősen az aksikat. Már kísérleteztek olyannal, hogy hidrogén cella ami tölti menet közben az akkut. Csak még vállalhatatlanul költséges.
[ Szerkesztve ]
-
hegyimorc
senior tag
válasz anorche1 #68961 üzenetére
Nekem egy Rudy Project Photochromatic Red van.
Lassan változik a fényáteresztő képessége, ne úgy képzeld el hogy kiteszed a napra és hirtelen tök sötét lesz, de amúgy persze, ha az egyik lencsét eltakarod a másikra pedig tűz a nap, akkor különböző sötétségűek lesznek.
Szerintem ha nagyon gyorsan változna, az zavaró lenne.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
gergo84
aktív tag
válasz zoli03 #68904 üzenetére
azért emeltem fel a kormányt, mert utálok előre dőlni annyira, amennyire a gyári beállítás megkívánná.
ha hegyről jövök lefelé, szintén sokkal jobb ha magas, különben csak orra bukás lenne...
felfelé sem emelgeti az elejét, mert akkor a nyereg magasan van, és rádőlök annyira, hogy stabil.
a váz nem nagy, 184cm vagyok
a képen a nyereg azért van lenn, mert magas nyereggel nem lehet off-roadozni, mert az csak diótöréshez vezet...de a hétvégén sokat tanultam, korábban sosem törődtem ezzel. a jelenlegi bringámban csak 100mm-es villa van, lehet kicserélem 120-140mm es-re, és akkor a stucni-t is átállíthatom vissza.
a hétvégén kb 10 enduró bringát kipróbáltam. 1500-4600 euróig. a legjobb ami nekem tetszett, az a legnagyobb vázas(kb53cm) 160mm-es villával, de még azon is emelném a kormányt.
korábban azért kérdeztem mi lenne ha enduro bicajba a 200mm-es dupla vállas villát tenném. az megdobja az elejét annyira, hogy nem kell kormányt emelnem...
tudom, hogy totál másképp használom a bicajt, mint az átlag, de így szeretem, kövezzenek meg, sisakot sem hordok, és egyéb védőcuccot sem. pedig a többi bringás akivel találkozok úgy be van öltözve. nyáron ide papucsban szoktam menni...
[ Szerkesztve ]
-
Sleek
senior tag
Sport 2 cc futam közvetítés.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Zola007
veterán
Felújítanék egy régi MTB-t, shimano 3x7 rendszerrel van szerelve.
Pozicionált váltókarokat tennék rá.Fékkar egy fém Logan, az elmegy, talán megtartanám
Azon tanakodom, hogy váltókart vagy egyben fékváltókart vegyek-e?Ahogy nézem árban ugyanannyi egy normális Altus váltókar, mint egy komplett fékváltókar
Persze ha akár a fék, akár a váltókar elromlik, akkor egyben kuka, de még így is megfontolandó.Shimano Tourney ST-EF41 és Altus / EF65 váltókarokkal kinek mi a tapasztalata?
Nekem a CC gépemen külön Deore váltó és Hayes fék karok vannak, természetesen nem várok hasonló minőséget 3e Ft/darabért, de sz.rt se akarok venni.
Városban hétköznapi közlekedésre, gyakori váltásokkal alkalmas hosszú távon?[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
maximilian4
addikt
válasz gergo84 #68966 üzenetére
Hogy tudsz ilyen stucnival tekerni? Aztamindenit... Ebbe a vázba nem való akkora rugóúttal rendelkező villa.
Egyébként miért kell a végletekig emelni a bringa orrát? Az én xc bringámban alapból 120as villa van, de a stucni alól kivettem az összes alátétgyűrűt és a stucnit is megfordítottam erősen negatívra.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #68963 üzenetére
Nehéz kérdés és tuti nem itt fogjuk megtalálni az arany középutat. Lényeg az hogy élvezze az ember a kerekezést, csak hirtelen morcos lettem és elképzeltem hogy mikor eljárok egy társaságba kerekezni akkor ilyen illetők vesznek körül, csodás..
más: Vannak sokkal nagyobb gondok a kerékpározás terén, most beszélnek a doppingolásról és hogy az ellenőrök mindig ellenőrizhetik a kerekest. egészen jó lenne ha nem a doppingolással kellene foglalkozni hanem csak a tiszta sportról szólna az egész. Részemről arról szól, eszembe nem jutna doppingolni semmi pénzért.
-
pc360
addikt
válasz maximilian4 #68970 üzenetére
+1
Nem jó ötlet az eredeti villamérethez képest 1 centinél tovább menni, mert az egész geó borul. Álátétet és plusszos kormányszárat tudsz használni, de a rugóút-emeléstől csak a fejcsövet fogod letörni, és tekerni se lehet normálisan a gépet. Ez nem szeretet, hanem ész kérdése.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #68969 üzenetére
ó, ez az állandó anyagspórolás a Shimanotól megöl
Sunrace M50 váltókart ismered esetleg?: [link]
jó lenne azért olcsón kihozni, kell még bowden, bowdenház. Lassan nem ér annyit az egész bringa
3 sebességes agyváltóból mit ajánlanál?
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
hegyimorc
senior tag
válasz imyourfriend #68971 üzenetére
"elképzeltem hogy mikor eljárok egy társaságba kerekezni akkor ilyen illetők vesznek körül"
Az, hogy milyen illetők vesznek körül, rajtad múlik.
Én szeretem tisztázni a közös tekerés feltételeit. Ha pl azt beszéljük meg, hogy laza kirándulás és ott valaki elkezd "versenyezni" minden városhatár táblánál, akkor az volt az utolsó alkalom amikor "körülvett". Többé nem hívom, nem megyek ha hív.
Hasonló a helyzet akkor is, ha keményebb haladósabb túrára indulunk és megjelenik valaki standpapucsban, kormányra tekert tesco-zacskóval, szerszámok, víz, kaja nélkül.
Sok példát lehetne mondani, biztos olyat is, amit az ebike okoz, de a probléma nem az, hanem az ember aki nem tartja magát a megbeszéltekhez.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
veterán
válasz hegyimorc #68975 üzenetére
Aztan ha "tudok egy rövidebb utat" ötletet feldob az egyikőtök és mondjuk elkalandoztok haveri társasággal egy eddig nem ismert úton valahova, nagy kerülővel érve az eredeti célhoz?
Szerintem ezek hozzá tartoznak a dologhoz, ha mind benne vagytok, akkor ezek nagyon jo elmenyek lehetnek utolag, meg akár közben isEverybody lies.
-
Zola007
veterán
válasz hegyimorc #68975 üzenetére
jó hogy írod, ha Debrecenből van itt fórumtárs, akkor valami lájtos, öreguras tekerésre, kisebb kirándulásra társulnék valamikor!
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
hegyimorc
senior tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #68971 üzenetére
Én úgy érzem megtaláltam magamnak az aranyközéputat. Más meg nem igazán érdekel, mindenkinek mások az igényei, más stílusban kerékpározik, azért elég szép a választék, sok a lehetőség, hogy mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelőbb kerékpárt. Csak győzze anyagilag. Pontosan az a lényeg, hogy az ember élvezze a kerékpározást, ne muszájból menjen, meg ne az állandó versrengésről szóljon ez az egész.
Országútisok még nem mostanában fognak pedelec bringákkal körülvenni téged. Azt a kategóriát egyelőre még nem "fenyegeti" az elektromos rásegítés. Mivel nincs igazából szükség rá.
Terepen már más a helyzet, ott egyre gyakrabban lehet majd látni pedelec gépet, még hazai terepen is.Az elektromos rásegítés nem egy gond, csak ha csalásra használják, de a dopping valóban az!
Viszont azt felejtsd is el, hogy valaha tiszta lesz a sport, mármint az élsport. Egy Tour-on mindenki tele van, még magyar viszonylatban, országos szinten is vannak doppingolások a kerékpár sportban, pedig ennek aztán túl nagy díjazása sincsen, hogy megérje. De a dopping is egy olyan dolog, hogy ha mindenki csinálja, akkor elvileg nem lehet csalásról beszélni. Bár ettől még nem jó, de ez van. -
dokee78
félisten
válasz fpeter07 #68972 üzenetére
Azt hiszem a Digi Sport közvetítette ezt a futamonként 4 résztvevős versenyt.
Ezt nem találom sehol.
Amit Laox és te linkeltél az hosszú verseny.
Amit én néztem az rövid volt pár perc alatt nyomták le.[ Szerkesztve ]
-
Colos1
őstag
Sziasztok!
Gumi kéne a biciklonomra, de elvesztem a kínálatban
Alapvetően aszfalton használom, de alkalmanként földutakra is tévedek.
3 fontos szempontom van:
1. Kicsi gördülési ellenállás
2. Jó defektvédelem
3. Minőségi legyen26" -os kell, vagy 559 -es. A szélessége annyira nem lényeg.
Most a Continental katalógusát nézegetem, a Ride Plus jó lehet? Ez szerint a defektvédelme meg a gördülése is nagyon jó.
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
jackbacsi87
senior tag
Sziasztok!
150e-ig keresek bringát. 182cm 86cm átlépésivel, ha jól gondolom 19" váz kell nekem. Főleg erdős dimbes dombos részeken mászkálnék vele, de semmi durvulás!!! 27,5-ös előnyben lenne, de nem túl nagy a választék, 29-ből többet találtam.
cube aim pro 2016
c'dale trail 6 (fékről olvastam teszteket, fikázták nagyon)
cube analog
Ezek közül valamelyiket érdemes megnézni? Vagy ki lehet fogni jobb gépet is 150e-ig? -
Normi™
őstag
válasz jackbacsi87 #68986 üzenetére
A Cannondale-t ahogy nézem Tothgera30 fórumtársunk hirdeti,biztos alapos és pontos információt fog adni mint itt sokunknak.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
imyourfriend
őstag
válasz hegyimorc #68975 üzenetére
Engem annyira ez nem érint, mármint a csapatos tekerés mivel sokszor magam tekerek. Elsősorban azért hogy az erősebbek ne várjanak rám, de ez fordítva is legyen így. Másrészt így a kellemesebb, igaz szélben nem feltétlen de megoldom. Szerencsére a sport visszaadja azt amit az ember beletesz így megéri egyedül is művelni.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #68982 üzenetére
Nekem volt Sunrace DLM-53 váltókarom. Semmivel sem mondanám rosszabbnak, mint egy Shimanot. Ha valakinek nincs útban a fékkar (nekem útban volt) és megszokja, akkor sokkal jobban jár vele. Kb fele annyi, mint egy Acera, aztán ebben egy csomó fém alkatrész van.
Zola007: bowdent nem kell venned hozzá, nekem a DLM-53-hoz rozsdamentes köszörült bowdent adtak.
-
zoli03
őstag
Nem tudja valaki, hogy a Kab-hegyre Ajka felől vezet-e fel aszfaltos út?
-
Zola007
veterán
válasz zoli03 #68990 üzenetére
Igazság szerint szívesebben vennék alsó-fölső karos váltót, mert a másik két bringámon is az van és azt szoktam meg.
Ez az alsó 2 füles megoldás elég furának tűnik így, múltkor áruházban volt kirakva bringa ilyen váltóval, próbálgattam, de nem igazán esett kézreMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
J.Pinkman
tag
válasz Zola007 #68968 üzenetére
EF65-öt használok én is, szintén E-Bike-től rendeltem.
Egy régi montit újítottam fel én is, egyelőre meg vagyok elégedve a fékváltókarokkal.
Rövidebb (15-20 km) és hosszabb távokra (80-100 km) is használom a bringát, főleg sík, alföldi terepen, 90%-ban aszfalton.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz J.Pinkman #68995 üzenetére
Egyelőre azt nem tudom mennyit is érdemes rákölteni vajon.
Boltbajárósnak vettem 10k-ért, mert a rendeset nem merem sehol otthagyni.Eddig költöttem rá:
Első gumi (1500)
fékbowdenek (500)
fékpofák (700)
hátsó lámpa (300)
csengő (300)
nyereg cserélve (3300)
monoblokk (3500)
első lánctányér (3500)
lánc (1500)
pedál (1800)
Eddig van 10e + 17e Ft-baDe tegnap elkezdett kotyogni az első villa, szétszedtem és el van nyalódva 3 menet a nyakán.
Nem tudom, hogy ezzel így lehet-e kezdeni valamit
Na most egy új az minimum 3-4e Ft + a váltókarok 7e és akkor már majdnem 40e Ft-ba került a bicaj.
Igaz, hogy akkor már sok minden új rajta, de erősen gondolkodom, hogy most kellene megállni és eladni az egészet, mielőtt több pénz ölök bele és venni egy használt, jobb állapotútAz az igazság, hogy lelkem mélyén kissé maximalista vagyok és mindig ott motoszkálna a kismanó, hogy mit kellene lecserélni.
Nem divatból, hanem megbízhatóság miatt.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
6030D
Ármester
válasz gergo84 #68966 üzenetére
Minek veszel sportbringát, ha kényelmetlen? Ferrari-ra ballonos 16"-os gumi, mert ráz?
Hegyről lefelé ki kell csúszni a nyereg mögé, hogy ne bukj orra, nem a kormányt kell emelni.
Ha nem széles nyerged van, akkor megoldható és nem diótörő. Vagy ha mindenképpen alacsony nyereg kell, akkor dropper.
Felfelé minél lejjebb van a kormány, annál jobban rá tudsz hajolni. Nem véletlen negatívba megy az összes XC-s stucni.Én sem emelném össze vissza az elejét, mert az egy dolog, hogy hülyén néz ki, de az okos mérnök is úgy találta ki, hogy az erők iránya azzal a villaszöggel van kiszámolva, és ha változtatsz rajta, akkor hajolhat, törhet a váz. Mivel 140-200 mm-es rugóutakról beszélsz, gondolom sokat zúzol lefelé sziklás, köves részeken 40-nel. Ott azért kap a váz bőven behatást, nem mindegy, merre kapja a terhelést.
Bár ha papucsban, minden védőcucc nélkül nyomod, akkor gondolom marad az aszfalt, meg a murva, oda meg mindegy... csak nem kellene büszkének lenni rá.
Zola007: ez csak boltba járós, nem? Mi a baj a jelenlegi váltóval? (arról lemaradtam, vagy nem találom) Szerintem ha már ennyit ráköltöttél, akkor már fejezd be. Amiket fent leírtál, annak egy része bármelyik biciklire kellene, mert felszerelés, a másik része meg kiszolgál pár évig, ha karbantartod, és tényleg csak boltba járós. Ha veszel egy használtat, az is lehet lutri ugyanígy, akár 40-50 e Ft-ért is.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zola007
veterán
Az, hogy az első nem marad meg a beállított választott pozícióban, a hátsó meg szerintem 6-oshoz való és még hibás is, mert nem váltja végig a 7 sebességet, csak 5-öt
Azért kezdtem bele, mert szétnéztem a használtpiacon (facebook, jófogás, testbike, bikemag) és olyan lepukkant sz@rokat árulnak 40-50 körül, hogy azokra is ugyanennyit kellene költeni
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- OLED TV topic
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Peugeot, Citroën topik
- EAFC 24
- Politika
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- További aktív témák...