Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Sharp 50FQ5EG: középkategóriás QLED tévé gamer funkciókkal
- ASUS ROG Ally
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Ennyibe kerülnek majd Európában az LG C4 OLED tévék
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hobby elektronika
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
superecneB
őstag
Szevasztok,
3x9-es (44-32-22) hajtásról 2x9-re (36-22) alakítom a bringát. Az SLX első váltóm felső végállását ha teljesen betekerem is hiányzik egy pár miliméter, 36/11-ben legalábbis besúrol a váltó középcsapágy felőli kanálrésze.
2 dolog merült fel bennem:
- Az első lánytányért kintre szerelem (a korábbi 44-e shelyére)
- Beraknék 1 db távtartót amit a középcsapágyhoz adtak (2.5 mm) [Ezt preferálnám]Nem olvastam sehol hogy bármelyik megoldásnak lenne hátránya, de esetleg valaki hozzáértő tudna tanácsot adni? A gyári leírás a GXP-mhez, ugyanis azt írja 73mm széles vázhoz nem kell hézagoló gyűrű. 3x9-nél nincs is gond vele, csak most úgymond megerőszakolom a rendszert.
-
zoli03
őstag
Átnéztem szinte az összes vázas apróhirdetést, találtam egy 28"-ost, így nem kéne a városi/túra gépem 26"-ra építeni. Vélemények a vázról? Az 1" fejcső nem annyira szimpatikus, de át lehet alakítani olcsón, hogy 1 1/8"-os stucnival tudjam használni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz superecneB #65104 üzenetére
Én megmérném a régivel a láncvonalat,vagyis a középső tányér távolságát a váz tengelyétől,és úgy hézagolnék,hogy az új hajtómű 2 tányéra közötti hézag közepe is ugyanoda kerüljön.Gondolom a régivel ment a 22/11 is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz dokee78 #65110 üzenetére
Ilyenből van elől-hátul, ilyen fékkarokkal az enyémen, kinézetre nem rossz, hatásra pedig kiröhögi a gyárit mindkettő.
A shimano gyári fékpofája nevetségesen jó, abból majd szándékozok valamit rendelni, csak cserélhető fékfelületűt, hogy ne kelljen beallitani mindig csere után, még ha sokáig tart is egy szett fékpofa.Everybody lies.
-
superecneB
őstag
válasz Hasaggymeg #65108 üzenetére
Szia,
Ugyan ez volt a láncvonal. (hajszálpontosan ugyan ez)
Ugyan olyan vastag lánctányér került fel, csak 32 helyett 36-os a középső (gyári truvativ ez is). Az alsó 22-es nem változott. 22/11 nem ment soha az durván keresztbe' lenne. 32/11-sem nagyon ment ha jól emlékszem, a hátsó soron ilyen 12-14 körülig használtam elöl a 32-es tányért felette már elöl raktam 44-re.
Üdv,
BB -
Eagle16
addikt
válasz Eagle16 #65096 üzenetére
Közben csináltam pár képet biciklin ülve, és arra jutottam hogy csak én akarok nagyon egyenesen ülni rajta, egyébként nem természetellenes a pozíció, illetve nincs rosszul beállítva.
Itt egy kép, véleményt kérnék: [link]
Ha lehet akkor csak a pozícióról Fékkarom még nincs, próbáltam szimulálni hogy ott van Azt is tudom hogy kicsit a nyereg orrán ülök, valahogy ott nekem jobb, hosszú távokon is mindig oda "csúszok" le.
Szóval nagy a bicikli? Rosszul van beállítva? Ne tegyek rá kost mert túlságosan előrenyúlok? Gyakoroljak-e még a Paint-ben?
Neten lévő képekkel összehasonlítva, még majdhogynem azt mondanám, hogy ez viszonylag kényelmes pozíció, nem is görnyedős...
[ Szerkesztve ]
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
fpeter07
veterán
válasz jackbacsi87 #65099 üzenetére
Én addig megyek egy sisakkal, amíg el nem törik. Eddig egy sityóm lett teljesen használhatatlan, egy másik meg kapott egy nagyobbacska ütést. (nem használom már, mert megrepedt, és amilyen szerencsés vagyok, tuti arra az oldalra kapná az ütést a fejem) Most van két bukóm, nem tervezem eltörni őket.
-
ivana
Ármester
válasz Eagle16 #65113 üzenetére
Azt mondanám, hogy ez azért rossz, mert nem görnyedsz eléggé, egyenes hát, hajlított könyök. Te görnyedsz és egyenes kar és egyenes láb ez nagyon rossz. Esküszöm elzavarnám az összes outist kettlebellezni egy kicsit, nekem nagyon sokat dobott mind sebességen, mind tartáson már az alap dolgok is Egyenes hát kell a kar meg a láb viszont lazán. Először a hoodnak kell jónak lennie, de értelmesen kell hozzá beállni.
-
dokee78
félisten
válasz Pttypang #65111 üzenetére
Ez a fékkar is jók gondolom,mert ezek vannak helyi boltban:
Shimano Acera BL-M421 -
balintka
addikt
Tanácsot szeretnék kérni. Van egy országúton, könnyű terepen használt Kellys TNT 20 2013-as 29er bringám, 3x9-es hajtással (teljesen Shimano Deore-osított, elöl 44x32x22, hátul 11-34 van).
A bringát Veszprém környékén, Bakony, fél Balaton körre, a Balaton felvidéken szoktam használni, zömében síkon, illetve kisebb-nagyobb dombokon (erős hegymenet néha-néha akad azért). A problémám, hogy kicsit soknak érzem elöl a 44-es nagytányért, már enyhébb emelkedőkön hátul vissza kell tennem 6-osba. A hátsó 8-9-es fokozatokat maximum lejtőn lefelé tudom kihasználni. A 7-es fokozatot max a fél Balaton körön, a déli parton tudom csak huzamosabban hajtani. Legtöbbször 6-oson vagyok hátul. Ezért is gondolkodom a hajtás cseréjén.
A terv: 2x10, elöl 38x24-gyel.
B terv (ez tényleg másodlagos): 3x10, 40x30x22 áttételekkel. Ha újraépítem a hajtást SLX-Deore XT szintre tervezem fejleszteni.
A 2x10, a 38-as nagytányér miatt nem lesz kevés az én útjaimhoz?
Inkább a 2x10 felé hajlok, egyedül a nagytányérral szemben vannak fenntartásaim.
Van aki épített át 29-es bringát hasonlóan 2x10-re, vagy van alapból ilyenetek? Melyik hajtásrendszert javasoljátok?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz dokee78 #65118 üzenetére
Igen, nagyjabol mindegyik jo, a lenyeg, hogy a muanyag hazas gyari szutyokhoz kepest ennyi penzert ezek remek cserek.
Nekem a fekek es a fekkarok kerulnenek elso korben cserere, meg a gumik, ezeken erezhetoen nagyobb javulast er el az ember az osszkepet es a hasznalhatosagot tekintve is.Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz superecneB #65112 üzenetére
Nem teljesen értem,de a hézagolás miatti 2,5mm jobbra tolódása a hajtóműnek nem okozhat érezhető problémát.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fpeter07
veterán
válasz balintka #65119 üzenetére
2x9 hajtást használok 36 nagytányérral, Eplény-Hajmáskér úton nem fogyott el az áttételem. 40-ig lehet vele menni, utána már pörgetős. 29er-en meg eleve kisebb áttételeket használnak, mert felfele jobban kell pörgetni a nagyobb kerék miatt. Ha terepen mész, akkor meg abszolút felesleges a 44-es nagytányér. 40 felett nem sok értelme van tekerni, még ha versenyzel akkor is többet érsz vele, ha spórolsz az energiáiddal a kaptatókra.
Viszont spéci lánytányér kell hozzá, nem lehet csak úgy átalakítani, hogy ledobod a nagyot. -
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok! Egy merev első villás kerékpárra(SixTeam) rá lehet tenni egy első teleszkópot? Illetve bírná terepen a komolyabb igénybevételt? Melyik az a legolcsóbb teleszkóp, amit érdemes megvenni?(Akár használt is lehet.) Előre is köszi a válaszokat!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz IMIIKE1998 #65125 üzenetére
Ha 1 1/8 colos villa belemegy, akkor érdemes lehet vele foglalkozni. De igazából ennyi adatból nem annyira tudjuk hogy milyen is a kerékpár. Amennyi six team et láttam, azokkal nem igen volt értelme foglalkozni komolyabb szinten mint az A ból B be eljutás, de azt is kis távolságokban értve.
Az elképzelhető hogy a geometriájának ad egy pofont. Komolyabb igénybevételhez, értelmes teleszkóp minimum egy rock shox TK 32.[ Szerkesztve ]
-
balintka
addikt
válasz Tothgera30 #65124 üzenetére
Néztem a 40-28-at, ott leginkább a 28-as kistányértól tartok, h az hegynek fel sok lesz. Hátul 11-36 legyen?
-
-
Eagle16
addikt
Köszi a véleményeket! Marad ez a kormány, ezzel a szárral és jövőhónapban megveszem a fékkart hozzá meg a váltókat. Időközben meg javítok majd a tartáson is, csak idő kell hozzá mire megszokom az új fogást.
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
balintka
addikt
válasz Tothgera30 #65132 üzenetére
11-34-et néztem, de nincs kizárva a 11-36 sem. Persze a 40-42-re semmi szükségem .
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Gepida Alboin 200CRS (2013) bringám. A nyár folyamán szeretném egy kicsit felújítani, elsődlegesen majd teleszkópot szeretnék cserélni, viszont se a teleszkópról nincs semmi a neten se a kormánycsapágyról.
Az lenne a kérdés, hogy milyen teleszkópot javasoltok? Városi használatban van a gép és lesz is. Nincsenek nagy igények. Meg ugye most egy régi bicaj felújítása is tervben van, ilyen "ötzsemléért a sarki boltig" jellegű kerékpár lesz. (Ha lesz)Válaszotok előre is köszönöm
-
carl18
addikt
Üdv! Azért írok mert most állok bicikli vásárlás vagy felújítás előtt, tisza-tó mellet lakom és idén nem egyszer van tervbe véve a körbe tekerése, de jelenlegi bringámmal eléggé rizikos, egy Schwin cseppel biciklim van 11 éves, azóta lett rá költve de isszonyat nehéz tekerni akkor is ha első hátsó kerébe 2,5 légkör van!
Most néztem füreden egy bicikli boltba neuzer nelson című kerékpárt olyan 50-53E forint körül voltak piros fekete piros ezüst színben! Első teleszkoppal szóval az volna kérdésem ebbe érdemes volna-e beruházni ?
Sajnos vagy az is elég ha a saját bicomat feltunningolom enyhe szóval ?
Haveromnak nővéremnek bicójával mentem de az övéket nem ilyen iszonyat nehéz tekerni.
Hogy lehet könnyíteni? Az számít hogy nehéz a bicikli ? olyan 15-20kg között lehet!Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
carl18
addikt
11 éves a bicikli De ha magát a vázt megtartom és arra építkezek akkor úgy ?
Mit takar a tesco full? Nem onnan lett véve pedigHiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
carl18
addikt
Vágom akkor erre már nem költök akkor XD
És az a neuzer nelson amit kinéztem megéri megvenni ?Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
maximilian4
addikt
Az mitől van hogy a váltás állandóan elállítódik? Gyakorlatilag minden ki lett cserélve a hajtásban a hátsó agyon kívül, és a váltórendszer is tökéletes. Lehet a hátsó agy a lúdas?
Maxi
-
Tomi_Sci
őstag
válasz maximilian4 #65145 üzenetére
Ha mostanában lett cserélve, akkor a bovden nyúlása lehet a magyarázat.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Eagle16
addikt
Basszus ez a Sigma mégiscsak kontakthibás
Most jöttem rá. Csak akkor kezd el mérni, ha bizonyos szögbe tekerem a dokkoló kábelét.
Más kérdés: ha kb.1,5-2 hete nem fújtam a gumiba, akkor az normális hogy 6 bar környékéről 4-re enged? (Presta)
Az autószelepes kicsit jobban bírta, én úgy emlékszem.₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #65145 üzenetére
Mind egy irányba állítódik? Vagyis mintha nyúlna,vagy össze vissza? Ha folyton nyúlik,akkor meglehet csúszik a bovden a szorítócsavarnál.Továbbá nézd meg el van rendesen helyezkedve a bovdenház minden szemben,nem-e tud kimozdulni valamelyikből.
Eagle16...Sok az a 2bar/10 nap,de nem a szeleptől függ.Amúgy minél vékonyabb gumi annál kevésebbet kell veszítsen ahhoz,hogy drasztikusan leessen a nyomás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
anorche1
őstag
A hátsó sornak némi mozgás, lötyögés megengedett, vagy a szervizben nem húzták meg nekem eléggé?
shminao wh r501 kerék, és shimano cs-hg 50 sor."It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #65148 üzenetére
Most lett cserélve a bowden és a ház is. A hátsó fogaskerekek között ugrál a lánc bizonyos fokozatokban. De ez már nem az első hogy be lett állítva és utána nem sokkal már ugrált.
Maxi