Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #587 üzenetére

    Én is pont ebben látom a felnifékek adta előnyöket, elégséges hozzá egy kevésbé masszív kerék is.
    Tárcsánál oda kell figyelni a felnifékes kerékhez képest a megnövelt szakítószilárdságokra az agyperemen, a küllőkön ás anyákon, ezek menetein és a felni furatain, a szegecseken, stb.
    Míg felnifékes rendszernél a kerékben az agy és a küllők csak a bicikli tömegét tartják, míg tárcsaféknél a tömegen túl fel kell venniük a fékezés okozta nyomatékokat is.

    (#577) Phvhun
    Ne haragudj, de ezeket a sorokat én sem tudom értelmezni. :N
    A felni keresztmetszete kör formájú lenne? Mi van?? :))
    A féktárcsa meg forgásirányban hajlik? Hogyan?? :F
    A síkjából kihajlani tud maximum a nyomásra.
    De ez is kiküszöbölhető, ha húzásra van beállítva a tárcsa, bár így most fejből fingom sincs, hogy milyen irányban szerelik a féktárcsákat, hogy a "küllői" húzást, vagy nyomást kapnak-e.
    Eddig merev testként tekintettem a féktárcsára, azért itt megjegyezném, hogy a küllők alkotta kerék nagyságrendekkel rugalmasabb egységet alkot egy féktárcsánál.

Új hozzászólás Aktív témák