Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Doki-HUN1978

    senior tag

    válasz Runner_fxr #58523 üzenetére

    Ettől függetlenül nem azt mondom, hogy mindenkinek a nagy kerék az ideális, és hülye aki nem emellett dönt, csak nem érdemes elvitatni a pozitívumokat.

    Kb. 3 évvel ezelőtt-elég sokk cikk elolvasára alapozva- összeírtam a 26-29 kerék előnyeit ill. hátrányait egymáshoz képest. A 26-os nyert mindent összevetve. (sajnos a hsz-t nem találom, de valahol archívumban elvileg fellelhető)

    Illetve vannak konkrét matematikai számítások arra, hogy melyik kerékméret mennyivel tapad jobban, illetve mennyivel könnyebben gurul át egy egy akadályon.

    Nem nagyon van kedvem itt a semmin vitatkozni, de ezeket a számításokat hol lehet fellelni?
    Tapasztalataim szerint egy jól megválasztott nyomvonal 10x többet jelent egy versenyen, mint a két kerék közötti diffiből adódó előny, vagy éppen hátrány.

    Véleményed szerint azonos felület, légköri nyomás, tömeg, köpeny és guminyomás mellett melyik keréknek van nagyobb tapadása, a 26 vagy 29-esnek? ;]

    (#58535) ivana: Már megbocsáss, de azt, hogy "nézz rá"-t nem nagyon tudom tényként elfogadni...
    Mi a bonyolult? A felépítése?! Na és? Ha elszakad a bowden, tiszta kézzel kicseréled. És ha a lánc elszakad?

    [ Szerkesztve ]

    "A szórakozottság a zsenik erénye"

Új hozzászólás Aktív témák