- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Micro Four Thirds
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali fotós kérdések órája
- Google Chromecast topic
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Harold Halibut teszt
gp Tíz éven át készült bábfilm elevenedik meg a képernyőkön – egy bábfilm, egy leegyszerűsített kalandjáték, és mindenek felett egy mese a boldogság kereséséről.
-
A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
it 24 órát adott az EU a ByteDance-nek, hogy kockázatelemzést adjon ki a TikTok Lite kapcsán, mert az is káros lehet a gyerekekre.
-
Alulról bővítette professzionális VGA-it az NVIDIA
ph Az RTX A1000 és A400 ugyanarra a GA107-es GPU-ra épít.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz JackFeryll #49198 üzenetére
A biztosítással kapcsolatban nem tudok pontos választ adni, ennek utána kell nézni.
A karbon váz reped, törik ha nagyobb ütés éri, az alu behorpad mind ahogy a fórumtárs is írta. ha netán egy alu elrepedne azt lehet hegeszteni, a karbont javítani nagyon macerás és ha olyan helyen van már soha nem lesz olyan mint gyári állapotában. Míg egy alut meg lehet úgy hegeszteni, hogy teljes értékű legyen.
Annyira azért nem gyakori a karbonvázak törése, ezek is nagyon erősek, de esésnél ha oldalról nekivered valaminek, pl erdőbe egy kőnek akkor van rá esély, hogy megsérül, míg az alu max behorpad, ami inkább csak esztétika, de nem gyengül tőle a váz általában. Ettől függetlenül nem rossz dolog a karbonváz, csak jobban kell rá vigyázni. -
Normi™
őstag
Nekem Staggler tetszik nagyon,de mivel már az elmúlt egy évben szépen felépítettem a mostani bringámat elfelejtem gyorsan
Az előzményekre még annyit reflektálnék,hogy ha valakinek van igénye egy jobb bringára akkor csak türelem kérdése.Nem vagyok tehetős,ellenben tudtam várni és inkább még fél-egy évet vártam az addigi kettőhöz,mivel havonta tettem el egy kisebb összeget és szépen összejött egy normális bringa ára,én így gondolkodom,de valakinek ez ostoba módon tehetőst jelent....[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Tothgera30
Ármester
SLX (esetleg XT) első agy átütősben mennyire beszerezhető? Még komolyabb bringaboltok sem tartanak készleten 28 lyukasban.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Byk01
senior tag
válasz Runner_fxr #49197 üzenetére
Ebben igazad van akkor, ha olyanokról van szó, akik hobbiként tekintenek a biciklizésre, de az alsóbb kategóriákban jellemzően (szerintem) inkább azok keresgélnek, akik a kerékpárt egyszerű közlekedési eszköznek tekintik. Van esetleg egy hobbijuk, amiben elmélyedtek, és a biciklizés hidegen hagyja őket olyan szinten, amit te kezdőnek tekintesz. Ők bejönnek, és megkérdezik, hogy milyet vegyenek. Nem akarnak órákat tölteni azzal, hogy a kerékpártípusok, monoblokkok, agyak és váltók erdejében keresgéljenek. Azt mondják, hogy nekik kell egy monti a városban biciklizéshez 60 ezerért. De amikor montit mond, akkor jó eséllyel trekkingre, vagy cross-ra gondol, mert azok szemében, akiket nem érdekel túlzottan a dolog, ezek is montik. Ekkor mindenki nekiáll többszázezres gépet ajánlani neki, mert a MTB ott kezdődik, és eszébe nem jut senkinek, hogy valaki "konyhanyelven" érdeklődik. Nem akar pontos szakkifejezéseket betanulni, egyszerűen csak nem akar sz.rt venni a tescoban.
Ha valaki bemegy hozzátok a boltba, elvárod tőle, hogy biztonsággal mozogjon az egyes fajták között, vagy kérdésekkel képbe hozod őt is, meg magadat is? Egy dolog tény: élőben egyszerűbb az emberek dolga, egy fórumon sokkal könnyebb elbeszélni egymás mellett anélkül, hogy ezt észrevennénk.Részemről befejezem, mielőtt rossz irányba fordul a dolog. Nem akartam betámadni sem általában a topik közönségét, sem konkrét embereket, csak rá akartam mutatni, hogy néha kicsit a kérdés mögé is kell nézni, nem csak a leírt kérdésre kell válaszolni.
A tudás nélkül kötekedőkről egyezik a véleményünk .. még ha esetleg én is annak tűnök
(#49201) Runner_fxr Épp a mai TdF szakaszon került szóba, hogy azért sem visznek magukkal a versenyzők 0,75-ös kulacsot, mert könnyen kiszakíthatja a kulacstartót. Ez mennyire valós veszély egy milliós (nyilván végletekig kikönnyített) és egy olcsóbb, de minőségi carbon váznál? (nem kötözködöm, tényleg kíváncsi vagyok )
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Jarod1
addikt
Na, Baltonkör letudva, a bal talpam erősen alulkormányzott, a déli parton több szúnyog volt, és volt olyan kerékpárút szakasz ahol a fű benövés majdnem átért a másik oldalra.
-
gtasystem
őstag
válasz MineFox54 #49203 üzenetére
de gondolom azt azért érted hogy a tulajok véleménye többet ér mint olyané aki mondjuk életében nem látott közelről valamit..
tudod ha ott is összevonnák egybe akkor az lenne a vége hogy a legdrágább mobilok (procik, vga-k, stb) tulajai fikáznák a többit..
valószínűleg pont ezért bontják szét hogy ne legyen belőle vérpistike topik..
ez azért nem olyan bonyolult..http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)
-
MineFox54
őstag
válasz gtasystem #49208 üzenetére
Eddig arról beszéltünk, hogy kerékpár vételhez tanácsadás. Nincs külön milyen
Alsókategóriás procit
felsőkategóriás
vegyek topiknincs
milyen <25000ft alatti
tápegységet
alaplapot stb. topik.A tulaj véleménye pedig nem biztos hogy jó, mert nem fog a 200k-s telójáról rosszat mondani, mert elfogult. Egy kívülálló sokkal objektívebb véleményt tud adni.
-
Solad
őstag
válasz JackFeryll #49198 üzenetére
A legtobb behatassal szemben a karbon sokkal ellanallobb mint az alu. Vannak viszont olyanok, pl egy pontszeru szuro behatas, aminel sokkal hamarabb meghasal.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
t1
addikt
Hosszabb távú bringázásra van valami best/buy ülés ami rohadt kényelmes ?
Alpina Eco C20-ra kellene, ma nyomtam egy 46.5km-es kört simán tudnék menni többet is de a seggem kikészült a gyári üléstől olyan 18km-ig nem volt zavaró -
Runner_fxr
Ármester
Igazából nem értem a problémád, mert szerintem amiről te írsz az a kisebb százalék. Ha valaki értelmesen leírja mit szeretne, akkor kap is értelmes választ. Ha nekem valaki azt mondja, hogy rövid távokra, városba keres egy bringát amit a lehető legolcsóbban szeretne megúszni, meg nem is akar sokat tekerni. Biztos, hogy nem fogok 70-80k-nál drágább bringát ajánlani. Tőlem ilyet biztos nem olvashattál, hogy élből több száz ezres bringákat ajánlanék. Szerintem kicsit el van ez túlozva. Kismilliószor le lett írva, hogy egy belépő szint újonnan mennyi. 70k körül indul. Aki újat szeretne és legalább ennyit nem tud vagy nem akar kifizetni érte annak nem tudok segíteni. Persze lehet venni 30-40-ért ilyen nevenincs vackokat, de azt én nyugodt szívvel nem tudom ajánlani, ilyen esetben nem tudok mit kezdeni. Az a baj, hogy sok ember fejében a mai napig ott vannak a tesco hirdetések 19990-ért meg 29900-ért hirdetett dánhill bringákról, és azt hiszik onnan indul a kerékpár.
Holott manapság olcsóbban lehet használható bringához jutni mint mondjuk ez előtt 20 évvel. Csak a nagyáruházi sz@rok kavartak be. Manapság egy átlag havi Magyar bérnél is kevesebbért lehet új bringát venni alap használatra. Akinek ez sok az menjen gyalog. Ez ilyen egyszerű.Nem kell pontos szakkifejezéseket betanulni, szívesen segít itt sok ember, de segíteni csak értelmes, legalább alap intelligenciával rendelkező embernek lehet.
A kulacstartó kiszakadása szerintem nem valós veszély, ritkán fordul elő. Egyébként a kikönnyített vázak is erősek. A gond inkább akkor lehet ha esés van, vagy esetleg benézel egy nagyobb kátyút, láttam már karbon országútit eltörve egy nagyobb kátyú miatti esés következtében. Ott egy alu váz valószínűleg megúszta volna.
[ Szerkesztve ]
-
HEAHEA
tag
A karbon vázakkal/alkatrészekkel kapcsolatban arra lennék kíváncsi, hogy nem versenyszerű használat mellett használva mennyi az élettartama? Kell bizonyos idő után cserélni?
-
fpeter07
veterán
Egész jó meglátás, de "Bizony, van élet 100 ezer alatt is. Hamar el fogja érni az ember a korlátokat... " nem igaz. 2009 óta nyúzom az első montimat (50k volt anno), és sosem a bringa volt a kevés, hanem az erőm. Mentem vele terepen 50 km/h-val, vele tartom a sebességrekordomat 72,9 km/h-val. Persze versenyen downhillben esélyesem sem volt vele (bár egy ballonos 2" külső nagyon sokat tud adni a komfortérzethez). A pláne, hogy idén is csak felfele tudtam előzni embereket versenyen. Hihetetlen, hogy hogyan mennek lefelé.
Más: Mentem ma egy XCO-t. [link] 13 perc felfelé a köves/betonos emelkedőn árnyékokat keresve, lefele meg 4 perc épített downhill pályán. Úgy 4 percig húzom folyamatosan a féket, annyira meredek.
Egyébként a teljes cipzáros mez nagyon jó dolog!
-
ivana
Ármester
Bringás nadrágban mész? Az nagyon sokat segít én is most vettem 100km után teljesen frissen tudok leszállni a nyeregből.
A bringa áras témára: 100k-s bringa az 50k-s használt outimhoz képest is egy fos, szerintem nemnérdemes túl olcsó bringát venni mert az én stílusommal pillanatok alatt szétmegy, és nem vagyok egy nagy profi.
-
trialboj
őstag
Nincs valami okos karkötő bringásoknak is? A népszerűbb típusok többnyire a futást helyezik előtérbe, gondolom azt könnyű pontosan mérni.
Valami olyasmire gondolok, ami pl megoldaná, hogy ne kelljen magammal vigyem a telefont, ha runtastic-on mérni szeretném a távot, stb. Erre persze jó egy sima km óra, de azért egy app, sok érdekes apróságot tud bemutatni, pl kilométerekre lebontani az időt, grafikonon ábrázolni a sebességet stb.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
veterán
válasz trialboj #49224 üzenetére
Ezeket az okos karkotok sem tudjak. Valami sportora kell neked, de egy gps-es modellt sajnos nem nagyon lehet meguszni 50-60k alatt. Ellenkezo esetben marad sajnos a telefon. En polar m400-t hasznalok maximalis megelegedettseggel, ez amolyan bestbuy vetel.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
dimola
újonc
sorry, csak megkerdezem negyedjere, ha mar ma errol volt szo... :-)))
~80-100k plafon cross/trekking/mtb (28" kerek feltetel, de klasszikus trekking tehat csomitarto, sarvedo nem), tudna valaki segiteni, milyen markat vagy tipust nezzek?
az lenne a fontos, hogy minel gyorsabb legyen
gepida albion 200 crs-t talaltam elso korben, nem tudom mennyire van mas alternatina
elore is koszonom!
-
Joe Swanson
senior tag
Sziasztok! Egyik barátom szeretne új biciklit venni. Kb. 188cm magas, illetve kb. 85 kg. Nem tudja, milyen tipusú biciklit vásároljon, illetve, mekkorát. 2 típus jöhet szóba: Dirt vagy mtb. Szerintem a dirtet nem használná ki, mivel, amikor megyünk, akkor általában aszfalt/néha kisebb ösvényeken és erdőkön fordulunk meg. Én mindenféle képpen az mtb-t ajánlanám neki. Illetve a nagy kérdés: 27,5" vagy 29"? Előre is köszönöm a válaszokat!
-
nagyúr
válasz Because #49145 üzenetére
Ki kell próbálni vétel előtt meg alaposan belőni ki mit szeretne. Ezért is ódzkodnak páran a netes rendeléstől amit meg is értek. Nekem is volt próbaköröm vétel előtt.
Egyébként komolyan nem értelek hogy miért vagy ilyen negatív. Miért baj ha valaki más megengedheti magának? Én se sajnálnám mástól ha 2-3M-ás gépet venne inkább szívesen megnézném. Múltkor is megcsodáltam az egyik srác C.12-es gépét. Értem hogy gyárban de dolgozol és szar meg unod az életet de nem mindenki van így hála égnek. Ezzel nem tudok mit csinálni.
Elnéázést hogy ezt ide írtam de már egy jó ideje figyeltem hogy te mindenhez annyira negatívan állsz hogy az valami hihetetlen.(#49149) atok666 : tökéletesen igazad van.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
nagyúr
-
t1
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vendingo #49221 üzenetére
Máris lecserélted az új kockád nyergét?!
(#49223) ivana ...lassan 30 éve bringázok és most vettem először bringás nadrágot (elég profi betétes Nakamura) magamra. Igazi csalódás volt,nem éreztem sokkal kényelmesebbnek benne 80+ km. után mint az eddig használt sima futónadrágokban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zool1
őstag
+1. De néha van hogy valakinek például, mint nekem elég egy átépítetett 26-os monti is. Én kilógok ezért a topikból, szerintem. Nem azért valószinűleg hogy egy ilyen "egyszerű" kerékpárom van, bár ki tudja... Az is igaz, ha itt előbb kérdezek, most nem ez a kerékpárom lenne, hanem valami kross kerékpár, nagyobb kerékkel jobb vázgeometriával, stb. De ha most nem a fényképezésbe pakoltam volna a forintot, akkor valószínűleg olyan tartományban nézelődnék mint Atok és Tayrol kolléga. És persze lehet hogy a fórum is jobban elfogadna.
u.i.: jahhh és nem irigykedem, és igen meg tudnám venni...[ Szerkesztve ]
-
zool1
őstag
-
dbala
tag
válasz Hasaggymeg #49233 üzenetére
Én is gondolkodom a nyereg cserén, pedig még nem mentem vele annyira sokat. De ez a Cube nyereg nekem túl kemény, pedig bringás nadrágban tekerek. Az előző nyergem sem volt valami nagyon párnázott, de azzal nem volt ilyen gondom. Ilyesmi volt: [link]
-
vendingo
veterán
válasz Hasaggymeg #49233 üzenetére
A gyári nyereggel max 5 kilométert lehetett menni fájdalom nélkül. Az új ddk nyereg nagyon bevált, ráadásul olcsó volt.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
veterán
+1, a gyari nyereg nekem is szenvedes, de idenre mar ellottem a keretet. A kovetkezo szezonban a nyereg mindenkepp cseres lesz, esetleg hatso valto es kerekszett. Bar iden lehet nem uszok meg egy rovidebb stucnit.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
zool1
őstag
Úgy látszik engem is megfertőznek lassan az outis kerékpárok. Gondolkodom egy outis kerékpáron, a keret max 300000 ig és én nem gondolkozok újban. A "gond" az hogy még most is kb 115 kg vagyok... Van olyan outis kerékpár, ami tudja tolerálni ezt a súlyt+úthibákat vs üljek vissza a 26-os montimra. Kimondottan outira gondoltam, fitness vs krossra nincsen szükségem annyival több pluszt nem adna.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vendingo #49240 üzenetére
Selle Italia X1 volt? Előtte a régi vason Q-bik volt,mely noha az sem a legkényelmesebb,ennél még az is jobb volt!
Nem tudom van-e értelme ennek az ID match dolognak,mert méréseim szerint nekem legalább 140-145-ös szélességű kellene,amíg az előző 135 volt,ez meg 130mm.(#49239) dbala ...ugyanígy vagyok vele,nem is annyira a keret,mint elvi kérdés,hogy most kukázzak egy új nyerget mely kinézésre kifogástalan,talál a kerékpárra és új. Ha jövőre lecserélem,ha addig ezzel nyomom,hát olyan lesz az új nyereg mint a mennyország.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Megosztanám az első benyomásaimat a lidlis 4444 Ft-os pulzusmérőről. Jó ár érte, amint felvettem az övet, már mért is, úgy tűnik, hogy egész jó cucc ennyiért. Persze sokat nem kell várni tőle. Hülye menürendszere van, az adatok visszanézése sem olyan egyszerű mint egy drágább óránál, meg persze csak a legutolsó edzés adatait tárolja. Vicces, hogy a gyártó sem tudja, hogy hol van az érzékelő felület az övön. Szerintem az csak a kényelmes viselés miatt ilyen hajlás, és kijjebb van az érzékelő. Most elmegyek vele edzeni, valamikor a délután folyamán jelentkezem, hogy elvesztette-e a jelet, vagy ilyesmi. -
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #49220 üzenetére
Karbon alkatrészből csak minőségi darabot szabad venni. Ez egy bonyolult gyártástechnológia, sok a hibázási lehetőség is. Noname cuccoknál előfordulhatnak idő előtti törések, de ezek nem a karbon miatt következnek be, hanem a hibás elkészítésükből. Maga a karbon alkatrész ha jól van legyártva örök életű. Nincs fáradása. Van egy maximum terhelése az adott alkatrésznek, attól függően, hogy milyen fajta szövésű és hány réteg karbonszövet van benne. Ha azt a maximum terhelést túlléped akkor eltörik vagy szétrobban.
Teljesen mindegy, hogy verseny vagy hobbi. Ha nincs rajta sérülés akkor nem kell lecserélni.zool1: Szerintem el kéne felejteni ezt, hogy itt bárki is lenéz, kinéz bárkit is a miatt, hogy mennyibe került a kerékpárja. 2 dolog van amit meg kéne érteni. Ha nem akarunk saját magunknak egy csomó gondot akkor új kerékpárnál megcélozzuk legalább a 70k körüli összeget, ha full alap használatra akarunk bringát, akkor is. Illetve ha komolyabb felhasználásra kell bringa, akkor mélyebben zsebe kell nyúlni, az adott kategóriának, stílusnak megfelelően. Ettől még nem azt mondja senki, hogy valaki a 30 ezres bringájával nem menjen fel az erdőbe csapatni vagy nem tekerhet 200km-t egyszerre. Tegye ha őt ez teszi boldoggá, de ne várja el, hogy szakmailag ez helyeselve legyen, vagy ajánlott legyen.
Egyébként a kérdésedre válaszolva, a minőségibb gyártóknál általában 125 kilónál maximalizálják a kerékpárok terhelhetőségét. Ez inkább az alura vagy acélra vonatkozik, karbon vázat azért ne vegyél.
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
Ezt talaltam a Canyon oldalan: ...Our Canyon racing bike frames are verified and approved up to a maximum weight of 120kg. However, this limit can vary depending on the choice of components and their individual weight limits... Sztem ez all a tobbi gyartora is +- ugyhogy meg pont belefersz Max annyi, hogy nem rakatsz 23-as gumikat, hanem vmi szelesebbet...
Csak aztan nehogy ugy jarj mint en. Kb 3 honapja kezdtem el rendszeresen tekerni - az elejen heti 5 alkalommal. Akkor voltam kb110-111kg a ~2 meteremhez. Egy-masfel honap utan mar csak 100voltam, aztan a minap meg mar csak 98.9... nem akarok 100 ala menni, ugyhogy most zabalok, hogy tartsam a sulyom
Atok
[ Szerkesztve ]
-
zool1
őstag
válasz Runner_fxr #49246 üzenetére
Én nem mondtam hogy bárki is lenéz bárkit, a bicaj ára miatt. Azt is belátom hogy speciális dolgokhoz, speciális kerékpár kell, ami nem pár tizenezer. Eddig ok. Visszatérve rám, és az outira. Akkor csak alu vs acélváz jöhet szóba. Karbonvilla lehet vs felejtsem el?! És milyen nagyon márkát javasolnál?!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azt írtad, hogy talán a fórum is jobban elfogadna, ha más bringád lenne. Ez hülyeség. Aki értelmes, van legalább egy alap intelligenciája, azzal lehet normálisan beszélgetni úgy, hogy nem lesz belőle sértődés stb.
Csak amikor valaki a szakmailag helytelen dolgot akarja megmagyarázni és köti az ebet a karóhoz, meg átcsap személyeskedésbe, azzal nem nagyon lehet mit kezdeni. Ezt úgy általánosságban mondom, nem csak neked.Hogy milyen márkát ajánlok? Sokfélét, ár-értékben a legjobbak a webshop-ok, pl Canyon, Radon. Jó a Cube, KTM (bár ez ár-értékben kevésbé), Olasz gyártókkal sincs baj. Bármely minőségibb márkából ki lehet fogni jó vételt, ha kifogsz egy bent ragadt 1-2 éves modellt. Nekem valahogy az olasz gyártók voltak a legszimpatikusabbak országúti bringákból. Bár hozzám a monti sokkal közelebb áll és a tapasztalatom is nagyobb benne. Én szerintem valami olasz márkát vennék, ebben az is benne van, hogy gyönyörűek.
Karbon villával szerintem nem lesz gondod, de vásárlás előtt kérdezz rá a forgalmazónál azért, mert vannak alkatrészek amiknek alacsonyabb a terhelhetősége súlyban.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mézeshetek és macskák Androiddal
- PlayStation 1 / 2
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Jeorjosz7 károsultjai
- Ford topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Motorolaj és szűrő topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...