- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- SSD kibeszélő
- Akár 368 TB-nyi NVMe SSD-t is pakolhatunk a Western Digital "kofferébe"
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hobby elektronika
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Projektor topic
- Autós kamerák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tutuhawer
őstag
Szevasztok, a LIDL-s lámpa szett szerintem is jó, én is a múltkor vettem, megvan a szórólap, 3999 volt, most meg 1999. A fénye nekem is tetszett, meg újratölthető, ez előnyös. A hátsó lámpája is fasza. Az előző akcióban volt fényvisszaverő, küllőre pattintható pálcika 36 db-os csomag 1499 Ft, én vettem azt is.
Most ugyan nem látom a colstok lakatot, de biztos kapható, én a szervizemben is azt vettem, az is 5000 Ft körül volt, mint a LIDL. Szeretem, könnyű, kicsi.NETERROR_TERROR -- TutuHawer híres jelét mindenhol ismerik, ám neki még nevét leírni is nehezére esik -- Logitech G29, Sony Xperia 1, SONY WH-1000XM4, SONY MHC V81; SONY Dualshock 4; Dualsense
-
footy
addikt
Valaki erre?
Sziasztok,
az asszony biciklijehez szeretnek sebessegvaltot illeszteni. A bringa egy Csepel Budapest, a valto amit kineztem a Shimano Nexus 3 (SG-3C41). A cel az lenne hogy az emelkedoket konnyebben lehessen abszolvalni. A vegsebesseg boven eleg ket "konnyito" fokozat kellene, mert elegge hegyes videken lakunk.
Alkalmas erre a fenti valto?
Koszi -
addikt
Az a lidl-ös lánctisztító felkeltette az érdeklődésemet.
Aki használ ilyet, meg van vele elégedve? Használati útmutató van hozzá, hogy hogyan érdemes használni?Továbbá mikor szoktatok tisztítani?
Ha már tisztítotok, akkor egyúttal már kentek is?
Ha a kettő együtt, akkor érdemes azt a taktikát alkalmazni, hogy amikor már hallhatóan zörgő hangok jönnek alulról, csak akkor végezzük el a tisztítást és kenést?[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz fery02 #41353 üzenetére
Van olyan lánctisztítóm, csak nem az van rá írva, hogy Crivit, hanem Barbieri. Inkább vettem egy ilyesmit, ami szerintem sokkal jobban tisztít.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
zoli03
őstag
Mérd meg, hogy mekkora a villasaru távolság hátul. Ha annyi, mint az agyváltóé, akkor jó lesz. Javaslom, hogy kontrásat vegyél (bár lehet nem is lesz más verzió az adott villasaru távolsághoz). Azt is nézd meg, ahol veszed, van-e hozzá váltókar és szerelék. Az áttételt meg a lánckerékkel tudod variálni, ki kell számolni, hogy mekkora kell neked.
-
addikt
válasz -=RelakS=- #41354 üzenetére
Ez már jóval drágább, de akkor a komolyabbak ilyen árakon mozognak?
Nem is igényel (pl ez a linkelt eBay-es) plusz tisztítófolyadékot, csak így natúran használandó?
Használatát úgy kell elképzelni, hogy felszerelt állapotban megyek vele ~2 km-t, közben váltogatva az általam használt sebességfokozatokban, majd leszerelni, megkenni saját kezűleg a láncot és kész? -
Because
őstag
elkövettem egy hibát hibát 10 sebis hátsó váltót rendeltem, ami nálam nem lezs kompatibilis.
akinek szüksége lenne rá szívesen elpostázom ebben az árban: [link]
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz fery02 #41356 üzenetére
Nekem a kettő ugyanannyiba került.
A Barbieris (és talán a lidlis is) tisztító folyadék nekem semmit nem ért.
Korábban vettem egy tégely kéztisztítót (Ultra?), kimostam belőle a homokot, most azt használom, később talán trisó vagy brigéciol lesz a nyerő.
A lényeg, hogy oldja az olajos koszt. Utána még vízzel átöblítem, szárítás, olajozás.
Nem lesz kristály tiszta, de itt inkább az a lényeg, hogy a retek nagyjától megszabaduljon az ember. Rendes tisztításhoz amúgy is le kell venni a láncot, aztán benzinbe vele. Tapasztalatom szerint azért a benzin előtt sem árt ilyen mobil lánctisztítón párszor áthúzni a láncot :]Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
adalbert1
veterán
Sziasztok,
városi használatra jelenleg egy 2011-es Gepida 300 CRS-em van, de erre a felhasználásra annyira nem tartom ideálisnak.
Ami nem tetszik benne, hogy nehéz, így nem szívesen cipelem az emeletre , jó lenne valami könnyebb, és egyszerűbb gép. A teleszkópot gyakorlatilag feleslegesnek tartom elől (szinte nincs is kihasználva), váltóból is jó lenne valami egyszerűbb, kevesebb fokozattal ellátott darab.
Leginkább azon gondolkozom, hogy az ideális választás egy egyszerűbb acélváz (mint pl. a csepel royal) és egy 7 fokozatú agyváltó kombinációja lenne (azért pár fokozat kell, a single speed kényelmetlen). Ti mit gondoltok erről, milyen kerékpárt használtok/tartotok ideálisnak városi közlekedésre? -
itouchfan
senior tag
-
addikt
válasz -=RelakS=- #41359 üzenetére
Köszi a fáradozásaid, de valszeg maradok inkább a hagyományosabb lánctisztításnál és kenésnél.
Sok féle van ezekből és utánuk olvasva nincs is igazán jó darab, sok baj tud lenni velük. -
adalbert1
veterán
válasz adalbert1 #41360 üzenetére
Most nézem, hogy lehet kapni alapból 7-es agyváltóval is royal gépeket. A 4*-os vázra nem építenek kész gépet? Igaz csak a váz árában több mint 40k különbség van, gondolom a kész gép is legalább ennyivel lenne drágább... Illetve jó lenne egy olyan helyet találni, ahol lehet szép kártyával is fizetni, és esetleg több minden is megnézhető/kipróbálható, ti ismertek ilyet?
-
zool1
őstag
válasz itouchfan #41373 üzenetére
Koszonom. Kimondottan tura es aszfalton. Erre lett felkeszitve a kerekpar. Ma mar voltam vele tekerni egy kicsit (20 km) es minden a helyen. Egy szuk keresztmetszet lesz es az en vagyok. Itt Eger kornyeken fogok vele turazgatni majd ,csak ugye ismet hozza kell szoknom a nagyobb tavokhoz igy nullarol kezdve. De olyan jo erzes volt vegre nyeregbe pattani , hogy azt most szavakkal nem tudom leirni.
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
Nekem is az lenne igazán a pálya, hogy aszfalton tekerjek, de múltkor mikor először nyeregbe pattantam idén, elkapott a terepláz, és 15 km-t mentem csak terepen. Mondjuk az én gépem alkalmasabb rá (Scott Voltage MX400) de azért az se egy vadulós paripa. Még rendbeteszem teljesen, veszek új nyerget, és teszek fel képet én is.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Zebu
addikt
Egy kicsi volt benne talán.... nemtom. De nagyjából leengedtem. Utána fokozatosan toltam. 1 BAR körül megálltam, megigazgattam, pattogtattam a kereket. Szóval ezzel nem volt baj szerintem...
Más!
Egyik havernak kellene egy Cross trekking. 190cm és 85-ös belső lábhossz. Olyan kis ogre mint én, rövid lábbal! Kinéztünk egy használt TREK 7500-zat neki. 20-as vázméret. Elsőre nem tűnik túl nagynak, mert fölötte van még a TREK-nél 21.5 és 23 is ha jól rémlik. Mit gondoltok esélyes, hogy kicsi? Néztem geometriát, de nem tudom eldönteni. 21 körül javasolják neki, a belső lábhossz rövidsége miatt. DE nemtom.... mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
ez ügyes szervezés volt...
-
#48525824
törölt tag
azert az eleg szomoru, hogy inkabb bekenodne a vonat ala, minthogy megalljon a lecsukodo soromponal. Megis mit vart, kezihajtanyt? Az is eleg szomoru lesz, hogy rugalmasan ertelmezik majd a szabalyt es nem buntetnek meg senkit, amikor alapesetben ugye tilos jelzesen nem mehetne at a szbalyzat szerint sem.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #48525824 #41385 üzenetére
Jártunk ugyan így anno versenyen... akkor meg lett fogva az eleje, beváratva velük a leszakadottak, aztán mehettek tovább. Ezzel csak az volt a baj, hogy ameddig ők vártak, pihentek egyet, akik meg akkor értek fel rájuk miután újra indították leszakadtak róluk újra.. nem álló rajttal kellett volna őket indítani.
-
batmanéhes
tag
Kukucs. A mai 3 defektem után (nem, nem béna, 3 külön lik egyszerre, tüske kioperálva) CC-re kéne nekem valami szalag. Ez a pana flat away ez jó kis könnyűnek tűnik, de elég kemény? Mert elég szivacsosnak néz ki, azt meg nem akarnám. Vagy 4.5 barnál mindegy lesz neki milyen a képen? Látok még ilyen Weldtite-ot, ezt súlyadat híján inkább elengedném. a 45g / kerék még beleférne a lelki békémbe. Ha van konkrét tapasztalat lsz osszátok meg, vagy linkeljetek korábbi posztot ha van. Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
válasz ---Lasali--- #41386 üzenetére
Itt is visszafogtak az elejet
Atok
-
itouchfan
senior tag
Ma is egy erdei kört mentem, bár nem túl sokat. Most hogy újak a fékpofák, meg a múltkori első ride után jól beállítottam a féket, kicsit rá mertem engedni a tempót is. Az idő gyönyörű mifelénk, délelőtt is jó volt látni a rengeteg outist.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
tome0001
senior tag
Sziasztok. Adott két fajta energiazselé. Mindkettőben van 20-20 gramm szénhidrát, de az egyikben a 20 gramm szénhidrátból 14g cukor, a másiknál pedig csak 3g. Melyik a jobb hosszútávú edzésekre, és miért? Köszi
-
jackbacsi87
senior tag
Kéne egy kis segítség.
Haver bringáján a kormánynál az egyik csavar folyton kilazult. Menetből alig marad valami, felfúrták, nagyobb csavar került bele. Egy ideig minden oké volt, de most megint folyton kilazul. Említettetek a múltkor valami cuccot, amit be kell nyomni a menethez, megköt, és új menetet lehet vágni. Az miféle anyag?
(Asszem középcsapival kapcsolatban kérdezte talán valaki.) -
deicide
veterán
Ajj, de de zavaró tud lenni. A Balaton Szupermaratonon legalább 15-16 vasúti átkelés volt, nyilván futásnál nincs mezőny, de szar lehetett annak, aki mondjuk így a 35. kilométerben kellett álljon 1-2 percet és aztán futni tovább lemerevedve még 18-at. Én szerencsére egyszer szoptam csak be, akkor is csak 20 másodpercet kellett várni. Ellenben ott a szervezés profi volt, megkaptad az időjóváírást a várakozásért.
tome0001: amelyikben kevesebb a cukor, az hosszú távra jobb, mert lassabban szívódik fel.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Frenky89
őstag
Basszus itt az Alföldön már most olyan rettenet por van, hogy lassan nem víz kell a bringa takarításához, hanem porszívó, hogy kompresszor... pár hete meg még nyakig ért a sár mindenütt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Csak én lennék ilyen nyakigláb itt,187cm-el és 91,5cm (!) belső lábhosszal?! Csak nem mértem rosszul!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
Nekem abból van elegem, hogy itt az erdei utakon mennek a traktorokkal vagy erdei kombajnokkal vagy mittudomén mikkel, és a jó mélyen barázdált keréknyom természetesen benne marad a talajban, aztán alig lehet menni rajta, kirázza a kezemből a kormányt...
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
deicide
veterán
válasz Hasaggymeg #41395 üzenetére
Szinte centire ugyanennyi nekem is (92) a 186 centimhez, nem vagy egyedül.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
batmanéhes
tag
válasz Frenky89 #41394 üzenetére
A legjobb kérdés pedig az, hogy kend-e a láncot. Én inkább letörölgettem nagyon alaposan ahol lehetett mikor megvettem, és imádkozom, hogy belülre minél kevesebb súrolószer kerüljön. Olajozni nem merem.
Amúgy régen (nagyon-nagyon régen) volt egy olyan módszer írva az mbah-ban (mondom ez nem a múlt heti cucc), hogy brigéciolban vagy gázolajban áztatással kimosni, letörölni stb., utána pedig rendes zsírt folyékonyig hevíteni (nem a lakásban) és bele a láncot. Nem emlékszem, de gondolom nem kell megvárni amíg kihűl, hanem előtte kivenni és nem nagyon kirázni belőle a 2-300? fokos zsírt. Nem egy veszélytelen manőver, de belegondolva nem lehet rossz. Patentszemesek előnyben persze.
Porszívó talán jobb, mert a kompi / ecset / rongy tuti mindent befúj-benyom minden lehetséges helyre, de ki nem.
-
nagyúr
-
andrisbandi
őstag
válasz batmanéhes #41398 üzenetére
Régebben én is komolyan vettem a lántisztítást.
Dekás lánctisztítóval takarítottam ki, ha már nagyon ropogott a homoktól.Kiszáradás után "csak a szemekre" csöppentve, hogy a lánc oldalára ne menjen, láncolajjal gyorsan tekerve megkentem. Utána a fölösleget ronggyal (pl régi pamut) jól letörölgettem. A legegyszerűbb módszer rámarkolni a lánca a ronggyal, és párszor áttekerni.
Azán meguntam ezt a lánctisztító kütyüt. Hiába, hogy környezetkímélő a spréje, az olajos trutyit, ami a tisztítás után maradt, mindíg nyűg volt kidobni.
Láttam egy érdekeset a Mátra tövében egy tavaszi nagyon esős délelött. Jött lefelé a hegyről két nyakig saras montis, és váratlanul befordultak az autómosóba. Először a gépeket, utána egymást mosták le nagynyomásúval.
Következő lánctisztításnál szépen elmentem az önkiszolgáló autómosóba, és újszerűre kiglancoltam nem csak a meghajtást, hanem az egész montit. Nagynyomású mosószeres mosás, majd sima öblítés. Minden lerakódást (pl lánctányérokon, fogaskerekeken) lehoz.
A lánc olajozása a már említett bevált módszerrel történt.Előnye még, hogy az olajos kosz nem közvetlenül kerül a természetbe.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY