Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Friss adatok érkeztek a Lunar Lake-MX-ről
- RAM topik
- Gaming notebook topik
- ASRock lapok általában
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Modding és elektronikai kérdések
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
Szerintem egy 70 ezres biciklivel élvezetesen nem tudsz hegyre felmenni és lejönni,még a full vízszintes földút is kellemetlen az én biciklimmel,pedig az dupla annyiba kerül. Isten ments,hogy drága biciklit vegyen,én csak a tapasztalatom írtam le.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
D.Orion
veterán
válasz ígyvanferi #39050 üzenetére
A hátsó háromszögben vannak hordszemek, illetve furatok. A támvillán jellemzően a V-fék pozíciója felett van 1-1 furat, továbbá lent már majdnem a tárcsafék rögzítési pontnál további hordszemek vannak, oldalanként általában kettő, de lehet csak 1-1 is.
-
Pocee
senior tag
-
nagyúr
válasz ígyvanferi #39050 üzenetére
Csomagtartó szemeknek kellene a vázon lennie de az országútikon szerintem nagyon ritka. Bár régebbieken talán gyakoribb.
Més que un club!
-
ígyvanferi
addikt
Értem. Ezeket így képről nem igazán lehet megállapítani, ahogy gyorsan átfutottam pár hirdetést. Persze kérhetek direkt ilyen beállítású képet vagy nyilván konkrét infót, fel van-e készítve az adott bringa csomagtartó felszerelésére.
Lehet inkább ilyenek között nézelődöm. Biztos ezt is meg lehet hajtani, ha úgy van.[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz cseter #39039 üzenetére
En is igy tippeltem.
(#39043) lsebestyen
+1
Pont errol van szo, mar beleugrottam ebbe a hibaba hifivel, autoval, stb.
Ezert most nem is akarom beleasni magam a temaba csak megvenni a legalapabb bringat ami nem hullik szet alattam. Kocsira leforditva egy fapad suzuki kell, ami lehet akar hasznalt is.A Neuzer mennyire alkalmas az elvarasaimnak? Az X szeriat neztem.
-
D.Orion
veterán
válasz ígyvanferi #39055 üzenetére
Oldalnézetből hamar kiszúrható. Ha majd lesz konkrétan kinézett darab, akkor dobd be nyugodtan és meglessük.
-
veterán
válasz lsebestyen #39043 üzenetére
eh, nyugi, én valamivel 300k alatt néztem ki bicót, az is szar. természetesen rögtön cserés a hajtás, a váltók meg a többi is de szerencsére voltak segítőkész emberek is
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
cseter
tag
Teljesen jó, amire használni akarod megfelelő, könnyű aluváz,duplafalù felni stb.ezt megkapod újan is a keretedből, aztán ki tudja lehet rakapsz a kerekezes ízére aztán mehet a fejlesztgetes,mondjuk azért körül néznék a helyedben a használt piacon is sokszor ki lehet fogni szép darabokat,de ne siesd el, jó keresgélést!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #39047 üzenetére
Az a baj, hogy figyelmen kívül hagyod a felhasználási területet. Az, hogy egy bringa jó vagy rossz, nem az szabja meg, hogy 150-200 vagy 400 ezer, hanem, hogy az adott modellt mire akarod használni! Ha azt írta volna, hogy intenzív terephasználatra szeretné használni, akár hobbi xc versenyzésre is, akkor jogos lett volna az állításod, hogy új monti ebben a kategóriában valóban kb 300-400-tól kezdődik és a 70 ezres meg még a 150 ezres is nagyjából alkalmatlan. De mondhatnám azt is, hogy profi XC versenyre a 300-400 ezres is "szar". Viszont heti 1-2 alkalomra, aszfaltra meg murvára mi a bánatnak egyáltalán monti? Minek ide minőségi teló? Még egy merev villa is alkalmas erre.
(#39056) footy: Azért én megfontolnám a helyedben azt, hogy a legalapabb modellt vegyem meg vagy egy kicsit jobbat, ami hosszútávon is tartós lesz. 70k az tényleg nagyon az alja és bár valóban nem nagyok az elvárásaid, de azért én még is inkább 1-el feljebb lévő kategóriában nézelődnék.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #39061 üzenetére
Jogos,azt nem néztem. Megszereti a dolgot,akkor kevés lesz az alap bicaj. Igaz bukni sokat nem lehet az eladáson.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
-
imyourfriend
őstag
válasz Daniel Alves #38989 üzenetére
Ezen kerékpároknak más a vázgeometriájuk illetve más célokra vannak tervezve, mint az országúti társaik. Itt nem nagy változtatásokra kell gondolni, csak alapvetően nem országútra vannak tervezve ezen gépek és lehet hogy aszfalton nem adják azt a kényelmi szintet mint az országúti kerékpár társaik.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #39064 üzenetére
CX-nek kicsit laposabb a fejcsőszöge és hosszabb a tengelytávja mint a sima országútinak. Illetve nagyobb a sárférőhely, szélesebb kerekeket is fogad. Ettől még nem hinném, hogy kevésbé kényelmes, sőt, szerintem kényelmesebb mint a klasszikus országúti, inkább kevésbé hatékony aszfalton, de CX-el el tudsz menni nem túl durva terepen, míg országútival csak aszfalton.
-
fjudors
aktív tag
ne hallgass a megalomániásokra..tekerni mindegyiket ugyanúgy kell
hobbi felhasználásra érdemes venni egy alapot, amiben a nem megfelelő alkatrészeket lehet idővel cserélni
hobbira szerintem a marokváltó megfelelőbb, nehzebben sérül, ráadásul az elsőt nem is nagyon kell utánállítgatni...slx,xt, stb kategóriának nincs jelentősége, az terhelés alatti váltásra kell figyelni
villa nincs normális 220e alatt...de ha egy 80e-s gépbe belerakod a 40e-s villát, még mindig olcsóbb
zárható villa csak min hidraulikus és kormányról vezérelt, különben nincs értelme
vannak használható gépek olcsóbban is:
példa 1 vagy drágábban esetleg még drágábbanmárkahűség, meg rongyrázás...garancia mindre van, és sokszor egy multinál különbül állnak hozzá a garanciához, mint a kis boltokban. szvsz érdemes új gépet venni, az más, mint egy idegen által lelakott valami..
ezt is érdemes megnézni , sokszor lehet érdekes dolgokat találni
vígan lehet 100 e alatt kerékpárt találni, amivel el lehet tekergetni
inkább arra készülj, lesz még 20-30e-s kiadásod: lámpa, pedál?nyereg? defektvédelem,külső köpenyek, pumpa,belső tartalékba,stb..figyelni kell az akciókat, de gyakorlatban hobbi felhasználásra bőven lehet 50e-ért is venni egy alapot (pl Hauser grizzly) a lényeg: ki kell választani azt a pár megfelelő típust, és megkeresni, hol van akcióban pl régebbi évjárat vaaaagy egyedi akciókat megnézni, de ott kompromisszum lesz. az alapot át lehet építeni, de hobbira tök felesleges 40e-s hajtás, amikor a prowheel is elmegy pár ezer km-t
én is eljárok a nagyáruházi ócskavasammal , teljesen megfelel városi közlekedésre, nem sport, hegyi versenyzésre. mindent lehet cserélni, de kezdésnek felesleges a legdrágábbat megvenni..minek? a váz is cserélhető, de nem mindegy, kinek a felirata van rajta?
[ Szerkesztve ]
-
Roni2011
csendes tag
Sziasztok! Egy kis segítség kellene nekem hajtómű téren. Írtam hogy meghalt a Meridában a Monoblokk-om.
Most jutottam el oda hogy cseréljem és eszembe jutott hogy lehet hogy cserélni kéne vele együtt a a hajtóművet is. Ez egy négyszögtengelyes belépőszintű hajtómű(ezért is akarom cserélni ha már monoblokkot kell cserélnem) [link]A kérdésem az hogy milyet rakhatok helyette? Mire kell a hajtóműnél oda figyelni? 8 sebességes a rendszerhez kellene. Az első váltóm Shimano Alivio / M310[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
A napokban elkezdtem az uj Kogaval tekerni, de valami nem az igazi.
A megszokotthoz kepest lassabb tempoban menve is szenvedek, faj a combom.
Ez normalisnak tekintheto a kisse valtozott geo miatt es csak meg kell szokni, vagy valami nem oke? Nyeregbeallitassal mar jatszadoztam.Emellett az uj bringan biopace tanyerok vannak, lehetseges hogy ez van a dolog hattereben?
Nem akarok nekiesni mint tot az apjaf@szanak es lecserelni a hajtomuvet, hatha van valakinek tapasztalata.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
LonGleY
veterán
A biopace azonnal csere, persze. Térdgyakó, nem sok értelme van, én is utáltam. Ha nincs nagyon kopva, még egész jó áron is eladható valami hülyének. Nem egy nagy nekiesés 5 csavart fellazítani... Kezdd mindenképp ezzel, utána lehet gondolkozni az egyebeken, ha még úgy se jó.
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz LonGleY #39070 üzenetére
Nem biztos, hogy olcsóbban jön ki, ha csak tányérokat cserél!
Én két évig használtam biopace-es tányérokat nekem kimondottan jó volt, amíg nem vettem hozzá spd-t.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Solad
őstag
válasz LonGleY #39070 üzenetére
En arra gondolok hogy ugye a biopace eleve ellentetes a tobbi oval lanctanyerral, ennel a holtpontoknal van a nagyobb erokar, ami nekem fura. Lehet delutan kiprobalom kerek lanctanyerral.
Belaazallat: tuti csak tanyercsere lesz, az egesz bringa a cirka husz eves gyari felszereltseggel van, igy a hajtomuvet is meghagynam rajta.
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
paavoo
aktív tag
Sziasztok!
Városi, balaton körüli használatra mi most a legjobb vétel max 150-ig új trekking bicajból?
Merida crossway-eket nézegettem, de nem nagyon értek hozzá.
185 centihez mekkora váz az ideális?
Köszi. -
belaazallat
addikt
Amikor én akartam cserélni csak tányérokat a hajtóművemen, akkor 4-5000Ft-ért volt a tányérok darabja, Használt hajtóművet tányérokkal olcsóbban kaptam.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Solad
őstag
válasz belaazallat #39075 üzenetére
Anyagilag valószínűleg jobban vagy árában jönnék ki, de ha onnan indulok hogy valszeg új hajtóművet vennék, már nem biztos. A mostani hajtóműhöz való ragaszkodás sem anyagi jellegű.
Vannak itthon kilences tányérjaim, ha azokat felteszem a hetes rendszerre egy tekerés erejéig, gondolom nagy bajt nem csinálok vele.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Nem tudjátok mikor lesz megint bringás akció a Lidl/Aldi boltokban? Kerékpáros computert vennék, lehetőleg vezeték nélkülit, de nem tudom mennyire zavarja össze más rádiójel? Pl a Tesco-s órám összeveszett állandóan a pulzusmérővel.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
chris-v
senior tag
válasz Szakbarbár #39077 üzenetére
Most a héten futós (futócípő, futóruha, stb.) akciók indulnak. Szerintem hamarosan várhatóak a biciklis cuccok is.
Én tavaly ősszel rendeltem egy ilyet, kb 2-szer mentem azóta vele, de nem tapasztaltam, hogy bármi is zavarná, igaz nincs egyéb vezetéknélküli mérő körülöttem.[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
viko81
csendes tag
válasz paavoo #39074 üzenetére
Üdv!
Amennyiben nincs szükséged csomagtartóra, agydinamóra, kitámasztóra, sárvédőre (ezt mondjuk később lehet crossra is rakni) akkor egy cross-trekking is lehet egy jó megoldás.
Ebből a típusból csak 48/52/56 -es méret van. Trekking, Cross-trekkingből 1-2-vel kisebb szokott lenni a jó.
185cm, mint egy infó csak arra elég, hogy nagyjából be lehessen lőni, hogy 54-57 cm közözz bármi jó lehet. (akár még egy 52-es is )Mindenféleképpen menj egy üzletben és próbáld ki, anélkül ne vegyél semmit.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Szakbarbár #39077 üzenetére
Csak a kódolt jelátvitelt használó vezeték nélküli órákat nem zavarja be egyéb rádiójel. Ezek pedig nem az olcsó kategóriában találhatóak sajnos, még a márkásabbak között is a drágább modellekre jellemző a kódolt jelátvitel. Nekem a 18 ezer ft-os cateye vezeték nélküli órámat is bezavarta a wifi stb.
Utána vettem a Sigma Rox 6.0-át, ezt már nem zavarta be semmi, de ez 40 körül kapható. -
lsebestyen
addikt
válasz Szakbarbár #39077 üzenetére
Én kipróbáltam sokféle wireless órát az alsóházból, de egytől egyig kuka volt. Sigma órákat tudom ajánlani, 4-5k körül van normális vezetékes. Decathlonba érdemes venni, nekem ha tönkre megy mindig cserélik. Egy év alatt eddig az összes tönkre ment
-
borix
őstag
válasz paavoo #39074 üzenetére
Az 54-56 váz kell neked az alá és fölé se menjél.
Tárcsafék fontos neked?
Csomagtartó szem legyen a vázon (ha megszereted a túrázást később még kellhet) és úgy legyen megoldva,hogy pl ha tárcsafékes akkor a tárcsafék ne legyen útba ne keljen speciális csomagtartó.
Ebben az árkategóriában bringákat úgy érdemes venni,hogy a külsőt,nyerget,pedált ha műanyag egyből cseréled egy normálisabbra. -
parkr
őstag
válasz lsebestyen #39081 üzenetére
nekem amúgy van egy lidl-ös vezetéknélküli, de azzal semmi problémám nem volt még eddig (3+ éves)
-
Runner_fxr
Ármester
Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy mész és össze vissza mér, bár menet közben is előfordulhatnak zavarok. Az én problémám az volt, hogy amikor otthon volt a bicaj, még ha le is vettem az órát a konzolról akkor is előfordult, hogy úgy érzékelte mintha mennék, ránéztem és volt, hogy 200km/h val pörögtek bele a km-ek.
Tehát az össz megtett km téves adat, napi km-re meg pillanatnyi sebességre jó az olcsóbb is. -
lsebestyen
addikt
válasz Runner_fxr #39086 üzenetére
Hát nálam magas fesz mellett totál meghülyült.
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #39063 üzenetére
Ez is nagyon adja. [link] Nem sokan kerékpároznak így.
-
nagyúr
-
nagyúr
-
anorche1
őstag
válasz bandus #39090 üzenetére
Kb. ugyan ekkora vagyok, és 57-es méretet használok, 100-as stucnival. Talán egy picit nagynak érzem, de csak ha fékváltókar fogásban fogom. De ez lehet a kormány alakja miatt is, túl későn kezd el görbülni lefelé. 54-eset biztosan nem vennék, inkább 56 -os hosszabb stucnival.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
veterán
válasz Napfénysüti #39094 üzenetére
közben sikerült találnom egy chartot [link], plusz 1-2 kalkulátort is, pl: [link], ezek szerint az 56 lesz a tuti. sajnos webshopból leszek kénytelen megrendelni, de igyekszem megpróbálni valahol a gépet
plusz sokat szeretnék könyöklőn menni, ha ez számít.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
RichieTri
senior tag
válasz bandus #39083 üzenetére
Én 178 vagyok és 79-es belső lábhosszhoz használtam 52-s bringát(Wilier). Tökéletes volt.
Előtte egy 55-ös Scott-om volt ugyanolyan 110-s stucnival és egyenes fejű nyeregszárral az hosszú volt nagyon elfáradt a karom/hátam a sok nyújtózásba.most látom, hogy könyöklőn szeretnél menni. akkor a kisebbet/rövidebbet válaszd.
Nekem hosszabb távokra is tökéletes volt az 52-s Wilier (200+) viszont mikor az IM-re feltettem a könyöklőt ott örültem volna ha még egy picivel kisebb/rövidebb lenne a bringa.
Ugye a könyöklő azért IS van, hogy a lábadról le tudd venni a tested súlyát. Ezt csak függőleges felkarral tudod hatékonyan megtenni. Ehhez viszont a nyeregben még előrébb kell jönnöd ami egy normál méretnél azt jelenti, hogy a nyereg hegyén fogsz "ülni"...pár óra után ez már kifejezetten kellemetlen
Emiatt kell a rövidebb/kisebb váz, országútiból. Ha triatlonos bringát veszel akkor ott eleve rövidebb a felsőcső vagy meredekebb a nyeregvázcső-szög.[ Szerkesztve ]
live:RichieTriH , origin:RichieTriH , uplay:RichieTri
-
Solad
őstag
válasz Napfénysüti #39094 üzenetére
172 vagyok, es eleg rovidlabu, ergo a felsotestem hosszu, es az 55-os vazam baromi rovid stucnival erezhetoen hosszu. +1 voks a z 54-es mellett.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
veterán