Hirdetés
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
feka007
nagyúr
Ki építene még ilyet?
-
Tothgera30
Ármester
válasz Cathfaern #38248 üzenetére
Semmit nem veszít vele. Ahogy már #38254 fjudors is kifejtette, geometria ugyan az, egyedül (mint korábban írtam) kisebb sárférőhely marad. De ez hátsó traktusnál minimális, inkább olyan esetben kell rá figyelni, mikor 26-os teleszkópba 27.5-ös szettel próbálkoznak. Mivel szépen belemegy a komolyabb telókba, csak ugye kisebb gumival (2.0-2.1 és marad bő fél-egy cm sárférőhely.). Aki pedig 2.2-2.25-östől is nagyobb gumit akar az 27.5-es villát szúr a gép elejébe.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #38233 üzenetére
Ez igaz, de én is úgy gondolom, hogy aki 2013-2014-ben 300-400k-t kiadott 26"-ért, annak nincs értelme lecserélnie 27,5"-re, mert nyilván 26"-ot akart ha akkor azt vett. Új bringa eladás meg mindenképpen bukó, ha nem nagyon akciósan vetted.
Nyilván lehet használni a 26"-os vázat 27,5"-ös kerékkel, de sok értelmét nem látom. 26" és 27,5" között egyébként is minimális a különbség. És nyilván módosul valamelyest az irányíthatóság, mert a 650b vázak láncvillája picit mindig hosszabb mint a 26"-os vázaknak. Össztelósban gondolkodva, meg szerintem teljesen felejtős.
Ha én is gonosz akarnék lenni, akkor meg azt mondanám, hogy aki 2013-ban, de főleg 2014-ben, újonnan 26"-ot vett 300-400 körül, 27,5" vagy 29" helyett, az nem gondolta át és hülyeséget csinált.[ Szerkesztve ]
-
|AP|
veterán
Azon gondolkodom, hogy új bringa helyett lehet a régibe lehelnék inkább új életet. Egy régi osztrák vázra épített 7 sebességes, városi suhanó. Nem volt egy komoly összeg, de a vázat megszerettem, vettem már rá azóta nyerget, új markolatokat, sárvédőt, új fékeket, ezekkel elégedett is vagyok.
Amivel viszont nem teljesen, az a hajtás.
A pedálok nyikorognak, a váltó pontatlan, lefelé néha a sebességet sem veszi be, láncledobálás is elő-előfordul.
Ezek persze mind beállíthatók, szervizelhetők, de kicsit meguntam már és lehet a komplett hajtást cserélném valami megbízhatóbb, jobban működő rendszerre.
Itt jött az ötlet, hogy akkor már miért ne próbálnám meg agyváltósra alakíttatni. Talán egy 3 sebességes is elég lenne, de 5 még inkább.
Mennyiből állhat meg a dolog szerintetek, ha szeretnék költséghatékony maradni, de azért jó is legyen?
Tudtok esetleg Pesten olyan szervizt ajánlani, ahová érdemes ilyen kéréssel vinni a bringát? -
lsebestyen
addikt
Raknek fel uj lancot jovoheten, de mi van ha mar a sorom is kopott? Akkor lesz baja az uj lancnak ha csak kiprobalnam? Annyi ido alatt csak ne nyulik el . 10 sebesség
-
RichieTri
senior tag
válasz Runner_fxr #38258 üzenetére
hogy aki 2013-ban, de főleg 2014-ben, újonnan 26"-ot vett 300-400 körül, 27,5" vagy 29" helyett, az nem gondolta át és hülyeséget csinált.
miért is?!
én tavaly áprilisban vettem egy Cannondale Flash-t. 26"-os és eszem ágában nem volt 29/27,5-est venni.
mindezt úgy, hogy közel 20 év aktív kerékpározás áll mögöttem ebből jó pár év verseny tapasztalat.
nem érzem, hogy hülyeséget csináltam volna. sőt... preferencia volt a 26". és nem azért mert alacsony vagyok vagy vmi...(178cm)live:RichieTriH , origin:RichieTriH , uplay:RichieTri
-
Runner_fxr
Ármester
válasz RichieTri #38263 üzenetére
Az jó, akkor kb ugyan annyi a tapasztalatunk.
Természetesen nem szó szerint kell érteni amit írtam, ez összetett kérdés.
Ha neked eleve preferencia volt a 26" akkor az megint más szitu. Illetve az se mindegy mennyiért vetted.
Viszont az is tény, hogy a 26"-os komolyabb alkatrészek ki fognak szorulni a piacról, mivel minden valamire való gyártó a 27,5" és 29"-es montikat gyártja leginkább, ennek tükrében érdemes megfontolni a a 26" kontra 27,5" kérdést.
Egyébként én is pont 178cm vagyok és tökéletesnek éreztem a 27,5"-ös bringám, abszolút fürge volt, ugyan olyan fordulékony mint egy 26". Nekem a 26" egyáltalán nem hiányzott, de persze nem vagyunk egyformák. -
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #38262 üzenetére
Nem hinném hogy 5-10km alatt elnyúlna a lánc, viszont nem tesz jót neki és ez jelenthet -500 vagy -1000km-t is élettartamban, kitudja.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #38258 üzenetére
Ez így (
hülyeség) butaság. A 26-osok eleve akciósan mentek, mennek, tehát 50k-t (vagy többet) is bele lehetett alkudni, míg 27.5-esek jóval magasabb áron keltek el. Ergo veszel egy 26-ost, veszel hozzá két kereket, és kész a 650B. Összköltséget tekintve, gyári kereket eladva, olyan 15-25k ráfordítással. A 650B vázak láncvillája nem minden esetben hosszabb mint 26-os vázaké, mint írtam van hogy ugyan akkora (általában 420mm a 26-osoknál, de 422mm, és 425mm-es is jellemző, ami már 27.5-eseknél etalon). De szigorúan hozzáteszem hogy merevfarúakról beszélek. 29er pedig nagyon nagy kedvencem, egyszerűen imádom, de csiki-csuki kanyarokban, egy sáros-fás, erdős résznél a legtöbb 26-27.5 leveri. Össztelósban persze ezzel nem szabad kockáztatni, ott eleve sárosabb részen van használva a gép, több rugózó, mozgó pont, nagyobb sárférőhely kell, amit ez a megoldás nem tud teljes mértékben lefedni.Szerény véleményem az hogy hosszabb versenyeken 29er-é a jövő XC-ben, síkabb sziklás részeken, viszont susnyásba és sárba/mocsokba, esetleg rövid etapokon már nem mindenhol fér el. Ettől függetlenül ha most lenne egy best/buy 29er, simán megvenném a 26-os (későbbiekben talán 27.5) mellé.
Mindegy, téma lezárva, mindenki azt vesz amit akar...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #38267 üzenetére
Nem tudom mikor és hol olvastál olyat, hogy én a 29"-es gépeket jónak tartom csiki csuki kanyarokban, fürge csapatós pályákon? Oda nyilván a 26" vagy 27,5" a nyerő. Ismerem jól a kategóriákat.
Szerinted hülyeség, szerintem nem, de továbbra is úgy gondolom, hogy 27,5" az gyárilag legyen 27,5".
Persze meg lehet oldani, keskenyebb külsővel, azt is elhiszem,hogy nem lesz túl nagy a differencia egy gyárilag 27,5"-ös géphez képest, de akkor se ugyan az. Az árakat illetően sem feltétlenül igaz, hogy a 27,5" drágább, nincs már jelentős eltérés ha komplett bringában gondolkodunk. Akció meg mindig van egy régebbi modellre, most már a 27,5" sem egy akkora újdonság. Mindegy, részemről is lezárom, másképp látjuk ezt a kérdést, mindenki azt vesz amit jónak lát. -
Ati007
őstag
Rászántam magam újra hogy tekerjek, mondom lecserélem az spd pedált platformra (nincs téli spd cipőm és kamáslim sem) erre nem eltörőm a imbusz menetét (xt pedál és csak imbusszal lehet kicsavarni)
Pedál cseréért nem akartam szervizbe menni de a hülyeségem miatt mehetek (gondolom erősen húztam meg mikor beraktam) Lehet kapni csak tengelyt (jobb oldali xt-pd-m785) valahol itthon? -
Toomy
senior tag
Best buy outi carbon csuka. Kár hogy nem 44 -es, mert már nálam lenne.
-
nagyúr
-
Solad
őstag
Sztem igy ahogy van, gyonyoru!
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #38268 üzenetére
Nem olvastam, pusztán saját vélemény.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Packersbay
tag
válasz ---Lasali--- #38184 üzenetére
Hát Siófok kicsit messze lenne nekem... Megnézem a dr bike-ot amit ajánlottál.
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
Syd69
aktív tag
-
lsebestyen
addikt
válasz lsebestyen #38236 üzenetére
Átvettem ma a láncot a Budastore-ba, KMC láncot vettem, erre a számlára ráírják, h BIKUEFUN, visszamegyek, mondom, h ez így nem oké. Ahelyett h sűrűn kérnének bocsánatot elkezd nekem pampogni, h a beszállító ugyanaz. Persze... Szóval aki ott vásárol az csak körültekintően tegye!
-
FIREBLADE78
addikt
Bpn hol kapok Northwave cipőt?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
válasz lsebestyen #38284 üzenetére
Bikefunnak van boltja?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gyufaaa
veterán
-
lsebestyen
addikt
Rose-nál mintha lenne olyan akció, hogy az első rendeléskor nem kell fizetni a csomagköltséget. Vagy ezt csak álmodtam?
-
troland26
őstag
válasz FIREBLADE78 #38289 üzenetére
Csak nem a Stereo lesz az "áldozat" ?
Egyébként emlékeim szerint a fóti üzlet elég nagy és jól el is van látva ruhával/cipővel .
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ha a hatso valto "gondolkodik" felfele valtaskor, mire erdemes gyanakodni?
Lefele valt gond nelkul, csak felfele nem, pedig beallitottam, de mintha nem lenne eleg a rugo ereje.
Sima tourney valto (RD TY21)Hogy szoktatok a hatso valtot takaritani? Szetszeditek minden alkalommal?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #38292 üzenetére
Felfele váltást úgy érted, hogy amikor hátul a nagyobb fogaskerékre kapcsolsz, azaz könnyebb áttételbe? Mert akkor nem elég feszes a bovden, azaz nincs jól beállítva. De egy váltó állításnál sok mindenre kell figyelni, szorulhat is a bovden a házban. Ilyenkor érdemes cserélni a házat és a bovdent. Illetve a váltó rugó előfeszítése is lehet túl feszes, akkor is válthat pontatlanul, még ha megfelelő is a bovden feszesség (bár az RD TY21-en nincs rugó előfeszítő csavar, szóval ott erre nem kell figyelni.)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lsebestyen #38290 üzenetére
10 eurós kupont kapsz ha 50 euró felett vásárolsz.
Pont a héten regisztráltam a Rose oldalán. De ki még nem próbáltam.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
veterán
válasz Runner_fxr #38294 üzenetére
Nem, fokozatban felfele valtast ertek, tehat a nagyobb tanyerrol a kisebbre valtas.
Itt nekem csak a rugo jut eszembe, de nem tunik annyira koszosnak, vagy sarosnak, ezert nem ertem, hogy mi lehet a gond. Az utolso fokozatra pl eleg nehezkes felvaltanom, mert mig a tobbinel ha ket fokozatot valtok, akkor ugrik egyet, majd a valtoval visszavaltok egyet, igy az eredetileg becelzott fokozaton van a lanc es a kar is, de az utolsonal ez ertelemszeruen nem opcio, ott marad a varakozas, majd egyszer atvalt alapon..A hatarolo csavaron probaltam most allitani, de ha a kosz miatt van, akkor ~300km-enkent kene takaritanom kb? Tervezem majd a valto cseret, csak meg azt se tudom, 8 sebesseges hatso sorra tudok-e valtani, mert akkor mar ahhoz terveznek, de a normalis kategoriakba, pl altus valto is ennyire erzekeny a koszra?
Tudom, hogy felfele haladva a szervizigeny is novekszik, de azert most picit furan nezek, hogy a legalja tourney is mar egy kis portol gondolkodoba esik.A nem perselyes, hanem rendes porvedos csapagyas valtogorgok lenyeges elorelepest jelentenek?
Honnan tudom, hogy csereerettek?
~3000 km van a bicikliben, a lanc nem ugrik, de lassan gondolkodhatok, hogy mikre erdemes figyelni az amortizacios listan(#38297) troland26
En majd a hajtas cserejekor mindenkeppen kisebbre valtok, mert most en is 90%-ban a kozepso tanyert hasznalom, a nagy tanyer 48-as, remalom kategoria, Miskolcon, ahol nincs 10km egyenes szakasz, foleg..[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
troland26
őstag
válasz Runner_fxr #38294 üzenetére
Egyébként van erre valamilyen szakirodalom ? Mert nekem az első váltóm problémás kicsit . Nagyon ki kell tolnom a váltókart , ha le akarok váltani amikor meg vissza akkor olyan erős pattanással megy vissza ..mintha valami túl feszesre lenne állítva . ( nem vagyok nagy szaki , nem értek hozzá..,még ) Mondjuk az esetek 90%-ba csak a 2 -es tányért használom .., de hát na ...
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Tothgera30 #38288 üzenetére
Múltkor én is így néztem ki.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #38296 üzenetére
Azt nézted, hogy szorul e a bovden? Felváltasz a legnagyobb fogaskerékre hátul, majd a váltókaron leváltasz legkisebbre, úgy hogy nem tekered a pedált és a láncot fent hagyod a felső fogaskeréken. Ekkor fellazul a bovden, ki tudod akasztani a házakat is a helyéről és le tudod ellenőrizni, hogy szépen, akadás mentesen jár e a bovden. Ha valahol szorulás van akkor valószínűleg meg van a hiba forrása.
8 sebességes sorhoz már kazettás agy kell.
Egyébként 300km után az alap tourney-nek sem szabadna elállítódnia. Ott más gond lesz.troland26: Rengeteg leírás van a neten, váltó állításról, de akár youtube videók is. [link]
[ Szerkesztve ]
-
|AP|
veterán