- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen alaplapot vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
Hirdetés
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
csokszi
tag
válasz Teasüti #29500 üzenetére
Nálam csak az új jöhet szóba!
Valami alternatíva esetleg?
Egyik ismerősömnek ilyen van [link]!Esetleg valami hasonlót tudtok ajánlani keret 250-280ezer!
Szeretném aszfalton és erdei utakon is használni! 30/70 arányban
Csak hétvégi hobbi célból! Nem lenne extra nagy igénybevételnek kitéve de szeretném ha hosszú ideig kitartana!
Hétköznapra van egy munkába járós Hauser Grizzly azt gondolom nem lesz nehéz überelni!Nem tudom melyik volna nekem ideális a 29" vagy a 27,5" 175cm magas 65 kiló vagyok plusz érdekelne egy másik is a páromnak 160-180 körüli értékben ő 170cm magas
Solad: Nem ragaszkodom a KTM-hez még nem sokat néztem de ez nagyon bejött nekem! Tudom hogy nem ez számít de dizájnban ez tetszik!
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz csokszi #29505 üzenetére
Alapvető különbség, hogy a Cube cross gép, a KTM meg 29er monti. Alkatrészeket tekintve a korábban linkelt KTM nagyon hasonló felszereltséggel bír (kvázi ugyanaz), picivel jobb felnikkel, valamivel olcsóbb, saját márkás kiegészítőkkel, míg a Cube Eastonnal van szerelve, plusz 1 kilóval nehezebb. Szentem 280-at simán megér, tökmindegy hol veszed, de nem árt tudni, hogy valóban ez kell-e neked.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
csokszi
tag
-
nagyúr
válasz csokszi #29508 üzenetére
Leegyszerűsítve: a felszereltségük szinte ugyanaz, de a vázuk más, és ezért a Cube cross, míg a KTM hegyikerékpár. Ez abban nyilvánul meg, hogy más a geometriája, más a váz kialakítása, kicsit nehezebb, masszívabb, rövidebb áttételekkel rendelkezik. Tehetsz rá slick gumit, csökkentve a gördülési ellenállást, lezárhatod a telót, hogy ne nyeljen el tekerési energiát, és elközlekedhetsz vele simán flaszteren is, de alapvetően nem arra találták ki.
Amit most megcéloztál felhasználási területként, az inkább cross gépet igényelne. Kényelmesebb tekerési pozíció az eltérő geometria miatt, rövidebb teleszkópút, nagyobb áttételek, könnyebb kerekek.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz csokszi #29509 üzenetére
KTM '14 Life Sprint
Merida '14 Crossway 500
Bergamont Helix 8
Cube Nature Pro 2014
Kross Evado 5.0 2014
Kellys Phanatic 70 2014Satöbbi. Nekem a Bergamont tetszik.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
csokszi
tag
válasz Runner_fxr #29513 üzenetére
30 aszfalt hétköznap néha egy kis tekerés, 70 elviszem kocsival valami jó kis terepre és ott tekerem. Sajnos felénk kevés jó terep van( dél-alföld)!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz csokszi #29516 üzenetére
Ilyen feltételek mellett én inkább a 29-es mtb-ot ajánlom. Cross bringa az alapvetően egy sportosabb trekking, aszfaltra és egy kis földútra, de jó minőségűre. A geometriája miatt sem alkalmas változatos terep használatra.
A 29-es montit viszont át tudod alakítani aszfalt használatra is vékony külsőkkel, a cross-ból mtb-ot nem tudsz csinálni. A 29-es montival sok mindent ki tudsz próbálni, nem fog zavarba jönni változatos "komolyabb" tereptől sem. Pláne 300 ezer körüli kategóriában, ott már normális teleszkópos villa is van. Én a 29-es mtb-ot venném a helyedben. Hát nem csak fizikum, hanem bátorság és technikai tudás is kell a komolyabb terepezéshez. 29-es jó tanuló bringa a nagyobb kerék miatt.[ Szerkesztve ]
-
Mewryck
tag
megoldható az átalakítá mindkét agynál: gyorszáras tengely kell hozzá+gyorszár(esetleg másik csapágy-kopottságtól függően)
miért zavar téged az anyás rögzítés?ha nincs különösebb oka,én nem cserélném le
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
jackbacsi87
senior tag
Bell delirium sisakomban elég tré állapotnan vannak a szivacsok. Találtam hozzá valót, csak egyrészt erre még rájönne a posta, másrészt ez csak a 2 homlok felöli szivacs, ezen kívül még kellene egy fejtetőre. (google kép)
Van ötletetek hogyan tudnám pótolni? -
tolvaj!
őstag
válasz Narakh #29450 üzenetére
Megnyugtatlak NEM ingyenes, csak a kallerok nem foglalkoznak vele. Ahogy azzal sem, ha megvillantom az arcképest, mert olyankor a legtöbb nem kér kerékpár jegyet. Kerékpár (fix vázas)abban az esetben szállítható ingyen, ha azt használni nem lehet rendeltetés szerűen, tehát pl hiányzik egy kereke. A rendelet kimondja ha csak ki van szerelve, de ott van mellette a kerék akkor már használhatónak kell tekinteni és viteldíj köteles. Az, hogy mi van kirakva nyílt üzletszabályzatnak a start oldalán felejtsd el, vannak belső rendelkezések és parancskönyvek amik felül bírálnak mindent. Ha egy vjv azt kapja írásbeli rendelkezésen, vagy digitálisan hogy a vonat színe hupilila akkor hiába látja, hogy kék, az hupilila.
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
-
anorche1
őstag
Na megvan a cipő, és pedál. A cipő egy shimano r088, a pedál, ami ajándékba járt a cipőhöz, egy pd-r540. 32 ezerért szerintem nem rossz vétel.
Találomra felcsavartam az egyik cipő aljára a cuccost (mi a hivatalos neve?), majd a másikon azt lemásoltam, hogy kipróbálhassam. És eszméletlen. Sokkal jobb így tekerni, csak a lábamban az izom, amiket eddig nem használtam, jó hamar elfáradtak. A kioldás már jól megy, csak a becsatolás lassan, nehezen tudom beakasztani, de majd belejövök.
És akkor, kérhet egy jó, használható leírást hogy pontosan hogyan rakjam fel a cipő aljára talpat?
[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
jackbacsi87
senior tag
válasz anorche1 #29522 üzenetére
Stopli beállítást én ez alapján csináltam.
-
D.Orion
veterán
válasz jackbacsi87 #29520 üzenetére
Ha szoktál külföldről rendelni, akkor érdemes keresgélni helmet foam pad név alatt.
-
tolvaj!
őstag
válasz fpeter07 #29526 üzenetére
Igazából, ha nem frekventált vonalon utazol( minél messzebb minden turisztikai helytől, pl köki- lajosmizse) annál "lazábbak" a kallerok. Egy turisztikai helyen mint pl balaton, nyakkendő meg isten tudja mi van rajtuk még 40 fokban is, mert annyira figyelik őket, ezért ők is szigorúbbak. Ceglédi vonalon pl ha ceglédi kalauzok viszik a vonatot csak akkor szívóznak, ha fő ellenőr van. Ha szegedi, vagy debreceni jegyvizsgálók vannak ők ( néha már-már rosszindulatból is )kötözködnek mindenkivel. Szóval lutri, hogy a defektest éppen mennyire "defektes" kaller veszi észre.
[ Szerkesztve ]
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
-
csokszi
tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Úgy látom van bőven választék!Hétvégén nekiülök és átnézem!Holnap azért szegeden megnézek pár CUBE bringát élőben!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #29517 üzenetére
Ha jól rémlik a legelső KTM-en XC 30 van, ezt nevezed normális teleszkópnak?
(#29518) Runner_fxr
Na ezt a Mondraker-t gondolkodás nélkül megvenném. Tulajdonképpen bármelyik vázát megvenném már a felfüggesztés miatt.
Forward Geo-s Mondraker teszt óta ez az új szerelmem.
Meg ez a motor tankra emlékeztető felső cső, ez telitalálat dizájnban!
Nagyon dögösek![ Szerkesztve ]
-
razzorr
őstag
válasz imyourfriend #29492 üzenetére
Én is ezt vallom,hogy csakis szakemberhez, szakboltba. Meg amúgy is ne a multikhoz vigyük talicskával a jó magyar Forintot. A szervizesem mindig átkozódik,hogy a buta magyar megveszi a teszkós biciklit, utána átballag hozzá hogy tegye rendbe, de ott aztán van minden, a centírozástól a lehetetlen váltó beállításig és kb.annyiba jön ki cakk-pakk,mintha nála vett volna egy normális biciklit. És ez a félelmetes, hogy mennyire nem tud a magyar összefüggésben gondolkodni. A minap pont egy ilyen 20rugós összteleszkópos "csodát" toltak be hozzá, és hallottam,hogy mondja az ürgének, hogy "uram,ez nem lesz egy olcsó mulatság" kb.majdnem leszarozta előtte azt a vackot. Utána káromkodott is rendesen Na mindegy túlgondoltam a sztorit.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #29518 üzenetére
Na de ez most 30-as, vagy 32-es villa?
Bár úgyis dobnám ki belőle, mindegy is. Bilibe lóg a kezem.(#29536) lsebestyen
Ahányszor patentszemmel bíbelődtem az erőszak volt mindig a megoldás.[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
10sebességes patentszemet h a viharba kellene felapplikálni?? Megb@sz már az ideg, h nem tudom felrakni
-
jackbacsi87
senior tag
válasz D.Orion #29525 üzenetére
jaja, nézegettem pár külföldi oldalon, de 4000ft alatt nem nagyon jövök ki.
lehet szerzek 1000-ért piacon valamilyen bukót jó állapotú szivaccsal, aztán átoperálom valahogy.(#29536) lsebestyen: ha nem pattan be a helyére, hajtómű elé forgatod a patentszemet, és ráütsz a hajtókarra
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lsebestyen #29536 üzenetére
Hol akadsz el? Ugyanúgy kell felrakni, mint a többit. A hátsó váltót rögzíted, hogy ne feszüljön a lánc, a lánc két végére felrakod a fél patentszemeket, összeklippented őket a vájatban, és széthúzod, akkor rögzülnek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
tolvaj!
őstag
válasz razzorr #29534 üzenetére
Szerintem teljesen igazad van. Ha csak tehetem mindent a helyén veszek( kerékpár alkatrész szakboltból, számítógép alkatrész számítástechnika üzletből stb) multikhoz nem nagyon járunk, csak nagytételes vásárlásra ( két havonta 10kg cukor és hasonlók). Hosszú távon sokkal olcsóbb, ha szakembertől vásárlunk. Az már más kérdés, hogy ki a szakember
[ Szerkesztve ]
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #29535 üzenetére
XC30 van benne. A normálisabb teleszkópot nyilván az alap, csillapítás nélküli, rugós suntour és társaihoz mérten gondoltam. Azokhoz képest normális, amúgy nyilván egy alap teló ez is, de legalább már van valami csillapítása. Valóban érdemes cserélni, ezt a bikemag tesztben is leírták.
Mondraker nekem is nagy kedvencem, erősen gondolkodtam, hogy olyat veszek, csak valahogy a 2014-es design nem jött be. Viszont 2015-re nagyon összekapták magukat: 2015 Foxy XR Carbon Egyébként a 2014-es Foxy a világ egyik legjobb AM mtb, több teszt szerint. Azt is írták egy tesztben, hogy azon vették észre magukat egy nagyobb teszten a tesztelők, ahol volt vagy 10-15 különböző teszt mtb, hogy mindenki a mondraker foxy-val akar menni. Szóval biztos nem lehet rossz gép.
Ha a Dune is hasonlóan szép lesz, akkor nincs kizárva, hogy 2015-ben lecserélem egy Mondraker-re a Bergamont-ot.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azért a jól bevált két fél után eléggé meglepődtem legutóbb a Shimano patentszemén, ahol mindkét tüske ugyanazon a lapon van. Először rácsodálkoztam, hogy akkor ezt most hogy gondolták. De az erőszak segített.
(#29541) Runner_fxr
Nekem éppen ez a váz jön be nagyon, amit linkeltél. A Foxy XR meg álomgép.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #29544 üzenetére
Azoknál meg a bepattintáshoz egy hirtelen, erős rántás kellhet. Sunrace szemnél legalábbis csak izomból tudtam bepattintani. Igaz, hogy kikapcsolni már nem tudtam. Szóval nem megy olyan könnyen az a leszerelem, visszarakom. Nem is vettem hasznát, csak akkor még nem volt láncbontóm.
-
Doki16
addikt
Erről a bringáról mi a véleményetek?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Runner_fxr #29541 üzenetére
Hú, ez még nekem is nagyon tetszik, pedig nem vagyok nagy rajongója az ilyen MTB-knek. Persze elég sokat számít a színösszeállítás.
Ez az AM kategória az, amivel fel is megyünk meg le is jövünk a hegyről? -
-
HollyBoni
veterán
válasz Doki16 #29546 üzenetére
Ha jó állapotban van és nem kell rá semmit költeni szerintem nem rossz, bár én inkább 80-90-et adnék érte max, 100 kicsit soknak tűnik. Élőben is meg kéne nézni a cuccot. Volt fent múltkor szinte teljesen ugyanilyen felszereltségű régi KTM 75-ért nagyon szép állapotban, bár az acél vázas volt. (Pont ezt a szériás 105 szettet használtam 2 hétig, elég jó. )
Viszont a kormány, a kormánybandázs meg a stucni szerintem nagyon ronda.
[ Szerkesztve ]