- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- RAM topik
- TCL LCD és LED TV-k
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Mini-ITX
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
Hirdetés
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Narakh
senior tag
Tudom, a nyereg a legszubjektívebben megítélhető alkatrész, de van esetleg valami közismerten kényelmes darab az olcsóbbak közt? A szamáron Selle Royal Mach - vagyis a B+ márkásított változata - van, ami pofás kis darab, de embertelenül viselkedik a gát-tájéki részeimmel. Tippekért hálás volnék.
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
zoli03
őstag
1. Az a párszáz gramm különbség inkább 1 kg, vagy akár több is. Lépcsőre cipeléskor nekem számít annyi is, főleg, hogy egy pontban összpontosul az a súly.
2. SSn-él a karbantartás csak annyi, hogy a csapágyakat újra kell zsírozni, vagy kicserélni, míg az agyváltót azért bonyolultabb karbantartani.
3. Ha elég egy sebesség is, akkor minek agyváltó.
4. Az agyváltónak azért nagyobb az ellenállása, mint egy SS agynak.
5. Nincs váltókar, bowden, szerelék.
6. Sokkal egyszerűbb kivenni a kereket.
5. Ár. -
Cathfaern
nagyúr
-
vendingo
veterán
Rég jártam erre.
Tegnap voltam kicsit crossozni a Kross bringámmal.
Véletlenül rátévedtünk egy kiadós eső után egy 3km-es földútra, ahol én slickre kopott gumikkal voltam.
Igazából olyan mocsár volt, hogy unokatesóm a ballonos bütykössel nem bírt haladni, sok helyen csak toltuk a bringákat.
Az evado 3 gyári gumija egy nagy kalap kaki, 200 kilométer alatt elfogyott a hátsó.
Ma vettem rá picit ballonosabb bütyköset, megtetszett az offroadozás.
Kéne hozzá valami masszívabb állítható első teló, mert most egy alap gagyi sr suntour van.
Állíthatót szeretnék, az se baj, ha lockolható. Mit ajánlanátok max 30-50 között?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz HollyBoni #29106 üzenetére
Fogalmam sincs.
szjoci: Jelenleg 63mm a rugóút, van ebből a telóból hozzá hasonló, vagy betehetek akár 100-ast is?
Nem szeretnék ugratgatni, csak bírja jobban a terepet, állítható legyen a keménység, meg lockolható is legyen.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
aronpapa
tag
válasz V.Stryker #29080 üzenetére
A 3M gyárt jó ipari félálarcokat, ami tényleg kiszűri a gőzöket, gázokat is, de eddig egyet sem találtam, amiben ne fülledtem volna be, és ne nyomorította volna el a pofámat a gumiszalag és a műa. pöcök.
Tavasszal és ősszel jó, mert melegít, de nyáron ...1,5e/db-tól indulnak az árak, én az aktív szénszűrőset használtam, az vált be eddig a legjobban.
Ha érdekel, itt tudsz nézelődni.
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #29082 üzenetére
Most egy példa jut eszembe, Tolvajkergetők videóban hány ember próbált meg imbusszal csavarozgatni? Természetesen nem azt mondtam, hogy atom biztos megoldás, csak, hogy egy fokkal biztonságosabb, mint a sima gyorszár. Ahhoz semmi se kell, ehhez meg egy imbuszkulcs, még akkor is, ha bárkinél lehet.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
rii
nagyúr
sziasztok
utánfutóm kerekékre szeretnék sárvédőt
ha a felni átmérője külső peremtől külső peremig 32 cm akkor a kerék az 12"-os?nomeg ponyvát .-/
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
szjoci
őstag
válasz vendingo #29108 üzenetére
Trekkingekbe szokott gyárilag 63mm-es teló lenni. Nem célszerű belerakni sokkal nagyobb rugóutast (a 80-as még szerintem elmegy).
Nekem 80-as illene a vázamhoz és 100-asra van hagyva a rugóút. Ez már annyira elcseszi az irányíthatóságot hogy nem tudom elengedni a kormányt mert egyből "húz" valamerre.[ Szerkesztve ]
-
nincs valakinek eladó magellan draco 18-20" váza, vagy azzal kompatibilis 15-25eFt között ?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
rii
nagyúr
válasz sanzi89 #29113 üzenetére
persze
sőtde ez nem "boltban" kapható
2-3 éve vettem az apro.bikemag.hu-n, ott volt egy srác, aki csinált utánfutót, majd eladta megint csinált egy msáfajtát .. eladta .... sajnos nincs már meg az elérhetősége, ....ami jó ebben az utánfutóban a boltiakhoz képest, hogy
- jóval nagyobb a raktere
- teleszkópos hátsó kerék
- csak 30.000 volt, igaz van még mit csinálni vele, lefesteni, meg sárvédőami hátrány a boltival szemben:
- a tengelyre való felrögzítés nem túl preciz, nem eléggé átgondolt, anyás csavarral kell összefgni, ami 5 km alatt kilazul. Most kerítésdróttal oldottam meg és esze ágában sincs szétjönni
- eléggé szügletes lett az eleje, ami nem jó ha a kanyarodáskor valamiről le kellene "pattannia", padka vagy bármi
- a tengelyre kapcsolódó rész egy db merev vas, így eltérő tengelytávokat nem tud áthidalni, míg a gyárinál két különböző elemből oldották ezt meg, melyek egy közös tengelyen elfordulnak.szerintem a legjobb módja heggesztetni valakivel egy ilyet, és a felfogatás ne a tengelyen, hanem inkább a vázon legyen kétoldalt a tengely előtt-felett, hogy a tengelyt legalább ez ne terhelje
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
veterán
Testbikeon a deore hatso agyakrol fokent kattogast es nagy karbantartasigenyt irtak a velemenyek, mennyire lehet ennek hinni? A kattogas rendellenes mukodesnek veheto, vagy csak a sima racsni hang, egyeseknek zavaroan hangosan? o.O
Everybody lies.
-
Balazska15
senior tag
-
belaazallat
addikt
válasz Pttypang #29118 üzenetére
Hali!
Nekem 510-es hátsó agy van kerekemben, használtan vettem, nem tudom mennyit ment előtte. 2. szezon óta nyüstölöm, évente elviszem bezsiroztatom és slussz. Előtte silent cloztch-os hátsó agy volt a kerékben, azután, kicsit "hangos" volt, de most már észre se veszem.
Szerk: 125kg vagyok és nem kerülgetem a kátyúkat szóval kap nálam szfalton rendesen a kerék.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
HollyBoni
veterán
válasz Balazska15 #29120 üzenetére
Testbike-on akármiről olvasok véleményt, egyik 5 csillag, másik 1, egyszerűen nem értem hogy. Pl tegnap nézegettem láncokat, egyik vélemény 5 csillag, azt írja x ezer km van benne és nem nyúlt, másik 1 csillag, azt írja kinyúlt 600km után, harmadik megint 5 csillag. Tényleg bármit nézek ott mindig ez van.
-
veterán
válasz belaazallat #29121 üzenetére
Rendben, akkor nyugodtan beszerzem
(#29120) Balazska15
Azert rakerdeztem inkabb, de gondoltam, hogy a nagy szamok torvenye alapjan csak egy kis kivonatot latok a vasarlok velemenyebol(#29122) HollyBoni
Nagyon felhasznalas fuggo a dolog, ha boven nem a gyarto altal megcelzott kategoriaban hasznaljak, akkor ne is csodalkozzanak.. De ez altalaban minden hasznalati cikknel igy van.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
sanzi89
addikt
válasz Pttypang #29072 üzenetére
Érdemes utánanézni a konkrét típusoknak, ha fontos az ár. Például:
Shimano Deore LX FH-T670 felépítés 8.550Ft
Shimano Deore FH-M590 felépítés 7.350FtA csapágyazása, tömítései teljesen ugyan azok, és spóroltál több, mint egy ezrest. Persze, ha ez lényeg, és nem fontosabb a felirat az agyon.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
veterán
válasz sanzi89 #29124 üzenetére
Persze, nem az lx-et akartam venni, csak beirtam a keresobe, hogy deore
A bordazottsag miatti tomegcsikkenest lattam valahol irva, talan eppen itt, mint az lx elonyet. Ezert pedig nem igazan fizetnek egy extra ezrestA csapagygolyok merete mm-ben fellelheto valahol? Ez az 1/4" nem sokat mond nekem sajnos
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #29067 üzenetére
Nem is tudom amúgy pontosan mit értenek ipari csapágyon, csak a mélyhornyú golyóst?
elárulom, hogy egy jó kónuszos agy sokkal tovább bírja.
Örökélet +1 nap, ha karban van tartva, nem ázik be és jól be van állítva. Persze egy jobb fajta, nem a bike+.(#29069) Solad
Köszi, de sztem ennél hamarabb látok majd. Rendeltem könyökre és térdre belőle. Kíváncsi leszek.
Mondjuk tegnap este adtam le a rendelést, de ez nem webshop és azt írta majd felveszik velem a kapcsolatot.
Egyelőre nem sietnek...(#29080) V.Stryker
Totobobo. Ilyenem van, praktikus darab.(#29082) Cathfaern
Ismerem azt a tanulmányt. De nem összehasonlítható az ízületek védelmére szolgáló felszerelésekkel. Konkrétan olyan távol állnak egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől.
A nyaknak kicsit több szabadságfoka van, mint egy végtag ízületnek. A bukónál az a probléma, hogy ha csúszol vele és ha beleakad vmibe, akkor kificamíthatja a nyakcsigolyákat. A végtagoknál nincs ilyen gond, azok nem hajlanak akármilyen irányba.
(szerk: Mielőtt vki belémkötne: nyilván hajlik akárhogy kellően nagy erőhatásra...)
A bukónál meg szvsz inkább legyen némi esélye, hogy elakad csúszás közben és bántja a nyakam, minthogy már a földet érésnél szétloccsanjon a fejem, meg még amikbe beverem csúszás közben. Ehhez képest ha tényleg megakad vmiben, hát arra statisztikailag kicsi az esély. Nem is értem miért foglalkoznak ezzel, hisz a probléma valós aggályokat feszeget, de kb az esetek igen elenyésző részében fordul csak elő. Már eleve csak a felhasználók apró hányada közlekedik olyan sebességekkel, hogy sok métert csússzon az aszfalton.(#29105) vendingo
Hát te itt?
Nyeregbe pattantál ülés helyett? Sv650-et eladtad már?Amennyire én tudom a trekking villák piacán hiánycikk a felső- és középkategória.
Levegősről nem is tudok, h létezne. Illetve olyanról sem, ami többet mozogna 63 mm-nél.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #29108 üzenetére
Hmm, vajon 29er villát bele lehet rakni egy cross bringába?
(#29119) evilskati
A fejcső és kormánycsapágy ugyanaz, nem? A beépítési magasság az más, meg hát nyilván 28"-os kerékmérethez kell a villa.
De épp azon töprengek, hogy 29er elméletileg jó lehetne.[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz Cathfaern #29097 üzenetére
A komment teljesen jogos. Elég sokat bringázok, ha az évi 10 ezer kilcsi soknak mondható (kezdem azt hinni, hogy nem).
Most kölcsönbicóval járok és direkt figyelem, gyakorlatilag nem váltok Pesten, ha igen, csak valamilyen korábbi túrás megszokásból.
A racsnimon is mindig csak az egyik fokozat kopik el, egy időben megőrjítettem a srácot, aki szerelte, hogy csak azt cserélje ki!
Szóval az SS is nagyon jó ötlet, persze rendes fékekkel.
Aztán majd egyszer veszek egy rendes outit is, ha ismét túrázásokra adom a fejem.
Most viszont gyors megoldás kell, mert a szabi lejár és melóba meg járni kell.Volt itt már bőven szó arról, hogy nincs olyan bringa, ami mindenre jó.
Bennem is szerintem ilyen utópia dolgozott, de persze, ilyen nincs.
Az agyváltót néhányan dicsérték a baráti körből, ezért kérdeztem a tapasztalatokról, de ez a projekt mostantól törölve.Ja, és az is az SS mellett szól, hogy az évente 30-40 defektem miatt elég sűrűn előfordul, hogy útközben belsőt cserélek. Na, ilyenkor tényleg nem mindegy, hogy SS vagy agyváltó!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha már itt vagy, kérlek fejtsd ki a véleményed erről!
Köszi!Mindenesetre megrendeltem az új tárcsát, talán ide is ér maraton előtt. De ha ez nem feltétlen kuka, akkor nem cserélem olyan sürgősen.
(#29131) torzo
Mik is az ellenérvek az agyváltóval szemben?
Én azt választanám.[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
Srácok, továbbra sem tudok dönteni, hogy melyik outit vegyem. Sajnos használtban ebben az árkategóriában, és ebben a méretben (54 vagy 52) nagyon gyér a felhozatal. Szóval ez a két bringa lenne a kiszemelt: Torpedo és Calibre 400.
Mindkettőn ugyanolyan fékváltókar van, a Csepelnek nagyobb az első lánctányérja, viszont ott a hátsó váltó 2300-as.. A Csepelnek annyi előnye van, hogy sokkal jobban személyre lehet szabni a kinézetet és olcsóbb, hátránya hogy webáruházból jön. A Kenzel előnye, hogy itt Szegeden is meg tudnám venni több bringaboltban is, a kiírt áron, hátránya, hogy kb 20k-val drágább.. Ti hogy látjátok, melyik lenne a jobb választás? -
Teasüti
nagyúr
-
nagyúr
válasz Teasüti #29132 üzenetére
Kilazult szegecses center-lock-os tárcsát cserélni javasolt a biztonság kedvéért. Pár mm-nyi lötyögés még nem vészes, de csak rosszabb lesz. Meg lehet kicsit ütögetni a szegecseket satun kalapáccsal, hogy megszoruljanak, de csak ideiglenes megoldás lesz, illetve lehet vele így is menni, de nem tartom biztonságosnak egy adott mértékű lötyögés fölött. A gond ugye az, hogy ha egy keményebb fékezésnél elpattan egy vagy több szegecs, akkor a síkjából kimozduló tárcsa eltörheti a féknyerget vagy az adaptert, rosszabb esetben a váz is megsérülhet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Solad
őstag
-
Maximum1
őstag
"évente 30-40 defektem miatt...."
Ennyi letekert kilométer után vehetnél normális gumit is, ott azért történtek változások, nem is kicsik.
Tudom ajánlani a Conti SS+3 sebességes agyváltó elférne, én káposztásra járok ki minden nap és van egy 4 km-es szakasz ahol kéne még egy sebesség hogy ne pörögjek el, most 46/18 al járok, ezzel 30km/ó val megyek ezen a szakaszon.
A 46/16 már nekem erős folyamatosan.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Maximum1 #29137 üzenetére
Ja hosszú távra megbízható gumi kell, és a súly (meg ár) annyira nem téma, akkor egyértelműen schwalbe marathon plus tour. Több ultra távot letekerő is ezt használja (ultra táv alatt nem maratonokat értek, hanem pl. azt a magyar házaspárt, akik épp körbetekerik a Földet nászút gyanánt), és rosszat nem hallottam még tőlük felőle.
-
belaazallat
addikt
válasz Teasüti #29126 üzenetére
Üdv!
"Amennyire én tudom a trekking villák piacán hiánycikk a felső- és középkategória.
Levegősről nem is tudok, h létezne. Illetve olyanról sem, ami többet mozogna 63 mm-nél."Van levegős is treckingben, valamint 20" nál nagyobb vázakba 75mm-es rugóúttal rendelkező teleszkópot raknak be.
Az, hogy nem tudsz róla, még nem jelenti azt, hogy nincs!
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
HollyBoni
veterán
Valaki? Annyit tudok hogy régen volt olyan hogy két gyártó máshogy mérte a vázait, egyik cső szélétől másik cső középtől, érdekelne ma mi a helyzet.
-
razzorr
őstag
Agyváltóhoz csak annyit,hogy páromnak egy sram s7 agyváltós,agydinamós,kontrás gépe van és kb. 4éve még csak után sem kellett állítani (lekopogom), nekem meg a vacak shimano láncost állandóan finomhangolni kell.
A ss-el nincs tapasztalatom, de ha lenne most felesleges lóvém, tuti vennék egyet, már csak edzés miatt is
Én egyébként a sram agyváltósokról csak jókat hallok, nem úgy mint a nexus "izékről". -
lsebestyen
addikt
Sziasztok! Trekkingre (28") kéne vlmi normális, de nem horror árú sárvédő szett, a 37es gumi ne legyen akadály. Köszi!
-
Toomy
senior tag
válasz lsebestyen #29146 üzenetére
Ez pl. nem olyan drága. De ezen az oldalon még nézegelődhetsz. Ha itthonról rendelek akkor elég sokszor őket választom az ebike mellett.
-
bigdady
nagyúr
válasz Szakbarbár #29079 üzenetére
Akkor megnyugodtam
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #29147 üzenetére
Végülis ha nézek úgyis használtat, ott meg írok az eladónak és megmondja hogy mérte.
Más kérdés mindenkinek, ha 7-es a rendszerem de előre veszek egy 9-10 sebességhez való lánctányért, abból lehet bármiféle gond? 7-est már elég nehéz találni olyan méretben amiben kéne, használt lánctányért meg nem szeretnék. Most 6 sebességesen használok 7-est de semmi gond.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sorozatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Assetto Corsa Competizione
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Anime filmek és sorozatok
- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
- E-roller topik
- További aktív témák...