- Milyen videókártyát?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
Hirdetés
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balazska15
senior tag
A mozgás éjszakája alkalmából nem tud valaki debreceni megmozdulásról??
"100 kiló vagyok baszd meg, hát mi lenne a titkom" :DD
-
sanzi89
addikt
Van-e értelme venni egy ilyen teleszkóp védőt? Főleg a városi bringámra gondoltam, amit télen-nyáron használok, esőben-hóban. Tekintve, hogy hogyan jártam a gyakorlatilag csak nyáron használt, és féltett bringámmal, próbálnék ötletelni, hogy mivel tudnám óvni a teleszkópot. A városi rohangálósban egy még gagyibb Suntour van.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Maximum1
őstag
válasz Tothgera30 #26346 üzenetére
Tényleg harc lehet ezekkel a gumikkal.....
Ezt minek hívnád? atomtámadás?
8,5bar <3 -
Vasinger!
nagyúr
válasz sanzi89 #26352 üzenetére
Szerintem lehet rossz, ha keveset mozog a teló. Ha 100-120 mm-t is mozog, akkor hamar elhasználódhat. Egyébként a becsúszónál a legsérülékenyebb a teleszkóp. Ott mehet be minden kosz, még jó szimeringek mellett is. Nekem van egy sérülés is a becsúszón (így vettem), ami lehet megelőzhető lett volna egy ilyennel.
Maximum1:
Te mit értesz harc alatt? Azért ezt elég sokféleképp lehet érteni. Egy olyan bringával sokkal jobban lehet manőverezni városban, mint egy outi virsligumikkal.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Maximum1 #26353 üzenetére
Használtam én már Outi-t 23-as gumikkal, sokkal veszélyesebb volt mint a 29er 55-ösökkel. Próbáld csak ki macskakövön, vagy poros-hugyos-sáros aszfalton, ahol a V-fék és a vékony slick nem fog meg, eleve itt olyan kráterek vannak a bringaúton hogy ezzel is kerülgetem rendesen, ahol úton-útfélen nyolcast verne az általad mutatott gumi-felni párosba, a 8,5bar-t pedig egy erősebb durranás következtében távozásra bírná. De te tudod.
ui.: Nem olyan nagy harc az :
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Maximum1
őstag
válasz Tothgera30 #26357 üzenetére
-
Teasüti
nagyúr
válasz sssent #26335 üzenetére
Túl van lihegve ez a lengéscsillapítás téma. Ahhoz, hogy kijöjjön a csillapítatlan rugó hátránya, ahhoz komoly sebességgel kell menni. Én fapados RST villával járok minden nap és finomabb a megindulása, mint sok másik komolyabb villának köszönhetően annak, hogy nincs benne semmi a szimmeringen és a perselyen kívül, ami visszafogná. Szóval nagyon jó érzékenysége van optimális kenés esetén és a csillapítás egyáltalán nem hiányzik belőle.
A kerék pattogni fog?! Na ne röhögtess!
Max terepen, köves, kavicsos utakon nagy sebességnél. Aszfalton az életben nem fog pattogni. Jellemzően 30 km/h alatt közlekedek vele, teljesen jól viselkedik. Odaút csillapítás csak lassítaná, fölösleges kocabringásnak és ingázóknak.
A visszaút csillapítás is csak akkor hiányzik, amikor leugratok vmiről és a kormány felrántásakor akkorát rúg, mint a fene rossz időzítés esetén. Alapból az sem hiányzik, elvégre minél gyorsabban leköveti negatív irányban az úthibákat, az nekem annál jobb.
Kicsit kopogós így a mozgása, amikor kirúg egy huplit követően. Érezni nem igazán lehet, ellenben némi hanghatással jár. Na bumm.
Aszfalton mentem már 60 fölött is, és soha semmilyen körülmények közt nem okozott problémát a csillapítatlan villa.
Se kanyarban ledöntve, se egyenesben, se rossz útviszonyok közt.Szvsz kizárólag terepen van csak haszna, de ott is csak akkor, ha pontosan be van hangolva az adott változókhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
The Endomondo Generation
Forrás: redditHirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
cobranco
csendes tag
Sziasztok!
Tudom,hogy a nyár nem a szobában a TV előtt ücsörgés évszaka,mindenki teker,ha lehet/nagyon helyesen/,de ha valakinek akad egy üres órája,itt egy több mint két éves /”archiv”-nagyképüen/ túravideó az akkori Bükkből:
[Bringával a Bükk csúcsán 2012.05.09.(Hungary) HD 720p. ]
Jó szórakozást!
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
sanzi89
addikt
válasz TripleB #26362 üzenetére
Városi bringa nem kapna sok sarat, inkább port... Mindegy, 400Ft-ot megkockáztatok.
Egyébként a mai nap szépen felpolíroztam a becsúszót, egészen 2000-es papírig, meglepően jó lett az eredmény, szinte teljesen eltűnt a rozsda valamint a felületi hibák. Lefújtam két réteg festékkel, meg két réteg lakkal, de nem vagyok bizakodó. Vagy nem tapad meg normálisan a felületen a festék, vagy szar a festék/lakk, de nem hiszem, hogy tartós lesz ez a felületkezelést. Legalább a korróziót eltávolítottam, és az egész történet idáig 2600Ft-omba került, plusz a festék/lakk 90%-a is megmaradt. Még holnap lehet kap még két réteg lakkot, szárad egy hetet aztán összerakom, lehet tippelni mennyit fog bírni.
Utódnak ki van nézve a Rock Shox XC 28-as. Ez még éppen a lélektani határon van, max 30k-t szánok az új telóra. Ez elvileg a legolcsóbb olyan V fékes teló, amiben már nincs ez a műanyag perselyes baromság - szerintem az XCR-t is ez tette tönkre -. Az XCT/XCM összes verziójában van műanyag persely, az új XCR-ekből, amikben már nincs pedig csak tárcsás van.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz zoli03 #26369 üzenetére
Elvileg igen, gyakorlatilag miután szétszedtem és alaposan bekentem szilikonzsírral mindent - itt azt mondták a szakik, hogy a műanyag alkatrészek miatt nem ajánlott a sima zsír -, mégis ez lett az eredménye.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Puma K
veterán
Sziasztok!
Tudtok nekem linkelni/mondani/javasolni olyan hátizsákot aminek szellőző a hát része, 20-25 literes, van felrakható vízálló huzatja (ami esetleg láthatósági mellényeknél használt neon sárga színű) és jól magamra tudom rögzíteni?
Egy arany középút kéne ami nem a legdrágább, de nem is a leggagyibb. Szerszámokat is szállítanék benne (villáskulcsok, csavarhúzók), napi elemózsiámat (2 szendvics, 1.5 literes pet palack, csoki) meg egy összehajtott széldzseki/esőkabátot.
Üdv
Puma"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
gergo5991
őstag
válasz Balazska15 #26368 üzenetére
ezt nem értem
-
sssent
senior tag
válasz Teasüti #26359 üzenetére
"A kerék pattogni fog?! Na ne röhögtess!"
Nem a kerék, hanem én. De a pattogás nem volt a legjobb szó, nevezzük inkább rázkódásnak.A csillapítatlan rugó egy buckát követően oszcilláló mozgást végez egy ideig, csökkenő amplitudóval. Ha elég sűrűn vannak a buckák, akkor a rugó még nem lesz nyugalmi állapotban, amikor a következő felüti. Ha éppen összenyomottabban, akkor ez nagyobbat üthet, és oszcillálok tovább őrülten. A csillapított rugó hamarabb visszatér nyugalmi állapotába, nem oszcillál annyi ideig.
Te a csillapítás iránti igényt irányíthatósági kérdésként vizsgáltad, én meg kényelmiként. Aszfalton jellemzően nem kell túl nagy buckákat kirugózni, vagy ugrálni, ellenben a rázkódás folyamatosan jelen van, és amikor már zsibbasztja az embert, az elég kényelmetlen.
-
szjoci
őstag
válasz Puma K #26372 üzenetére
Kelly's Stratos II-t használok fél éve, teljes megelégedéssel. Az első-alsó zsebet egyszer túlpakoltam és belül szétfeslett picit az anyaga, de továbbra is használható. Esővédője is van, de még nem használtam.
Üdv,
Joci -
TayRol
veterán
úgy döntöttem, hogy országúti vázas, ámde váltós bringát veszek magamnak egyenes kormánnyal. ezt és ezt nézegettem eddig. a keret 110-120e ft (hiába ennyi, ritka a kritériumnak megfelelő alany). 190 magas vagyok.
lehet új is, de gondolom ennyiért kizárt.
esetleg egy gepida s7 egyenes kormánnyal (130e körül van már pár helyen, kifutó modell)
[ Szerkesztve ]
-
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Teasüti
nagyúr
válasz sssent #26376 üzenetére
Oszcilláció gyakorlatilag nincs bringán kis sebességeken és aszfalton. Ennél többet csillapít még a szimmering és a műanyag zsírzott persely is, minthogy kilengjen ilyen kicsi tömegek alatt, amikor a kerék maga is jelentős rugózatlan tömeget képvisel a bicikli tömegéhez képest.
Ehhez elég ha csak eljátszadozol kicsit álló helyzetben a villával, megnyomkodod, stb. Ugye, h nem tudod behintáztatni? Egy - erő okozta - bólintás után visszatér nyugalmi helyzetbe.Oszcilláció ennél jelentősen eltérő tömegarányoknál lép fel, ahol a rugózatlan tömeg jóval kisebb, a felfüggesztett tömeg meg jóval nagyobb, jellemzően gépjárműveknél. Ott egy kerék berugózása nincs akkora kihatással a teljes tömeg mozgására, vagyis szinte "önálló életet él". Míg bringánál egy kerék berugózásakor a teljes tömeg elmozdul, vagyis jóval direktebb a kapcsolat a kerék és váz között, nincs jelentős tömegkülönbség se, vagyis nincs oszcilláció se. Majd akkor lesz ez lehetséges, ha végtelenül finoman fog mozogni a villa, mint mondjuk egy két mázsás motoron, ahol valóban be lehet hintáztatni a villát és valóban finoman mozog a nagy tömeg alatt, mert ekkora tömegnél már egyáltalán nem jelentős a meginduláshoz szükséges erőkifejtés - a súrlódás. Na most biciklinél ilyen finom megindulást és ilyen finom mozgást ne keress, mint egy nagy motoron, vagy mint egy bármilyen egyéb gépjárművön.
Felvázolom másképp: egy autónál ha nincs csillapítás és egyenes vonalú egyenletes mozgásban van, akkor egy kátyút kvázi meg se érzel a kocsin, mert a kerék tökéletesen ki fogja mozogni anélkül, hogy ebből bármit átadna a nála két nagyságrenddel nehezebb kaszninak abban a tizedmásodpercben. Vagyis ha ebbe a rendszerbe beraksz egy lengéscsillapítót, akkor minden egyes gödörnél érzékelhető ütést lényegében a csillapítás közvetít a kaszninak, nem a rugó. Ugye ami erőt a csillapítás elnyel, akkora erőt közvetít a felfüggesztett testnek.
Most képzeld el ezt egy biciklin: ha a rugózatlan villád rázkódik, akkor abból csak annyit érzel, amennyit felfog a súrlódás, illetve ha végállásra ér a rugó, akkor ugye a közvetlen a kontaktus révén ütni fog.
Viszont egy csillapított villánál ha hiszed ha nem, nagyobb ütéseket fogsz érezni a kormányon, mert a csillapítás által felvett erőket a váz felé fogja közvetíteni még pluszban a súrlódás mellett. Ezt amúgy tapasztalattal is alá tudom támasztani, nekem a csillapított villám a merev vázas XC-ben érzetre éppen akkorát üt elől, mint a merev váz hátul, ha belemegyek valamibe. Míg a rugós villám - nem azt mondom, hogy semmit nem közvetít felfelé, de - alig ad át vmit ebből az erőből a kormányra, amit igen, azt is lassabban. Éppen azért, mert a csillapított kevesebbet mozog hasonló feltételek mellett, mint a rugós. A rugóst nem "akadályozza" a csillapítás a mozgásban, az kimozogja teljesen a dolgokat (a súrlódás miatt azért az sem teljesen). A csillapított meg ha épp nem arra a huplira van ráhangolva adott feltételek mellett (sebesség, tömeg), akkor meg se közelíti a rugós villa mozgását se rugóútban, se a mozgás sebességében, vagyis közvetlenebb hatást gyakorol a bringára, vagyis többet érzékelsz a hupliból. Ha meg rá van hangolva, akkor lényegében éppen ugyan olyan jól követi le az út kontúrját, mint a rugós villa adott sebesség mellett.A csillapítást nem azért találták ki, mert kényelmessé teszi a járművet. A nagy fenét.
Pontosan az irányíthatóság miatt találták ki gépjárművekre, ahol a jelentős tömegkülönbségek miatt könnyedén elpattoghat a kerék az úton, amit csillapítani kell. Viszont kényelem szempontjából ez visszafejlődés mondjuk egy totál csillapítatlan hintó rugózásához képest (ha most nem nézzük a hintó állandó bólogatását).
A csillapítás célja komfortos behangolás esetén az lenne, hogy a rugó mozgásából éppen csak az oszcillációt vegye ki, viszont ne akadályozza azt jelentősen a csillapítás nélküli mozgáshoz képest. Viszont ha sportosabb, direktebb kapcsolatot akarsz az úttal, mint egy gokart, akkor fel lehet merevíteni, de akkor szétrázza a valagad, mint egy gokart. És nem azért, mert kemény lenne a rugó, hanem mert a csillapítás felveszi a mozgási energiák nagy részét.Szvsz egy csillapított villa kocabringásnak és ingázóknak teljesen felesleges, semmi előnyt nem jelent egyszerű használat mellett. Terepen, nagy sebességnél van némi haszna, ha jól be van állítva. De ha nincs jól beállítva, akkor csak ront a helyzeten (túl merev), vagy olyan mintha nem is lenne (túl lágy).
Hazafelé tekerve épp azon filóztam, hogy kéne egy kamera a villa mögé megmutatva, hogy milyen nyugodtan mozog egyszerű városi ingázás során. Meg nem mondanád róla, h csillapítatlan rugós villa.
Persze akciókamerám az nincs.szerk: még pontosítanám annyival a dolgot, hogy te magad is felfüggesztett tömeg vagy a bicikli vázán. Akkor lenne csak esélyed behintáztatni a villát ha tökéletesen ki tudnád merevíteni marad rajta, de mivel karból kimozgod a villád helyett a rázkódásokat, ezért sincs túl sok esélye az oszcillációnak.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A kelletenel viszonylag gyakrabban meglazul a villa a bringamban (ismeritek, amikor az elso feket befogva kicsit 'lotyog' a helyen a villanyak). Mit lehet ezzel tenni? A kormanycsapagy tuti nem oreg, a bringaban van kb. 1500 km, es sosem kapott semmi utest/serulest. Egy Focus Izalco Pro 1.0-rol van egyebkent szo, integralt csapaggyal. Ha meghuzom, akkor kb. 300 km-ig oke, utana megint erzek benne valami nagyon apro lotyogest.
while (!sleep) sheep++;
-
amargo
addikt
Hi, single speed es bringara elso lanctanyert milyet kell keresni? Mindenhol csak valtos lanctanyerokat latok, de ezek szerint egy 4 karos shimano slx lanctanyer is ramegy es jo lesz?
Koszi a segitseget!“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
yodamester10
őstag
válasz sssent #26376 üzenetére
Ha igazán jó és kényelmes bringázást szeretnél,sajna akkor bele kell nyúlni a zsebbe teló terén.Mióta FOX-ra váltottam egy álom vált valóra Azt hittem a manitou olaj/levegős az isten,de tévedtem
Amit írtál:
"A csillapítatlan rugó egy buckát követően oszcilláló mozgást végez egy ideig, csökkenő amplitudóval. Ha elég sűrűn vannak a buckák, akkor a rugó még nem lesz nyugalmi állapotban, amikor a következő felüti. Ha éppen összenyomottabban, akkor ez nagyobbat üthet, és oszcillálok tovább őrülten. "
Na ez nem létezik olajos/levegős telónál mert mindig akkor rugózik mikor kell. -
Teasüti
nagyúr
[blog]
Bakker, mióta csomagtartóm van és nem kell a hátitáska, fázik a hátam!
[/blog](#26392) yodamester10
Milyen Fox-od van?
Soha nem tudtam eligazodni a Fox-ok között. Egyszerűen nem ismerem ki magam a termékpalettán.
Mi a különbség egy Float, egy Talas és egy F100 között?[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
válasz Teasüti #26393 üzenetére
Sajnos jelen esetben csak egy f100 -ra futotta,ami lock out karos a kormányról.Gondolom a belseje a lényeg,meg a súlya.A vázam taperedes,úgy hogy a köv. telóm is az lesz,az erősebb.Van amelyik csak levegős,az enyém olaj a jobb oldali,levegő a baloldali kamrában.
Nagyon finoman mozog,nem gondoltam volna míg be nem szereltem.Használtan vettem,igaz kicsit félve,de nem csaptak be tényleg jó állapotban van.Lecseréltük az olajat,ősszel meg kap új szimeringet.[ Szerkesztve ]
-
troland26
őstag
Na kitámasztót , lámpát , pumpát vettem ..viszont ma elmentem egy rövidebb útra és a nyereggel ill a markolattal annyira nem vagyok kibékülve ..inkább a nyereg az amit nem tartok megfelelőnek . Kéne valami komfortosabb ami nem nyomja annyira a fenekemet ... olyan max 10k környékére gondoltam .
-
Zola007
veterán
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz yodamester10 #26399 üzenetére
és még valószínűleg keskeny is neki, nagyon keveseknek elég az ilyen 130-135 mm széles nyereg
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs