- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- OLED TV topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen SSD-t vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Elhalasztották a World of Goo 2 megjelenését
gp Május helyett csak augusztusban kapjuk meg a folytatást PC-re és Nintendo Switch-re.
-
5G-s verzió is készül a Realme C65-ből
ma Ha itthon is kapható lesz, valószínűleg a modernebb adatkapcsolati képességekkel bíró verzió érkezik.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz ígyvanferi #20597 üzenetére
Még egyszer kiemelem, városi kerékpárról van szó. Ha esik az eső, nem mész dolgozni, vagy iskolába? Mehetsz max 10-15 km/h-val, de ha valakinek tekernie kell mondjuk 4-6 km-t, akkor időben nem mindegy, hogy 12 vagy 24 km/h-s sebességgel teszi azt meg (főleg, ha pontosan ki van számolva neki az idő). Hiába kevés a csapadék, a második mondatból következően azt a pár napot se lehet kihagyni. Ha gyalog mész, nem érsz oda időben, tömegközlekedés nem minden településen van (vagy ha éppen van is, nem sokat ér), autója sincs mindenkinek.
De szerintem hagyjuk, nagyon másként gondolkozunk, felesleges folytatni. Biztos van olyan, aki egyetért az érveléseddel, de ahogy észrevettem, a fórumon is azok vannak többségben, akik nem értenek egyet veled. -
Because
őstag
ezek a bicóutak már csak ilyenek hazafele jövet 100m-es szakaszon egy babakocsit toló nőt, egy srácot a húgát sétáltatva és egy éppen a kerékpárútra készülő középkorú párt kellett megkérnem, hogy ugyan ne ezt használják már gyalogosként amikor közvetlen mellette van a számukra fenntartott rész... végezetül még egy autostól is megkérdeztem ismeri-e azt a 8 szögletű táblát amin stop felirat van
-
Mansi
csendes tag
válasz Cathfaern #20599 üzenetére
Látod ez a baj, h a kerékpárutat nem erre tervezik, hogy mindenki használni tudja.
Tökéletesen egyetértek az a, b, c, pontjaiddal.
Teljesen jó, hogy turisztikai szempontból csinálják, ezzel nekem sincs bajom, csakhogy ennek egy kerékpárút hálózatnak kellene lennie, amelynek lehetne a videón látható része a városban tekergő.
A videókon látható egy eszetlen módon megtervezett aszfaltcsík ami minden bokorba bevisz.
Autós szempontból se véletlen, hogy az elkerülő elkerülőjét építik minden egyes nagyváros köré, éppen ezért a tó körüli kerékpárutat is úgy kellett volna megtervezi, hogy legyen normálisan körbe, és abból leágazók, ha be szeretnél menni vki minden bokorba.
De bevinni a strandolók közé, ez tök életveszély mindenki számára, főleg főszezonban. De ők azzal megoldották, hogy a strand elejére kibasztak egy 5! km/h-s sebesség korlátozó táblát ha jól láttam.
Gyalog is vannak olyanok akik dupla annyival mennek -
Szakbarbár
aktív tag
válasz Cathfaern #20599 üzenetére
Azzal egyetértek, hogy az ilyen bicikliutak nem sportolás célból épülnek, ilyen esetben én messzire elkerülöm a bicikliutakat és inkább országúton megyek. Viszont a vonalvezetése akkor sem jó, mert hiába mennének lassan a biciklisek ha lépten-nyomon a strandolókat kell majd kerülgetni. A gyerekekről nem is beszélve. Szóval még a turistáknak sem lesz igazán jó, de ez majd csak nyáron fog kiderülni.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem egy kerékpárútnak nem is kell, hogy a sport legyen a fő funkciója, hanem az autóforgalomtól részben vagy egészben elkülönített, biztonságos közlekedés. Magyarországon szerintem elég kevesen használnak sportolásra kerékpárt (ahogy kényelmes sportcipőt sem csak az vásárol aki maratont fut).
Az viszont tény, hogy sok kerékpárút még a normális közlekedés igényének sem felel meg. Budapesten főleg, ahol több szakasz egyszerűen életveszélyes a többi meg csak annyira szar, hogy 15 km/h felett már komolyan átrendezi a belső szerveidet.
-
Mansi
csendes tag
válasz Szakbarbár #20604 üzenetére
Madártávlatból.
[link] -
Mansi
csendes tag
válasz Stauffenberg #20606 üzenetére
Nem mondtam, h fő funkciója legyen, de meg lehet azt oldani, hogy azzá tudjon válni. Csak ehhez ész kellene. Azt szerintem senki nem vitatja, hogy a magyarországi kerékpározás eléggé fejlődésben van, de ezzel párhuzamosan, a közlekedési infrastruktúra mind színvonalban, mennyiségben, tervezésben a béka segge alatt. A tervezőknek körbe kellene nézni külföldön, hogy mondjuk Szlovéniában, Olaszország északi részén Németországot nem is említve hogyan csinálják. Szki biztosan tudna róla oldalakat regélni.
[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz pengemetal #20591 üzenetére
Kerdezd még a sony.t.....ok helyett ők .et ír meg stb....
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
szjoci
őstag
válasz Szakbarbár #20595 üzenetére
Egerben meg levezették a patakmeder mellé...
-
Stauffenberg
nagyúr
Meg lehetne oldani, hogy a kerékpárutak sportolásra is alkalmasak legyenek, de ennek ideális esetben (mindenki korrektül, szabályosan, udvariasan közlekedik) is lennének hátulütői. Nem tudom ki szeretne mondjuk országútival úgy edzeni a Velencei tó körül, hogy állandóan a gyerekeket, nyugdíjasokat, kocabringásokat kell kerülgetni, meg rájuk várni, hogy előzni tudj. Kétségtelen, hogy a városok és falvak közötti kihaltabb szakaszok jók lennének, de jelentkezhet az a vérbeli országúti bringás aki megelégszik azzal ha csak itt tud rendesen tempózni.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Stauffenberg #20612 üzenetére
Aki követi mostanában az egynaposokat, az láthatja, hogy milyen egy bicikliút. Pl. Amstelen néztem a holland bringautakat, egy sávjuk nagyjából másfélszer széles mint nálunk az egész (a régebbiek). Persze ilyen nagyon kevés helyen van, mert általában mindig az út két különböző oldalán viszik a sávokat. Én egy ilyennel simán kiegyeznék, ha ilyen bringaútjaink lennének, nem mennék többet főútra outizni az biztos.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Mansi
csendes tag
válasz Stauffenberg #20612 üzenetére
"de jelentkezhet az a vérbeli országúti bringás aki megelégszik azzal ha csak itt tud rendesen tempózni."
Sajnos ez csak egy fikció, mert még ott sem tudsz, sem a közúton, mert azzal meg szabálytalankodsz. Ez a probléma.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz Szakbarbár #20595 üzenetére
A kerékpárutakat nem az outisoknak gyártják hanem a családoknak, a kirándulóknak, továbbá az öregeknek. Az országúti biciklivel haladóknak ott van az autóút ahol a rendőr jól megbüntethet. EZ a magyar valóság, a Bp-Balaton kerékpár út is ugyanilyen lesz.
Cathfaern: Teljes mértékben egyetértek veled, mert ezeknek a tervezésnél a turisztikai szempontok az elsődlegesek.
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
Mondtam én hogy szét fog esni az olcsó teleszkóp. Nem hittetek nekem.
[link]Az a műanyag záródugó kiesik és lecsúszik. Persze ez tartotta középen is azt a teleszkóp izét, tehát enélkül benyeklik az egész és a felső fele hozzáér a rugóhoz is, lényegében a rugó fogja helyére hogy ne nyeklődjön tovább. Meg persze megy ki a zsír is belőle.
Működik így is csak kicsit zörög. Nem tudom még mit csinálok vele. -
LógaGéza
addikt
Üdv!
Eljutottam odáig, hogy csak új kerékpárt vennék, kiterjesztettem a keretet 150 ezer környékére - Cross Trekkinget szeretnék, első villában mindenféleképp kell rugóstag, tárcsafék előny, de nem kötelező, 182cm magas vagyok, átlag 85kg, és 80cm az átlépési magasságom, 90%-ban aszfalton használnám.
Körbejártam a környék kerékpárboltjait (Békés megye), és a fenti mondatomat eldaráltam mindenhol, és vártam a választ. A következő ajánlásokat kaptam:KTM Life One - 150 ezer
Cube LTD CLS Pro - viszont a festése olyan volt, mint a rendes CLS-nek, de tárcsafék volt rajta az biztos - 184 helyett 152ezer.
Igazából ez a kettő maradt meg bennem, de a Cube jobban tetszett külsőre. Volt még pár hely, ahol majd jön, meg nézzem meg a katalógust, meg tudnak a Kellysből bármilyet rendelni.
Közben találtam még egy helyet, ahol nagy Kross készlet van, oda még elnézek holnap, de már kész tervvel szeretnék menni.
Szóval tanácsot kérnék, hogy a fentiek közzül melyikkel járok jobban, esetleg ha ebben az árkategóriában tudtok ajánlani jobbat, akkor azt is szívesen fogadnám. Csöppet sürgős lenne, mert holnap venném a gépet.
Köszönöm!
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
bigdady
nagyúr
Hali
Van valami ajanlott nyeregmagassag beallitas? Ha labujjheggyel erem ez a foldet az jó?
-
Solad
őstag
válasz bigdady #20621 üzenetére
Nem a földhöz kell viszonyítani ahogy azt 1-2 szocialista időkbeli kerékpáros kiadvány hirdette, hanem a pedálhoz
A google kismillió találatot dob, de pl itt egy útmutató
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
bigdady
nagyúr
-
hoffman_
nagyúr
nehéz kérdés meg tudja mondani valaki, hogy a képen legközelebb látható úriember vajon milyen sisakot visel?
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
ja, hát ez nem volt egy egyszerű kérdés így kapásból köszönöm a válaszokat!
D.Orion:
ha esetleg eszedbe jutna, semmiképp se tartsd magadban az infót
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
csabi94
őstag
Azt értem én, hogy jó ár, meg minden, de hogy a francba lehet valaki olyan igénytelen, hogy ilyen koszos bringát lefotózzon? [link]
-
LógaGéza
addikt
Persze, egy jó alapot keresek most, amire később megéri majd költeni, és lehetőségem szerint tudom bővíteni.
Méretekben nem nagyon találok irányértéket, egyes oldalakon 19" - 20" és 55cm - 57cm az ajánlott, másikon 18" és 52cm. Most melyiknek higgyek?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Stauffenberg #20612 üzenetére
Szerintem már az is nagy segítség lenne, ha sávonként 40-50 centivel szélesebbek lennének az utak (ahol elfér) esetleg lenne kerékpársáv is, mint pl Komáromban.
Az már maga lenne a Kánaán ha mindenhol ilyen széles utak lennének, mint Szlovákiában a 63-as főút.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
D.Orion
veterán
válasz hoffman_ #20630 üzenetére
ebike-on fellelhető összes sisak márka weboldalát végiglestem, amiknél van hasonló, de egyik se az:
Author
BBB
Bell
Giro Aeon <- na ez se kutya
Uvex Magnum és FP1máshonnan:
Bontrager <- Az Oracle milyen jól néz már ki.
Bontrager Specter XR Helmet
Cratoni C-Bolt , C-ShotEz csak össze-vissza felsorolás, minőségtől függetlenül, de ÉN kifogytam.
[ Szerkesztve ]
-
Eddie141
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy szerintetek érdemes lenne-e lecserélnem a 2008-as Kona Stinky-m gyári rugós-tagját? Egy 2008-as Marzocchi Roco Coil R van benne jelenleg, és felmerült egy alternatíva a használt piacon. A csere rugóstag egy szintén 2008-as Marzocchi Roco TST R lenne.
Érezhető különbséget produkálna azonos rugóval? Érdemes leváltani? Mennyiért lehetne eladni a Coil R-em?
Nagyon szépen köszönöm a segítségetek előre is! -
Toomy
senior tag
Azt hiszem kerékpár sportolás céljából tényleg frankón el lehet felejteni a Velencei tavat.
A rendőrök tuti, hogy keményen büntetik majd az outisokat. Bár az igazat megvallva strandszezonban amúgy is kerülni kell, mert hatalmas a gyalogos és az autós forgalom is ott a belső úton is. A 7-esről már nem is beszélve. -
Szakbarbár
aktív tag
-
csabi94
őstag
Ez megunhatatlan!
[link] -
Zola007
veterán
válasz csabi94 #20641 üzenetére
Ez van sajnos, Debrecenben lassan nem hogy sportolásra, de még közlekedésre is alkalmatlan a kerékpárút mert 200 méterenként meg kell állni vagy ki kell kerülni valamit/kit
Szégyen, nem szégyen , de edzés céllal én is átszoktam már a konditermi szobakerékpárra, ott legalább úgy megyek ahogy akarok, nem kell figyelni senkire, nem ütnek el és ha meghajtom, akkor sem büntet meg senki
bérletem meg egyébként is lenneMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
csabi94
őstag
válasz Zola007 #20643 üzenetére
Én még örülhetek, mert itt vidéken (kisváros) arra megyek amerre akarok, egyedül a 81-esről vagyok letiltva, de tavaszig ott is gond nélkül mentem heti 2-3x, büntetés nélkül, csak barátnőm letiltott róla. Azt leszámítva tényleg bármerre lehet menni, remélem ez így is marad, mert ez a Velencén és környékén épített út is, hát valami borzalom.
-
Because
őstag
ebayes mosso villákról tapasztalat? esetleg hazai forgalmazó? ha nincs akkor csinálnom kell egy accountot
-
gergo5991
őstag
[link]
ezévi első igazi tekerésem, haverral voltam, nagyon jó volt az idő, nagyon jó volt tekerni, bár freeride bike-al nehezebb volt mint egy MTB-vel vagy hasonló típusokkal.
Hozzáteszem a 3 órában benne volt egy kis nézelődés, gps útfelmérés meg egyebek.
Bár ez a 36km nemtudom mennyire számít soknak, gondolom nagyobb bringások is vannak itt, én elégedett vagyok magammal, így hosszu idő után ujból tekertem egy jót.
Nyárra tervezek egy olaszország bringatúrát, fel kell készüln picit [link] ezt néztem ki magamnak meg aki max eljönne velem, esetleg aki megjárta, egy két szót szivesen meghallgatok
(persze nem egy kona shred 2009-el tervezem, uj bicajjal, ha sikerül eladni konát )Azt megtudná mondani valaki, mert a mérő szerint 1300 kalóriát égettem el, ha bicajozás után bevágtunk 2 sört meg 2x 150 gramm hasábburgonyát, akkor a kalóriaégetés hiábavaló volt? meg kell valljam, van egy "kis" felesleg a hasamon, és arra gondoltam, mivel tekerni bírok akármennyit, ledolgoznám tekeréssel.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz ígyvanferi #20580 üzenetére
Látom, többen válaszoltak már, de megteszem én is, ha már az én hozzászólásommal indult.
Milyen ruhákban jársz emberek közé? Az sem dísztárgy.
Ha normál utcai ruhákra gondolsz, akkor az szerintem eléggé a dísztárgyhoz áll közel, ennek megfelelően választok (de a kényelmet, ha lehetőség van rá, előnyben részesítem).Ha olyan ruhára gondolsz, amiben bringára ülök, akkor a sejtésed nagyon félrement, mert az tisztán funkcionális nálam, akár a munkahelyre tekerek be, akár sportolni megyek. Hidegben a téli bringás nadrágra nyugodt szívvel felveszem a rövidnadrágot, mert azon van zseb, és a vesém környékét plusz egy réteg takarja, hiába néz ki idiótán. A legjobb mezem színét a papagáj szóval tudnám leírni, mert kék-sárga-piros-fehér-fekete kavalkád, ronda, mint a bűn. Szinte az összes napi használatú mezem rikító színű, van több piros, narancssárga, zöld, csak vegyenek észre messziről benne, és a vásárlás elsődleges szempontja az anyaga volt, a másodlagos a színe. Így a kollekció egyik fele rikít, míg a másik fele konszolidált túrapóló kinézetű (természetesen ezeket is hordom). Múltkor hazafelé a narancssárga hosszú ujjú mezre félúton nyugodt szívvel felvettem egy piros rövid ujjút, mert elszúrtam az öltözködést, fáztam, és csak az volt nálam a hátizsákban. Bringás ruhában nálam az a szép, ami működik, és az a ronda, ami nem működik. Persze amint beértem munkahelyre, konszolidált külsőt öltök, de bringán ülve sokkal fontosabb nekem az, hogy megfázás (és ha munkába megyek izzadás) nélkül érjek oda, mint az, hogy mit gondol erről a többi ember.
Természetesen nem mindenhol tudok és akarok ennyire objektív lenni, például a lakásom berendezése során a látvány fontos volt, ott kellett ahhoz, hogy jól érezzem magam. De a külső oltárán ott sem áldoztam fel teljesen a praktikumot.
Egy hozzászólás megírásakor a külső (= helyesírás) számít nekem, ennek képes vagyok praktikumot (= gyors gépelés és küldés) alárendelni, szerintem ez az egyetlen terület, ahol ez így van velem.
Szóval, de, lehet demagógnak lenni, mert saját példám azt mutatja, hogy működhet.
LógaGéza: a kettőből egyértelműen a Cube a jobb, a kritikus pontokon (hajtómű, agyak, váltás, fékek) legalább egy kategóriával a KTM felett van.
Zola007: nekem hazafelé -10 percet jelent +1,5 km, mert ezzel pár utcával arrébb haladva elkerülöm az Andrássy úti bringautat, és az ottani sárga villogós terepakadályokat.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
fpeter07
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #20647 üzenetére
Arra figyelj, hogy 130 fölé ne menjen a pulzusod tekerés közben, ehhez kéne pulzusmérős óra, mert különben honnan tudnád mennyi? 130 fölött nem nagyon lesz zsírégetés. 120-130 körül kéne tartani. Kajára érdemes azért figyelni, lehetőleg ne hizlaló kajákat, italokat fogyassz. Szénsavmentes víz. Persze néha meg lehet inni egy két sört nem azon fog múlni, meg egy kis sült krumpli is belefér. Csak rendszeresen kell tekerni és nem kell nagyon hajtani, mert akkor nem zsírégető lesz az edzés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- OLED TV topic
- Android szakmai topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...