- ASUS ROG Ally
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Gaming notebook topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
csababarca
őstag
válasz sssent #18850 üzenetére
Értem.Köszönöm.
Igazából ahogy írtam is,már megbántam. Viszont ha megvan, próbálom használni,amíg nem találok jó ajánlatot. Illetve lehet ezt a szezont már kihúznám vele, de a marokváltót nem bírom elviselni,azt mindenképp le szeretném cserélni. Bár ahogy nézem azért párban minimum 7ezres költség,ha a legolcsóbbat veszem akkor is.
Valami jó kis városi gyors gép kéne, ami könnyű...nem tudom ezeket milyen árban lehet találni használtan.
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
elfelejtette
veterán
válasz Because #18848 üzenetére
Ha városi használatra kell, és nem kell feltekerni vele a hegyekbe, akkor elsö váltóra + karra szerintem nem lesz szükség. Ezzel a jelenlegi gép súlya is csökken, és a városban egy 38-as fogszámú egy tányéros hajtókar elég.
[ Szerkesztve ]
"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
Gizmo94
veterán
válasz sssent #18850 üzenetére
Én nem is neveztem ipari hulladéknak, már elvből sem szólom le sem az alap termékeket, sem más tulajdonát. Mindenkinek van amije van és kész. Minden felhasználás és igényfüggő. Egy egyszerű bringa is szerezhet örömet ha nincsenek túlzott elvárások, más kérdés, hogy van olyan kategória, amiért tényleg kár bármennyi pénzt is adni. Nekem sincs vagyonokat érő bringám, csak egy öreg Gepida Asgard Pro-m van, de szeretem, nem is szeretnék jobbat-szebbet, mindenben tökéletesen megfelel a hobbi bringázáshoz. Lehet, hogy igazad van, bár én is megvettem olcsón a gépet és apránként építgettem rá ezt-azt, ami az eredeti felszereltségben nem felelt meg számomra.
csababarca: Kimondtad a varázsszót, ami kizárja, hogy olcsó legyen, ez pedig a "könnyű".Ennek van a legnagyobb ára legtöbbször.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz csababarca #18851 üzenetére
Én nem vagyok egy bicikliguru,de hidd el,a sz@rt felesleges paskolgatni,mert csak még rosszabb dolog lesz belőle,és ez igaz minden olcsó dologra.
Ha az ember nagyon belenyúl,akkor sürgősen minimalizálni kell a kárt,esetedben eladni a sárkányt,a veszteséget meg leírni,és tanulni az esetből.Persze nem mindenkinek ugyanolyanok az anyagi lehetőségei,de ez a legjobb megoldás,hogy minél kisebb bukóval szálljon ki az ember egy rossz bizniszből.XXX
-
csababarca
őstag
Ezt értem és igazad van.
De jelenleg nincs pénzem újat venni,márpedig bicajra szükségem van.
Ha el is adom a "hulladékot" mondjuk 10ezerért, akkor is rá kéne dobnom 30-40ezret,hogy legyen valami használható kerékpárom. Alsóhangon.
Most max 10-15 ezrem van, jövő szezonig meg akarom használni,amennyire lehet, aztán beújítanék valamit.Grizmo!
Végülis az nem annyira lényeg, igazából nem tudom mi számít közepes súlyú bicajnak.[ Szerkesztve ]
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
sssent
senior tag
válasz csababarca #18851 üzenetére
"Bár ahogy nézem azért párban minimum 7ezres költség,ha a legolcsóbbat veszem akkor is."
Jaj, nehogy már. Első, hátsó hatos / hetes (gondolom neked ezek közül van valamelyik). Itt épp 2K-ból kijön az egész, de ha bárhol 3K-nál többet kérnek ezekért, akkor abba a boltba többet inkább ne menj.Pl. bármilyen merevvázas gép szinte garantáltan jóval könnyebb lenne, mint a mostani. Tömegre, és hajtani is.
Gizmo94: az apránkénti fejlesztgetés tök jó, én is csinálom, de szerintem egyikünk se úgy indult, hogy volt 20kg vasunk, és vettünk rá egy XT hátsóváltót. Ezért javasoltam én a Tourney-t. Az ipari hulladék rész valaki másnak szólt, csak nehogymár mindent külön címezgessek
[ Szerkesztve ]
-
csababarca
őstag
válasz sssent #18856 üzenetére
Köszi a váltótippeket,de valami ilyesmit gondoltam:
http://ebike.hu/termekek/valtas/valtokar/normal-shimanohoz/13251_shimano-acera-09-sl-m360-valtokar/ mármint típusra.Hát,nekem majd használt kerékpár lesz megfelelő,újonnan nagyon elmebeteg árak vannak,mindenhol.
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
Gizmo94
veterán
válasz csababarca #18855 üzenetére
Mondjuk olyan 12-14 kg-os járgány az már szerintem egészen jó, közepes súlyú. Az enyém jelenleg ahogy mértem, kb. 12.5 Kg és nem érzem nehéznek. Mondjuk az én telóm éktelen nehéz, nem tudom mit raktak ebbe, ólmot??
sssent: Na igen, természetesen nálam is más volt az alap.. Kezdetnek helyből volt XT hátul pl, azt nem kellett fejleszteni.
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz csababarca #18859 üzenetére
Nem kell egyből feladni a horror árak miatt, érdemes a használt hirdetéseket böngészni. Én is itt vettem az enyémet a ph-n a télen 55-ért, és annyit bőven megért. Igaz, hogy kellett rá költeni azóta, de nem egyben volt drága, és csak rajtam múlt, hogy rávertem a vételáránál többet, mert ahogy megvettem, úgy is bőven használható és stabil gép volt. Ha van egy relatíve jó alapod és mindig dobsz rá valamit, úgy nem fáj annyira. Mondjuk szegény nem volt túl bizalomgerjesztő és vevőcsalogató jelenség. ezek voltak a hirdetés képei..
[ Szerkesztve ]
-
Gyufaaa
veterán
Szeretnék segítséget kérni. Ugrik a láncom terhelésre. 3x8 rendszer ACERA váltóval. A 7. soron hátul teszi ezt. Itt vajon elég csak láncot cserélnem vagy sort is ajánlott? Ha komplett kellene cserélnem, akkor lehetséges, hogy DEORE rendszerre cserélném az egészet. Viszont látok egy csomó típusszámot is, amivel egyenlőre nem tudok mit kezdeni.
Miket nézzek, illetve milyen paraméterek lehetnek fontosak?
Váltókarokat is, illetve mindent amit kell cserélnék ez esetben. Ha apránként venném meg, az is megoldható, hogy hajtható legyen a gép? Gondolok itt arra, hogy váltókarokat sorral, lánccal és hátsó váltóval, de a hajtókart azt csak későbbiekben venném meg? Vagy érdemesebb egyben cserélni?
-
csababarca
őstag
válasz Gizmo94 #18860 üzenetére
Hát igen,nekem ez a max 50 az,amit szerintem kiadnék bicajért egyben,több nem igazán. De ezt a szezont ki húzom azzal ami van, váltókar cserével,aztán jövőre meglátjuk. Júniusban úgyis utazok el,csak szeptemberben megyek haza,szóval felesleges beruházni most.
iPhone 8 64GB, MacBook Air, Skoda Superb 2012, CRTDI 2.0
-
wxppro
aktív tag
válasz csababarca #18859 üzenetére
Én egy öreg Favorit vázas keróval járok, egyenes kormány, elöl egy 42-es tányér, hátul meg egy Shimano 14-24 6-os sor van, Exage hajtás, 600-as oúti fék, 630-as Favorit kerekek, meg olcsó CST gumik. Melóba járni, főleg télen, bőven elég. Használtan szereztem mindent, csak a gumik újak. Egy ilyen megvan 30-ból kb.
Lesz egy aluvázas kontrásom, most épül, azon elég komoly cumók vannak, az egy 50ezerben lesz, de szintén használt cuccokból, csak a hátsó kontrás kerék új.
Hétköznapi tekerésre ez a kettő bőven elég. Olyan ez, mint a netezős pécé, meg a játékra való pécé. Ha sportolni kell a canga, milliókat el lehet rá szórni.[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz csababarca #18857 üzenetére
Én nem hinném, hogy ilyen rendszerű váltókar kapható lenne 6-7 sebességesben. És azt sem, hogy a tiéd már legalább 8-as lenne, de ezt csak te tudhatod.
A-ból B-be eljutásra alkalmas bringa talán még nem olyan drága, csak észnél kell lenni. Olyan, amivel élmény is eljutni A-ból B-be (vagy bárhova), annak már ára van. De ez innentől már egy hobbi, ami sajnos elég költséges is tud lenni.
Gizmo94: Én most egy csodálatos Acera-szettbe tettem bele eddig 7000 km-t (szinte kizárólag aszfalton), és pontosan úgy működik, mint újkorában. Úgy meg természetesen sose működött, mint az XT (pl. a láncom kb. mint a tehén farka, de le még sose esett), dehát most ez van.
[ Szerkesztve ]
-
-
Gizmo94
veterán
válasz csababarca #18862 üzenetére
Ezt a szezont ki fogja bírni a bringád, ha nem vagy nehéz és nem gyilkolod. Laza tekergetésre jó lesz, bár a kategóriáról horrortörténeteket tudnék mesélni, de inkább nem. Az a minőségű teló pl. tőben el tud törni és kifordulni,kb. így ezt saját szememmel láttam. És nem kell hozzá downhill, elég a város is. Tehát csak erősen kímélő üzemmód javasolt, az is városban, ahová merev váz eleve jobb lenne, dehát ez van, ami van.
sssent: Nincs is azzal semmi baj, ha nem gyilkolod és karban is tartod, nem hagyod lerohadni, akkor bírja az, ha nem agresszíven váltasz és nem ütöd-vágod. Egyébként nálam az XT-vel is hajlamos csapkodni a lánc néha.
[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz Gyufaaa #18861 üzenetére
A lánc és sorcsere biztos. Ha már a régi lánc is ugrik, akkor egy új lánccal már el se tudnál indulni. Ilyenkor már a hajtómű tányérjai is elég kopottak lehetnek. A váltást ettől még nem muszáj cserélned, viszont ha mégis cserélnéd, akkor Deore cuccból újonnan már csak 9-est vagy 10-es kapsz, tehát együtt kell cserélned mindent.
Elég sok paraméter lehet fontos, leginkább a mostani alkatrészeid paramétereit kéne kibogarászni, és összehasonlítani a jelöltekkel. De mielőtt kompatibilitással foglalkoznál, megcsinálsz egy teljes hajtás-váltás-cserét magad? Megvan, vagy hajlandó vagy megvenni azt a néhány célszerszámot is ami a hajtás szétszedéséhez kelleni fog? Különben egyszerűen bemész egy boltba, és mondják, hogy mit-mivel-mennyiért lehet.
-
wxppro
aktív tag
válasz Zoli133 #18865 üzenetére
Mert az megoldás, ha hagyod magad szívatni, és még meg is vernek, büntetlenül? Utána még jobban szívatni fogja az összes biciklist, mert nincs következménye...
Többek közt az ilyen esetek miatt engedik meg maguknak az autósok azt, amit megengednek...Ne viccelj már, a kerékpáros nincs elfogadva, mint közlekedő, ez van. Vagy szerinted az milyen, hogy a taxis a sarkon álló rendőrnek panaszkodik, hogy miért nem megy a bringás a járdán, mikor ott a helye??? Miközben tilos a járdán biciklizni, de ezt nem ismeri el a rendőr sem, mert ha ott bringázol, akkor nincs veled gond.
És naná, hogy elégtételt veszek, szabályosan közlekedek, ha egy évben egyszer jön a keresztforgalomban autó, akkor sem megyek át a piroson. Úgyhogy nem kell itt jönni a demagóg dumával, akinek egyszer kárt okoz egy bringás, az 2x is meggondolja, szórakozzon-e a következővel... -
Maximum1
őstag
válasz Zoli133 #18865 üzenetére
Minden évben a szezon kezdetekor van egy pár ilyen nagyokos.
Megcsinálja a tüzet hogy kellőképpen utálják az autósok, járókelők a bringásokat.
Egyre jobban utálom már a bringázást is, sok a suttyó, és a nagycsaládos aki azt hiszi most lejöttünk cangázni és vonulnak mint a kacsák, nem lehet kikerülni őket, rácsengetsz a családfő már szipog is.
Pedig csak egy dolgot kéne megtanulni! Jobbra tartás van az utakon!Tehát ha szemből jössz ne akarj balról kerülni mert qvára nem vagyok erre felkészülve!
-
Zoli133
őstag
válasz wxppro #18868 üzenetére
Tehát játszuk azt, hogy ki tudja jobban megszivatni a másikat? Szerinted ha letöröd a tükrét akkor elgondolkozikk, hogy bunkó volt? Szerintem inkább mégjobban b*szogatni fogja a bringásokat. Ha megvernek azt nem hagyom, de egy leszorítás esetén nem fogom letörni a tükrét, beszólni beszólok, de a károkozás semmilyen esetben sem megoldás, az csak az morált süllyeszti tovább.
De saját tapsztalatom, hogy a kerékpáros a többség részéről el van fogadva, ha szabályosan közlekedem, akkor a lehető legkevesebb esetben van konfliuktusom, sőt kifejezetten korrekt az autósok többsége. BUnkók/parasztok meg vannak kerékpáron is, autóban is és gyalogosan is. De nem kell lesüllyedni ugyanarra a bunkó/paraszt szinte a probléma kezeléséhez.
(#18869) Maximum1 Ponstosan. Hogy várjam el a közlekedés többi résztvevőjétől, hog ykorrekt legyen ha nem vagyok az? Először mindenkinek magában kellene rendet tenni.
[ Szerkesztve ]
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Toomy
senior tag
válasz Zoli133 #18870 üzenetére
Egyik ismerősöm hétvégi posztja.
Ma délelőtti tekerésem egyetlen pozitív eredménye:
Egy autós kicentizett, a lámpánál utolértem, megkapaszkodtam a tetőcsomagtartójába, hogyha kinyitja az ajtót ne tudjon fellökni, és megkérdeztem -A gyerekedet is így előzöd le? Elnézést kért, hogy elszámolta magát nem volt szándékos. Elköszöntünk egymástól békében.Ez is egy megoldás. Az más tészta, hogy nekem egy ilyen párbeszéd piszkosul nehezemre esik miközben az életemmel játszanak...
-
rétisün
veterán
válasz Zoli133 #18870 üzenetére
"De saját tapsztalatom, hogy a kerékpáros a többség részéről el van fogadva, ha szabályosan közlekedem, akkor a lehető legkevesebb esetben van konfliuktusom, sőt kifejezetten korrekt az autósok többsége. BUnkók/parasztok meg vannak kerékpáron is, autóban is és gyalogosan is. De nem kell lesüllyedni ugyanarra a bunkó/paraszt szinte a probléma kezeléséhez."
egyetértek...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
gonger
senior tag
Új bringám első útján gondosan ügyeltem, hogy a megállómnál hogy lakatoljam fém oszlophoz.Erre nem lesz időm minden esetben...
A forgalomban látok olyan váz felső csöveket amin (talán?) bandázs vagy valami egyéb szivacsos anyag van tekerve. Ezek a váz védelmét szolgálják? Ki-mit használ ilyen célja? Kérlek adjatok nekem javaslatot![ Szerkesztve ]
-
troland26
őstag
Kérdés . Ha az úttal párhuzamosan van bicikli út akkor miért van az , hogy az országúti bringát használók nem mennek rajta , hanem az úton tekernek ? ( ez a kérdés ütött szöget a fejemben hazafelé ) konkrétan Veresegyház fő út.....
-
wxppro
aktív tag
Igen, én a tükrével játszok, Ő meg az életemmel, de azért legyünk korrektek... Bocs, de az én életemet nem szoktam 50ezres, meg 100ezres tükrökben mérni, meg szerintem senkiét sem szokták.
Felháborító, hogy egyesek nagyon is tisztában vannak vele, hogy semmi bajuk nem eshet, mert van körülöttük egy tonna vas, plusz szinte bármit megtehet, mert nem lesz következménye. Ha lesz anyagi következménye, és az illetőnek van legalább 80-as IQ-ja, akkor igen, elgondolkodik...
Tavalyelőtt egy malátaszállító tartálykocsi belelökött az árokba a Jászberényi úton, kb. 500 méterre a sörgyártól, oda vitte a löttyöt. Kihívtam a rendőröket, mert szó nélkül otthagyott, pedig biztos látta a tükörben, hogy beborulok az árokba úgy, hogy még egy 1.5 méteres járdán is átszaltóztam. Előtte diszkréten rámdudált, tehát látta, hogy létezem. Tönkrement az első kerekem, lezúztam a térdem, stb.
Kijöttek a rendőrök 10 perc múlva, és hümmögtek. Azt hiszitek, odamentek a sörgyárhoz kérdőre vonni bárkit is, hogy 10 perccel ezelőtt ki jött oda egy tartálykocsival? Hát rohadtul nem. Rendszámot leolvasni esélyem sem volt ugyanis. Vagy azt hiszitek, csináltak bármit? Semmit. Leszarták. Egy bűncselekményt.
És akkor én szégyelljem magam, hogy úgy veszek elégtételt, ahogy tudok? Hagyjuk már. De ha ez számít, előtte meg szoktam kérdezni, hogy drága-e egy ilyen tükör. Soknak már ekkor leesik, hogy hoppá, ez kárt tud okozni nekem is, nem csak fordítva, és falfehéren válaszolnak, hogy igen, drága... azt nem töröm le.[ Szerkesztve ]
-
Gyufaaa
veterán
válasz rétisün #18873 üzenetére
Gyalogosban elég sok a paraszt. Rájuk mostanság szívesen szakítok időt, mert legtöbbje a barátnője mellett nagyon keménynek érzi magát. Teszek róla ha tehetem, hogy ezt megtörjem. Van az a szint amikor már nem tudok dolgokat lenyelni és tovább lépni, mintha misem történt volna. Természetesen csak akkor ha nem jogos a dolog. Ha nekik van igazuk, elnézést kérek és vállalom, ha nem, ugyan ezt elvárom tőlük is. Reakció pedig nagy meglepődés és pofára esés a barátnő előtt. Sokszor mindent megér egy ilyen jelenet látványa...
(#18867) sssent: A szerszámok a legkevesebb beszereznem ismerősöktől. Inkább a dilemmám az, hogy kell e a DEORE plusz felára. Nincs bajom az ACERA cuccal. Szépen végzi a dolgát, de a kíváncsiság bennem van. Ha cserélnem kell, akkor mi lenne a legmegfelelőbb, főként ezt nem tudom még eldönteni. Bár egy 10-es DEORE még lehet, hogy jó dolog lehetne. Lehet, hogy most csak sor+lánc+hajtás koszorú csere lesz, ameddig megveszem a full DEORE rendszert és egyben át nem tudom szerelni vagy szereltetni.
[ Szerkesztve ]
-
razzorr
őstag
válasz elfelejtette #18839 üzenetére
Akkor ti is csak óvatosan, mert ebben a nagy faluban, mint Debrecenben arányaiban több tuskó,suttyó ember él,mint máshol az országban. Ha a párommal egyszer történne valami egy ilyen hülye miatt,akkor az tuti,hogy nem az intenzívre,hanem a hullaházba juttatom.
-
Gizmo94
veterán
válasz wxppro #18877 üzenetére
Elég régen járok autóval. BMW-vel. Mindig elengedem a motorosokat, bringásokat is, mert semmivel nem jutok előrébb, ha nem. Általában megköszönik, sőt, majdnem mindig. Néha a lámpánál össze is vigyorgunk, ami nem rossz dolog. Még sosem volt konfliktusom sem motorossal, sem bringással. De ha véletlenül benéznék valamit és jönne egy suttyó aki ahelyett, hogy meg tudnánk beszélni, lebaszná a tükrömet, kb. addig rúgnám amíg mozog, vagy amíg engem nem verne agyon, akármekkora is, gondolkodás nélkül nekimennék és ott ütném-rúgnám, ahol érem. Csak azon okból, mert szeretem az autómat is, megdolgoztam érte és senkinek sincs joga bármi kárt tenni benne. Részemről ennyi a véleményem a kérdéssel kapcsolatban.
-
sssent
senior tag
-
deicide
veterán
válasz troland26 #18876 üzenetére
Én akármilyen bringával is megyek, nem használom. Egyébként azért van, mert az outisok nagy többsége edzés céljából teker, arra pedig a kerékpárút nagyrészt alkalmatlan, mert léptem nyomon megtöri a lendületet. Rengeteg velencei tó kört megyek, lévén itt lakom, de sosem megyek azon, mert életszerűtlen mondjuk egy 37-38km/h-s kört menni úgy, hogy a bringaúton kerülgetem a lassabbakat/gyalogosokat. Cserébe az út széléhez húzódva megyek amennyire az útviszonyok engedik.
Gizmo94: Azért a BP-i bringások/robogósok fel tudnak ba**ni, amikor előrecsorognak lámpánál én meg indulnék 200 lóval dinamikusan és nem tudok, mert előttem bénázik, nem megy. A körúton szinte minden héten beszopom, ha véletlenül a külső sávba keveredek.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
wxppro
aktív tag
-
Gizmo94
veterán
válasz deicide #18885 üzenetére
Ezért megyek mindig a belsőben, különösen a Blahától kifelé. De ha véletlenül a külsőben kötök ki, akkor is engedem őket, mert hidd el, sokkal jobb. A lámpánál úgyis utoléred, megint előtted lesz és ha akar, kibaszhat veled, mert elütni úgysem mered, ezt tudja. Nem éri meg.. Beljebb húzódok, engedem, és általában kitér, nem akadályoz. Azt tartom szem előtt, hogy mindenképpen két kerék, sokkal sebezhetőbb. Ha letiprom őket, semmivel nem érek oda sehová hamarabb, olyan mocskul vannak belőve a lámpák. Hadd menjenek. Pedig van nálam is PS.
-
wxppro
aktív tag
válasz sssent #18884 üzenetére
54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az
autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg -
ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.Hol látsz Te itt gyalog és kerékpárutat? Sehol. Nem azért nem kötelező használni, mert zavarnak a rajta csalinkázó gyalogosok, hanem nincs előírva a Kreszben ilyesmi. Ennyi.
-
Teasüti
nagyúr
Amikor kijött az új Kresz, nekem az első ötletem az volt a távolságjelzőre, hogy vmi jó karcolós szöget a végére. Vki elviszi, akkor kap egy kis emléket a kocsira.
(#18816) wxppro
Elég agresszív reakciókról fantáziálok mindig, ha feljön ez a téma, de ezt már csak azért sem játszanám be, mert még megjegyzi a bringám/arcom/táskám/akármit, kifigyel más alkalommal és bosszút áll.
Nem jó kísérteni a sorsot.
Egy fővárosban talán kicsi erre az esély, de én mondjuk napi szinten egyetlen útvonalon közlekedek általában ugyanabban az időszakban relatíve rövid útvonalon. Nem úszhatom meg utána.
Fegyvert meg azért már had ne hordjak magamnál...[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz wxppro #18890 üzenetére
Azt én nem mondtam, hogy nem szabad. Csak azt mondtam, hogy idegesít, ha beáll elém és nem tudok tőle normálisan elindulni. Azzal nincs gond, ha velem egyvonalban(!) - mert én is a lámpa vonalában állok - mellettem megáll a járdaszegélynél, mert annyi helyet mindig hagyok nekik. De az neki nem jó, be kell állnia elém, a lámpa alá. Ha én bringázok, ilyet nem csinálok, mert tudom, hogy rohadtul feltartom az autóst.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
wxppro
aktív tag
válasz deicide #18893 üzenetére
Ja, ez gyökérség. Ezt már nem szabályozták le konkrétan. Mondjuk én nem csorgok előre, csak addig, hogy tuti elérjem a zöldet, így nem tartok fel senkit. Mivel nagyon sokat lófrálok a városban, majdnem minden lámpáról tudom, hogyan vált és meddig zöld. Általában én megyek át utolsónak a lámpa alatt, persze ha sűrű a forgalom, még vagy 4-5 átjön a sárgán/piroson...
-
Gizmo94
veterán
válasz deicide #18893 üzenetére
Sok suttyó bringás is van, mint autós szintén. Ez nem jármű kérdése, hanem emberi mentalitásé. Autós is van, aki látja, hogy ki akarsz állni, elmegy ötven autó, ki nem enged egy paraszt sem, ott gebedhetsz meg. A másik meg egyből fékez hogy gyere. Bringások között detto. Akad paraszt bunkó, amilyet írtál is és van sok normális. Ilyen ez a világ.
-
razzorr
őstag
válasz wxppro #18886 üzenetére
Nálam nincs különösebb sorrend,de valahogy a 40-50éves egyedül vezető férfiaknak vagyok első számú célpontja (talán a közeledő öregkor,impotencia,nő nélküli sz@réletűek irígysége miatt van ez,hogy na majd a fiatal jó erőben lévő srácot megfingatom,mert nekem úgyis nulla az életem mentalitású istenbarmai),utána jön majd a busz-troli sofőr,gyalogos vagányok, és a többiek szép sorban
Éltem Németországban egy hosszabb ideig pár évvel ezelőtt, és azt kell,hogy mondjam, visszasírom azt a közlekedési morált,ami ott működik. Félelmetesen jó biciklizni arrafele. Ott csak azért utálnak,mert külföldi vagy,nem pedig azért mert biciklis. Sajna van hova fejlődni Magyarisztánnak. -
wxppro
aktív tag
válasz Teasüti #18892 üzenetére
Normális oktatók régen úgy tanították a tanuló vezetőknek a kerékpáros kikerülését, hogy fejben határozza meg a kerós magassága alapján azt a pontot, ahova a feje kerülne, ha oldalra eldőlne. Na, akkorát kell kerülni, hogy azt a pontot is kikerüld.
Ezzel szemben manapság hogyan tanítják? Szigorúan sávon belül, és index nélkül természetesen. Ettől forr fel az agyam, mindenki indexelés nélkül előz kerékpárost. A mögötte jövő meg nem tudja, minek kacsázik, ha nem indexel, megy tovább egyenesen, aztán ebből van az elbaszás, vagy jobb esetben egy centizés... -
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Van egy Shimano ST-3300 (vagy 3304) Sora fékváltókarom aminél az első váltónál megjelent egy új fokozat. Most már 4 pozícióba lehet vele állítani az eddigi 3 helyett. A fokozatokat stabilan tartja, nem vált vissza magától. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel, vagy ez azt jelenti hogy kezdhetek új fékváltókart keresni?
Erről a típusról van szó:[link]Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.