- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #175449 üzenetére
Az outi nekem sem tetszik annyira, de én örülök, hogy vannak gyártók, akik hagyják elszabadulni a tervezők fantáziáját és nem csak az aktuális unalmas divatot hajszolják. A monti dizájnja viszont szerintem nagyon király és nem hiszem, hogy kompromisszumos az a nyeregvázcső, ha valaki annyira le akarja tolni, hogy alul kilógna a nyeregcső vége, akkor már vegyen kisebb vázat vagy vágja rövidebbre a nyeregcsövet. Amúgy az én montimon sem lehet sokkal lejjebb tolni, mert a nyeregvázcső hajlított.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-szabi-
őstag
Hi
Korábban már érdeklődtem de elmaradt a vásárlás.
Továbbra is MTB 29" érdekelne 18" körüli vázzal.
Amiket néztem:
Mali Viper (2020) 160e Ft
Mali Mamba 160e Ft
Neuzer Jumbo Sport Hydr 167e Ft
Cube Aim Pro 170e Ft (erről ez a vélemény lesújtó)
Gepida Sirmium 173e Ft
Mali Skorpio 179e Ft
Cube Aim Race 189e Ft
Semmiféle hegyről durván lefelé csapatást nem tervezek.
Sík terepen használnám kihivást a traktornyomvályús földutak és a csapásokon kitüremkedő fagyökerek ütései jelentik.
Magamtól a kettő legolcsóbb közül választanák, de érdekelne hozzáértők véleménye.
Előre is köszi.üdv
szabi -
madmike
őstag
Sziasztok!
Feleségem régóta szeretné megnézni a Prédikálószéket. Nem valami nagy bringás tálentum, tuti nem tudna önerőből feltekerni. Apósomnak van egy pedelec trekkingje, azt elkérnénk neki. Dömös felöl az erdészeti úton jól gondolom hogy trekkinggel is fel lehet jutni,ugye?[ Szerkesztve ]
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
ath
senior tag
válasz ggeleven #175435 üzenetére
egyelőre megfelelő vázmérettel azért nem foglalkozom már, mert teljes a bizonytalanság, hogy a cross-trekking ilyen felhasználásra jó döntés e. a Te hozzászólásaid/tapasztalataid pont olvastam a nature miatt, azok kissé megerősítőek. ha más, lebeszélő véleményt nem kapok, akkor max beszaladok abba a bizonyos erdőbe a rossz döntéssel
58-62 között vagyok, húzok a nagyobb felé.nightmare13: jól indul az értékelése utolsó előtti:
Röviden: egy nagy rakás .....Tavaly nyár közepén vettem és bárcsak vissza tudnám adni. Úgy érzem jól átvertek vele és csak kidobtam rá a pénzt! Ahogy más is írta pontatlan a váltója. Van hogy tekerés közben ugrik egyet, ami nagyon balesetveszélyes. Ez nem csak akkor fordul elő, ha kiállok, hanem simán ülő helyzetben is. Sajnos e miatt egyszer már el is estem vele. Elvittem két szerelőhöz is, de egyik sem tudott rájönni, miért csinálja, mivel minden jól van beállítva, a lánc is megfelelő stb. Hiába ápolom, kerreg, kattog, nyikorog. Nagyon nehéz vele emelkedőre feltekerni, még akkor is, ha nincs rajta csomag. Az előző bringám, csak 26-os kerekű, de még így is sokkal könnyebb és gyorsabb vele túrázni, és nem nyekereg, kerreg, kattog, pedig már 9 éves. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #175451 üzenetére
Szerintem meg nagyon csúnya és egy rémálom lehet takarítani,az oda bejutó vízről nem is beszélve. ...amúgy meg teljesen értelmetlen...de hát ízlések és pofonok,ugyebár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nightmare13
senior tag
Nekem is ilyen van, én semmi olyat nem tapasztaltam, ami a vélemények között volt. Én is végigolvastam az összeset amúgy. Váltó halálpontos, emelkedőre is simán feltekerek, bár még nagyobb emelkedőt nem próbáltam mint a Margit-szigetről az Árpád hídra való feltekerés. Kattogás és nyikorgás sincs. Valószínűleg gyári hibásat fogott ki, amit még mindig visszavihetett volna.
WoT: nightmare1367 Az élet egy játék... De játszd keményen!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nightmare13 #175458 üzenetére
bár még nagyobb emelkedőt nem próbáltam mint a Margit-szigetről az Árpád hídra való feltekerés...kemény vagy mint a gránitlap.
(#175456) ath...ki is írja ezt pontosan és miről?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FerNandor
őstag
válasz Hasaggymeg #175459 üzenetére
ezt nem rég hallottam: "ez a kemény, nem a kád széle"
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
ggeleven
őstag
válasz Hasaggymeg #175459 üzenetére
Mármint papírlap? No offense nightmare13, én sem mászok semmi nagyobbra.
Ennél írták: Decathlon Riverside 900-asEgy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
Jofi81
őstag
válasz maximilian4 #175463 üzenetére
Kicsit le vagyok maradva a kategóriákat illetően. Ez a gravel bike most olyan mindenes, mint amire régebben a cross trekkingeket ajánlották, hogy kompromisszumokkal aszfaltra és terepre is jó?
-
maximilian4
addikt
válasz Jofi81 #175464 üzenetére
A gravel országútisabb és könyebb mint egy cross trekking, plusz ugye nem egyenes kormányos és jóval könnyebb is, meg nincs első teló (kivéve olyan szörnyeket mint a cannondale slate). Igen ez is olyasmi mindenes. Csak szerintem míg az előbbi inkább egy közlekedési eszköz volt A és B pont között, az utóbbi jóval több sportolási potenciált rejt magában, ráadásul a modern gravelek fel vannak készítve bikepackingre, szóval egy hosszú túrához mindenhova mindent is fel lehet rá pakolni. A legtöbb gravel bike-ba (plusz cx-be is amúgy) belefér egy 650b kerék 1,9-2,1-es terepgumival, vagy ha csak gravel-aszfaltra használod, akkor ott a 700c 32-44-es gumival. De pl én a cx-et 26c-s “gravel” gumival használom.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ggeleven #175461 üzenetére
Annyira sz@r lenne az a Microshift? Valamiért kétlem,és szerintem csak balf@szkodnak a beállítással...vagy kompatibilitási gond lehet.
(#175463) maximilian4...én imént ezt láttam Csömörön,nem tűnt rossznak ~1000 euróért.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jofi81
őstag
válasz maximilian4 #175465 üzenetére
Értem, köszi. Akkor majd egyszer a jövőben ez is szóba jöhet nálam a mostani helyett. A gyerekülés mondjuk viccesen mutatna rajta...
A koskormánynak egyébként milyen előnye van az egyeneshez képest? Mármint a légellenáson kívül. Sosem próbáltam még, nekem kényelmetlennek tűnik, de gondolom, ha az lenne, nem tekernének vele emberek száz kilométereket.
-
nightmare13
senior tag
válasz ggeleven #175461 üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Természetesen nem azért írtam, hogy én annyira kemény vagyok, csak példának írtam, ugyan nem hosszú, de ha a bringaútra akarsz felmenni, annak a kanyargó alagútnak van emelkedése, én meg 15 év után ültem újra bringán, és erőlködés nélkül feltekertem, csak megfelelő fokozatot kell kiválasztani.WoT: nightmare1367 Az élet egy játék... De játszd keményen!
-
sebgutkopf
őstag
válasz CragON #175393 üzenetére
Amikor először átálltam merevről fully-ra még XC vonalon számomra hobbistaként szinte sokkoló volt a különbség a két bringa között.
Szinte minden tulajdonságában meglepett és messze felülmúlta az előzetes várakozásaimat. Azt vártam, hogy terepen komfortosabb lesz és az egyenetlen talaj majd kevésbé fog rázni. Ez mind igaz, de mindezek mellett ( rövid rugóutas 110mm elől és hátul), semmivel se mászik rosszabbul mint az akkor még meglévő merev gépem, sőt nem csak terepen mászásban, de még aszfalton is gyorsabb voltam fele felfelé. Valószínű a geometria ennyivel jobb volt és a felfüggesztés kinematikája úgy van hangolva, hogy ne vagy minimális pedál bob legyen. Síkon és lejtőn egyértelmű az előny, amit egyébként nagyon szeretek abban a gépben, hogy a rövid rugóutak csillapítanak, de nem lapít ki mindent, lefelé is azért ésszel kell menni, de sokkal önbizalommal telibben és gyorsabban. Viszont annyira bőven direkt érzést kelt, hogy tök jól együtt lehet vele mozogni és nem kell hozzá nagyon durva nyomvonalakat keresni, hogy egy élvezeteset lehessen bringázni, szinten mindenhol lehet rakni a gépet.
Azóta persze ahogy még jobban elkapott a gépszíj már trail/enduro gépem van és a merev gép ment, az xc fully meg maradt fiamnak.
Tény, hogy ugyan mindkettőre igaz, hogy fully, de nagyon nagyon más gépek. Ami az xc-vel élvezetes menet az a nagyobb gép esetében az ingerküszöb közelében sincs és tök unalmas. Ellenben a mászásban is elég nagy különbség van érzetre, míg az xc géppel kimondottan élveztem a mászást, a trail géppel inkább a legyünk túl rajta valahogy, pedig annyival nem lassabb felfelé, de az érzet nagyon más.Az egészből talán annyit szeretnék kihozni, hogy a mászás képesség elsősorban a geometrián és a hátsó felfüggesztés kinematikáján múlik, tehát maga a bringa mire van optimalizálva. Az meg mese, hogy csak a merev gép mászik jól. Egy aggresszívebb vázgeós merev gép simán nehezebben mászik, mint egy teljesítmény orientáltabb fully.
-
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #175466 üzenetére
Nekem is egyre szimpatikusabbak amúgy a bringái. Oúti/cx/gravel fronton főleg a van rysel-ek. Bár nem tudom hogy itthon hozzá lehetne-e jutni. Áruházban sosem láttam, magyar weboldalon úgyszint... pedig megnéznék egyet élőben.
Én is féltem a koskormánytól, mert a cx előtt sosem használtam, de nekem bejött. Nem kényelmetlen, több fogási lehetőség van rajta mint egy egyenes kormányon. Az biztos hogy terepen technikásabb.
Maxi
-
nagyúr
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #175466 üzenetére
Kérdés, hogy megéri-e a 60k felárat az XC50-hez képest?
SX Eagle vs NX eagle
ROCKSHOX JUDY AIR vs MANITOU MARKHOR AIREnnyi különbséget látok
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #175472 üzenetére
"Ami az xc-vel élvezetes menet az a nagyobb gép esetében az ingerküszöb közelében sincs és tök unalmas. Ellenben a mászásban is elég nagy különbség van érzetre, míg az xc géppel kimondottan élveztem a mászást, a trail géppel inkább a legyünk túl rajta valahogy, pedig annyival nem lassabb felfelé, de az érzet nagyon más."
Még 1-2 ilyen hsz és örökre lemondok a trailokról . De komolyan, én nem a 2.6" gumiktól tartok, sem a nagyobb súlytól, inkább pont ettől, hogy a mászás többé már nem lesz annyira élvezetes.
(#175471) nmate91: meg nincs karbon villa, váz, nehezebbek, nincs hidraulikus fék, tubeless ready kerékszett, stb. Gravelt én mondjuk nem próbáltam, csak cx-et, de szerintem kb annyi a hasonlóság a vintage montik és a modern gravelek között, hogy mindkettő merev villás és murva kompatibilis.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #175476 üzenetére
Jó kérdés...vagy fél kilóval könnyebb is. A Markhor és Judy között nem hiszem nagy különbség lenne,mind2 kategóriája levegős belépője.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
_Atesz
addikt
Valamilyen jó kis zselés markolatról tudtok?
-
Alg
veterán
válasz jjeahh #175477 üzenetére
Nyilván hiányzik az utóbbi 20 év fejlődése belőle, de ha anno nem haltak volna ki a full merev montik, és megkapják a fejlesztéseket akkor most pont ott tartanának mint amit mi gravelnak hívunk. Nagy kerék, tárcsafék, tapered fejcső, karbon, tubeless, A-head.
Egyszerűen annyit fejlődtek a montik, annyira eltávolodtak ennyi idő alatt, hogy megérte újra feléleszteni a kategórát mert megint lett neki hely a piacon.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
jjeahh
nagyúr
Nem haltak ki, vagyis nem teljesen, csak kevés van . Ott a gyönyörűséges Orbea Alma. De szerintem emellett is van a gravelnek tétjogosultsága, picit kevésbé terep kompatibilis, aszfaltra picivel jobb, keskenyebb a gumi és más a kormány. Láttunk már ennél sokkal kevesebb különbség miatt új kategóriákat születni, pl. crosscountry vs downcountry .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
nmate91
tag
válasz ivana #175482 üzenetére
Tudtommal ezek az ős acélmontik felnifékesek, persze ezzel nincs alapból nagy baj, csak elég nehezen beszerezhető pl. egy tubeless ready szett 26-os felnifékesből, ami egy gravelnél alap. Aminél meg van tárcsafék felfogatás, hogy mehessen bele komoly tl kerékszett, az drágább mutatvány jóval.
26-os kerékkel jóval lassabban lehet haladni, mint 622-essel. Volt mindkettő, mindenféle méretben, érezni.
Aztán a 26-osok geoja szerintem összehasonlíthatatlan kényelemben, egy újabb gravelbicajhoz képest.Mondom ezt úgy, hogy eladtam a gravel bicajomat és a 26-os ősmontit koptatom, meg egy 28-as acél városit. De csak mert a fenti előnyökre nincs igényem igazából.
-
arn
félisten
válasz jjeahh #175477 üzenetére
Hidd el, szarabb lesz vele maszni, nem csak idoben, erzesre is... az xc fullyval is sokkal jobb. Nem veletlenul probalnak egy balanszot talalni, es nem csak racsapni a brutalabb gumit, meg a feltolni a szogeket.
De ugyanezt meg lehet elni sikon egy monti vs outi viszonylatban is. Most hiaba hasonlo a sebessegem, az outival jo aszfalton tekerni, a montival meg dogunalom, nincs a tekeresnek dinamikaja, ha odalepsz neki erzesre benyeli az energia felet. Az outi meg gyorsul es suhan.
Ezert erdekes egy lightosabb terepbringa (cx, gravel is), es erre csodalkoznak ra sokan, hogy je... ez hianyzott, orom vele haladni. Egyre jobban feltoljak a montis kategoriakat total feleslegesen, aztan kozben meg kitalaljak a gravellal az xct ujra. Nem kene kinyirni a konnyu monti kategoriat, ez a 67 fokos xc 78as kormannyal egy vicc. Lassan az erdo kicsi hozza, hogy megfordulj.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#75376384
törölt tag
Lehet hülye kérdés, de a nyeregcső rövidebbre vágásához elég egy szimpla vasfűrész?
-
őstag
válasz nmate91 #175488 üzenetére
a Shimano már 1975-ben gyártott tárcsaféket (fél- és teljesen hidraulikusat is) de ha montira kell, akkor a Sachs '92 óta csinálja, a Hope '95 óta, ezek bizony elég ŐS monti cuccok.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
#75376384
törölt tag
válasz bringasisti #175495 üzenetére
Köszi, az irányt majd észben tartom, nehogy véletlenül a cső alsó részéből vágjak le.
De jó is hogy mondod, akkor reszelőt is kell vennem. -
flash-
veterán
válasz madmike #175454 üzenetére
Dömös felől nem tudom, Szentendre felől 19km , szép folyamatosan emelkedik,és csak az utolsó 3km ami kavicsos,átlagosan 5%osan emelkedik, illetve földút, ezen a nyomvonalon mentünk (a többi nyomvonal -barna szaggatott a végén már meredek)és nem volt kiemelkedően meredek/rossz rész,de ha gond is van nem tudom 3km-t tolni mennyire nehéz neki felfele(max cseréltek addig járgányt)
Én trekkinggel még pont fel birtam tekerni,[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- Odys zeta /I10/elektromos roller!
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Parfümbazár!!! NŐI / FÉRFI / UNISEX Eredeti Parfümök már 990.-től!
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó