- Steam Deck
- Hobby elektronika
- Androidos tablet topic
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kompakt vízhűtés
Hirdetés
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
Acer Nitro V 15: amikor az jó ár-érték arány a cél
ph A Nitro sorozatban több, vásárlásra ajánlott notebookot is láttunk már, most az egyik legújabb modellt próbáltuk ki.
-
Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
gp A sokak által várt folytatás valamikor idén érkezik PC-re és konzolokra, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #163099 üzenetére
Szerintem amúgy a waxos fekete trutymó két dolog lehet (nekem is van): nem mossuk ki rendesen előtte a láncot, illetve attól még fém kopadék van, ami oxidálódik, ezért feketedik is. Aztán lehet, hogy nem.
Mindegy, a tiszta vádli mindent megér.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #163101 üzenetére
Még egy dolog: a Soudal olcsóbb, de a hígabb állaga miatt talán több is kell belőle, így árban szerintem hasonló (a másikat bike24-ről veszem. de legközelebb lehet hogy megnézem a nagyobb kiszerelést, a szemcsepp méretű meg jó arra, hogy
-az ember kipróbálja, ha még nem volt
-magammal vigyem túrára, ha menet közben jönne meg a hangja a láncnak )
Ja, és a Soudalnak bénább a kupakja, de ez már tényleg kukacoskodás, az meg Jjeahh szakterülete .A fémkopadék (szép szó) szerintem akkor is fekete, ha nem oxidálódott, szóval elfogadtam már, meg azt is, hogy nem fémtiszta a hajtásom, mint egyeseknek :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #163099 üzenetére
Szóval te minél lustább vagy kenni,így gyorsabban koptatva a láncot,annál inkább gondolod,hogy "jé,máris újra elkopott,jó sokat mehettem már az idén is" ? Okos! Ehhez ha hozzávesszük,hogy hátba támadni a sporttársakat sem tisztességes,no Strava,no cry a vége!
Szerk: egyesek alatt erre gondolsz? [kép] Bár kinagyítva van ezen is szutyok,de megtapasztaltam,hogy szemenként kitörölve olyan hangos lesz a lánc mint az állat,tehát annyi kell oda.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #163104 üzenetére
Ha valami sokáig kitart, akkor jól vásároltam. Ha hamar elkopik, sokat mentem : win-win.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
Megérkezett a nyergem Naggggyon tetszik, nagggyon könnyű és tapintásra a zseléréteg is majdnem adja azt a csillapítást mint az eddigi 300g-os prologo nyereg. Sajnos éppen zuhog az eső így a tesztelés holnapra halasztva. 25Eur-ért 200g súlycsökkentés a bringán egy számomra ideálisabb szélességű nyereggel....mi bajom is lehetne
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
arcitec
addikt
válasz jjeahh #163096 üzenetére
Teljesen egyértelmű amit írsz és igazad van. Magamból indultam ki. Na de ezt az állapotot amit a képen mutatsz azt le kell mosni nem kérdés. Én egy többnyire egész napos túra után,nyilván ha a from home to home a menet, mindig kicsit enyhe sugárral lemosom.(Nem használom napi szinten.Nyilván nem a láncot. (Hobbi,sport,szabadidő). A láncot meg szemrevételezés alapján ki ki. Léteznek nedves körülményeket bíró lánc olajok is. ( A marketing szerint legalábbis).
Apropó, említett volt itt alant a WD40 is. Na az minden csak nem kenőolaj.
Azt az USA/NASA fejlesztette ki rozsdásodásgátlónak és elsősorban az is.
Nyilván sok mindenre jó egyébiránt .. Pl a küllőket,fém részeket WD40-es ruhával simogatom át, 8 év és rozsda pötty sincs. Igaz a Cube bringa is Mercedes minőség...
(#163104) Hasaggymeg : Az a lánc ott úgy jó ahogy van, igen annyi kell oda, csak nem szabad hagyni nagyon elkoszolódni.[ Szerkesztve ]
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #163104 üzenetére
Na nekem ilyen waxal mosás nélkül a fogaskoszorúm, a lánc tisztább. Amúgy az első képed, amin egy pici retek is látszik
xy.zsolt: milyen nyereg? Link?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz parkr #163102 üzenetére
Általában akkor lett piszkos, amikor leszálltam a cukrászdánál.
(#163104) Hasaggymeg: ez brutál mocskos hajtás. A vasárnapi misére csak így, vagy sehogy.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #163107 üzenetére
(#163111) jjeahh...tudtam,hogy túl nagy lesz ez a felbontás.
(#163112) 6030D...ateista vagyok. ...amúgy meg kié,mert biztos nem a tied.
Talala...így mennek felfele,Altus,Acera,Alivio...és utána az összefoglaló a témakör elején.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz vallas #163109 üzenetére
LINK De azt tudni kell, hogy soha nem volt még karbon nyergem....szóval csak az RS KAPPA prologo-hoz tudom hasonlítani.Számítok rá, hogy keményebb lesz, ami hosszabb távon nem feltétlenül jelent rosszat mivel a gatyám kellően párnázott a hosszabb tekerésekhez
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Teasüti
nagyúr
Tegnap nekiálltam nagy lendülettel szétkapni a hátsó agyat kis karbantartásra. Shimano M765. Menet közben kiderült nincs kónusz kulcsom ilyen méretben (most azért is berendeltem 13/15/17 mm-es kulcsokat, h rohadjon meg), így egy mosáson és kazetta tisztításon kívül nem tudtam sokat kezdeni vele.
Kérdésem, hogy a szabadonfutót (így hívják?) is érdemes szétkapni? Kell annak karbantartás? Nem találok hozzá kézikönyvet, csak ezt a robbantott ábrát. 16-os számú csavart így ránézésre nem tudom hova tenni, hogy az vmi belső kulcsnyílású akármi lesz, de tudja vki mi kell hozzá?
Köszi! -
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #163113 üzenetére
Már nem az enyém, ez hirdetési kép volt.
Ha már WD40, akkor az örök klasszikus. [link]Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
metrion
aktív tag
Sziasztok!
Szerettem volna egy német/tajvani bringát vásárolni (Sava), de méret probléma miatt buktam. Tegnap itt a fórum sorai között megláttam a Decathlonos XC 50 LTD-t, ami nagyon megtetszett. Szóval, ha gyűjtök még lóvét, ez tényleg jó vétel lehet? Vagy 250-270 körül érdemesebb inkább használt kerékpárt? Pl találtam egy 2 szezont futott Cube Reaction C62-t is 240 ezerért. Viszont vonz az Új bringa feeling...
Ui.: Nem vékonyka az XC 50? Főleg a támvillára gondolok, súlyom 100kg, 181 cm magassághoz.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Teasüti #163115 üzenetére
A 16-os imbuszkulcs abba a csőszerű csavarba kell ami a szabadonfutót (kazettatestet) rögzíti az agyon levő koronára,de...azzal még messze nincs szétszedve a kazettatest,ahhoz célszerszám kell,és ha működik rendesen,nem akadozik és hallod mind a 4 reteszelőt,semmiképp sem ajánlom. [kép] [kép] [kép] [kép] ...erről én már tudományos szakdolgozatot is tudnék írni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Tud valaki segíteni, nem értem mi van a fékemmel.
M7000, hátsó fék, pofát és tárcsát cseréltem, letisztítottam óvatosan a dugattyúkat, visszanyomtam műanyag gumileszedővel, majd átnyomta rajta annyi olajat hogy teljesen kimossam a régi fekete trutyit belőle. Runner módszerét használtam a bringa vízszintesen állt, nem lett kemény a végére, ezért ugyan abban a pózban, behúzva rögzítettem a fékkart, fékpofát tárcsával a helyén, 3 órára úgy hagytam, majd kiengedtem rá a tölcsér bele olaj, 2-3 pumpálás és több nagy bubi is kijött, minden ok, kemény fék, elmentem bringázni tökéletesen fogott. Másnapra elpuhult, 3. napra tiszta takony volt, csak akkor keményedett fel ha hosszabbat fékeztem, újra megcsináltam a tölcséres trükköt megint jó volt, megint lepuhult, ma 3. alkalommal is megcsináltam, 5 percre mentem vele, végig jó volt, itthon áll 4 órája és már érezhetően puhább.
Mi lehet a gond? A lenti csavar és a fenti is meg van húzva rendesen. Mintha nagyon picit olajos lenne a fékkar alja, v belseje, de épp csak fénylik.
Mielőtt nekifogtam volna nem emlékszem hogy ennyire kiszámíthatatlan lett volna a fékerő. A fékkábel nincs megszakadva sehol.Éjszaka végig behúzott fékkarral állt vízszintesbe, egy papír volt a fék alá rakva, ott ahol hozzáért a fékkar alsó pontjához kb egy kisujjnyi nagyságú olajfolt lett.
Tönkre lehet tenni azzal hogy kicsavarom a fékkaron lévő csavart? (hogy olajcsere alatt a legtávolabb legyen a fékkar a kormánytól), pedig ügyeltem rá hogy ahogy picit nehezebb csavarni egyből megálltam.Kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #163119 üzenetére
Remélhetőleg még mindig csak levegős.Tedd úgy abringát,hogy a fékkarok jó magasan legyenek,forgasd őket vízszintesen a csavarral,vedd ki a csavarokat és a tölcsért,előre töltött fékfolyadékkal csavard helyére,majd fékezgess,pengetve,fricskázva a fékvezetéket amíg még egyetlen kis buborék is feljön a tölcsérben levő folyadék aljából.Ha viszont folyton olaj jelenik meg valahol kint,akkor baj lehet,elmegy a folyadék valahol,valami tömítés odalett.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Sefter
veterán
válasz murlock #163098 üzenetére
szia!
Én is most esek át egy hasonló folyamaton.
Én mtb-t veszek (már megrendeltem). Azt javaslom válassz másik boltot...
Gepidákról az a véleményem, hogy ebben a kategóriában, árukért más márkából jobban felszereltet kapsz...(erről váltok most én is)
Ahol még biztos elfogadják a szép kártyát (csak a szabadidő zsebet):
Speedbike
Bringaboard
Konkrétan ajánlani nem tudok, majd segítenek a "nagyok"[ Szerkesztve ]
Psn ID: sefter_hun
-
Azteeek
tag
válasz Sefter #163121 üzenetére
Szállás zsebbel csak a kerekparcitynel lehet megoldani, most vásároltam tőlük 2 biciklit vele, kicsit nehezebb a kommunikáció de simán ment minden, készletet figyelni kell mert hamar elkapkodnak mindent, keszletertesitot beállítottam ahogy kaptam az email berendeltem és egy hét alatt lezajlott a procedúra.
-
Talala
senior tag
-
Talala
senior tag
válasz sebgutkopf #163123 üzenetére
Még egy (hülye)kérdés. 3x9-es rendszerhez ez az első váltó jó lehet? Csak mert a leírásban 10 fokozat szám van feltüntetve.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz xy.zsolt #163114 üzenetére
Basszus fél kilós BBB nyergem van. Ez nagyon komolyan néz ki. Kérünk infót a bőrkeményedésekről a seggeden!
A gatyádat pedig mindenképp pucér felsőtestre hordjad, pornóbajusszal(#163116) 6030D@ a linkhez való, hímsovén észrevétel: PINArello
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Forrest Gump
tag
Sziasztok!
Ki mivel javítja az apróbb festék lepattanásokat a vázon?
Mit javasoltok?Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Forrest Gump #163130 üzenetére
Semmivel. Alu váz, nem fog elrohadni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ivana
Ármester
válasz Somatom #163131 üzenetére
+1
(#163128) Talala Én a helyedben egy modern Acerát vennék. [link] ilyet. Az első váltó tökmindegy, csak 9 sebi lánchoz való legyen és 3x. Plusz fontos, hogy milyen felfogatású (van bilincses, konzolos, meg asszem montin van olyan is ami valahogy a középcsapira illeszkedik) és merre megy a bowden.
(#163115) Teasüti Ha nincs baja isten mentsen tőle, hogy azt szétszedd. Esetleg egy kis olaj mehet bele ha van 16-os imbuszod (régiekhez még elég volt a 10-es )
(#163132) Tuvix Ilyenen még nagy nehezen el szoktam menni montival, de még azzal is borzalmas.
-
6030D
Ármester
válasz Forrest Gump #163133 üzenetére
Montin sűrűn kellene javítgatni, illetve attól függ, milyen a festés, milyen az alapozó, így mekkora a különbség a leverődésnél.
De: aliexpressen vannak javító stiftek olcsón (olyasmi, mint a tescoban az autós részlegen), azokkal lehet próbálkozni, de minimálisan el fog ütni. Ha profit akarsz, akkor egy autófestéket is árusító festékboltba kell kérni színkártya katalógust, amit odaviszel a bringához, kiválasztod a színét, és körömlakkos üvegbe kevernek színazonos festéket (valahol 1500-2000 Ft/üveg körül, nem tudom a mostani árakat). Közelről ez is látszani fog, de a bringa mellett állva nem.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Somatom
veterán
válasz Forrest Gump #163133 üzenetére
Dehogynem! Ezért matt fekete a bringám.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #163110 üzenetére
Ezt kifejtenéd kicsikét? Mert nem kicsit homályos kijelentést tettél , főleg az enyémhez, semmikép nem akartam 1 az 1 hasonlatot csak analógiát. Mindig van egy valaki aki nem érti, vagy direkte beleköt és kitekeri. Aki nem érti az úgy járt menjen vissza ismételni...
De hogy érsed is , mert bár bizton akiknek ez a márka van tudják mire gondoltam, főleg , hogy
volt Caprin madzsar bringám és mint a Dácia. De persze van aki érti és van aki nem...[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #163113 üzenetére
Ebből is látszik sok böszmeség felkerül a netre. Tudni kell és kell is szürni selectálni jó és rossz közt...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #163118 üzenetére
Hűha, hát annyi golyót még megszámolni is kihívás. Akkor jó az úgy.
Köszi! -
trialboj
őstag
válasz trialboj #163119 üzenetére
Ok, a mostani tekerés után egyértelmű hogy valami gond van. Ezen a két helyen olajos picit, a féktest, és a fékkar.Na most ez azért problémás mert foglamam sincs a fék felépítéséről, és hogy hol vannak itt szimeringek, én egyedül a fékkar tetején látok egyet amikor lecsavarom a tölcsérnek.
Illetve azt sem értem hogy a fékkarnál hogy ereszthet olajat ott mirefel romlott el valami, mikor a fékkar azon részét nem is piszkáltam. A féktest 8as csavarját meg éppen csak meg szoktuk lazítani, ha az tökig van húzva de csak könnyezik, akkor ott mi a teendő? ott is van szimering valahol?
Erre van szerviz kit, vagy hogy kell megoldani az ilyen szitut?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
válasz arcitec #163139 üzenetére
Konkrétan a Mercedesnek 2000 körül volt egy konkrét sorozata, ami lábon elrohadt olyan 5-10 év alatt. A buci A Klassétól az akkori S-en át mindenig. Meg nem mondom pontosan, mikor volt, vagy melyik széria, mert nem vagyok fan, de mostanra ez a széria teljesen el is tűnt az utakról, teljesen menthetetlen, ember nincs, aki bírja lakatolni. Szóval ne a Mercedes minőséget hozd fel, ha a rozsdamentességetvszeretnéd szemléltetni, kemény lecke volt ez sokaknak, akik 5-10 éves kora között betoltak a bontóba egy újan 15-20 milliós luxusautót.
Cube-hoz nem értek, de azért amúgy az sem prémium termék szerintem, amennyire magasra akartad pozícionálni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Steam Deck
- World of Tanks - MMO
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Hobby elektronika
- Íme, a Huawei Pura 70 széria
- Külpolitika
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...