Hirdetés
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
it Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nmate91
tag
válasz KicsiPaszuj #162650 üzenetére
1 órája posztoltak facebookra, szóval nem hinném.
-
nmate91
tag
válasz KicsiPaszuj #162652 üzenetére
Eléggé el lehetnek havazva ők is...
Én is nézegettem mi van náluk, tök jónak tűnnek egyébként. Én gravel vásárlásban vagyok.
Egyelőre nem tudok dönteni, hogy megéri-e nekem és a 70 kilómnak az átlag +100k beruházást egy hydro tárcsa, amiből mondjuk kijönne egy fasza nyereg meg navis GPS.
Amit még néztem alternatívának, az a Giant Revolt 2, de nem tetszik a bringa formája és a hydro fék átalakítás designja. -
jjeahh
nagyúr
válasz nmate91 #162653 üzenetére
Cx-en próbáltam a hidrót, szerintem ott is király, de nagyon egyéni igény kérdése ez is, sokak szerint cx/gravel-re fölösleges a hidró és elég a mechanikus is, mert nem vereted vele kemény terepen, ugyanakkor én szeretem azt a közvetlen érzést, amit a hidrós nyújt és nehezen mondanék le róla. Szal szerintem az egész feeling más, nem csak a fékerő.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Maximum1
őstag
válasz Tomi_Sci #162645 üzenetére
Az utóbbi időkben én is többet mentem terepen a korlátozások miatt, ezért nekem vagy 15% volt ahova nem való a koskormány.
Nézegetem én is mi legyen a következő gumi, szerintem valami agresszívebbet teszek rá.
WTB
Continental
de ha visszaszokok a több betonra akkor ezek
Continental, ez hasonlít a schwalbe G-One Allround -ra, ezzel vettem a bringát, 20km és defekt, le is rúgtam róla, papírvékony, pont mint az alap smart sam, életbe nem veszek többet schwalbét, amiben van defektvédelmük az meg egy vagyon.
ChallengeEgy ilyen 32mm is kipróbálnék, biztos harcos lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Drughi
addikt
Gepida Mundo
Vállalható belépő szintű kerékpárnak?
Gyerek mellé pár kilóméterekre, néha erdei ösvényre (nem terep), nagyritkán aszfalton 10-15km-re?Szóval hétvégi kocabringára...
-
nmate91
tag
válasz jjeahh #162654 üzenetére
Ja, montin én is megszoktam, ettől félek.
Mechások közül a Silex 200 vagy 300 van képben. 300-as elvileg 9,5 kg csak, kategóriájában könnyűnek számító kerékszettel. Amúgy én úgy gondolom inkább kerékszett súlyára érdemes adni, mert a vázat jó eséllyel megpakolom szendvicsekkel meg kulacsokkal. Sajnos pont ezért zártam ki a Konát meg az Author Ronint, nehéznek tűnnek azok a kerekek. Mondjuk utóbbi eléggé tetszik, szóval még az is lehet elmegyek addig árban.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
nmate91
tag
válasz Maximum1 #162658 üzenetére
Acélvázzal semmi bajom, sőt, kinézetre jobban tetszik. Csak ahogy néztem nehezebb lehet jóval az a kerékszett. Illetve a méretezés nagy kérdés ott nekem, mert esélyem nincs kipróbálni. Néztem persze a geot, nagyjából 54-es kell, de elég hosszú felső váza van, amitől kicsit parázok így 400k környékén.
-
zsocy
őstag
válasz nmate91 #162661 üzenetére
Azért egy kerékszettet könnyebb cserélni mint egy vázat. Ha egyszer eljutsz oda úgyis az lesz hogy lesz egy neked tökéletes kerékszetted (vagy több) és azt pakolod fel minden új bringádra.
Én inkább a jó váz, jó groupset irányából mennék, kerékszettet meg vennék rá később valami jót amikor újra el akarom majd költeni a bringa árát erre az alkatrészre -
Ringman
nagyúr
sziasztok!
vettem tavaly egy használt rih deltát - ennek a régebbi modelljét: [link]
új külsőket kellene vennem - 37-622-es méretben (28×1.40), kb 70% aszfalt - 30% terep, utóbbi nagyrészt döngölt földutat jelent (mezőgazdasági út alföldön) a megoszlása a használatnak.milyen külsőt ajánlotok? (árakkal nem nagyon vagyok tisztában, jó lenne, ha a 2 külső összesen 15k-ban megállna - ezért nem tudom milyen minőséget lehet kapni)
-
Angelina87
tag
Sziasztok,
Kerékpár akasztót szeretnék vásárolni egy országúti kellys urc 50-hez.https://www.berguson.hu/bbb-parkinghook-btl-26-kerekpar-akaszto
Ezt néztük ki, fontos, hogy a vázat a lehető legjobban kíméljem Műhelyben az oldalfalra lenne fölszerelve.
Vagy esetleg valaki még más opciót tud-e ajánlani? Ma már megrendelném, gyorsan kell cselekedni" A világon vendég vagyok."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Crank Brothers Stamp3 fejlemény...miután bár rossz angolsággal,de megnyugtattak nem fogok garanciát veszteni ha megteszem,kibontottam,szétszedtem a csapágyat
megzsíroztam,visszatettem,de a tegnap továbbra is reccsent egyet-egyet.Így újra szétvarázsoltam,de most leszedtem a porvédőit és a koszorú,mely helyén tartja a golyókat le volt darálódva itt-ott,ezért mikor kimostam tele lett a Brigéciol vasreszelékkel. Egyes golyók felülete,melyek még az XT szabadonfutójában levő kaviárnagyságúnál is kisebbek,láthatóan sérültek.Sima mély-hornyos csapágy 2 faxa porvédővel,így újrazsíroztam és összeraktam 1 golyó hiányával (harcban eltűnt ) és visszaraktam a további javításig.
Ma egy hirtelen ötlettől vezérelve idetelefonáltam elmondtam bánatomat a csapágy méreteivel együtt és láss csodát,durván 2500 forintért szinte hazahoznak nekem (Fótra) egy pár azonos méretű Japán csapágyat. Pfff... Vége!"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nmate91
tag
válasz zsocy #162662 üzenetére
Jogos, kerékszett később cserélhető, ugyanakkor kb. 2 évig a kötelező dolgokon kívül nem nagyon szeretnék hozzányúlni a bringához. Számít a budget, 3 bringából is azért csinálok egyet Méret kérdés nehezebb Author esetében sajnos.
Ma remélem fel tudok pattanni egy Silexre, csak hogy érezzem mennyire idegesít az a geo. Lehet még be is jön persze.
Még ami nagyon tetszik minden szempontból, de újabb sok plusz pénz, az a Kellys Soot 70 és remélhetőleg egy olyat is ki tudok próbálni a napokban.
Lenne még a Decás gravel, de valahogy 150 felett nem érzem, hogy Decathlonos bringát kéne vennem. -
ZolkoW
őstag
válasz Angelina87 #162666 üzenetére
Nem tudom, így értetted-e, de ez meglehetősen kíméli a vázat, mivel a kereket kell beleakasztani, ha jól látom.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #162667 üzenetére
Te mit csinálsz a pedáljaiddal, hogy így dőlnek ki alólad? Egyébként ez nem lett volna garanciális ügylet? Tudom, macera, meg várni kell rá, de nem pont ezért kérdezted meg őket, hogy marad-e a gari, ha újrazsírozod?
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Maximum1
őstag
válasz nmate91 #162668 üzenetére
Szerintem egy Gravelt a hajtás lánca alapján válassz, ne súlya szerint.
Silex: 48/32
Ronin: 50/34
Soot 70: 44 na ezzel tuti lesz@pod magad az erdőbe.
A Silex egy nagyon jó bringa erdőben, aszfalton nem annyira, azt döntsd el hol mennyit akarsz menni és az alapján válassz, szerintem.Angelina87
Ez nem bántja a vázat, én meg pont keréknél nem akasztanám fel.[ Szerkesztve ]
-
Angelina87
tag
válasz ZolkoW #162669 üzenetére
Igen én is ezt néztem, h kereket kell beakasztani, de közben találtam egy másik leírást, miszerint felszerelhető plafonra, illetve oldalfalra (forgatható , állítható), akkor meg már a vázat is föl lehet rá szépen akasztani, nem?? Hú , bocs mki, ha laikusként írok.., csak megvan mostmár a szuper kerékpár, aminek szuper hely kellene
" A világon vendég vagyok."
-
nmate91
tag
válasz Maximum1 #162671 üzenetére
44/42 azért nincs messze a 34/34-től.
A felhasználás elég vegyes lenne. Gyakorlatilag az a célom, hogy tudjak menni kevésbé forgalmas aszfaltos utakon, akár szar minőségűn is, illetve murvás, kavicsos, kevésbé köves és homokos erdei utakon. Silexet venném is, csak a pressfit és a mechanikus fék nyomaszt még, hogy megéri 100k spórolás ilyenek miatt. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #162670 üzenetére
De azért kérdeztem mert:1.nem tudtam mi is a baja 2.nem hittem kinyomó nélkül kijön a csapágy.(gyakorlatilag kirázható) 3.Nem tudtam,hogy 2500-ból 2 (talán még jobb) csapágyat vehetek.4. Ha ne adj isten gariztatom is simán,szinte biztos el kell küldeni nekik mind2 pedált (Crank Brothers oldalán ez a tájékoztatás),ami pedál nélkül hagy engem x ideig. 5. Ha küldenek is esetleg felújító szettet (van olyan a pedálhoz),levelezésből ítélve,hetek lesznek mire ideér. 6....és ugyanazt az örök életűnek aligha mondható Enduro csapágyat kapom hozzá. Most ott tartok,hogy írtam a csapágyról,kíváncsi vagyok mit és mikor válaszolnak. ...persze ezzel párhuzamosan én remélhetőleg már ma délután megjavítom,ugyebár.
Amúgy már hallottam ilyent,vagyis,hogy pl. kerékben állandóan széteső csapágy helyett betett a fószer itt vásárolt minőségi japán csapágyat (a különbség 500 forint versus mondjuk 1500) és többet nem volt baja vele.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz zsocy #162662 üzenetére
+1 A kerék a legkevesebb első körben. Jó upgrade egy jobb kerékszett, de nem létszükséglet.
(#162664) Ringman Valami klasszikus mintát keresnék. [link] [link] példák
Alapvetően ez a minta nagyon jó ilyen célra [link], csak ez nem nagyon van 622-esben.
A modernebb trekking gumik földúton sokkal jobban csúsznak, mint ezek a klasszikus fajták. Olyan kell aminek szaggatott a közepe.
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #162674 üzenetére
Meggyőztél . Inkább csak az a fura, hogy egy ilyen - nekem legalábbis prémiumnak számító - edál esetében így szétmennek a csapágyak. Mondjuk az is igaz, hogy én sehol sem vagyok megtett km-ek számában Hozzád képest.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #162667 üzenetére
Van, akinek a gumi nem bír ki egy szezont, van aki a fékeket égeti, egyeseknek a középcsapágyak mennek rendszeresen tönkre, másoknak meg a pedálok
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nmate91
tag
válasz ivana #162675 üzenetére
Jó, erről meggyőztetek.
Már csak az bánt a Roninnal kapcsolatban, hogy nem tudom kipróbálni. Amorf vagyok, hosszú végtagokkal, kicsi felsőtesttel, kicsit sok pénznek érzem ezt lövöldözni tippre, 52-54 is jó lehet.
Amúgy ezzel a logikával egy Kona Rove DL sem a világ legrosszabb választása 300-as kereten belül, mert azon aztán tényleg a kerék ami trash. Persze Sora van rajta, ami nem egy Apex vagy GRX, de az esetek nagy részében bőven kiszolgál, főleg hogy nem hangsúlyos a terep nálam, és így maradna kurvákra is
-
ZolkoW
őstag
válasz Angelina87 #162672 üzenetére
Ami a linkeden volt, arról nehezen tudom elképzelni, hogy a vázat bele tudod akasztani. Ha plafonon van, a nyeregtől tuti nem, még a kormányszárat is necces. a nyereg orrát esetleg.
(#162671) Maximum1 : Tudom, egyéni szocprobléma, de nekem a bicikli az mindig egy váz + egy csomó alkatrész... amit többnyire szabadon cserélgethetek . Persze ha a gazdaságosságot is belevesszük, akkor érdemes figyelembe venni, hogy bármi akkor a legolcsóbb, ha a komplett biciklivel együtt kapom (pl. a hajtás).
Amúgy a kerekekre ez már csak félig igaz, mert ugyan jobb áron jutok hozzá bármilyen szetthez, ha a bicóval együtt adják, de eddig mindig azt láttam, hogy amiben gyárilag is tényleg f*sza kerékszett van (amit már nem fejlesztenék), az már csillagászati összeg.Nekem az eddigi leginkább bevált hajtásom a gravelen az elöl egy 36-os tányér, hátul 10-42. Az első tányér volt már 44 és 40 is, azon mostanában kezdtem el gondolkodni, hogy a 38 talán mégjobb lenne, és talán nem bánnám meg a 36 után, majd meglátjuk. Ahol ezzel is kiállva kell taposnom, ott már el szokott kaparni a hátsó kerék, ha nem valami szilárd burkolatról van szó.
Egy olyan villás tartót épp most szereltem le, mert ahol volt, onnan kompletten ki lettek utálva a biciklik, szóval igazából nem is nagyon volt végül használva..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Maximum1
őstag
válasz ZolkoW #162679 üzenetére
Itt a tesztben is 38-as van.
Nekem jó a 2x hajtás, engem meggyőzött a cikk.
A GRX-ből a 48/31 tetszik, de aranyárban van, ha letekertem a mostani 50/34-et akkor majd gondolkodom mi legyen helyette, de biztos 2x lesz, 48/32 vagy 50/34.
Azt olvastam GRX-hez mindent cserélni kell.
Szerencsére van élet a grx nélkül is, pl. fellógatok egy ilyet hátra[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Ha valakinek van RockShox Tora 318-hoz (nem levegős) tokenje, vagy tudja, honnan lehet hozzá rendelni tokent, az ne tartsa magában.
-
trialboj
őstag
Van valakinek tapasztalata G02S Resin, J02A Resin vs G03S Resin, J03A Resin fékpofákkal?
Vettem egy J03A-t előre, illetve rendelt nekem valaki, de mikor átvettem J02A volt rajta, nem nagyon van kinek visszaküldjem, aki rendelte szarik bele hogy hibázott. Neten leírásban azt írja hogy 40%-al tovább tart az új J03A, az eladó szerint örüljek hogy a régebbit vette nekem, mert ezt azt jelenti hogy 40%-al gyengébben fog az új, hogy kijöjjön ez az érték
Aki próbálta már mind a kettőt a J szériából, érzett bármi különbséget, kopásban, nyikorgásban, fékerőben, vagy ezt az egész csak marketing duma, és mind a kettő ugyan abból van, max picit megszínezték az újabbat, hogy másképp nézzen ki?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ígyvanferi
addikt
Hadd upoljam a kérdéseim! Annyiban módosítanám, hogy a sor marad a 7-es, egy Sunrace 11-28T. Ami kérdés marad, az a hajtómű/lánctányérok. Érdemes lehet a tányérokat cserélni vagy mivel a háromból csak a legkisebb maradhatna, inkább cseréljem az egészet? Ebben az esetben, részben költséghatékonyságból, részben az egységességet és beszerezhetőséget szem előtt tartva használtat fogok keresni. Itt mik a kardinális kérdések (az állapoton felül), amire figyelnem kell? Négyszögtengely, három tányér... A hátsó fokozatok sem mindegy, mennyi? Ebben az esetben mindenképp 7-es rendszerhez készült hajtóművet keressek?
-
marel09
csendes tag
válasz nmate91 #162668 üzenetére
183 cm vagyok, és Author Roninom van, 54-es. Sőt a másik bringán Kellys Soot, és abból az L-es jó nekem. Csak viszonyításképp...😁
Más: Tud esetleg valaki olyan sisakot mondani, akár márkát, akár típust, ami keskenyebb fajta (országúti, mtb, vegyes)? A legtöbb úgy áll a fejemen, mint gombán a kalap.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz KicsiPaszuj #162650 üzenetére
Írtam privátban
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
válasz Maximum1 #162680 üzenetére
Jaja, annó olvastam a cikket. Tudom, sokat jövök ezzel, de az az egy fog különbség a sor végén pont nagyon tud számítani, pontosabban épp eleget . A cikkben 11-42-es sor van, a 38-as tényérhoz. A 38:11 az olyan, mintha a 10-es kis lánckerekemhez 34,54 fogú tányérom lenne, ami tényleg hamar rövid aszfalton. (és azért nem kerekítettem egészre, mert nem akartam csalni a számokkal) Ezzel szemben 36-os van, ami még mindig messze van a combostól, de nekem már élhető, ritkán fogy el. A 36:42 viszont egy picit könnyebb áttétel, mint a tesztelt bringáé. Szóval mindkét végén kicsit jobb, pedig csak egy fog a különbség a 10T miatt.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
hundai
aktív tag
válasz Hasaggymeg #162663 üzenetére
Ők lennének azok:
[ST 540]
[MADMAN 50]
[SPIDER 30]Voltam egy üzletben megnézni a két kellys, tetszetős darabok, és elvileg akció keretében mind a 2 150k 17,5" méretben. Nagyon max 20km mennék egy héten, amolyan unaloműző tekerésre, ha nincs semmi tennivalóm.
-Wake up Neo!
-
jjeahh
nagyúr
válasz hundai #162692 üzenetére
Szerintem a Rockrider teleszkópja a legmasszívabb, utánna a Spider 30-é és a leggyengébb a Madman-é. Az áttétel is a Rockrideren a legjobb, szal hegyre azzal tudsz a legkönnyebben kitekerni. Ugyanakkor ha csak városban tekergetnél, szvsz ez mind mindegy, szal akkor válaszd amelyik a legjobban tetszik. Mondjuk azt nem értem miért csak 27.5-ös bringákat néztél ki, szerintem ha teheted inkább 29-est vegyél.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
hundai
aktív tag
válasz jjeahh #162693 üzenetére
Kb 20% ban használnam aszfalton, a maradék 80% pedig sóderes út valamint (poros) földút szántóföldek között, így semmi extrém csak a sok kátyú.... Nincs különösebb indokom a 27"5 mellett csak hirtelen azt néztem. J héten beugrok decába megnézni az 540et.
Köszönöm a segítséget![ Szerkesztve ]
-Wake up Neo!
-
jjeahh
nagyúr
válasz hundai #162694 üzenetére
Akkor én mindenképpen a Rockridert venném, az XCR teló sem igazán mozog, de legalább masszív, szal nem fogják a kátyúk tönkretenni. A Madman-ben lévő XCT ijesztően csavarodik még a 65 kilós súlyom alatt is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sepyi
aktív tag
[ Szerkesztve ]
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
sepyi
aktív tag
http://www.tisztabringa.hu/AVANT-H50-20-d1649.ht
Valamiért nem működik a link.
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)