Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    Nem a pattogás jelenti a hiányosságot, hanem a blokkolás maga. Kereket alapvetően csak akkor fékezünk blokkolásig, ha ezzel célunk van, pl. csíkhúzóversenyre gyakorolsz, vagy ahogy te is említetted, szűkebb, gyors kanyarban ki lehet tenni vele a gép seggét. Ahogy szűk és lassú kanyarban megoldás lehet, hogy az első féket túlhúzod kicsit, előrébb helyezed a súlypontot, és pedálból húzod be a bringa hátulját a kanyarba. Persze mindez útviszonyoktól, a gumi tapadásától, fékerőtől, sebességtől, pályától függ. A fékerő meg ugye nagyban függ a súlyponti helyzettől, mert hiába fékezel adott kerékkel, ha rossz helyen van a súlypontod, akkor meg fog csúszni. Lejtőzésnél kanyarban ezért célszerű ráterhelni az első kerékre, hogy a gumi ne csússzon meg fékezés/kanyarodás közben. Elsőre talán furcsa érzés, hogy lefelé menet nem a nyereg mögött gubbaszt az ember, de könnyen rá lehet érezni némi gyakorlással.

    [ Szerkesztve ]

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Hozzászólok Aktív témák