Hirdetés
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
atish15
aktív tag
Sziasztok. Cateye Volt 500 XC használ valaki? Mik a tapasztalatok a felfogatásával kapcsolatban?
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #146049 üzenetére
Én arra gondoltam, hogy mondjuk hét közben spd-zik, hétvégén bakancsozik.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #146046 üzenetére
A mostani cipőm egy kiemelkedően jól szellőző nagyon vékony nyári cipő, szerintem télen nincs az a kamásli, amivel nem fagyna le benne max 10 perc után a lábam. Szal ennél valszeg még egy olyan téli cipő is sokkal jobb lenne, ami csak 0 fokig működik, kamáslival abban már gondolom valamennyire el lehetne lenni melegebb téli napokon, a jelenlegi cipőmben biztos vagyok benne, hogy nem. Ja, amúgy azt kifelejtettem, hogy egyáltalán nem terepre kéne, ugyanis azt tervezem, hogy idén télen végig alapozni fogok . A platformpedált meg az átalakítót jó lenne elkerülni, csak végső esetben oldanám meg ezekkel a dolgot, nagyon rászoktam már az SPD-re
Wombath: ezek már beteg cipők, de fatbikeozni valszeg tényleg nem árt valami ilyesmi.
f4lcon: ez jó ötlet, majd ki is próbálom
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
válasz jjeahh #146054 üzenetére
esetleg egy ilyen talpbetét, bár ehhez egy számmal nagyobb cipő kell, hogy ne legyen szűk (én legalábbis vettem eggyel nagyobbat, mert az eredeti talpbetét is maradt).
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
őstag
válasz jjeahh #146054 üzenetére
próbálkozhatsz mással is, parafával, hungarocell-el, vagy olcsó thermo kulacsot szétvágva az ott lévő egyéb hőszigetelő anyaggal, de ugye minden amit a talpad alá teszel az csökkenti cipő térfogatát, szóval lehet, hogy a talpbetéttől el kell búcsúznod teljesen, mert nem fog a rüsztöd beleférni a cipőbe... keskeny/lapos cipőknél ez nem túl előnyös.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz rétisün #146055 üzenetére
& f4lcon: ok, valamit biztos kipróbálok majd, csak előbb legyen cipőm, amibe rakjam, mert a jelenlegi biztos vagyok benne, hogy télem nem lesz jó
Esetleg esélyes ez is, mert eléggé dicsérik és úgy nézem szeptember 3-ig ingyenes a wiggle-n a posta
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #146010 üzenetére
Nekem most hétvégén a guide r-el az volt a bajom, hogy nap végére a fogáspont közelebb került a kormányhoz, nem állított utána, pedig egy hidrós féknél szerintem kéne. A fékerő nem csökkent, de mégis zavart a megszokotthoz képest elmászó kontakt pont.
Azt egyébként szeretem a guide-ban, hogy itt elég aktívan használom az első féket is (amit bizonyít, hogy jobban kopik elől a betét mint hátul), mert tudom adagolni és mégse esek pofára.
Most nekiállok légteleníteni egyet, ezzel kap még egy esélyt, de nincs kedvem havonta légtelenítéssel szórakozni, ha máskor is mászkálni fog, akkor vagy code vagy shimano (8120 vagy talán saint) jön számításba. Shimano ellen szól az első fék óvatos adagolhatóságának nehézsége, másik bringámon m675 van, ami olyan brutál hirtelen és erősen meg tudja rángatni az elejét, ami egyenetlen dobálós lejtőn elég ijesztő lehet.Utóbbi esetben gond a rögzítés a matchmaker és i-spec téma miatt. A saint i spec B, a 8120 pedig a legújabb i spec EV (ami nem az i spec II). Így máris gondok vannak a váltó felfogatással, ami a kérdésem alapja volt, látva, hogy te is esetlegesen vegyes felállásban gondolkozol.
-
jjeahh
nagyúr
válasz robee19 #146059 üzenetére
Most az egyszer nem igazán, már egy ideje halasztgatom a dolgot, nincs kedvem a netet túrni . Legalább egy hónapja tervezem, hogy be kéne szerezni lassan valami normálisabb téli cuccokat apránként, mert egyszerre nem tudok mindent megvenni és már elegem van a szétfagyó ízületekből, kezekből, lábujjakból... szal jó lenne majd valami kamásli, vékony merinó kesztyű a téli kesztyű alá, komolyabb meleg aláöltözetek stb. Tavaly pl. a csuklómat nem védtem rendesen és néha azóta is fáj . De a cipő most a legfontosabb, mert a jelenlegiben szerintem már ősszel meg fog fagyni a lábam, nemhogy télen... ha valami átlagos SPD cipőt vettem volna a mostani vékony helyett, akkor lehet, hogy nem agyalnék most ezen, hanem kipróbálnám kamáslival, de sajnos nyárra nekem a lehető legjobban szellőző ultravékony cipő kellett, mert kánikulában gyűlölöm ha ég a lábam.
tacto: lehet csak egy bizonyos összeg fölött, de nálam ezt írja a kosárban.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz BigBlackDog #145968 üzenetére
Jól néz ki a gép! Használd sokat. Viszont a megújult Magellánról is dobja egy képet. Szeretem a régi felújított cuccokat is a moderneken kívül.
-
őstag
válasz sebgutkopf #146061 üzenetére
a 8120 az a 4 dugattyús XT fék kódja.
a Saint az 820, amire te gondolsz“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Carvus
senior tag
válasz Hasaggymeg #144470 üzenetére
No hát csak kipréseltem az RR 560-at és múlt héten el is hoztam pécsi dekából. Ami mondjuk elég vicces volt: információnál kiscsaj hozta, hogy kész be van állítva vihetem is, gyanús volt, hogy a létező összes matrica és fólia rajta volt, majd kérdeztem tőle pár dolgot, és mondta menjek hátra a biciklis fiúkhoz, mert ő nem ért hozzá. Így is történt, majd ők kérdezték, hogy honnan szedtem ezt a biciklit és mi a tervem vele, mert hogy ez nem igazán van beállítva...na mondom fasza! Egy szimpatikus srác próbált segíteni, de sajnos többször is el hívták kasszázni, majd szerintem jött a "fő biciklis szaki" az meg lebaszta, hogy miért foglalkozik velem. Pár dolgot azért megcsinált, meg válaszolt a kérdéseimre. De szerintem azért majd helyben is megnézetem, hogy megnyugodjak, hogy minden okés-e.
Egyelőre csak melózni jöttem vele párszor, meg hétvégén mentem egy tízest (ittenieket olvasva félve írom, annyira eltörpül... ) kicsi terep is volt benne. Hát még szokni kell, de naggyon tetszik, és eddig szerintem csak rollerem volt, nem montim...előzőhöz képest egy igazi monstrum, de szerintem elleszünk hosszabb távon is. (Ha csak nem kapok rá annyira, hogy még komolyabbat vegyek...) Gyári nyereg tetszik, pedig féltem tőle, mert sokan lehúzták. Illetve pedál elsőre gagyinak tűnt, és nézegettem már normálisabbakat, de terepcipővel meglepően stabil, úgyhogy egy darabig marad az is!
Pár kérdés:
- 2 bart írtak gumira, dekás srác szerint ez terepre vonatkozik és aszfalton nyugodtan mehet bele 3-3.5..ez tényleg igaz lehet?
- nem tudom mennyire szabad, de ha hátrafelé tekerem láncot, fura hangja van, mintha kis súrlódás lenne, rendesen tekerve nem észlelek ilyet..ez normális vagy mi lehet?
- fékekkel egyelőre nem vagyok megelégedve, gondolom kell még neki kis idő míg "bekopik", aztán lehet csak állítani kellene rajta
- ha első kereket lekapom könnyebb szállítás érdekében (elég nehézkesen fért be kocsiba mikor elhoztam, mert nem mertem levenni..), akkor visszarakás után kell valamit állítani? Féket pl?Köszönet az eddigi és jövőbeli tanácsokat, ajánlásokat mindenkinek, különösen Hasaggymeg kollegának!
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #145992 üzenetére
Az elektromos vezeték nélküli váltója jobb a SRAMnak a Di2-nál, viszont a hagyományos váltókkal egál a helyzet, viszont a Shimano kullog most a SRAM után. Meg amúgy első váltókban jobb a Shimano, nem véletlenül erőltette a SRAM az 1x rendszert. Csak az áraik nagyon nem egyformák.
-
-
6030D
Ármester
válasz sebgutkopf #146061 üzenetére
Itt pont ilyen miatt nem tudta összehozni a srác, igaz, hogy a Shimi-Shimi nem állt úgy kézre neki, ahogy szerette volna.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nmate91
tag
válasz Carvus #146067 üzenetére
- Én 3 baron használom használom hátul, könnyebb hajtani jóval.
- Fék lesz jobb is, persze. Olajat ne kapjon miközben a láncot fújod, arra figyelj.
- Arra vigyázz, ne húzd be, miközben nincs bent a kerék. Amikor kiveszed a kereket, a fékpofák közé dugj be valamit. Ha bemész a decathlonba, ingyen adnak erre egy műanyagdarabkát, de egy jól hajtogatott papír is megteszi. -
dunkel
őstag
válasz ZolkoW #146027 üzenetére
Bocs, annyi lemaradt, hogy aszfalton jobban számít a sebességek közti ugrás. Már eleve megnézel egy montis sort és oúti sort más a logika: az oúti soron a kis kerekek közt egyesével megyünk felfelé, utána kettesével, felül ugrik 3-at attól függően milyen a kiosztás. Ugyanakkor a montis sor arányosan lépked végig.
Még mindig azt mondom 2x rendszerben, egy bringával, egy hajtóművel, 2 kerékszettel jól működik a gravel/cx (terepgumi, montis sor) és aszfalt (aszfalt gumi, oúti sor).
1x rendszerben az aszfalt kompromisszumos.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #146035 üzenetére
Sajnos nagyon irreálisan drágák a Csepel vázak. Egy fixi/SS acél Royal váz 60k, ami horror mert nem sokat ér (lehet acél vintage vázat kapni bagóért), MTB-t nem is említem. Malinál egész jó vázakat kapni max 40ezer Ft-ért.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz dunkel #146073 üzenetére
Szerintem az országútis is arányosan lépkedne végig, de csak egész számú fogat lehet elhelyezni egy lánckeréken.
Csak gondolj bele, 19-20 között kb 5% az eltérés, 10-11 között meg 10%. Utóbbinak gondolom az országútisok annyira nem örülnek.
Éljen az agyváltó, ott nincs ilyen gond? (cserébe gondolom nehéz, mint a sár)Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #146075 üzenetére
Meg legyen aki szervizeli az agyváltót. Láttam már kókányul összehányt darabot, amit ismerős szervizes mutatott és pofozott helyre.
-
Somatom
veterán
válasz -=RelakS=- #146075 üzenetére
Engem zavar, hogy a hirtelen megváltozott sebességhez nem tudok azonnal alkalmazkodni. Elém ugrik egy gyalogos, autós, kivilágítatlan fa, stb. Egy mozdulattal visszatolok három gangot, de az csak akkor valósulna meg, ha tekerném a pedált, miközben épp satuzok. Az agyváltónál akár álló helyzetben is tudok fokozatot váltani és azzal indulni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz bringasisti #146079 üzenetére
A kempingemre három gangosat vettem, de vehettem volna hét, vagy akár tizen gangosat is. Az sem világos, hogy miért a kerékagyba teszik a váltót ahelyett, hogy a meghajtó tengely házába tennék. Kontránál érthető, de más féknél?
Sztem az a váltórendszer, amit most általában használnak totál elavult és rossz. Dzsuvában forog a lánc, a fogaskerekek, láncot ugrasztunk át fogaskerekeken néha terhelés alatt, stb. Bonyolult, kényes, sérülékeny.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jjeahh
nagyúr
válasz dunkel #146070 üzenetére
Engem meg még mindíg nem győztetek meg, úgy érzem, hogy egy téli SPD cipővel merinó zoknival és kamáslival talán elleszek télen is 0 és -15 fok között, de ha nem veszek semmit, hanem marad a jelenlegi nyári cipőm, akkor télen biztos vagyok benne, hogy egyáltalán nem fogok kimenni tekerni és azzal nem békülök ki . Egy téli cipővel sem biztos, hogy őszinte lesz a mosolyom, de legalább látok rá esélyt, hogy beválhat, mert azért valamivel gondolom csak melegebb, mint a szinte átlátszó Giro-m. Sajnos drága kísérletezés, de nem látok más opciót, ha az SPD fennmarad a bringán. Márpedig az valahogy rajta kéne maradjon . Esetleg vehetek egy másik normál SPD cipőt is, ami nem szellőzik annyira mint a Giro, mert amúgy is kettőt akarok idővel, hogy tudjam cserélgetni őket, de az is majdnem annyiba kerülne, mint a téli száras cipő, ami a bokámat is védi legalább, szal... akkor már veszek inkább télit és ősztől tavaszig hordhatom. Vagy valamit tényleg rosszul gondolok? Szerintetek egy téli és egy nyári cipő között semmi különbséget nem éreznék?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Somatom #146077 üzenetére
Amit én tudnék értékelni, az a Shimano most is elérhető 9 sebességes agyváltója, legfeljebb kicsit közelebb tolni a sebességeket egymáshoz, meg egy 2-3 sebességes agyváltó a hajtóműbe.
Nem tudom, hogy ez így olcsóbb lenne-e, mint a Pinion 3x6-osa, de ha igen, akkor tudnám értékelni vagy 1 sebis lánccal, vagy szíjjal.
Szerintem ebben a felállásban 2 sebességes hajtómű is elég lenne, a hátsó 9 sebességből meg olyan 4-5 kombináció fedhetné egymást, és nem kellene folyamatosan elöl-hátul váltogatni a határon, mégis nagy lenne az átfogás.Persze, tudom, van 14 sebességes agyváltó is, de az is egy vagyon.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
beleriand72
tag
válasz Mauzes #145950 üzenetére
Szia, Abus ügyben, ha még nem válaszoltak volna, akkor próbálok segíteni. Ősszel vettünk párommal kerékpárt és úgy döntöttem beruházok 2 lakatra, ezekre esett a választás. Mnd2t emagról vásároltam, ott volt a legolcsóbb, kicsit féltem, hogy valami hamis, de tökéletes (lámpás kulcs, kódkártya, minden...). Gondolom nagy újdonságot nem mondok vele, ha elárulom mmind2 nehéz, nagyon nehéz, főleg a Gránit X. Ám kezelése annál könnyebb. Vázra én a függőleges nyeregcső kulacs pontjaira szereltem. A Granit x a 2 csavaron kívül 2 tépőzáras megoldással, míg a másik még valami gyorskötözőszerűséggel is rögzül (azt fel se raktam rá). Mind2 tokja rendkívül stabilan áll. a Granitx-et csak ráhajtod a fület, maga az X rögzíti, semmi lötyögés, kitölti a tokot, erőltetni nem kell bele, pont frankó. Ha véletlen nem akarod magaddal cipelni - otthon kirakod - akkor a tok nem záródik az x-nél, de így nyitva sem zavarja a lábad, nem zörög. Nekem tökéletes. A másikat, ha berakod a tokjábaoldalról 2 műanyag pöcköt kell rákattintani, ami érzetre masszív, nem fog sose letörni. Ugyanúgy stabilan áll benne. A kulcs mindkettőt úgy nyitja zárja, mint az óramű, nem kell félni, hogy elakad, megfeszül. Ha ezekről valami speckó kép kell, amit nem találsz a neten nyugodtan szólj. Remélem segítettem, ez a világ legjobb lakatja, kétség nem fér hozzá, és ÖRÖKÖS. (egy elefántot agyon lehet vele csapni, tökéletes önvédelmi fegyver, faszán kézreáll, nem semmi húzása lehet).
https://lakat.shop/Abus-Bordo-6000-SH-fekete
https://lakat.shop/Abus-Bordo-6500MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
tacto
aktív tag
válasz jjeahh #146081 üzenetére
Én régen egy Adidas DH cipőben (spd) futárkodtam télen. Plusz neoprén (NW ?) kamásli.A ki-be járkálás amúgy is a téli futárság rákfenéje, arra nem lehet felöltözni, meg szétcseszed a kamáslit is a járkálással. Mindig trükközni kellett amúgy nejlonnal. szikszalaggal, amikor tényleg rossz idő volt,hosszabbakat mentem.
A mostani, enyhébb telek már jobbak, de épp országútizni nem mennék télen, illetve inkább spinning, görgő, de az egyéni ízlés kérdése. Meg felétek (bár itt is) gyönyörű lehet, kivéve a jeget, sót.
A cipők között hőérzetre óriási különbség lehet, még egy nyári könnyű és egy átlagos között is.
Mindig alulról jön az áldás. Ám tényleg teljesen egyéni az érzet, én fázom, meg nem is vagyok nagydarab. -
Somatom
veterán
válasz -=RelakS=- #146082 üzenetére
Meglévő alapokból én is vmi ilyesmire gondolok. De, jobb lenne vmi fokozatmentes megoldás. Pl. az első lánckerék átmérőjének változtatása. Esetleg teljesen kihagyni a láncot és hidraulikus meghajtást alkalmazni, aminél a villában mozogna a folyadék. A hidromotor létező technológia.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
rétisün
veterán
válasz jjeahh #146081 üzenetére
kétségkívül drága kísérletezés az ilyen (én most agyalok az spd-sl-en az outira ) de egy téli cipővel mindenképpen könyebben kibírod a mínuszokat, mint akármilyen kamáslival, amit a nyári cipőre húzol. platformpedálra még megoldás lenne egy jó téli bakancs (ha jól emlékszem, neked van is) de ugye az nem spd-s
én évek óta használok ilyen Northwave-t (most visszaolvasva, eddig nem is írtam, úgy látszik csak akartam ) igaz, -15-ben nem tekerek, legfeljebb melóba, az meg megvan 15 perc alatt, de 10 fok alatt országúton is nagyon jó, egy forintját sem sajnálom, amit ráköltöttem, pedig nem volt olcsó mulatság akkor sem....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
válasz tacto #146084 üzenetére
Köszi, segít minden vélemény . Bár úgy 80%-ban már el is döntöttem, hogy kell egy melegebb cipő is, csak kíváncsi voltam kinek mi a tapasztalata a NW, Shimano cipőkkel vagy hasonlóakkal.
rétisün: Ez jó hír, valahogy így képzeltem el én is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Somatom
veterán
válasz bringasisti #146086 üzenetére
A hidromotornál ezzel valóban számolni kell, de a lánckerék átmérőnövelésnél a hatásfok konstans, vagy legalábbis minimálisan változik. Abból indulok ki, hogy az áttétel az átmérők különbözőségén alapszik és nincs feltétlenül szükség arra, hogy a lánckerék kerek legyen és minden foga láncszembe kapaszkodjon. Képzelj el mondjuk 8 pálcát, a végükön 1-1 foggal. Terhelés alatt nehéz lenne a pálcákat sugár irányban kitolni, de talán az is megoldható a pedálerő felhasználásával. Viszont, a lánckerék fogainak majdnem fele egyáltalán nem ér lánchoz, így azok a pálcák szabadon tologathatók. Annyi kell még, hogy a pálcák végén levő fogak annyit el tudjanak mozdulni, amennyi egy görgőtávolság fele, hogy a lánc bevezesse a megfelelő pozícióba.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bringasisti
őstag
válasz -=RelakS=- #146087 üzenetére
Mivel én már láttam fokozat nélküli váltóval szerelt eszközt csak annyi hogy a hajtás energia igénye nem teljesen annyi mint a lánc esetén. A hidraulikus hajtás........)
BENEFON DELTA--------N8
-
Fall-N
veterán
válasz Somatom #146077 üzenetére
Igen az agyváltó nem rossz dolog. Egy baja van az hogy irreálisan drága. A másik hátránya a hátsó keréken a nagy tömeg, ami a bringa hátsó szélét terheli, így nem ideális terepre. Merev farú gépnél még kevésbé gáz, mint egy össztelós gépnél. Városba tökéletes, főleg ahol nincsenek nagy szintkülönbségek oda elég a 3s.
Árra visszatérve egy 3 sebességes Shimano Nexus 3 kb. 25ezet Ft körül jön ki és ez csak 3 sebesség. Az 5 az már 45k, a 7, 8 és a 11 már túl drága. A Sturmey-Archer és az SRAM egy hulladék, így azokat nem is említem. A Rochloff 18 sebességes meg 190k körül mozog, na ez már vicc kategória. A Pinion lenne jó erről írtunk is tegnap, de az még 390k + a speckó váz + összes többi köcölék. Akkor inkább marad az ember a láncváltónál és gyakrabban karbantartja. Városban használva meg nem is annyira nehéz, mint saras terepezés után.
Agyváltón gondolkodtam én is, mivel csak városban megyek, de elvettem az ötletet. Használtan meg lutri, mivel sokan nem viszik el a bringát karbantartásra csak ha már széthullott a bringa. Egy szétcseszett agyváltó meg nagyon nem hiányzik az embernek. Karbantartás is a Nexus sorozatnál zsírzásos - macera, amúgy a Rochloff és az Alfineban olajat kell cserélni szétszerelés nélkül. Így az Alfine lenne az ideális, de 90ezret nem adnék ki érte.
[ Szerkesztve ]
-
benfolds
őstag
válasz bringasisti #145986 üzenetére
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #146094 üzenetére
Igen van egy nyúlós érzés benne sajnos, állítólag a Pinionban nincs, igaz az nem bolygóműves szerkezet. Szerintem is jobb ár/érték arányban egy láncváltó. Nem véletlenül nem terjedt el túlzottan. Most is a legtöbb Cruiserre van szerelve. Oda elég, az egysebességes hajtásnál jobb, amúgy sem jó a dögnehéz Cruisert hajtani.
bringasisti: A Rochloff a 18 sebességével elég jó áttételezésű. Akinek van az általában dicséri, de nekem nem kéne. Katalógusban még nem véletlenül nincs nagyon a 3 sebességesnél több, mert rohadt drága.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
Mivel nem nagyon találtam Muddyfox biciklivel kapcsolatos véleményt, gondoltam leírom a tapasztalataimat, hátha hasznos lesz valakinek.
Júliusban vettem egy Tempo 300 trekking kerékpárt a SportsDirect áruházban 82490 Ft-ért. A felhasználási cél Balaton körüli, és hasonló hosszabb túrák voltak. Előre bocsájtom, hogy ez a gyerekkorom óta az első bicikli amit vettem (ez azt is jelenti, hogy legalább 15 éve nem tekertem), a 90-es évekbeli MTB-hez képest ég és föld volt a különbség
Szerintem ennyi pénzért egészen jó alkatrészekből áll össze, legalábbis amennyire laikusként megtudom állapítani. Persze rengeteg kiegészítőt vettem még hozzá (lámpa, sárvédő, kitámasztó, csomagtartó, cs. táska, kulacstartó, kulacs, váztáska, km óra, stb.), ezért mindenképpen 100 ezer Ft alatt akartam tudni a vételárat. A felhasználási célnak bevált, körbetekertem vele a Balatont, plusz volt egy Bp - Szentendre - Szigetmonostor - Tahitótfalu - Bp túra is - ami a nagyobb távok közül említésre méltó. Jó minőségű aszfalton nagyon jól tudtam vele haladni, de kátyús úton hamar érezni, hogy a vékony kerék nem sokat csillapít. Földúton is elboldogul, de pl. a Bp - Szentendre közötti EV6 némely szakasza kifejezetten fájdalmas.
Két probléma merült fel vele, az egyik vásárlás után, a másik kb. 1 hónap múlva:
- A kormánynál valami nagyon kattogott ha kapaszkodtam bele. Ha úgy tekertem, hogy alig fogom a kormányt, nincs hangja. Próbáltam húzni a csavarokon, de nem segített semmit.
- Hátsó kerékagy felől súrlódó hang gurulás közben. Ez kb. 300 km után jött ki, egy szerviz véleménye alapján a racsni hibásodott meg, de azt nem tudják külön cserélni.
Visszavittem a boltba, és szó nélkül visszaadták a pénzt. Mentem a biciklivel kb. 380 km-t összesen.Nagyon megtetszett a kék fényezése (bár mint kiderült, könnyen karcolódik), és mivel szerettem vele legurulni a Duna partra (közel van), álljon itt emléknek egy kép
Utódnak 29"-os MTB-t nézek, mert a magyar utakra szerintem a virsligumi nem való, a nagy kerék pedig haladás szempontjából kedvező. Aszfalt, földút, erdei úton mennék vele, legyen tárcsafék (szakadó esőben nagy lejtőn gurulva nem voltam elégedett a V-fékkel), és egyszerű csomagtartót lehessen rá felszerelni.
Nézegetem a kínálatot, természetesen azzal tisztában vagyok, hogy ez már más árkategória - ha 150 ezer Ft-ig van olyan amely megfelelne az igényeimnek, jöhet ajánlás. Ez pl. szimpatikus, az egyik webshopban kedvező áron van. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Carvus #146067 üzenetére
Gratulálok hozzá,a gumira meg rá van írva mennyit lehet max. belefújni,majd kitapasztalod mi a jó neked.Féknek,telónak még adj időt.Előbbinek kell valami jó ereszkedő ahol fékezel vele többet,aztán ha továbbra sem az igazi akkor hozzányúlhatnak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Hobby elektronika
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen okostelefont vegyek?
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
- Yettel topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- További aktív témák...