Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz superecneB #14003 üzenetére

    Egy teleszkópnál sok mindenre lehet ügyelni, hogy az élettartamát kitold a lehető legjobban.
    A FOX pl 100 üzem óra után nagyszervizt ajánl. Mondjuk ez 20 as átlaggal 2000km -t jelent. Ha sokat mész terepen, porba, sárba, vízben, akkor ezt érdemes betartani, mert a szimeringnél folyamat kúszik be a szennyeződés, és az koptatja ki a perselyt, koptatja el a becsúszót, szimeringet.
    Valamint a rock shox telók ahogy sajnos már lassan az összes többi is, nem nyílt olajfürdősek, tehát csak egy 20-30ml olaj van a lábakban, ami nagyon kevés ahhoz hogy állandóan aktívan kenje a becsúszót és a perselyeket. Felső perselynél a kenés tehát csak akkor kitűnő, ha összerakáskor a szimering alatti szivacsgyűrű tocsog az olajba, és zsírral szépen át van kenve a persely, szimering. Pár ezer km alatt felülről az olaj teljesen lemászik szinte kiszárad a szivacsgyűrű, a kosz bemegy, és elkezd a élettartam drasztikusan csökkenni.
    Ezért pl ajánlott a teleszkópot felfordítani! Hogy a lábban levő kis olaj felfolyjon a perselyekhez, meg is lehet ilyenkor kicsit mozgatni, segíteni a folyamatot.
    A becsúszószárat és a szimeringet mindig tisztán kell tartani, minden használat után érdekes egy törölközőt befűzni és körbe rángatni. Érdemes esetleg átfújni a szimeringet és a becsúszót szilkonspray el, vagy kimondottan teleszkópokhoz tervezett brunox fork deo-val, majd újra át törölni törölközővel. Ez megvédi a szimering anyagát a kiszáradástól, és ad egy plusz láthatatlan kenést a teleszkópnak, ami mellesleg a kosz sem tapad annyira rá.
    Visszatérve a szerviz periódusra, a 100 óra kevésnek tűnhet, de szutykosan használva, ami egy mtb-nél normális felhasználás, bizony szükséges. Viszont ha a becsúszóra kevés piszok jut a bringázásaid alkalmával, akkor lehet szükségtelen is. Ezt igazából nehéz megmondani. Tehát kitolható valamennyivel a szerviz periódus.
    Még azt említeném meg, hogy a rock shox csillapítása a becsúszó belsejében történik, ez egy zárt rendszer. Valamint a csillapításában a súrlódó alkatrészek gumik és műanyagok, tehát olajsár nem keletkezik. Így mondjuk azt meg lehet csinálni spórolás szempontjából, hogy a csillapításban csak évente cserélsz olajat, mert ott az olaj igazából nem szennyeződik, csak elfárad, de mivelhogy óriási nyomásnak nincs kitéve ezét az sem történik meg olyan hamar.

    Ezen kívül alapvető dolgokat lehet csak megemlíteni.
    Pl hogy ne hagyd napon, tárold értelmes hőmérsékleten. Első fékkel ne fékezz drasztikusakat, ne áll első kerékre, ne lépcsőzz stb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák