- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mini-ITX
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Azonnali fotós kérdések órája
Hirdetés
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
StLui
veterán
válasz Massmurderer #134399 üzenetére
Neked egyszerűen kevesebbet ér a szabadidőd, mint hogy megfizesd a szerelőt, vagy kifejezetten élvezed a szerelgetést, más meg nem így van ezekkel, ennyi.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Tuomas
addikt
válasz Massmurderer #134393 üzenetére
Értem amiket írsz és igazad is van. De a másik oldalát is nézni kell a dolgoknak.
Vagyunk jópáran, akiknek drága/sokat érő/számunkra kedves stb.. bringája van, emiatt kevésbé merünk hozzányúlni, mert ha vmit elrontunk/ eltörünk, akkor egy új alkatrész ára sokkalta drágább mulatság lehet mint a szervíz.
Persze nekem pl ha lenne olyan bringám amit kevésbé sajnálok, szívesen bütykölném lent a parkolóban is akár, de az országútimat csak a legszükségesebb esetben állok neki szétszedni. (Amúgy célszerszámaim sincsenek nagyon-...még...)[ Szerkesztve ]
We were here
-
Sped
aktív tag
válasz StLui #134304 üzenetére
Hmm, én ettől éhen halnék, mellesleg rengeteg a szénhidrát.
Nem ismertem ezt az oldalt, megnéztem, hát itt vagy magadnak viszed fel a kaját nagyon aprólékosan bepötyögve az adatokat a csomagolásokról, címkékről, vagy nagyon félrevisz. Találomra kiválasztottam sült csirkecombot, megnéztem milyen adatokkal volt feltöltve, odaírja szénhidrát 0 g. Aha, persze. Nagyon durván félrevihet ez a cucc.IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Massmurderer
őstag
válasz StLui #134401 üzenetére
Hát semmi köze a szabadidöhöz ennek.Élvezni se élvezem mert a tököm is olajos lesz a szereléstöl Inkább maradjunk annyiba hogy a tudásomat gyarapitom,meg nem nagyon bízok más szaktudásába,+20km a legközelebbi szerviz,meg jelenleg nincs más bico amit használnák,de még sorolhatnám az okokat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #134391 üzenetére
Azt azért tegyük hozzá, hogy ilyen barbár módszerekkel nem mindenki szeretne kerékpárt szerelni. Egy alap suntourt nem nagy kaland széthúzni, 2db csavar. Egy komolyabb villán egy nagy szerviz már más tészta, kell hozzá 2 féle telóolaj, plusz telózsír, és mire szétbontod lesz az asztalon vagy 50db bizbasz alkatrész amit megfelelő sorrendben kell összerakni. A rejtett kábelezés szerelését sem szívesen csinálja átlag ember. Akárcsak a minőségi kerekek fűzését, csapágyak cseréjét, sorolhatnám. Nem nehéz kárt okozni. Persze az igaz, hogy sok mindennek utána lehet olvasni és ha megvannak a megfelelő szerszámok, műszaki affinitás, akkor kb mindent meg lehet csinálni házilag.
-
StLui
veterán
Pedig próbáltam átadni, hogy nem egy normál napomat osztottam meg, hanem egy olyat amikor kb átlagember féle kajákat ettem, ilyen-olyan okokból, de ezek szerint nem sikerült.
Mondjuk vártam 6030D-től is, hogy milyen program az amiben nem magadnak kell megadni, hogy miket ettél. Én amiket tudtam ellenőriztem, és pontosak voltak az adatok.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
Haribo evés, mint érdekesség.
„A regeneráció, legalábbis az állóképességi sportolóknál, inkább a feltöltésről és nem az újraépítésről szól. A kerékpározás nem okoz annyi izomvesztést, ha adaptálódtál hozzá. Ezeknek a srácoknak az elsődleges üzemanyaguk a szénhidrát, a zsír és egy kevés fehérje”
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz StLui #134409 üzenetére
Most már értem, arra gondolsz, hogy azokat is eszem amik bele vannak írva, de nem azokat eszem, hanem amit kapok, de próbál figyelni a feleségem mit szeretnék, süt sok csirkét (ezt külön nekem, ma meg én sütöttem magamnak..stb. De pl ha marad a hétvégi bográcsos paprikáskrumpliból, akkor azt esszük meg. Vagy ha bablevest főz, jó fehérje, és utána palacsintát akkor bizony eszem kakaós-baracklekváros, és nutellást (ez egyszer volt a 40 nap alatt)
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #134405 üzenetére
Barbár módszer vagy nem,a célt elértem.Amúgy is csere miatt szedtem volna le.Mivel a hajtókar acélból volt,és nem alu,meg se karcolodot.Persze a pedálokat még nem tudtam leszedni róla De ami késik nem múlik Teleszkópot szereltem már,igaz motorét,de az se egyszerü,mégis sikerült.Amúgy azzal nem is bajlodnák én.Ha gond van vele,veszek másikat.Felújitgatás még ha szerviz csinálná,az is olyan lenne.Irta itt más is hogy hiába szerviz csinálta,nem lett jó.Annyit meg nem ér nekem hogy 10-20ezret,vagy többet fizessek felújitásra,azt túrót se ér.Akkor inkább veszek újat.
-
StLui
veterán
válasz Massmurderer #134411 üzenetére
Akkor inkább veszek újat.
Mondjuk egy 2-300 eFt-os enduro telót? Akkor neked jól mehet, én inkább próbálom őket életben tartaniKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Massmurderer #134413 üzenetére
Senki nem 1-2 évre vesz telót, és 10-20 eFt egy kis-nagy szervíz, és enduro teló 150-200 alatt nincsen, szóval azt is inkább bátran dobálnád ki?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #134411 üzenetére
Egy minőségi telót nem azért kell szervizelni mert baja van, hanem be kell tartani az előírt karbantartási periódusokat, mert ha ezt elmulasztod, akkor lesz baja. De szíved joga, ha te inkább másikat veszel, én úgy gondolom, hogy egy 800-1500 euro-s telónál jobban járunk ha inkább időben szervizelünk. Amiről te beszélsz azok az alap alkatrészek. Azzal én egyetértek, hogy néha a szükség törvényt bont, lehet ésszel, bizonyos esetekben akár célszerszám nélkül is korrektül szerelni, de mondjuk a hajtókar lekalapálása a tengelyről nem ez, persze ha úgy is kukázod, akkor végül is mindegy. Én nem a házi szerelést ellenzem, hanem azzal nem értek egyet, hogy felesleges szervizbe vinni a kerékpárt, mert úgy is csak drága, meg lehúznak stb. Nem mindenki MacGyver, meg műszaki zseni. A kerékpárszerelés is egy szakma ha olyan szinten csinálod, nem magától értetődő, hogy mindenki mindent meg tud otthon csinálni, károkozás, kendácsolás nélkül. Ha van egy modern, felső kategóriás kerékpárod, ahhoz egy elég korrekt kis műhely kell, hogy normálisan tud szervizelni, ez azért otthon nem mindenkinek adott.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz johnny82 #134355 üzenetére
Hali!
Erre valaki esetleg? Cél, hogy barátokkal le tudjak tekerni kényelmesen 50-60 km-t akár a Balaton körül. Gondolkoztam használtban is, de abból sem tudom milyet lenne érdemes. Meg nem értek hozzá, nem szeretnék leharcoltba belefutni. Ilyen áron még Gepida Alboin-t néztem. Mindenképp olyan kéne, ami teljesen felszerelt, elöl teleszkópos legyen. Mást mit kéne nézzek?
Köszi, üdv!
[ Szerkesztve ]
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #134415 üzenetére
Pont azért nem vackoltam vele mert kidobni akartam.
-
válasz StLui #134414 üzenetére
Abban mondjuk igaza lehet, hogy egy 100-150 ezres új bicaj telójával nagyon nem érdemes foglalkozni, egyszerűbb, meg olcsóbb, ha mindjárt cseréled. Azt már meg sem említem, ha ilyen gépet használtan veszel, pár évesen. Igazából engem sokkal jobban zavar, hogy nagyítóval kell ebben az árkategóriában keresni a merev villás példányokat, pedig sokkal inkább egy akármilyen merev villa, mint egy szar teleszkóp, és azt a pénzt hozzá lehetne adni a röbbi alkatrészhez, és telne normális váltóra, vagy fékekre akár.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Massmurderer
őstag
Hátsó váltónál kis vagy a nagy kanalas a jobb?Ok,jól beállítva,karbantartva mind a kettő jó,de mi szól a hosszú kanalas mellet,és mi a rövid mellet?
-
Massmurderer
őstag
válasz parandroid #134419 üzenetére
Merev villásba országúti meg a sok no name mtb van.Én mikor elöször irtam ide,meg olvastam a topic leirást,ott az van hogy 26" mtb kihalóba van.Mégis a legtöbb 26-os mostanság is.Eladásnál nézem,20ból 19 26-os.Szóval sehol nem látom ezt a nagy kihalást
Hát ha napi szinten,amit megyek,merev villás bicajjal tenném meg,már nem lenne vesém -
Massmurderer
őstag
Én amit legjobban utálok biconál ha torx csavarok vannak valamin.Legkönnyeben azok mennek szét.
-
ZolkoW
őstag
válasz Massmurderer #134422 üzenetére
azért az apróban az összetétel épp attól alakul úgy, mert ezektől válnak az emberek ;)
merev villával ott vannak szerencsére a fitnesszbringák, én sajna csak azután fedeztem fel a kategóriát,hogy vettem egy cross-trekkinget, f*s teleszkóppal. de ez régen volt, fiatal voltam es bohóc :)ja, a kanálhossz a kapacitását befolyásolja láncból, tehát hogy hány fognyi/láncszemnyi láncot tud kifeszíteni. pl. a hátsó sorod 11-34, akkor az 23 fog, elöl meg mondjuk 3 tányér van, 26-48, ez megint 22 fog, összesen 45. egy 45 fog kapacitású hátsó váltó ezt feszesen tartja az összes állásban, de egy olyan,ami csak 35-öt tud, annál lesz olyan kombináció,ahol lógni fog a lánc. a szakkifejezéseket nem tudom, és itt is érvényes,ami a lánc méretre szabásánál,hogy nem mindenki vált keresztbe, de a matek az ez.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz Massmurderer #134422 üzenetére
Nem kell a dráma, a gyerekkoromat egy kemping biciklin, aztán egy csepel versenybicajon töltöttem, le se lehetett szedni róla naphosszat. Mire a mountain bike-ok egyáltalán megjelentek, már kb felnőttem - nem mintha akkoriban azokon lett volna teló. Pedig akkoriban kerékpárút sem létezett, de amúgy sem voltak fenntartásaink, ha murva, ha földút, ha horgos, bármi jöhetett. Belegondolva az a csoda, hogy az évek alatt két defektem volt csak, abból az egyik a szétfoszlott gumi miatt.
Egy fasza teló amúgy biztos jó dolog, hobbi-, illetve sporteszközként való felhasználáshoz kell is, de itt pont abbéli kétségemnek adtam hangot, hogy a teszkós bringák szedett-vedett teleszkópjai eleve nem sokat érnek, cserébe mehezek, mint a sár, és ha tönkremennek, akkor ugyanott vagy, mint egy merev villával (vagy még rosszabb), de legalább többe került - bár, ahogy szó volt róla korábban, egy jó merev villa drágább ezeknél az ipari hulladékoknál, de persze az nem is belépő szintű biciklikre való.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Massmurderer #134422 üzenetére
Nálunk közúton már 20-ból 19 29er, aprókon tényleg sok 26-os van, de valszeg ez is csak azt bizonyítja, hogy mindenki meg akar szabadulni tőle
Más: Tegnap mászás közben megint azt vettem észre, hogy a nálam jóval erősebb haverom, akivel tavaly nem bírtam a tempót, folyton lemarad. Bevártam mindíg, kérdezgettem, neked mennyi a pulzusod most? Aszondja 168. Nézem, nekem 134 és az ő tempójában megy lefele... 132 bpm... úgy tűnik nálam rengeteget segített a téli tekerés, idén 2x tekertünk együtt eddig és mindkét alkalommal érezhetően lassabb volt felfelé. Remélem így is marad, mert m*rha erős nagydarab csávó, tavaly folyton lehagyott, nem túl jó érzés kifulladva lihegve loholni utánna, miközben ő nyugisan hajtja és fütyörészik
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #134388 üzenetére
"én már el sem tudom képzelni, hogy miért akar még bárki is belsővel menni terepen."
Szerintem egyszerű a válasz. Mert sokaknak semmi nem alkalmas a bringán a váltásra, a másik amit meg nem is értek, hogy itt sokan írták, hogy annak ellenére hogy váltottak, ugyanúgy hurcolják a belsőt magukkal?! Na most akkor ez kicsit fura, mert leegyszerűsítve nem könnyítesz sem a táskádon, sem a szükséges szerszámokon.
Pumpa kell, belső kell, ehhez nyilván gumileszedő kanál is, folt helyett meg az a kukacos marhaság.
Miért kell belsőt vinni?Egyetlen előnye hogy a kis tüskék nem kárhoztatnak teljes megállásra, elég párszor utána fújni, és elméletileg jó lesz, de ugyanúgy meg kell állni pumpálgatni, nem?
A bringám TR gumikkal jött de a felni nem támogatja (SUN RINGLÉ INFERNO 25, 29", DISC, EYELETS, 32H), tehát nem foglalkoztam vele gumicserénél. Ha most mégis vennék rá pl 6030Dáltal javasolt mitast (mert az ikon nekem sem tetszik aszfalton) akkor a nem TR felnire, fel lehet imádkozni, vagy esélytelen hogy jó legyen?
Engem is lapos kerék fogadott tegnap reggel (mondjuk hazahozott és csak éjszaka rohadt le), nem értem miért ilyenkor kapjuk a sok defektet, tavaly is így volt, aztán nyáron kb 1 volt összesen 3000km alatt, pedig ugyan ott jártam végig.
(#134390) jjeahh
Kissé hihetetlen hogy neked 1 szezon bírnak a gumik, nekem az RK hátul, már túl van 5000-en, és szinte alig kopott a profil magasság, persze a szélük már 1000 alatt "kicsorbult" de a profil magasság még lazán kibír 1 teljes szezont aszfalton/terepen.Én arra következtetek, hogy neked azért kopik a gumi, jobban mint másoknak, mert 1 baron használtad/od )) és a sokkal nagyobb felületi tapadás miatt, hamarabb megeszed őket.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #134427 üzenetére
Ja, valószínű, bár a Maxxis-t már ajánlott nyomáson használom, szal rendesen fel van pumpálva, mégis túl gyorsan kopik. Igaz újabban megyek aszfalton is néha pár kört, de akkor is... a Schwalbe gumik nálam alacsony nyomáson sem koptak ennyire, ez a Rekon szerintem egy szezont nem fog kibírni... ami még nem lenne gáz, ha olcsóbb lenne, de viszonylag drága gumi. No meg gondoltam, ha az olcsó 60TPI Schwalbe-vel sosem volt defektem, akkor ezzel majd a büdös életbe nem lesz, de ezek szerint tévedtem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Massmurderer
őstag
válasz jjeahh #134426 üzenetére
DH vázakat mikor néztem,csak 26-osba láttam.Pedig mondom 29es milyen jó lenne.De az is lehet hogy ennél a fajtánál 26-osra tervezték.Én ha látok mtb-t,ritka errefelé a 27.5, 29 pedig az üzletek dugig vannak ezzel a kerékméretes bicókkal.Kellys,KTM márkát se nagyon látok.Merida,Giant,Gepida,Cube legtöbbször ezeket látom.
Más:Szereléshez visszatérve,elsö-hátsó rúgóstag az amit otthon tényleg nagyon nem lehet szerelni,ez tény,és ezt nem tagadom.De szerintem a többi bütykölést simán meg lehet otthon csinálni,ha tényleg konyit hozzá valamit az ember,szeret bütykölni,és van rá ideje.Nekem momentán se kedvem,se idöm nincs szervizbe mászkálni ha valami gond van.na meg pénzt is sajnálom rá.Inkább veszek akkor valamit a gépre abból a pénzböl
Most már ott tartok hogy ha a hátsó váltót kicserélem,tényleg csak a váz lesz az eredeti -
Massmurderer
őstag
válasz parandroid #134425 üzenetére
Csak nem 80-as vagy,vagy azelötti? Akár csak én.Abba az idöbe nem volt mtb.Max versenybicó,de azt a koskormány miatt rüheltem.Csepel volt sok,abból a tacskótól a 28-asig minden Csepelbe volt még kardános is
-
nagyúr
válasz trialboj #134427 üzenetére
Sajnos nem sokat tudok a belső nélküli kerekekről, ez is valami "új trend" a bringások közt? Miért jó ez nekem? Most egy kicsit próbáltam utánaolvasni, de nem lettem sokkal okosabb. Én már viszonylag sokszor cseréltem belsőt az erdő közepén, tehát ez nem fog gondot okozni a jövőben sem. De egyébként elég ritkán van defektem. Pedig régebben engem is elkapott a grammánia, és nem ritkán ultra könnyű belsőket használtam.
Úgy látom, h a holnap érkező bringám is tubeless ready felnivel van szerelve - ez jelentheti azt, h belső nélkül kapom?[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #134427 üzenetére
"Minden" mostani felnit lehet belsőtleníteni. Ha gumicserénél a külsőd érezhetően bepattan a felnibe, akkor ott jól záródik. Ami gondot okozhat, az az, ha szét van már verve meg feszegetve a felniperem.
Nekem most a gyári felniszalagra ment egy új (szeleplyuk eltolva), arra No tubes szalag, pontosan illesztve, élekbe belenyomkodva. Reszelővel szelepnek luk, bele a szelep, gumi, lötyi, 3 bar, sushine. Kész.
Egy minipumpa lesz nálam, más nem. Ha nem fogja meg, akkor kevés a tej, vagy akkora a vágás, hogy a belső is szabadon lesz.
De attól vigyen belsőt mindenki, ne engem szidjon az erdőben!Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz Massmurderer #134430 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy a kempingre valót még iskolai takarékbélyegben gyűjtöttem össze...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #134427 üzenetére
Nekem egyszer vágta ki valami az oldalát egyik guminak, nem lett baj, de ha tubeless lett volna és nincs nálam belső, tolhattam volna hazáig. Így belsővel simán haza tudtam tekerni, majd otthon cseréltem a külsőt... de valszeg a klasszik papírpénzes megoldás is jó ilyenkor, a belső és a vágás közé teszel egy 1 lejest, valszeg amíg hazaérsz bőven eleget tart (milyen jó, hogy a román pénz waterproof és elszakítani sem lehet ).
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Massmurderer
őstag
válasz parandroid #134433 üzenetére
Az volt nálunk is Akkor ezt gondolom ismered
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #134405 üzenetére
Szerintem aki nem szakember, továbbá nincs megfelelő eszköze a szereléshez, az nem veri szét a bringát. Én is rendszeresen viszem szervizbe a 40k-s bringámat, mert elfogadható áron minőségi munkát kapok. Persze meg kell találni az olyan szervizt, ahol reális áron dolgoznak. :)
Például volt, ahova rendszeresen jártam és egy bringaátépítést 40k-ért akartak vállalni, egy másik helyen meg 9000 forintból mindenel együtt megvolt. Az előbbi szervizbe azóta nem járok. :D[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz trialboj #134427 üzenetére
Csak néhány ezer kilométert mentem még tubeless-el, de nulla defekttel. Gyakorlatilag ezért éri meg.
Azt hogy nincs kígyóharapásos defekted, meg könnyebb a kerék ott ahol számít, meg alacsonyabb nyomáson tudsz menni nem is nagyon hangsúlyoznám ki mert kevésbé érdekes.Miért jó belsővel menni ? :
Ha egyébként megvannak a tubeless kompatibilis alkatrészeid (és ez nem szempont) akkor egyetlen egy okot tudok rá amiért jó: ha a terepviszonyokhoz alkalmazkodva gyakran cserélsz külsőt. Ilyen felhasználáshoz a tubeless nagyon macerás/koszolós ahhoz képest amennyire gyors belsős rendszerrel cserélgetni a külsőket.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz JackFeryll #134438 üzenetére
Köszi, ez válasz az én kérdésemre is.
-
xy.zsolt
őstag
Osztrák szervezésben Fertő tó kerülő bringaverseny zajlik éppen....alap 40kmh szél, nagyon gyakori 65 kmh-s széllökésekkel....és ez minimum 50km pofaszélben tekerést jelent....hát nem irigylem őket még akkor sem ha alapból bolyban mennek....
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #134427 üzenetére
Most én itt nyilván azokról beszéltem akik valamilyen szinten komolyabban veszik a terepezést és nem a full alap cuccokkal mennek. Ma már kb minden középkategóriás mtb tubeless-re alakítható és amúgy se drága egy ilyen felni.
A tubeless-nek számos előnye van, egyrészt kicsit könnyebb a kerék, elvileg mehetsz biztonsággal egy kicsit az ajánlott minimum nyomás alá is.
Én úgy gondolom, hogy a nagy átlagnak ebből az egészből a defektmentesség éri meg leginkább.
Belsőt egy ideig én is cipeltem magammal, ma már azt sem viszem, mert annyira megbízok a maxxis minion és tubeless párosításban. Rápumpálnom még soha nem kellett tekerés közben, túra előtt beállítom a megfelelő nyomást és ennyi. A lényeg inkább az, hogy amikor csinálod a tubeless-re alakítást, akkor minőségi külsővel csináld, megfelelő szélességű szalaggal, pontosan beragasztva, és én a tejbe reszelek vfék betétből is, így még jobban tömít. Ha szar a külsőd, mint most pl Toobee-nak, az kb azonnal észrevehető. Ha 1-2 nap múlva még ereszt valahol, az már gáz. Ha minden klappol, akkor vagy azonnal jó lesz, vagy legkésőbb kb másnapra, esetleg az első bringázás után. Tehát a problémákat viszonylag hamar ki lehet szűrni. Ha viszont tömít rendesen, a defektet tényleg el lehet felejteni. Még rápumpálni sem kell, mert olyan gyorsan betömít egy tüskét, hogy érzékelhetően a nyomásból sem veszít. Illetve kicsit dob a tapadáson, én megérzem, mert a külső is kicsit másképp terül mint belsővel. Úgy érzem, hogy tubeless-el jobban szétterül a futófelület.Egyébként még anno Strezi is írta, hogy amikor ment a külföldi monti túrákra, nagyjából akinek nem tubeless volt a kerék, kb nem is mehetett. Nyilván a defekt szerelések miatt, akinek tubeless volt, ezzel nem kellett bajlódni. Persze az benne van a pakliban, hogy szétszakad a külsőd és akkor elereszti a nyomást, de azért az ilyen nagyobb sérülések viszonylag ritkák. Több év tubeless használatom alatt, nekem egyszer szakadt szét 1db schwalbe nobby külső, ez azonnal el is engedte a levegőt, de ezt leszámítva, soha semmi bajom nem volt. Ez is olyan kb mint amikor valaki a mechanikus fékek mellett azzal érvel, hogy ha a hidraulikussal valami baj van túra közben, akkor megszívtad, ellenben bovdent könnyen cserélsz. A valóság meg az, hogy manapság még az alap hidraulikus fékekkel is olyan ritkán van olyan probléma, hogy mondjuk túra közben használhatatlanokká váljanak, hogy kb semmi sem indokolja a mechanikus használatát.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #134441 üzenetére
És akinek picit régebbi a bringája, még nem támogatja a felni a tl átalakítást, az azt jelenti, hogy nem veszi komolyan a terepezést? Mert trialboj szerintem már nem egy kocabringás . Ha nincs sok defektje, ahogy a maxxisok előtt nekem sem volt, akkor nem igazán értem miért éri meg bárkinek is új felniket + tl szettet + tl ready gumikat venni, esetleg egy komplett új bringát, amin tl ready felnik vannak, meg szerintem ennek semmi köze ahhoz, hogy mennyire veszi komolyan a terepezést. Én eddig is komolyan vettem belsővel is, de sokan rendszeresen maratonoznak is belsővel, mert nem mindenki defektgyűjtő típus, no meg nekem a schwalbe gumikkal tényleg csak egyszer volt defektem, de azt a tubeless sem fogta volna meg. Most nem azért, csak kicsit lenézőnek találom ezt, már én is megkaptam párszor, hogy nem megyek komoly terepen, meg nem vagyok komoly terepező, pedig néha ahol mi kimászunk, ott lehet, hogy sokan már inkább a tolnák a bringát
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #134429 üzenetére
De pl itt az élő példa, ha szervizben adsz 1000 ft-ot érte, hogy beállítsák rendesen a hátsó váltód, akkor most nem kéne új hátsó váltó meg váltó tartó fül. Nem nehéz kitalálni, hogy anyagilag melyik lett volna a kifizetődőbb. Úgy semmi értelme az otthon bütykölésnek ha több kárt okozol vele mint hasznot. Egyébként a rugós tagot és telót is lehet otthon szervizelni, csak érteni kell hozzá, meg kell egy kis műhely, korrektül felszerelve. Volt aki még rakétát is készített otthon a műhelyében és működött is.
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #134443 üzenetére
Váltó igyis cserélve lett volna mindenkép.Csak most elöbb
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #134442 üzenetére
Mint mondtam, ma már egy tl-ready felni nem tétel, tehát még ha régebbi a bringád, akkor sincs szó itt akkora fejlesztésekről ami gondot okozhatna egy olyan embernek aki amúgy komolyabban veszi a terepezést. Ennél sokkal több pénz elmegy amúgy is az egyéb fejlesztésekre, karbantartásokra. Amikor épp külsőt cserélnél, akkor meg veszel olyan külsőt ami tl-ready. Ma már kb minden normális monti külső amúgy is ilyen. A szalagot ha jól beragasztod, elég sokáig bírja. A szelep is. Összességében nem egy nagy beruházás. Ha meg épp új bringát veszel, akkor középkategóriától fölfelé már mindegyik átalakítható belső nélkülire. Van amelyikben már tubeless szalag is benne van gyárilag. Szóval anyagilag nem látom, hogy miért lenne akkora elérhetetlen dolog annak aki amúgy komolyabban veszi ezt a sportot?
Szó nincs itt lenézésről, de ha valakinek sok a defektje, akkor csak magával cseszik ki, ha ragaszkodik a belsőkhöz. A defekt amúgy egy érdekes kérdés, vannak emberek akik állandóan szenvednek tőle, míg mások meg alig kapnak. Számít sok minden, külső, felhasználás jellege, testsúly, a környék ahol bringázol stb. Ha te olyan ritkán kapsz defektet, hogy nem érzed szükségességét a váltásnak, akkor hagyd belsősnek.
Én úgy gondolom, hogy a legtöbb montis inkább nyer vele mint veszít, ha belső nélkül megy, ettől még te ragaszkodhatsz a belsőhöz.Massmurderer: Ok, de ettől még nem érte meg, mert lett volna egy tartalék váltód, meg fület sem kell cserélni és a küllők is törhetnek egy ilyen baleset után. Ez amúgy egy nagyon alap szerelés, ha valakinek még a hátsó váltó beállítása is gondot okoz, az azért elgondolkodhatna a szervizen, de persze azt csinálsz amit akarsz, ha ennyire kísérletező kedvedben vagy. Meg abba is gondolj bele, mi lesz ha az új váltóddal történik ugyan ez, illetve mi van ha valaki vesz 200 euro-ért egy hátsó váltót, majd azzal történik ugyan ez? Szerelni akkor érdemes házilag, ha azért nagyjából tudod mit csinálsz.
[ Szerkesztve ]
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #134445 üzenetére
Hozzá se nyultam a váltóhoz.Annyi volt,hogy hosszabb volt a lánc,és felfelé váltásnál bevágta a kanalat a küllö közé.Most vettem le elöször a váltót mikor szétment.Ami jó ahhoz nem szokok hozzábuznyákolni.Most elö hajtást,láncot cseréltem,minek állitotam volna a válton??Kicseréltem a hajtást,hajtókart,láncot,felemeltem,tegkertem párat,minden ok,mondom kiprobalom.Legkisebb lánckeréken volt hátul,felváltottam azt bevágta a küllö közé és annyi.Ez volt.Te ha pl. külsö gumit cserélsz,hozzányulsz a bowdenekhez,nyereghez,váltóhoz??Mert szerintem nem.De mint ahogy láttam,képen is,másnak a drága karbon váza ment szét,hiába szervizbe viszi a gépet.Akkor mi van???Szar volt a szervizes??Mert csak tekert és csiribá csiribu bement a váltó a küllök közé.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #134445 üzenetére
Én sem ragaszkodok a belsőhöz, pont úton van a tubeless átalakító szett, csak nem értettem az érvelést. Egy tl ready felni 150-200 euró, egy fél liter tej, szelepek, hernyók, felniszalag, szelep kicsavaró szerszám, fecskendő 50 euró, egy tl ready gumi 15-30 euróval is többe fájhat, mint egy alap olcsó, de márkás gumi, ha eddig csak minipumpája volt és kompresszor sincs, akkor kell egy műhelypumpa is, sőt booster sem árt, ezek mennyik, 20-50 euró?... lassan 300 euró körül járunk, ez neked lehet nem nagy tétel, de sok usernek igen és úgy érzem ennek sincs köze ahhoz, hogy mennyire veszi komolyan az ember a terepezést, inkább pénz kérdése. Trialboj helyében, ha nem kap sok defektet, én lehet inkább új hátsó tagra költeném ezt a pénzt. No de majd eldönti. Belsővel vagy anélkül, szerintem ő mindenképp komolyan veszi a terepezést. Kicsit olyan ez, mintha azért hordana valaki sisakot, mert a komoly montisok mind hordanak
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #134446 üzenetére
Ragozhatjuk ezt a kérdést, de ha a váltód be tudott menni a küllők közé akkor nem volt jól beállítva. A felső végállásod túlzottan ki volt tekerve, nyilván a túl hosszúra hagyott lánc erre még rá is segített. Ezért történt ami történt, jó meg nem volt, mert ha jó, akkor ez nem történik. Ez egy nagyon alap dolog, gyakorlatilag ha átnézek egy bringát, akkor ennek a problémának fel kell tűnnie amikor a váltót átpörgeted. Felváltod a legfelső állásba és kicsit kézzel rányomsz a hátsó váltóra, látod meddig megy el, de ezt amúgy a váltókaron is lehet érezni, amikor felváltasz hátul a legnagyobb fogaskerékre érezni ha kicsit túl tudod nyomni a kart. Tehát ha értenél hozzá, ez már rég feltűnt volna használat közben is. Katasztrófa nem történt, de azért azt beláthatod, hogy még egy szervizbe történő átnézés is megérte volna, akkor legalább egy teljesen jól beállított kerékpárod lenne és nem történik ami történt. Arra meg figyelj, hogy ha felteszed az új hátsó váltót, akkor állítsd be azt a végállást, mert letöröd az újat is.
Én személy szerint kb minden terepezés után letakarítom a kerékpárom és nagyjából át is nézem igen. Váltót is átpörgetem, bár a végállás magától ritkán mászik el.[ Szerkesztve ]
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #134448 üzenetére
Új váltó be is lesz állitva.Még anno mikor vettem a bicot,a fos marokváltó miatt nem vett 1-2 sebességet,akkor állitotam rajta.Mindenkép cseréltem volna.Lényeg az,annak örülök a küllöket nem tépte ki.Váltót leszarom.Igyis úgyis cserélve lett volna.Pár napot mig nem jön meg a váltó,addig kibirja.Elsönél viszont azt nem értem hogy kicsi,középsö ok,legnagyobb váltásnál a váltó kanál elöl,a váz felöli részhez hozzáér a lánc néha,és zörög.Ha beállitom úgy hogy a felsönél jó legyen,nem zörög,akkor a középsönél csinálja ezt,meg néha ha a hátsón felfelé váltok.Lehet az elsöt is cserélem majd,ezek még a gyári,eredeti váltók.
-
zoli03
őstag
válasz jjeahh #134447 üzenetére
Hogy lenne egy felni 150-200 Euró? Akár 10e Ft körül kapsz már. Fecskendő 50 Euró? Semmi ilyesmi nem kell. Ha van egy TL-Ready kerékszetted (azért egy mai, hobbi használatra alkalmas MTB-nél ez már alap kell, hogy legyen), plusz hozzávaló gumid (valószínűleg azt raknak rá gyárilag is), akkor kb 10-15e Ft-ból lazán át tudod alakítani. De lehet, hogy van benne szalag, meg szelepet is adtak hozzá (nekem így volt), akkor meg 2-3e Ft-ba kerül az átalakítás. Amiket használ egy átlag MTB-s, azok a gumik már szerintem mind TL-Readysek.
Ha rászánod ezt a kevés pénzt, csak előnyökhöz jutsz: kisebb gördülési ellenállás, kevesebb súly a kerületen, alacsonyabb nyomáson is tudod használni, lényegesen jobb defekttűrő képesség és ezáltal kevesebb szerelés a semmi közepén.
Akinek adottak a körülmények, szerintem csak magával csesz ki, ha nem szereli át a kerekét tubelessre. Igazából szerintem az utóbbi jópár év messze legjelentősebb fejlesztése az 1x rendszerek mellett.
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- További aktív témák...