Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #131941 üzenetére

    Egyébként ezen a 45km/h sebességen miért vagy úgy fennakadva? Nem mentél még 45-el a kerékpároddal vagy mi? Az 1992-es Schwinn woodlands bringámmal is mentem 60km/h-val.
    Úgy beszéltek erről a sebességről, mintha 100-120km/h-val tudna menni.

    Kérlek magyarázd már el nekem, hogy egy ilyen szabvány Bosch CX pedelec rendszerrel szerelt kerékpárnak és a babettának a funkciója mitől azonos? Csak mert gyökeresen eltérő a működésük, míg a babetta egy motor, amit egy gázkarral működtetsz, addig a pedelec egy kerékpár, ami KIZÁRÓLAG pedálozással működik! Ezt még hányszor kell leírni, hogy megértsétek? :) Pedig szerintem nem bonyolult amúgy. Amiről te beszélsz, az egy zsigeri ellenszenv az ilyen gépek iránt, ami természetesen szíved joga, nem kell ezeket a masinákat szeretni, megvásárolni, csak legalább valótlanságokat, és hülyeségeket ne beszéljünk szerencsétlenekről.
    Ezzel csak ellentéteket szítunk a két tábor közt, aminek tényleg semmi értelme. Én sem szeretem az országútizást, őszintén szólva rühellek azokon a virsli kerekű, lélekvesztőkön tekerni, pláne az autók között a szmogban, mint egy kamikaze, de ettől még elfogadom, hogy van aki ezt szereti, nyilván annak is megvan a maga élménye, főleg ha megfelelő utakon használják. Ki is próbáltam jó párszor, hogy a téves megítélésem némiképp finomodjon, most sem szeretem az outizást, de ismerem, értem miről szól, és elfogadom, nyilván megvan a maga szépsége. Amit viszont egyesek a pedelec kapcsán kijelentenek, az tényleg egy jó adag gyűlölet és egy jó adag valótlanság, hülyeség! Nem értem miért kell ezt?
    Nyilván a pedelec-et lehet használni nyuggereknek is, rövidebb távokon, lehet velük nagyon kíméletesen is közlekedni, de ugyan úgy sportszerek is lehetnek, ez leginkább a felhasználón múlik. A klasszikus értelembe vett kerékpározás is pont így működik, mert sík utakon lötyögni, rövidebb távokat, az kb 0 sportérték, akkor is ha hagyományos kerékpárral teszed ezt. Tehát mindennek van 2 oldala. Ma már elég sok lehetőség van ingyen kipróbálni ezeket a gépeket, én azt javaslom, hogy próbáljátok ki, akik nagyon ellene vannak mindenképpen, nem azért, hogy utána ilyet akarjatok venni, csak legalább azért, hogy értsétek, érezzétek, és kevesebb hülyeség keringjen a témával kapcsolatban.

    AZ ABS-ek világában a Bosch-nak igen nagy múltja van, mivel 1978-ban elsőként ők fejlesztettek ki megbízható ABS rendszert a Mercedes S osztályba és azóta is a legmeghatározóbbak az iparágban. Gondolod te, hogy egy ilyen kaliberű cég valami ótvar, használhatatlan fost fog piacra dobni a kerékpárokba? Amikor a pedelec rendszerekben is abszolút piacvezető? Számomra ez nehezen elképzelhető. A kerékpároknál a fő probléma ha az első kerék megcsúszik, akkor szokott perec lenni, nem amikor a hátsó kerék megcsúszik. Egy ilyen mindent tudó trekkingbe szerintem nem hülyeség, pláne ha a gyengébb reflexekkel rendelkező, idősebb generáció is célközönség. Nem azt mondom, hogy nekem feltétlenül kéne, de abszolút helye van a piacon, pláne a következő generációnak, mert ott a vezérlő egység már a vázba költözik, nem lesz ilyen otromba.

    Sose értettem, hogy amúgy is filléres alkatrészeket minek kéne használtan venni? A négyszögnek még ma is van értelme, olcsó, alap gépekbe. Ráadásul a monoblokk csapágyazása sokszor jobban is bírja a strapát mint az integrált hajtás külső csapágyazása. Nyilván megvan az integrált hajtás maga előnye, ma már nem is olyan drága egy alap verzió, de azért felesleges mindenbe ezt pakolni.

    trialboj: Természetesen az ha otthagyod valahol a méregdrága kerékpárt, körültekintést igényel, én személy szerint még egy 150-200 ezer ft-os kerékpárt is sajnálok bárhol ellenőrizetlenül otthagyni. Ha ebből indulunk ki, akkor a legértelmesebb egy műszakilag rendben lévő, de kívülről valami csótány kinézetű bringával közlekedni.

    Miért ne lehetne egy lifte berakni? Én is számtalanszor vittem lifte bringát, hátsó kerékre felállítod és betolod. Ezek se nagyobbak mint egy bármilyen másik össztelós gép vagy trekking, csak súlyban nehezebbek. Több emeletet is simán fel lehet vinni, csak nem cipelni kell, hanem feltolni. A váz hátuljánál kell tolni az egyik kezeddel, a másik kezeddel finoman húzod felfelé a kormányt, jelentősen kisebb erőfeszítéssel felviszed a lépcsőn, mintha fel akarnád cipelni.

    Az emonti se feltétlenül jó mindenre, pl a pálcás sárvédő és a csomagtartó felszerelésére se kifejezetten alkalmasak, sőt kitámasztó se tehető mindegyikre. Akiknek ilyen mindent tudó kényelmes trekkingre van szüksége, azok ezt mindenképpen igénylik. És egy MTB-ot trekkingesíteni se olyan jó ötlet a geometria szempontjából, mint egy eleve trekknignek gyártott bringát használni.

    London már sajnos régóta nem egy kulturált kis városka, lakik ott már a világ tájáról kb mindenki, csak angol nem... még a polgármesterük se angol. :DDD

    Feltételezem, hogy azokon a területeken, ahol a legtöbb Reise & Müller-t eladják, nem annyira jelentős a lopás. Vannak azért már komoly zárak, de nyilván semmi sem jelent 100%-os védelmet.

    A célközönség bárki lehet, aki fogékony a technológiai újításokra és legfőképpen megvan rá a pénze is. Sokkal szélesebb körben használhatóak ezek a kerékpárok mint azt gondolnád.

    Hasaggymeg: Abszolút tévesen ítéled meg a helyzetet, a linkelt Reise & Müller szabvány Bosch pedelec rendszert használ, ami teljes mértékben kerékpár! A technológia fejlődik, ez mindenhol tetten érhető, nem feltétlenül minden rossz, ami új. Egyébként halkan megjegyzem, hogy a linkelt Reise & Müller, ma már elavultnak számító rendszert használ, mivel 5 éve a piacon van ez a Bosch rendszer! 2020-ban jön az új generáció. De mondok pár adatot, Nyugat-Európában évente 2 millió pedelec kerékpárt adnak el, már meghaladja a hagyományos eladásokat, évről évre duplázódnak a számok. Ezek vérbeli kerékpáros nemzetek! Egyszerre mindenki lusta lett és antisportoló? :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák