- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Milyen monitort vegyek?
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Hogy is néznek ki a gépeink?
Hirdetés
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
b4zsi-
őstag
válasz IMIIKE1998 #131954 üzenetére
Szerintem 2014-es modell lehet. Én 2016-ban vettem használtan első váltó Tiagra, hajtás, agyak, lánc, hátsó váltó, shimano 105.
jjeahh
Ma feleség is Velem volt és neki van okostelefonja, amivel használható képeket lehet csinálni. Elkértem, hogy megörőkítsem a bringót
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz b4zsi- #131956 üzenetére
Pedig ez biza 2015-ös. Valószínűleg a tied a jobb felszereltségű változat. Mi a véleményed róla, elégedett vagy vele?
-
b4zsi-
őstag
válasz IMIIKE1998 #131957 üzenetére
Gumi is Schwalbe Kojak. Sebességek száma: 30 meg a fékkar Avid.
Inkább ez áll közelebb hozzá: [link]
Én nagyon szeretem. 1 garnitúra Kojak gumit már elfogyasztottam, de most megint az van rajta. Legközelebb lehet kipróbálok 28-as külsőt. A gyári nyereg Selle Italia X1 szerintem ár/értèk arányban kiváló. Balatonkört is csináltam vele 2016-ban (210 km) és elégedett voltam vele. Cross trekking után fostam a merev villától, de kis túlzással jobb, mint a “gagyibb” teleszkópok. -
EasyKnight
tag
Sziasztok
Hosszú idő után újra elő szeretném venni a kerékpáromat, aminek van egy picuri hiányossága, mégpedig a hátsó kerék.
Mivel az elmúlt években sikerült jól meghíznom, ezért valószínűleg valami egyedi, fűzött kerékre lesz szükségem, ehhez szeretnék segítséget kérni.
A paraméterek, amikkel én szolgálhatok: MTB kerékpárról van szó 26"-os kerékmérettel. V-fékekkel. ÉN magam jelenleg kicsit több mint 130 kiló vagyok.
Arra lennék kíváncsi, hogy milyen kerékagyagyat/küllőket lenne érdemes beszerezni? Legyen rozsdamentes, vagy acél? Milyen átmérőben érdemes gondolkodni? Olyan 20-25 ezer forint körül szeretném összehozni, ha lehetséges
A segítségért előre köszi. -
rétisün
veterán
válasz b4zsi- #131953 üzenetére
volt (majdnem) ilyen nekem is
aztán ez lett helyette: Cube Attain SL Disc
(#131959) IMIIKE1998: ez egyeneskormányoson nekem ~56 centis a kormány.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ivana
Ármester
válasz EasyKnight #131960 üzenetére
Mindenképpen kazettás agy fog neked kelleni, 36 küllős.
Küllő leginkább sima 2mm-es rozsdamentes acél sapim vagy DT.
-
woodworm
veterán
válasz EasyKnight #131960 üzenetére
Hány sebességes? Nekem 6-os sor volt hátul, hosszú hezitálás után inkább vettem egy újat.
-
belaur
tag
Sziasztok,
A biciklim első lánctányérja a legnagyobb fogaskerékről néha, ha erősen tekerem a biciklit, pl. elinduláskor, kifelé ledobja a láncot. Hol érdemes elkezdenem a hiba forrását keresni? A lánctányérhatároló ránézésre jól áll...
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #131963 üzenetére
a tárcsafék miatt, esőben is kell mennem, oda jobb a tárcsa. pontosabban, azt a fitness a tárcsa miatt cseréltem (tárcsás) outira, amúgy 2009 decembere óta megyek outival.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Chabee
tag
Üdv Mindenkinek!
Gondoltam írok egy rövid élménybeszámolót az új bringámról, a Triban 500-ról. Kalandos megvásárlást követően kértem egy helyi lelkiismeretes és hozzáértő bringaszerelőtől időpontot egy alapos átnézésre és fékpofa cserére. Amivel kaptam a katasztrofálisan szar volt. Nem lassított, cserébe olyan kemény volt, hogy elkezdte megenni a felnit. Az alapos átnézésből pedig egy full szerviz lett. Ennek során mindent, ami forog, mozog szétszedtek, bezsíroztak, beállítottak. Az összes csavart a megfelelő nyomatékkal lehúzták. Jah! Nem tudom, hogy más bringákon hogy van, de itt minden fontos csavar mellé oda van festve a meghúzási nyomaték!!! Csak emlékeztetőül: ez egy belépő szintű bringa 119eFt-ért! Szóval nem csak én, de a szerelő is kíváncsi volt, mert ilyen bringát még nem szerelt szét-össze. Nyilván semmi ismeretlen nem volt benne, csak az érdekelte, hogy mit, hogyan raknak bele ennyi pénzért. Volt egy-két érdekes dolog. Például a hajtókar csapágyazás záró csavarja alig volt meghúzva. Rátették a csavarkulcsot és annak súlyától lejött az anya. Aztán a hátsó tengely annyira szorosan meg volt húzva, hogy rágódva járt a csapágy a kónuszon. Zsír mindenhova kellett, mert az nem nagyon volt elég. A küllőkön is feszítettek egy kicsit. A szerelés végén elmondta a véleményét a bringáról a szerelő. A felniket elég robusztusnak találta, még szegecses erősítés is van a küllőcsavaroknál, így egy kicsit nehezebbnek tűnik, de nem vészes. A kormány és a fékszarv elhelyezése kialakítása véleménye szerint nagyon jó, sokkal drágább bringákat idéz. A túra bringa képet nem csak a felni, de az elöl található 3 áttétel is erősíti. Külön tetszett neki a fékek könnyed, jó nyomáspontú, határozott és erős működése. Pedig a bowden eléggé sok hajlítással éri el például a hátsó féket. Tehát összességében jó véleménnyel volt róla, nem volt rossz vétel.
Persze a szerviz óta már tekertem hosszabb rövidebb távokat és nagyon tetszik. Az a tudat, hogy strapabírónak tűnik jó dolog, mert hiába megyek az úton, ahol az autók, többnyire annyira szar az aszfalt, hogy majd szét ráz. De hát ez egy ilyen műfaj. Amúgy nekem ez az első országútim, így nincs összehasonlítási alapom, továbbá nem vagyok egy pro bringás sem. Csak egy túrabringám van, de az egy tank ehhez képest. A váltó (Microshift) egész jól teszi a dolgát, a fel- és leváltások is flottul mennek elöl és hátul is. A fék már olyan amilyennek lennie kell. Ha a fékszarvat fogom, akkor is hatásosan lehet fékezni. A leghosszabb táv, amit mentem vele, 90 km volt. Hát még van hova fejlődnöm. Egyelőre nem a bringa a gyenge láncszem a rendszerben. Voltak dombos szakaszok is, de még így is sikerült 25-s átlagot menni. Ez nálam nagy szó, a profik meg tiszteljenek meg azzal, hogy befele röhögnek. Az üléstől féltem egy kicsi, mert nem valami puha. De egész kényelmes, rosszabbra számítottam. Kipróbáltam egy Lidl-s, most akciós ülést, de az eredeti jobban tetszik. Persze ez nem mérvadó, mindenkinek más jöhet be. Tehát eddig minden szép és jó, remélem így marad. Aki netán az utolsó, még kapható példányokat nézte ki, bátran vágjon bele. Kezdőknek ideális, ennyi pénzért pláne!
Köszönöm a figyelmet!
Igazat mondani könnyű, csak elhitetni nehéz!
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #131949 üzenetére
yyeahh: az az S-works nagyon cudar. 2014-es, 10,6 kg. Xtr fék, váltás, karbon XX1 hajtókar, karbon Roval kerekek. Volt rajta 390 g-os S-works gumi, most a Renegade van, az már 470 g. És nem kap defektet, 120 tpi. Most többen berendelnek valami angol oldalról, állítólag nahyon jó. De van ára is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
EasyKnight
tag
válasz woodworm #131964 üzenetére
18 sebességes a bringa, ugye 6 lánckerék volt a racsnin, gondolom a kazettás agyra is az kell majd. Ha valószínűleg ipari csapágyas, azt gondolnám, hogy az merevebb, jobb a tartása, de igénytelenebb.
Ha a kerékre gondolsz, abból mindenképpen új lesz, de pl azt nem tudom, hogy kell-e a szegecselt felni, vagy elég, ha duplafalú? Érdemes-e 2.3-as küllőkre költeni, vagy elég lehet a 2-es? Ilyen apróságokkal nem vagyok tisztában, amik befolyásolják a döntést, és nem mellesleg az árat is. Teljesen új bringát nem szeretnék, mert a meglévő is teljesen jól szolgált, és megfelelő minőségű. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #131935 üzenetére
+1,lassan de biztosan távolodunk a mindentől ami miatt a kerékpározás az kerékpározás. Mivel a rásegités mértéke maxon akkora,hogy már több a motor mint a fizikai ráforditás,és a maxra kapcsolás mindenki kénye kedve alapján történik,már én sem látom a motorbicikli és ezek között a lényegi különbséget.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #131971 üzenetére
Annyi a különbség hogy a motor útközben nem fog lemerüni, és még olcsóbb is.
BENEFON DELTA--------N8
-
ivana
Ármester
válasz EasyKnight #131970 üzenetére
Érdemes lenne egyben vántani 7 vagy 8 sebire, ehhez egy új váltókar kell, ha SIS kompatibilis a váltó.
2.3-as küllőt a nagyok nem gyártanak, szóval maradj a 2.0-ás sapim vagy DT.
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #131952 üzenetére
Mi a legrosszabb üzenet amit egy nyugodt napon kaphatsz? Ez elment, még sosem kaptam ilyet, ami vagy azt jelenti, hogy ennyire jó vagyok , vagy ami valószínűbb, hogy senki le se ... ezeket, és ahol nekem csúcs időm van, oda nem járnak a komoly versenyzők, vagy ha igen, akkor nem tudják h szegmens
---
Az ott egy fehér gumigyűrű a telón? Hol vetted? Piros nem volt? esetleg hátsó tagra?
Pfáj, de szeretem az igényes képeket Ma vért izzadtam, hogy a szaros telefonnal lőjek, egy szép naplementés képet, és míg a teló kijelzőjén jól mutatott, monitoron már hányadék, az egész, szinte 0 mélységélességgel. De továbbra sem szabad milcet vennem, mert onnantól arra megyek amerre szép képek készülhetnek, és az lesz a prioritás
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
StLui
veterán
válasz trialboj #131979 üzenetére
Szegmens: már másodszor járok úgy kamaraerdőn, hogy nekidurálom magam a szegmensnek, erre a múltkor ét méterrel arrébb tett a gps így nem számította oda, ma meg kiderült, hogy korán álltam meg meg, pedig azt hittem bőven túlmentem, megvárni a fiamat a csúcson. na majd legközelebb
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #131979 üzenetére
Nekem nem sok KOM-om van amit elveszítsek . Mentségemre szóljon nemrég óta stravazok.
Ez nem a legigényesebb kép, egy 50-60 éves Helios 44-2-vel lőttem, amit ingyér kaptam egy havertól . Egy tűrhető milc sem drága már használtan, nekem ez volt a kedvencem, bánom, hogy eladtam.
szerk: ja gyűrű... az egy befőttes gumi szép diszkréten felapplikálva . Valami kellett, amivel tesztelem a nyomást és a gyorskötöző nem jó, összekarcolná a becsúszót.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz Chabee #131968 üzenetére
Én is pont ma nézegettem a Tribanokat a Decathlonban - írtátok korábban, hogy nincs még az új modellekből, de mostanra vagy feltöltötték a készletet, vagy itt más az ellátási rendszer (Frankfurt - Dreieich Decathlon). Próbálni nem lehetett őket, de a falon több méret, és szín is volt, valamint kicsit különböző változatok is, többek között fitness bike is. Az ár 500-700 eur között szóródott, szóval nagyon nem olcsó, viszont karbon villa, tárcsafék, és laikusként ránézésre nagyon jól néz ki.
Vettem amúgy hordozható pumpát, meg vázra, illetve ülés alá csatolható kistáskát az apró vackoknak, alapból ezért ugrottunk be (meg artengo zokniért, mert futáshoz, és mindennapi használatra is az a legfaszább). Csengőt akartam még venni, de az nem tetszett. Sajnos a kormány nem kör keresztmetszetű, hanem valami durván ellaposított ovál, szóval csak valami állítható szíjas felfogatású eszköz lesz rá jó, cseszhetem az invisible q-csengőket is, amik jöttek kínából...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #131971 üzenetére
akkor halt meg a sport ha majd azért nem mész ki bringázni mert lemerült az akksi
-
tacto
aktív tag
válasz Hasaggymeg #131971 üzenetére
Ezek nem hangosak, nem büdösek... annyira, a természetben pl.
Azaz, a "jelenlét" azért más minőség egy krosszmotorhoz képest például.
Talán, de engem sem érint. -
Fetz
csendes tag
válasz parandroid #131982 üzenetére
Tudnál esetleg linket küldeni erről az invisible q csengőről? Nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen!
-
Remélem működik a link. Én amazonon rendeltem, valami 2 eur volt darabja, meg 3 eur körül a posta hong kongból, de az a forrás már nem él. Valaki írta korábban, hogy aliexpressen is van. Fasza amúgy, jó hangja van, de erre a kormányra pont nem megy fel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tacto #131984 üzenetére
Természetesen elektromos motorra gondoltam,a belső égésű motor nyilván más tál tészta,annál minden jobb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintka
addikt
Sziasztok, az alu KTM bringámon gondolkodom tubeless rendszeren. Most normál Rapid Rob 57x622 van rajta.
Ha tubeless lenne, Smart Sam-et tennék rá, mert aszfalton is lesz használva a gép.
Felületesek az ismereteim tubeless ügyben, tudtommal felniszalag, folyadék és szelep kell még a gumin kívül?
Mekkora súly csökkentést érhetek el a TL átépítéssel? Ez milyen költséget jelent (gumikat néztem, kb. 10.000 Ft/db)?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #131941 üzenetére
Egyébként ezen a 45km/h sebességen miért vagy úgy fennakadva? Nem mentél még 45-el a kerékpároddal vagy mi? Az 1992-es Schwinn woodlands bringámmal is mentem 60km/h-val.
Úgy beszéltek erről a sebességről, mintha 100-120km/h-val tudna menni.Kérlek magyarázd már el nekem, hogy egy ilyen szabvány Bosch CX pedelec rendszerrel szerelt kerékpárnak és a babettának a funkciója mitől azonos? Csak mert gyökeresen eltérő a működésük, míg a babetta egy motor, amit egy gázkarral működtetsz, addig a pedelec egy kerékpár, ami KIZÁRÓLAG pedálozással működik! Ezt még hányszor kell leírni, hogy megértsétek? Pedig szerintem nem bonyolult amúgy. Amiről te beszélsz, az egy zsigeri ellenszenv az ilyen gépek iránt, ami természetesen szíved joga, nem kell ezeket a masinákat szeretni, megvásárolni, csak legalább valótlanságokat, és hülyeségeket ne beszéljünk szerencsétlenekről.
Ezzel csak ellentéteket szítunk a két tábor közt, aminek tényleg semmi értelme. Én sem szeretem az országútizást, őszintén szólva rühellek azokon a virsli kerekű, lélekvesztőkön tekerni, pláne az autók között a szmogban, mint egy kamikaze, de ettől még elfogadom, hogy van aki ezt szereti, nyilván annak is megvan a maga élménye, főleg ha megfelelő utakon használják. Ki is próbáltam jó párszor, hogy a téves megítélésem némiképp finomodjon, most sem szeretem az outizást, de ismerem, értem miről szól, és elfogadom, nyilván megvan a maga szépsége. Amit viszont egyesek a pedelec kapcsán kijelentenek, az tényleg egy jó adag gyűlölet és egy jó adag valótlanság, hülyeség! Nem értem miért kell ezt?
Nyilván a pedelec-et lehet használni nyuggereknek is, rövidebb távokon, lehet velük nagyon kíméletesen is közlekedni, de ugyan úgy sportszerek is lehetnek, ez leginkább a felhasználón múlik. A klasszikus értelembe vett kerékpározás is pont így működik, mert sík utakon lötyögni, rövidebb távokat, az kb 0 sportérték, akkor is ha hagyományos kerékpárral teszed ezt. Tehát mindennek van 2 oldala. Ma már elég sok lehetőség van ingyen kipróbálni ezeket a gépeket, én azt javaslom, hogy próbáljátok ki, akik nagyon ellene vannak mindenképpen, nem azért, hogy utána ilyet akarjatok venni, csak legalább azért, hogy értsétek, érezzétek, és kevesebb hülyeség keringjen a témával kapcsolatban.AZ ABS-ek világában a Bosch-nak igen nagy múltja van, mivel 1978-ban elsőként ők fejlesztettek ki megbízható ABS rendszert a Mercedes S osztályba és azóta is a legmeghatározóbbak az iparágban. Gondolod te, hogy egy ilyen kaliberű cég valami ótvar, használhatatlan fost fog piacra dobni a kerékpárokba? Amikor a pedelec rendszerekben is abszolút piacvezető? Számomra ez nehezen elképzelhető. A kerékpároknál a fő probléma ha az első kerék megcsúszik, akkor szokott perec lenni, nem amikor a hátsó kerék megcsúszik. Egy ilyen mindent tudó trekkingbe szerintem nem hülyeség, pláne ha a gyengébb reflexekkel rendelkező, idősebb generáció is célközönség. Nem azt mondom, hogy nekem feltétlenül kéne, de abszolút helye van a piacon, pláne a következő generációnak, mert ott a vezérlő egység már a vázba költözik, nem lesz ilyen otromba.
Sose értettem, hogy amúgy is filléres alkatrészeket minek kéne használtan venni? A négyszögnek még ma is van értelme, olcsó, alap gépekbe. Ráadásul a monoblokk csapágyazása sokszor jobban is bírja a strapát mint az integrált hajtás külső csapágyazása. Nyilván megvan az integrált hajtás maga előnye, ma már nem is olyan drága egy alap verzió, de azért felesleges mindenbe ezt pakolni.
trialboj: Természetesen az ha otthagyod valahol a méregdrága kerékpárt, körültekintést igényel, én személy szerint még egy 150-200 ezer ft-os kerékpárt is sajnálok bárhol ellenőrizetlenül otthagyni. Ha ebből indulunk ki, akkor a legértelmesebb egy műszakilag rendben lévő, de kívülről valami csótány kinézetű bringával közlekedni.
Miért ne lehetne egy lifte berakni? Én is számtalanszor vittem lifte bringát, hátsó kerékre felállítod és betolod. Ezek se nagyobbak mint egy bármilyen másik össztelós gép vagy trekking, csak súlyban nehezebbek. Több emeletet is simán fel lehet vinni, csak nem cipelni kell, hanem feltolni. A váz hátuljánál kell tolni az egyik kezeddel, a másik kezeddel finoman húzod felfelé a kormányt, jelentősen kisebb erőfeszítéssel felviszed a lépcsőn, mintha fel akarnád cipelni.
Az emonti se feltétlenül jó mindenre, pl a pálcás sárvédő és a csomagtartó felszerelésére se kifejezetten alkalmasak, sőt kitámasztó se tehető mindegyikre. Akiknek ilyen mindent tudó kényelmes trekkingre van szüksége, azok ezt mindenképpen igénylik. És egy MTB-ot trekkingesíteni se olyan jó ötlet a geometria szempontjából, mint egy eleve trekknignek gyártott bringát használni.
London már sajnos régóta nem egy kulturált kis városka, lakik ott már a világ tájáról kb mindenki, csak angol nem... még a polgármesterük se angol.
Feltételezem, hogy azokon a területeken, ahol a legtöbb Reise & Müller-t eladják, nem annyira jelentős a lopás. Vannak azért már komoly zárak, de nyilván semmi sem jelent 100%-os védelmet.
A célközönség bárki lehet, aki fogékony a technológiai újításokra és legfőképpen megvan rá a pénze is. Sokkal szélesebb körben használhatóak ezek a kerékpárok mint azt gondolnád.
Hasaggymeg: Abszolút tévesen ítéled meg a helyzetet, a linkelt Reise & Müller szabvány Bosch pedelec rendszert használ, ami teljes mértékben kerékpár! A technológia fejlődik, ez mindenhol tetten érhető, nem feltétlenül minden rossz, ami új. Egyébként halkan megjegyzem, hogy a linkelt Reise & Müller, ma már elavultnak számító rendszert használ, mivel 5 éve a piacon van ez a Bosch rendszer! 2020-ban jön az új generáció. De mondok pár adatot, Nyugat-Európában évente 2 millió pedelec kerékpárt adnak el, már meghaladja a hagyományos eladásokat, évről évre duplázódnak a számok. Ezek vérbeli kerékpáros nemzetek! Egyszerre mindenki lusta lett és antisportoló?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz rétisün #131967 üzenetére
Értem. Azt hittem azért, mert nem szeretted az egyenes kormányt.
6030D: Köszi, azt hittem 100-as stucni, a képen hosszabbnak tűnt.
Runner_fxr:
Jó dolog lehet ez az e-mtb, de mivel Magyarországon nem annyira népszerű a kerékpározás, mint külföldön, ráadásul az anyagi helyzet is más, sanszos, hogy nem fog egyhamar elterjedni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #131991 üzenetére
Magyarországon már régóta elég népszerű a kerékpározás, de pár éve még én is azt mondtam, hogy egyhamar nem fog elterjedni az ebike, de most ha elmegyek bringázni egyre több E-MTB-ot látok. Múltkor csak felmentem a barátnőmmel kicsit gyalogtúrázni a Pilisbe, 1-2 óra alatt legalább 10db pedelec gépet láttam.
Az ár egy érdekes kérdés, mert ha akarsz egy komoly montit az nem lesz számottevően olcsóbb mint a pedelec verzió. Az árkülönbségek inkább akkor szembetűnőek amikor veszel mondjuk 200 ezerért egy trekkinget, majd ugyan azt elektromosba egy minőségi rendszerrel 800 ezerért, nyilván nem mindegy. De egy komolyabb analóg Enduro monti legalább 1 millió. Ugyan az elektromosba pár száz ezer plusz, ami már nem számottevő ebben az ársávban. De amúgy már 1 milla körül is elég komoly E-MTB-ot lehet venni. 1 millát meg simán elkölt az aki komolyabban veszi a montizást. Látom milyen gépekkel rohangálnak a hegyekbe, full karbon, csúcs felszereltségű gépek garmadája. Ezek se olcsóbbak mint egy jobb E-MTB.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #131990 üzenetére
Tudtam nem hagyod szó nélkül... ...ugyanakkor komolyan gondoltam mindig,hogy a folyamatos ellustulás tettenérhető evolúciónkban,melyben a rásegítéses kerékpár csak egyik a millió egyéb,hasonló irányba mutató találmány közül.Mondjuk következik a rásegítéses futócipő,melyben ugyanúgy futnod kell,de könnyebben,gyorsabban és távolabb futsz majd.Jöhet majd az érvelés,hogy kivénhedt futóknak,meg felfutni a Kékesre,ahova amúgy nem menne,meg muszáj futni benne,merthogy csak úgy segít rá,stb.-stb.,de kérdem én,te akkor azt még futásnak nevezed majd?...de folytat6tnám a tapadókorongos sziklamászással,motoros kutyaszánhajtással,vagy exoszkeletonos ketrecharccal éjféli agymenésemet,a lényeg ugyanaz,többé-kevésbé megváltozik a sport jellege,és mind az általad említett lustulás,kényelmesedés,rásegítés irányába.Peace.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz IMIIKE1998 #131991 üzenetére
most is van egyenes kormányos bringám, semmi gondom vele, de azért az outi kormány többféle fogása meg az outi fékváltókar jobban tetszik.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #131993 üzenetére
Persze, hogy nem hagyom szó nélkül, hiszen tudom, hogy nem így van, mint ahogy fentebb írtátok!
Akkor folytatnám a gondolatmeneted, tehát a modern világ, az újabbnál újabb technológiai újítások egyre inkább elkényelmesítik az emberiséget, egyre inkább szar minden (ami egyébként sajnos sok szempontból igaz). Viszont akkor mi a megoldás? Mert ha a kezdetektől fogva a te gondolatmenetedet követte volna az emberiség, akkor ma is barlangban laknánk és még a húst se sütnénk meg, mert jóvan az úgy ahogy van és ma is 30 év lenne az átlagéletkor mint akkor.
De a lehetőség adott, ma is el lehet menni egy tanyára, ki lehet lépni a modern világból, lehet állatokat tartani, megtermelni mindent, de szigorúan a klasszikus formában.
Ha valami betegséged van, akkor be lehet menni egy erdőbe, gyógyfüveket keresni, aztán majd a természet megoldja, vagy nem.Visszatérve a kerékpárokhoz.
Tudtommal te egy 4-5 éves Cube kerékpárt használsz, ami bár nem a lehető legkomolyabb fejlesztés, de azért őskövületnek nem mondanám a 3 X 10-es váltórendszerével, Deore hidraulikus tárcsafékrendszerével, manitou telójával és modern aluvázzal. Mi célból vetted meg ezt a kerékpárt? Miért nem volt jó az acélvázas, acél villás, 18 sebességes, canti fékes mtb? Tán az nem gurult? Ha behúztad a fékkart nem lassított? Ha váltottál a váltókarral nem váltott? Nyilván igen, de szerettél volna valami hatékonyabbat, valami olyat amivel élvezetesebb a kerékpározás, ami tulajdonképpen megkönnyíti a kerékpározásod! Ez most akkor elítélendő lenne? Mert ha szigorúan nézem a gondolatmenetedet, akkor bizony igen. Téged alighanem elkapott a fogyasztói társadalom és bedarált! Elindultál az ellustulás, irányába. Ez nyilvánvalóan egy baromság, nem?
Ha igen, akkor miért gond az, ha valaki ezt tovább gondolta és megalkotott egy pedelec rendszerrel ellátott kerékpárt, ami még hatékonyabbá tette a kerékpározást? Nem, nem motort, ami helyetted végzi el a munkát, hanem egy olyan rendszert ami a te munkád teszi hatékonyabbá, akárcsak egy jobb, nagyobb átfogású váltórendszer. Itt hagyok sokadjára is egy alap videót a témában, a videó elején a kerékpár tesztelő srác kb el mond mindent. Itt a bizonyíték, hogy nem veszi el a sportot, sőt! Akkor meg mi a probléma? Ha mégsem veszi el a sportot? Akkor mi marad amit utálni, lenézni lehet? Maximum annyi, hogy lehagynak fölfelé.
[link][ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Runner_fxr #131995 üzenetére
gondolom nem célotok a megegyezés, mert az látszik,hogy semmi esélye
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Fetz
csendes tag
válasz parandroid #131987 üzenetére
Nagyon köszi!
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #131993 üzenetére
De mi van azokkal akik nem azért mennek elsősorban bringázni, mert az milyen kva egészésges, és szeretnének izmosodni (ami sajnos csak combra és vádlira koncentrálódik, eredménye pedig hogy nem tudsz majd rendes farmert találni magadnak), hanem a cél a szórakozás, és hogy érdekes helyeken járkáljanak.
Attól függően mennyi szabadidőt tudsz ráfordítani, és talán picit a genetikád is beleszól, kiderül hogy mennyire leszel edzett. Én most szezon elején 60km/800m túrázgatás alatt végig jól éreztem magam, és ahol érdekes ösvényt találtam sokszor le mertem gurulni végig, habár tudtam hogy muszáj lesz ugyan ott visszamászni, mert nincs más út(ez ugye túra szempontból egy fail).
Tehát nekem nem az a célom, hogy 53 perc alatt eljussak A-ból B-be, majd ha lehet még gyorsabban vissza A-ba, hanem minél nagyobb terepet tudjak bejárni anélkül, hogy hazafele már szenvedős lenne az út. Egy pedelec gép pont ezt biztosítaná, akárhol találnék egy érdekes ösvényt, minden gond nélkül végigmehetnék rajta, mert ha zsákutca is lazán visszamászom, mert osztozunk fele-felébe a motorralAz lehet hogy nincs akkora sportértéke, mert ha van rásegítés és nekem mint mondtam nem a versenyzés a cél, akkor eco v közép állásban egy 70-80km túra alatt nem maxolod ki a saját energiaforrásaidat, viszont erre miért is lenne szükség? Ha sportolni akarsz vele, eco módban hagyod, vagy eleve be sem kapcsolod síkon, viszont aki pl fizikai munkát végez a hét minden napján, annak segítség tud lenni(pl tegnap ezt az indokot kaptam hogy miért nem jön velem 20km-nél nagyobb útra).
És szerintem a legjobb érv, hogy azok akik amúgy nem ülnének bringára mert rühellnek mászni, de amúgy szeretnének bringázni, ha kipróbálják és megengedhetik maguknak, szereznek egy pedelec gépet, és onnantól sportolni kezdtek, míg, ha nem lenne ilyen lehetőség, otthon punnyadnának.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #131998 üzenetére
Én lassan mászni jobban szeretek, mint lejtőzni, de lehet egyedül vagyok ezzel a topikban . Azon agyalok egy teljesen egyenes kormány, esetleg egy -17 fokos stucni talán még jobban kimaxolná a mászási képességeket. Persze hosszatbb túrán ha hazafele is mászni kell, az kellemetlen tud lenni, de csak addig, amíg megszokod és elég edzett leszel hozzá. + Rájöttem, hogy ilyenkor sokszor azért döglesz ki, mert nem megfelelően osztod be az erődet/pulzusodat és valszeg nem pótoltad rendesen az elégetett meg kiizzadott energiát, vitaminokat, sót, vizet. Mostanában elkezdtem figyelni erre, amennyire tőlem telik és mintha már most jobban bírom a strapát.
Én sem vagyok amúgy pedelec ellen, csak nem nekem való, bár én úgy gondolom, hogy a pedelec montik valszeg nem az analógok helyett készültek, hanem mellé, akinek analóg kell sosem fog pedelec-et venni, aki meg pedelec-re esküszik az analógot nem. Meg ott a versenysport, vb-k, miattuk tuti sosem fognak kihalni a sima montik. Sőt, itt páran már temetnék az XC-ket is, de szvsz azok is jól elvannak a többiek mellett, köszönik szépen . Szal annyira nem értem ezt a rivalizálást, mert egy pedelec külön kategória más célközösséggel, kb. mint egy enduro vs XC, tuti nem azért születtek, hogy egymást letaszítsák a képzeletbeli trónról.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Because
őstag
válasz jjeahh #131999 üzenetére
megvan már technológia akkor már miért ne... a lusta/kényelmes és tehetős osztályt is ki lehet szolgálni
eddig is voltak telexart búvárruha bringások, ahol több volt az anyagi befektetés mint a lendület, ezen fejlődés mellett pedig már izzadniuk se kell, véletlenül se XD[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- YouTube
- Politika
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tőzsde és gazdaság
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...