Hirdetés
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Asszem kezdem érteni, hogy miért jó, ha a telóba lehet tokeneket pakolni. Ha felpumpálom a Recon-t 70-75 psi-re, akkor kimozog minden mm-t a 100-ból, de egy bunnyhopp-al már fel lehet ütni . Ha felpumpálom 85 psi-re, akkor ugribugrival is marad egy pici tartalék, szal nem ütöm fel, de általános sima terepezéssel max a felét mozogja ki a rugóútnak... Gondolom ha most egy Rebám lenne, akkor tokenekkel elég lenne a 70 psi, mert úgy kimozogná a rugóút nagyját felütés nélkül. Kár, hogy egy 2019-es Reba árából kijön két Recon, így mostanában nem lesz váltás, max majd pár év múlva, ha eleget nyúztam a Recon-t. Abban sem vagyok biztos, hogy a tokenezhetőségen és a súlyon (-400g) kívül bármi másban előrelépés lenne-e, az új Recon is nagyon finoman mozog, a 2019-es modell már nem butított Reba, hanem a Relevation kistesója.
Manitúsok, Foxosok hogy oldják ezt meg? Azokhoz is vannak tokenek?Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
pc360
addikt
válasz Hasaggymeg #131150 üzenetére
Nem, mert a futásnál nincsenek áttételek. Ott mindenképpen jobban terhel a plusz súly.
jjeahh: Nem tudom, technikailag hogy néz ki, de a Fox elé progresszívnek tűnt. Kisebb nyomáson se lehetett felütni, mert ott már keményebb volt.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
-
pc360
addikt
válasz jjeahh #131153 üzenetére
Nem tudom, már elég rég volt, hogy elvigyem a határig. Mindig is eléggé felfújva használtam, és annak már rohadt sok ideje, hogy kormányon szállítgattam embereket, talán ott jártam a felütés közelében. Évek óta országútizok, hiányzik is rohadtul a monti.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #131153 üzenetére
Ha felütöd és nem érzed akkor épp csak nem volt elég a rugóút, viszont ha pl rosszul van belőve a rebound, vagy annyira rossz szakaszhoz érsz hogy nem elég a 100mm átmegy merev villába, és katapultál. 2 éve egy bokorban kötöttem ki, mert szorosan követtem valakit, aki ezeket a traktornyomokat átugrotta, én mire megláttam már benne volt a kerék, karból kiemeltem, de a következő vájaton nem sikerült átemelni, pont nekiment a szélének, és felütötte, én rá a kormányra, és utána felemelkedtünk és jobbra el a bokorba.
A reba jó, nekem 2 van tokenes és sima, azaz, hogy a simában is van 2 token gyárilag, de az nem elég, 4db-al úgy mozog ahogy kell.
A foxot felejtsd el az nem való xc-re sőt sehova nem való, ahol nincs hozzáértő szakember, hajszálnyival mozog jobban, cserébe senki nem meri szervizelni mert bonyolult, alkatrészek drágák, apple logika.Ezt te ajánlottad lánc tisztításra,
[link], szerintem arra nem olyan jó, legalább is rengeteg koszt hagy a szemek között, de harmad annyi mint a társai, szóval elfogadható.
Az érdekelne hogy ezt nyugodtan használható féktisztításra is? Még sosem használtam fékeken ilyesmit, sima alkoholt, meg mosogatószert szoktam a betétek tisztítására használni. Tudom hogy az van ráírva h fékekre van, de nem ismerem a márkát, és a 4 eurós ár elég alacsonynak tűnik. Te használod a fékeken? Ráfújhatom fentről a betétekre is, pl tekerés után, nem szeretem állandóan ki be rakosgatni a fékpofákat.Kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #131155 üzenetére
Értem, ha majd szénné hajtottam a Recon-t, vagy épp nincs amire a "zsebpénzemet" költsem, akkor veszek egy Rebát . Minden Reba tokenezhető? Most viszont addig így nem tudom minimum mennyire merjem belőni a nyomást, jelenleg 85 psi-n terepen 40km/h fölött sem mozog többet 50mm-nél, de ha felkapom az elejét és izomból ráhasalva rakom le, akkor kb 99mm-t kimozog . Mivel én nagyokat nem ugratok, kb. ez lenne a maximum, amivel terhelem.
A féktisztítót én ajánltam? Emlékeim szerint én csak lánctisztító spray-t meg benzint használtam erre a célra, de már ezekre sincs szükségem a Squirt miatt. Féket én sem tisztítottam eddig soha ilyesmivel, csak mosás után száraz bugyival törölgettem át, de most fékolaj csere után befújtam a tárcsákat vele és áttörölgettem. Hát kb. sz*rt sem ért, az olajat valszeg nem vitte le rendesen, mert továbbra is vonyított, tiszta száraz rongyal alaposan megsikáltam, az többet segített. A betétekre én nem fújnék semmit, ha olajasak, akkor a mosogatós-csiszolós módszered segít, igaz nálam azzal sem lett elsőre tökéletes a fékerő, de végül bekopott. Azért elhasználtam én is a spray-t végül de nem féktisztításra, hanem az agyak csapágygolyóit takarítottam meg vele, meg ilyeneket . A biztos, hogy többé nem veszek ilyen sprayt sem.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #131151 üzenetére
Érdekes,mert a Manitou is pont ilyen,pedig én nem 60,hanem 82 kg vagyok! Vagyis 5 bar körül olyan mint a vaj,mindent kimozog,a beülése is inkább 2-2,5 cm körül van,de egyszer sikerült rendesen felütni (és itt egy hozzászólás a felütés érzésére is) ami abban nyilvánult meg,hogy majdnem eltörtem a csuklóm (hátratört) és úgy megütöttem (vagyis inkább rábukva a kormányra,benyomtam) szegycsontom,hogy nagy valószínűséggel kábé arasznyira szegycsontomtól megrepedt egyik bordám is Lassan,meglehet korábban is felkoccintottam párszor,mint pl. itt,de annak nem volt különös következménye,de sebességnél csúnyát eshetsz miatta. 5,5 barnál ugyanakkor már elég kemény az enyém ahhoz,hogy ne üssem fel,nem is ül be csak 1,5 cm-t,picit pattogósabb,kényelmetlenebb is,amit a visszaút csillapítás növelésével kompenzálni szoktam.
(#131155) trialboj...én azt a sprayt...semmire sem használnám. Nektek ott a szpirt szánitár (itt nem ismerik) a tárcsákra,annál jobb nincs,láncra meg főleg nem tennék féktisztítót,szerintem teljesen zsírtalanítja ott is ahol tulajdonképp már nem is kellene.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #131151 üzenetére
én múltkor ugye megszivattam magam azzal, hogy pumpa helyett kézzel engedtem ki egy "kis" levegőt, és így kellett hazajönnöm, otthon visszafújtam a táblázat szerinti ajánlás alsó értékére (~84 kilómhoz asszem 120 psi), és így mozog is, meg nem is bólint nagyon vészesen fékezéskor. A túlságosan leengedett állapotában a legkisebb fékezés is halálfélelmet hozott maga után lejtőn
Amúgy nem tudom, van-e token, nem szedtem szét. A piros gyűrű mondjuk mindig többet mutatott, mint amire számítottam, tehát enyhébb terepen is felét-kétharmadát kihasználta az útnak, mikor azt gondoltam volna, hogy a beülésen túl csak 1-2 centit mozgott.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #131157 üzenetére
Hm, ezek szerint akkor a felütést bizony meg lehet érezni
ZolkoW: 84 kilóval a 120 psi nem a maximum ajánlott nyomás? Mert most az enyém is maxra van belőve. Ja nem, ha Rebád van, annál látom az a minimum ajánlott nyomás . Ha én a minimumra lövöm be elképesztően szépen mozog, de amint felkapom picit az első kereket, a gumigyűrűt azonnal felnyomja teljesen, szal gondolom hamar felütném...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #131159 üzenetére
kivéve én, mert én csak egy pillanatnyi nosztalgiát érzek a merevvilláim után
Nem tudom, én 120-ra emlékszem, Reba dual air.
De ezek közül az adatok közül csak a nagyjából 84 kilót merem biztosra mondani[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #131151 üzenetére
A teljes rugóutat nem kell minden út során kihasználni, sőt elég ha akkor a határig megy a teló, amikor a tudásodnak megfelelően általad még teljesíthető legdurvább akadályt küzdöd le.
Nem tudom mennyi a súlyod, de egy 100mm-es telónál a 70 psi elég kevésnek tűnik. A nyomást nem az alapján állítjuk be, hogy kimozogja-e a rugóutat, hanem azt a súlyodhoz kell állítani, hogy a bringára ülve meglegyen a 20% sag. Az elég valószínűtlen, hogy nálad a 70 és 85 psi esetén is megfelelően üljön be, tehát vagy túl volt fújva a 85, vagy most a 70-el nagyon puha és ezért üt fel. Egy bunny-tól nem kéne végigérnie a rugóútnak.
Az, hogy mennyit mozog ki ez után az erőd és tudásodtól függően, mennyi progresszivitás kell, na arra való a token. A legtöbb telóban gyárilag azért van egy. Általában a nagyobb súlyú birngásoknak kell a több token, mert akkor az erősebb használatnál hirtelen nagyobb erők tudnak létrejönni, ami egy viszonylag lineáris telót már hirtelen a végéig csaphat.A visszaút csillapítás jó belövése szintén nagyon fontos. Ha túl van csillapítva, akkor ráz a teló, míg ha túl kevés a csillapítás, akkor egyszerűen pattog.
Minden gyártónál van token, sőt a hátsó teleszkópokhoz is vannak tokenek, csak azok elég más formájúak és kisebbek.
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #131155 üzenetére
Nem érzel meg minden felütést, csak mikor nagyot hibázol, és a 100m nem elég hogy korrigáljon. Már írták, de nem okos dolog úgy belőni hogy a kedvenc útvonalaidon tökéletes legyen, de ha 1x ismeretlen terepre tévedsz, bajban legyél. Maradjon min 1.5 2 cm, tartalék, az a biztos.
Reba 100 körül volt 70kghoz, 4 tokennel 2 extra, pedig 55 re leengedhettem, és eddig még nem értem el az utolsó centit ugratás után sem, szóval óriási különbség.
pc360 ajánlotta, a lánc - féktisztítót csak elfelejtettem odaírni, tőle kérdeztem.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #131161 üzenetére
65kg vagyok, a használati utasításban meg a teló szárán a matricán is ennyit ír:
Nekem a bunny a max, sőt, annyira durva bunny-t sosem csinálok, mint amivel a nyomást tesztelem, szal ennél keményebbre tényleg nem látom értelmét felpumpálni, akkor merev villa lesz belőle
ZolkoW: Közben szerkesztettem, ha valóban 120 psi, nem tudom hogy mered úgy használni, olyan, mintha én 70-re lőném be
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #131161 üzenetére
+1 Nem csak a sebességtől függ kihasználod-e a teljes mozgást,hanem a tereptől és felhasználástól is.Runner,StLui,vagy Toobee,akik hozzászoktak a nagyobb rugóutakhoz és csapatják lefele mint állat gondolom gyorsan felkoppintanának egy 100 mm-est,de egy döngölt,meglehetősen egyenes földúton mehetsz akár ötvennel is anélkül,hogy szükséged lenne többre.Én is amolyan dirt-szerű,egymásután következő dombokon ütöttem fel,meg fejemnyi termésköveken ott a bányában.
(#131163) jjeahh...az ajánlott nyomásnál is felütöd? Csak mert az amolyan túl biztonságos szokott lenni,vagyis annál gyakran kevesebb kell a jó mozgáshoz.Induláskor pl. én is néha lendülettel lehajtok azon a 10-12 lépcsőn amivel végződik társasházunk,amitől fel is tolja a jelzőgumit olyan 8-9 cm környékére,de az utána következő 1-2 óra tekerésben,még ha az az én mércémmel vadulósabb is,akkor sem tolnám addig,így csalóka lehet hazaérve azt gondolni fújnom kell,mert majdnem a végénél járok.Tehát mondjuk pár bunnyval feltolod,az még nem biztos kevés nyomást jelent,hisz meglehet máskor már nem is kell annyi,főleg ha nem ugratsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #131163 üzenetére
Te is könnyű vagy akárcsak én, így tovább tartanak a bringák alattunk
A súlyodhoz add hozzá a felszerelés súlyát is, amiben tekersz (megpakolt hátizsák, cipő, víz stb...). Illetve ne feledd a gyári ajánlás az csak kiinduló pont. A bringán ülve annak geometriája, méretedre állítása meghatározza, hogy milyen lesz a tényleges súlyelosztás és mekkora terhelést kap a bringa eleje és a teló. Ezért a gyárira felfújod először nézed a gyűrűvel mennyit ül be és vagy utánafújsz, vagy eresztessz belőle picit és újra mérsz.
Nekünk könnyebbeknek valóban mindig egy érdekes lavírozás a nyomás az alsó határok környékén. A finom mozgást viszont még a megfelelő karbantartás is befolyásolja. Tisztítás, a becsúszók és porlehúzó után a kenést biztosító szimeringek olajos nedvesen tartása. A villa szárban megszoruló túlnyomás kieresztése...
A visszaút csillapítés belövése jó játék, bár a te súlyoddal is szinte teljesen nyitva lehet, de pár klikk ide - oda változtat az érzeten.Egyik régebbi bringámon nekem is volt Recon asszem TK gold, az volt az első értelmezhető telóm.
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #131163 üzenetére
olvassunk figyerlmesebben, ezért írtam oda a teló típusát is, mert nem várom el, hogy valaki emlékezzen rá, cserébe gondolom nem feltétlenül egyeznek ezek az értékek minden villánál. Szóval -megint csak emlékezetből- nekem úgy rémlik, a súlyomhoz a 120-135 psi tartozik, ennek az alját lőttem be.
(de ha kevesebb, akkor annak az alját)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #131164 üzenetére
Lépcsőn nekem 50-60%-át mozogja ki, ez talán jól mutatja milyen bunnyval teszteltem le . Olyan érzésem van, hogy most túl keményre van fújva, valszeg terepen úgysem terhelném le sosem ennyire bunnyval sem.
sebgutkopf: hátizsákkal meg minden sz*rral 67-68 vagyok max, az sem sok .
"A villa szárban megszoruló túlnyomás kieresztése..." - ez mit jelent? Ilyent sosem hallottam.
Amúgy nagyon érzékeny, finoman simán mozog, arra nem lehet panaszom. A régebbi Recon-okkal amúgy már nem rokon, tudtommal azok enyhén butított Rebák voltak, az új viszont egy kisebb rugóutas Relevation.
Ezt a 20% beülés dolgot amúgy még nem igazán próbálgattam, tényleg lehet erre alapozni? Ma ki is próbálom...ZolkoW: Ja bocs, látom írtad, hogy alsó értékre lőtted be, sokan válaszoltak egyszerre és elvesztem a sok infó közt
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #131167 üzenetére
Elég nehéz megmérni ezt a beülést,hisz ahogy felülsz már tovább is tolja a gumit mint ami amúgy nyugalmi állapotban lenne.Szerintem fal mellett fogódzkodva tudod leginkább megméretni valakivel,vagy ha van amolyan mérce festve a szárra,akkor tükörben megnézni....de az nem is olyan fontos,csak egy kiindulási pont,úgyis később,érzésre fogod belőni magadnak.Ami a bunnyt illeti,én mikor tisztítom,kenem a szárat akkor szoktam rátehénkedni a kormányra,felugorva,teljes 82 kilómmal,de akkor sem megy koppra,marad ~1cm.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
A mozgásvilág tesztnaphoz egy kis érdekesség, a díszvendég Gunn-Rita Dahle lesz. A Merida sátornál lehet vele találkozni, akár közösen bringázni.
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #131164 üzenetére
Mostanában elmentem keményebb irányba. A villám lábán lévő súlytáblázat alapján 55 psi lenne a határ 63 kg-ig, én pedig jelenleg 65-68 psi-vel használom, de még így is előfordul, hogy teljesen feltolja a gumigyűrűt. Minden csak attól függ, hogy mennyire vereted neki. Egyébként az - szar - ugrások miatt volt erre szükség, de azt érzem a teljes tartományban profitáltam a feszesebb taggal és villával. A tag egyébként autosages, de nem hagyatkoztam rá mostanában, 160-165 psi-vel megyek hátul. Így az esetek többségével elöl és hátul is marad 10 mm körüli "safe", ha ugranék egy brutál szart, ami az esetek többségében elő is fordul sajnos.
https://barbieripnk.hu/
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #131170 üzenetére
Már hivatalos?
Eddig linkelni sem akartam, nehogy lebaxanak spoilerezésért.
[link]Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Zsohi #131169 üzenetére
Kompresszió állító? Amivel lezárom a telót? Azt én nem mertem eddig köztes értékekre állítani, félek, hogy félig lockolva tönkremegy.
Hasaggymeg: Te hogy pumpáltad fel, az ajánlott felső értékre? Vagy manitúhoz nincs ilyen táblázat?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
HardSanyeee
őstag
Sziasztok!
A legutóbbi szezonban előjött pár apró(?), de bosszantó probléma a biciklimmel kapcsolatban és szeretném az idei szezont ezeknek a problémáknak a megszüntetésével kezdeni, ebben kérem a segítségeteket.Az egyik probléma a hátsó belső gumival kapcsolatos, ugyanis kétszer is kilyukadt elég rövid idő alatt, ami persze normális esemény, azonban a két alkalomból egyszer sem találtam benne tüskét, vagy üveget, vagy bármit, amitől megsérülhetett volna. A második alkalommal szervizben cseréltettem a belsőt, akkor a szerelő srác azt mondta, hogy a külső gumi is okozhatja ezt a problémát, amire a megoldásként egy külső cserét ajánlott. Nem értek hozzá, de ettől függetlenül számomra furcsán hangzott ez a kijelentés. Lehetséges, hogy a külső okozza a belső lyukadását? Megoldás lehet-e erre a problémára a defeketgátló folyadék használata? Esetleg van-e valami bevált belső gumi ajánlásotok, ami az átlagosnál ellenállóbb a defektek ellen?
Egyébként egy 28”-as Kenda külsőről van szó (trekking bicikli), amin 5,2 bar a max megengedett nyomás, én általában 4,2-4,5 közöttire fújom fel, ha számít. A belsőt nem gondoltam túl eddig, sima deca áruházas volt.A másik probléma a fékkel kapcsolatos (V-fék), szintén a hátsóval, ez kétszer állítódott el viszonylag rövid idő alatt. Eddig nem volt ilyen probléma vele, én laikusként esetleg a bowden nyúlására tippelnék, mint hiba forrás (3 éves a bicikli, azóta nem lett benne bowden cserélve). Erre van ötletetek? Vagy szimplán csak gyenge minőségű a fékem? Gondolkoztam a tárcsafékre váltáson (mechanikuson, csak hátulra), de nem tudom, hogy az több karbantartással jár-e.
Előre is köszi a válaszokat!
-
trialboj
őstag
Nem tudom ki ajánlotta a lekvárt, a fáradt izmaimnak, talán bringasisti, a lényeg h köszönöm neki, 2 napja zab mellé barack lekvárt tolok, és mintha feltöltődtem volna, sokkal jobban vagyok, 500m szint után sem érzem fáradtan magam másnapra.
Nem szoktam centivel méricskélni a lábizmaimat, de van 1 slim fit farmerem, ami általában nyár közepére már nem jön rám, ez jelzi hogy formában vagyok. Na most még a szezon elején vagyunk, és már egyik farmeremben sem tudok kényelmesen leguggolni, ez legalább igazolja hogy a téli tekerésnek is van értelme. Ez volt az első tél amit végigtoltam, ehhez pedig itt a leghasznosabb ruhadarab szél, hó, eső ellen tökéletes, remek szellőzés, minimális izzadság -1 - 12 fokig tesztelve.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
Már beleástam magam, de nem tökéletes az angolom, így nem értek meg minden szavat. Amúgy úgy tűnik azt is be kell állítani, de fura, mert ha jól értem ugyanazt csinálja amit a visszaút csillapítás állító pöcök az alján , szal elvileg nincs köze ahhoz, hogy könnyen felütöm-e vagy sem.
(#131179) Ákkk: Jó tudni
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #131167 üzenetére
Bringáknál abszolút az az ajánlott a gyártó szerint is, hogy az első teló kb 20%-ot üljön be (puhább érzésért 25% még tolerálható), a hátsó 30%-ot.
A mérésnél a póz viszont nem mindegy, mert nem ülve kell az elsőt mérni, hanem támadó pozícióban, amikor érdemi súly nehezedik az elejére. Ha ülve állítod be, akkor nagyon puha lesz és könnyen felütöd.
Nekem az vált be a legjobban, hogy a hajtókart függőlegesre állítom, majd átlépek a vázcsövön, letolom a gumigyűrűt, majd a pedálra rálépek (oldalt kicsit támaszkodva eldőlés ellen) és nem viszem a testem a hajtókarnál hátrébb. Így talán elég közel áll ahhoz a terhelés, amilyen a bringa súlypontja lesz akkor, amikor kiállsz a nyeregből és valami érdekeset csinálsz.
Ezután leszállsz és megméred hol van a gumigyűrű, meddig nyomta fel.A villaszárban néha felhalmozódó levegőt egy sima gyorskötőzővel ki lehet engedni, ha azt bedugod a porlehúzó mellett, hallani egy rövid szisszenést, ha túlnyomás van. Nem cél a lehúzó felsértése, tehát óvatosan. Youtube-on is van róla elég videó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #131182 üzenetére
Köszi, mindjárt lemegyek és próbálgatom
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
pc360
addikt
válasz trialboj #131155 üzenetére
Eleve féktisztító ez a Dynamic cucc. A lánctisztításra én csak akkor használom, ha nincs türelmem leszedni és beáztatni. Arra kell csak odafigyelni, hogy fékpofákat ne érjen (ha muszáj, azt alkoholozni / reszelgetni szokták tudomásom szerint).
Tiszta papírral együtt kell áttörölni, így jó a tárcsára és a felnikre is. Utána egyetlen alapos fékezés kell, hogy bejáratódjon a dolog, és úgy fog fogni a cucc, ahogy kell. 1-2 hetente tudom ajánlani minden tárcsára, de főleg szerelés után, ha esetleg meg lett fogdosva, vagy valaki hozzányomkodta a vádliját. Eléggé alapnak tartom minden tárcsaféktulajnak, mert sokat tud dobni a fékerőn a megfelelő tisztaság.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Ákkk
addikt
válasz HardSanyeee #131177 üzenetére
Cseréltesd le elől hátul tárcsára nem lessz vele gondod de hydraulikus legyen ne mechanikus. Pld. Shimano m315-től...
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #131187 üzenetére
Közepesre lőtted be kb., ha jól gondolom. Remélem ma nekem is sikerül végre véglegesre beállítani.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dunkel
őstag
Lidl vs Aldi műhelypumpa
A lényeg aki nem nézné végig: lidlis NEM, aldis IGEN -
apple87
senior tag
Sziasztok
Mi a véleményetek átlagos használatra erről a bicikliről?[link]
183-4 magas vagyok,. Melyik váz méret lenne a jobb ? L vagy XL?[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
sziasztok!
Segítségeteket kérném a bringám felújításában. 2 évet állt most használatlanul, régen télen is használtam, így kicsit a rozsda megette.
Véleményem szerint lánc + fogaskereket (remélem így hívják) kellene cserélni. A többi az házi szinten még javítható. Sok infót nem tudok róla mondani, de az alkatrészek beszerzésében szeretném kérni. 26"-os Magellán. Csatolok képeket.
Az alkatrészeken felül kérném abban is a segítséget, hogy milyen speciális szerszám kell a cserék elvégzéséhez. Kerékpárt még nem javítottam saját kezűleg, de sokat szoktam barkácsolni, szerintem youtuben keresztül meg tudom oldani.
+ a kormányról lepattogott a rozsda, esetleg azt le kellene csiszolni, és lefújni feketével, vagy ne tököljek vele és inkább menjen rá kis rozsdamaró aztán meg valami gagyi matrica?
a képek:
köszi előre is
-
ivana
Ármester
válasz rwin5 #131195 üzenetére
Szia!
Egy hajtás oldali képet csatolj a gépről, ez alu váznak tűnik ezért szerintem érdemes lehet vele foglalkozni.
Lánc, hajtás, racsni cserés.
Lánc: SRAM-ot érdemes az olcsón is viszonylag értelmes.
Hajtás: Ősmontis csopiból valami régi deore akármi 3-4 ezer körül.
Racsni: Szerintem egyszerűbb venni egy kereket szintén ősmontis csopiban 3-4 ezer körül.A stucnit is a legegyszerűbb cserélni valami normálisabb darabra.
(#131197) bringasisti Ez racsni szóval sokra nem megy a kazetta leszedővel
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Mini-ITX
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi smart home / Xiaomi okos otthon
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- További aktív témák...