- Steam Deck
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen házat vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Androidos fejegységek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
Nagyon olcsó, madzagos gaming headset a Sharkoon háza tájáról
ph A meglehetősen könnyű újdonság a Skiller SGH1 utódjaként értelmezhető.
-
Frissítve! A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
StLui
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #130149 üzenetére
Az épített pálya azért jó, mert letisztult környezetben tudsz megtanulni fontos technikai elemeket, amiket utána kamatoztatsz egy változatos erdei terepen.
Nem akarom én az XC-t leszólni, ne érts félre, anno ha visszagondolok a 90-es évekbe, amikor életem első komolyabb bringájához hozzájutottam, nagyobb élmény volt mint ma bármi, pedig az aztán igazi fapad volt egy mai XC-hez képest is.
Amiről beszéltem az a mtb esszenciája, hogy melyik az a gép amivel általánosságban véve a legélvezetesebb a terepezés manapság.
Persze sok mindent meg lehet csinálni egy XC-vel ha van mögötte technikai tudás, de ha azt nézem, hogy elindulok az erdőbe, akár ismeretlen terepen, és nem szeretném azt, hogy a bringa korlátozzon, akkor csak is a Trail jöhet szóba.
Ha a mtb kategóriákat végig nézed az XC-től a DH-ig, akkor az XC az egyik szélsőség a skálán.
Középen van a Trail.
A világbajnokokat ne keverjük ide, mert az egy külön állatfaj. Nino Shurter egy XC-vel megalázna itt bárkit, úgy is, hogy felülsz egy Super Enduro-ra.
Ezt a nem autóval megy dolgot nem teljesen értem. Összeraksz egy könnyű Trail gépet, mondjuk 12,5-13kg.
Valamivel persze jobban fog haladni az XC, de nem annyival jobban mint amennyivel jobb a terepen a Trail.
Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek Trail kell, és senki ne vegyen XC-t. Csak ha már a gondtalan, kompromisszum mentes montizásról beszélünk, akkor ott nem kérdés, hogy melyik kategória a nyerő.haarmaan: Általános terep használatra, ha nem versenytempót akarsz menni, akkor a 27,5" X 2,8 az egyik legideálisabb méret.
[ Szerkesztve ]
-
-
Massmurderer
őstag
Lehet hülyeséget kérdezek.Komplett keréknél ha veszek újat,tengelyt tartalmazza??Csak mert nem kérdeztem meg üzletbe a csávótól,ezt el is felejtettem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #130135 üzenetére
Ez az "igazi mindenes mtb" is csak nézőpont kérdése. Nekem olyan bringa az igazi mindenes, amivel hosszú aszfaltos vagy terepes körök is bevállalhatóak, amin nem néz ki hülyén egy gyors mtb gumi, aminek szinte teljesen merevre zárható a telója, amivel a lehető legkönnyebb terepen mászni, amit A-tól Z-ig tudok itthon szervizelni és amit meg tudok fizetni . A te szemszögedből teljesen érthető lenne az is, ha azt mondanád, hogy neked az enduro az igazi mtb, de te teljesen más stílusban bringázol és másak az igényeid.
sebgutkopf: Ja én megértem, bár ezek szerint felétek tényleg mást jelent montizni. Nálunk turisták, emberek szerencsére nincsenek, mármint van 1-2 domb a közelben, ahová gyakran járnak ki a turisták meg a kutyasétáltatók, de az összes többi domb-hegy-erdő teljesen turistamentes és vadas, így bőven van amit felfedezni és ahol nyugodtan montizni, főleg, hogy a várost teljesen körbeveszik a hegyek. Engem a pásztorkutyák zavarnak nagyon, de remélem lesz erre valami megoldás, mert nagyon természetb*zi vagyok.
Más: Ma legalább 1 órát szenvedtem a régi első kerekem kónuszos agyának a beállításával és nem azért mert nehéz, hanem mert hülye vagyok . Valamiért a féktárcsa folyton beleért a fékbe, kb 3-4 szétszedés-összerakás után jöttem rá, hogy a kontracsavarok nem egyformák, az egyik oldalon vastagabb és én véletlenül felcseréltem őket . Aztán azzal szenvedtem, hogy hiába bikáztam meg a kontracsavarokat, állandóan fellazultak, de szerencsére hamar rájöttem, hogy a tengelyt és a csavarokat alaposan zsírtalanítani kell (beledobtam egy kanna benzinbe ), mert a zsír miatt lazulnak fel. Most tökéletesnek tűnik, holnap miután beállítottam a váltókat is, megyek vele egy tesztkört. A fékek is helyrejöttek, a hátsóból az elnyalódott (?) csavart átraktam az elsőbe, abból meg a jó csavart a hátsóba és most egyik sem szivárog . A hátsó kerekem is megjött, nagyon nem tetszik a "Crossride" felirat rajta, de szerencsére csak matrica, holnap leszedem... amúgy a Mavic agy nem olyan hangos mint amire számítottam, teljesen rendben van. Ami nem tetszett, hogy b*romira nehezen ment fel rá a Maxxis gumi. Ja igen, felraktam a 140grammos belsőket és a Maxxis Rekon-t is, meg kapott új láncot is a canga, szal lesz amit tesztelni . Holnap csak egy rövid kört merek menni vele, nehogy valami bef*sson... majd legközelebb az első kereket is cserélem, hogy legyen egyforma, ki fogok vágni a nyeregcsőből is, mert hosszú (-100 gramm? ), aztán egyelőre ennyi.
Massmurderer: Van amelyikhez adnak, van amelyikhez nem, de neten írja ha rákeresel a konkrét típusra.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #130153 üzenetére
Én egy ilyen szintű pályán, már boldog lennék. Ez talán pont a bringapark, és az érintetlen természet között van. Pff, de gy ilyen skinnyt hogy kipróbálnék, király lehet, habár lehet nem sokkal izgalmasabb mint magas szegélykövön egyensúlyozva haladni.
Én is elismerem, hogy a trail bringa sokoldalúbb, nekem is volt, élveztem ugrálni vele, puha volt mint a vaj, még ha bénáztam is, a legmeredekebb részen is felmásztam vele, annak ellenére hogy 140 es rugóút volt, viszont a nagy hátránya, amire az autós példát is írtam, hogy ezeket nem lehet hátul merevvé varázsolni.
1 hosszú túrát mentem vele, pontosabban kölcsönadtam valakinek aki nálam edzettebb volt, én pedig hardtaillel mentem. Szinte hihetetlen vol mennyivel hamarabb fáradt mint én, mert az a pici kis pogózás hátul, annyi energiáját elnyelte hogy nem bírta tartani a haladós tempót.
Tehát aki 20-30km teker hogy odaérjen az izgalmas részekhez, azoknak nem olyan kényelmes.
De talán ez is megdől lassan, mert az új Canyon Neuronok, már 130 as úttal vannak ellátva, mellé pedig az oldal szerint teljesen zárhat hátsó tag jár, azaz aszfalton is akkor király lehetsz mint terepen.Ebből kiindulva egy Neuron On pedelec gép, kiváltja az autót... persze csak ha ismersz valakit aki kiüti a 26kmph korlátozást
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
félisten
Srácok, repülőn kéne vinni bicajt.
Csináltatok már ilyet?A bedobozolom annyira nem tűnik jó megoldásnak.
-
StLui
veterán
válasz trialboj #130159 üzenetére
pedig többen mondják, hogy a hátsó tag teljes kizárása nehezebbé teszi a mászást főleg köves terepen, pont mint egy hardtail bringával, mert elpattog a hátulja a köveken. Én speciel 1000 mászáshoz sem zárom elejét sem, nemhogy a hátulját. Elejét előfordul, reménykedve, hogy nem felejtem el nyitni a tetőn, és de .... elfelejtem.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
rétisün
veterán
válasz Massmurderer #130155 üzenetére
ha gyorszáras, akkor jó eséllyel igen. ha átütős, akkor nem biztos, hogy kapod mellé, inkább a vázhoz/villához jár.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #130156 üzenetére
Nem akarok bele vauzni és győzködni se téged, se senkit, csak mondok egy példát, kíváncsi vagyok mit mondasz rá.
Haveromnak volt egy CTM Rocker bringája, elől 120-as Suntour XCR telóval, hátul egy Suntour Raidon LO hátsó tag volt, ha jól tudom 190x51mm-es. Elől hátul teljesen el lehetett zárni. Tudom, mert tekertem vele aszfalton, terepen is. Gyárilag valami elég vékonyka WTB külső volt rajta, mintázata is ilyen semmilyen volt, aszfalton könnyű volt vele menni. A lényeg, hogy haver egy kicsit agresszívabbá tette, mert elég túrázós jellegű volt gyárilag a gép. Szélesebb 720-as Truvativ kormány, Hussefelt rövid stucni, Elixír 3-as fékek 180-as tárcsákkal, szegecses XLC pedál, kicsit agresszívabb 2.2-es külső gumik. A lényeg amit mondani akarok, hogy igazából a gyári felszereltséggel tökéletes volt túrázni, akár durvább terepre is elvihetted, a telók sokat dobtak az élményhez és a komfortérzeten. Tekerni sem volt nehéz, elzárva a telókat kiállva tényleg olyan érzés volt, mintha merevvel menne az ember. De a kicserélt alkatrészekkel pedig tényleg úgy éreztem, hogy nah, ez most agresszívabb lejtőzésre is vállalható lenne. Talán az első telót cseréltem volna ki egy kicsit magasabb, talán 130-as RockShoxra, a hátsó még hagyján. Ugratni mondjuk nem mertem volna vele, vagy bevállalni valami méteres letörést, de a hozzászólásaidat és a képeidet nézve, ezt eltudnám képzelni alattad, hiszen neked ilyenekre nem is kellene bicó. Szerintem lefele profitálnál belőle, a komfort érzeteden is dobna szerintem bőven a hátsó tag. A felfeléken pedig kétlem, hogy bármit is veszítenél. Egy jó felfüggesztési rendszerrel és egy faxa hátsó taggal nem hinném, hogy észre vennéd azt, hogy romlott volna a pedálozásod.
A költségeket tekintve sem hinném, hogy akkora összeg lenne. A hátsó tag nagy szervize 22k volt. A csapágyakat 800ft/db ért vette bele haver, ha valamelyik elkezdett rágni. 8x800= 6400ft egy csapágykészlet bele. Más plusz költség nem igen merülne fel tudtommal, amit ezen cserélnél, azt a mostani bicódon is kell.
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #130144 üzenetére
Ne kamuzz mert neked egy tányér van elől,azon meg ott a lánc,vágni nem lehet vele! Azt egy 2,vagy háromtányéros csinálhatta...hacsak nem láncfűrész lánccal nyomod.
6038D...arra gondolok.Olyan 30-40cm átmérőjű az ösvény jó meredek részén keresztben,olyan 2,talán 300 méterre a kilátótól.Még lefele is átemelős (legalábbis nekem),nemhogy felfele...aztán lehet van olyan "állat" is,aki így megvágva már simán átugratja lefele.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ákkk
addikt
válasz deny330 #130165 üzenetére
Azért egy xc gépnek abban stílusban amit írt messze nagyobb az előnye egy enduro géphez képest pld.enduroval tekerj le egy maratont érezni fogod nemrég egyik ismerősöm santa c.-val kb fele akkora távot tudtam kihozni azonos idő alatt mint a myroonal nem dh-ra gondolok mert ott egyértelmű a santa előnye.
[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
StLui
veterán
válasz Begbiebike #130154 üzenetére
Wexl király, messziről nézve is, szóval idén tuti megyünk oda!
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
Biztos, hogy XC gyorsabb még egy Trail-nél is, nem kell mindjárt egy endurot szembe állítani. De ha nem versenyről van szó, hanem természetjárásról, akkor sokkal nagyobb a jutalom egy trail géppel lefelé.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Ákkk
addikt
válasz D1Rect #130161 üzenetére
Én ezzel szoktam igaz most kb 250 euroval több amenyiért vettem.
Amúgy bármilyen vázas bőrönd jó csak be kell fóliáztatni akkor van rá biztosítás és nem is dobálják
[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
#68216320
törölt tag
Egy már beszerelt és felfújt belsőbe utólag lehet slin defektvédőt tölteni? Elég, ha leengedem? Illetve autószelepen hogyan folyik majd át?
Update: Közben rájöttem, hogy a kupakjával ki lehet tekerni a szelepet
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #130159 üzenetére
Ezzel én is egyetértek. Nekem Monarch RT3 van hátul, hiába zárod le, akkor is mozog kicsit, és ezt aszfalton eléggé érezni. Plusz trail biciklire azért agresszívebb mintázatú külsőt rak az ember, mint XC-re, amit megint csak nehezebb lesz tekerni.
Terepen persze végig nyitva van a tag, emelkedőn is, de sokszor 20-30-40 km-eket is menni kell aszfalton, ahol viszont szenvedés egy XC géphez képest. Persze valakinek 5-10 km-t kell tekernie, aztán ott van a Budai-hegység, de nem mindenki lakik olyan szerencsés helyen.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #130165 üzenetére
De ha úgy érzem, hogy merev vagy fully XC jó nekem arra amire használom, miért akar mindenki trailokkal meggyőzni? . 6030D-t meg a topikgazdát sem győzköditek, szerintem engem ugyanúgy fölösleges . Én már a rövid stucnit és 1-2cm-vel magassabb kormányt is utáltam, egy trail el tudom képzelni mennyivel nagytatásabb lenne, ráadásul pedállal van vagy 15kg ez a CTM is. Amúgy meg ronda és drága
StLui: Csak a lefelé s a lefelé, de nekem nem számít a repülés lefelé. Ezt már annyiszor írtam, de még mindíg többet ad a trail lefelééé... És felfelé, meg 50km vegyes terep után ki lesz a betyár?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
varsam
őstag
válasz Begbiebike #130154 üzenetére
Wexl-nek +1, jó hely
Én november elején voltam, idén szeretnék többször is kimenni. Ha valaki megy, írjon, szívesen csatlakoznék.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #130179 üzenetére
Az elején mentem 60-at terepen, mert feszegettem a határokat, de már maximum 40-45-el megyek lejtőn, de azt sem élvezem annyira, mint amikor trükközni kell alacsonyabb sebességgel nehéz terepen, hogy valahogy leküzdjem. Aszfalton más, ott könnyű elérni az 50-60-at, legalább halad az ember, mert uncsi .
deny330: Ha sok-sok pínzem lenne, biztos lenne egy Orbea Rallon-om is, ahogy egy CX-em meg fatbike-om is. De all in one megfizethető bringának most jó az XC nekem, szerencsére.. mert más választásom a szűk büdzsé miatt amúgy sem nagyon lenne.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #130181 üzenetére
Na én nem, ezek szerint kettőnk közül te vagy a lefelé száguldozós, meg e-szerint is:
"Nagyon durva köves terepen ha nincs időm kikerülni egy éles követ, akkor néha felütöm,"Nyilván ilyenkre ostobaság a fully.
Ismeretlen ösvényen ahol nem tudhatod mi lesz a következő kanyarban, nagyon durva a 40km/h, számomra az öngyilkos tempó.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #130183 üzenetére
Az a mondat ha jól emlékszek a guminyomásról szólt
Na de rendben, beadom a derekamat egy feltétellel: ha a topik összepótol és vesztek nekem egy trail fully-t. Ha jól megfizettek a Hargitai épített pályán is szívesen lezúzok vele
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nekem az AM,Trail,Enduro-val pont az a bajom mint az országútival,vagyis többé kevésbé specializáltak,vagyis nem olyan igazi mindenesek,amivel elmész mindenféle burkolaton a helyszínig,aztán vissza. Pl.megyek akár 100km-t úgy,hogy annak fele aszfalt,vagy földút,murva,fele meg nehezebb terep erdőn-mezőn,anélkül,hogy szállítanom kellene kerékpárom.(Pl.Dunakeszi-Csóványos-Dunakeszi,vagy a rövidebb Dunakeszi-Naszály Dunakeszi,de lehet Pálpataka-Madarasi Hargita-Pálpataka,vagy hasonló egész napos menetek).Ez persze kompromisszumokkal jár,mert aszfalton sem úgy hasítasz mint egy országútival és terepen sem úgy zúgsz le mint egy nagyobb rugóútas össztelóssal,ugyanakkor mindenhol elmész és jól megválasztva a gumikat sehol sem jössz zavarban.Én az enyémmel ma megkerülöm a Balatont (mert a zasszonynak ez a heppje),vagy elmegyek innen a Kékes tetőre a mellékutakon,holnap meg felmászok a Csóványosra,vagy lejövök Dobogókőről az erdőben.Na ezért szeretem én a zikszcét...
Más...holnap eső lesz,így Pizza a menü...a vágó már megvan hozzá,kettő is
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #130185 üzenetére
Az ilyenekért is jó lenne egy topikos montizás, itt hamar kiderülne ki miben jó és melyik vas mire való, mászni is lehet eleget és a lejtők is nagyon durvák .
Hasaggymeg: +1, kb ezért gondolom én is az XC-t mindenesnek. Ha csak a montikat nézzük, akkor persze az XC a ló egyik oldala, a DH meg a túloldala, de ha outit meg minden bringát beleveszel, akkor az XC van valahol az arany középúton, mert azzal mindenhol elmész, hosszú távon is. Kompromisszum persze itt is van, de hol nincs? Mindenki maga dönti el mit hajlandó benyelni
StLui: Arról van szó szerintem, hogy miért nem jó nekem a trail fully. És onnan lyukadtunk ki ide, hogy nekem nem fekszik a pályázás
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #130187 üzenetére
Ez mindenképpen igaz, szívem szakadna meg fogyasztani a technikát aszfalton, arra nem használnám, hacsak nem ott is találnék valami városi ugri-bugri gyakorlási lehetőséget.
Más: Video nekem már mondták, hogy gyere "ráhúzlak" az ugratóra, nem mentem, de nem gondoltam, hogy ez ilyen fontos segítség. Egyébként ez is bikepark pálya, még ha nem is liftes, szerintem ez azért távol áll a tisztára seperttől. Az autópálya szélességű teniszpálya jellegű talajjal bíró trail-ek egy külön kategória szerintem.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #130188 üzenetére
XC= 4 évszak gumi, amiről egyébként egy totalcar tesztben kiderült, hogy az egyik legideálisabb választás.
de egy kifejezetten neked való példa: mobiltelefonnal is lehet fényképezni, azzal teszed?
20+ %-os emelkedőkön jársz rendszeresen, ha felmész, le is kell jönni, ha kimész a házból máris terepen vagy, bizony oda trail kell, ha aszfaltra mész oda van pár lehetőség szintén, XC jó mindenhova, de se aszfaltra, se kemény terepre nem az igazi, és most attól tekintsünk el, hogy engem sokan, nagyon sokan elvernének egy xc-vel is az általam bevállalt legkeményebb terepen is.Miért nem jó neked a fully? Amiket írsz itt azok alapján neked fully kellene, ezért végig az értetlenkedésem, és ahogy írtam, ha ennek anyagi oka van akkor érthető, akár mert nincs, akár mert nem szánsz ennyit rá..stb.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #130156 üzenetére
Természetesen a mindenre jó kerékpár nem létezik, azt hiába is keresnénk és ez nem pénz kérdése, hanem pusztán fizika. Most én itt jelen esetben a mtb-ról beszéltem, ha már belevesszük a hosszabb aszfaltos tekeréseket, meg gyors xc gumikat is, akkor a képlet nyilván változik. Amikor valaki ilyen tág határokon belül mozog, akkor mindenképpen ajánlott 2db kerékpár. Ha viszont ragaszkodunk a mtb-hoz, némi aszfalt nyilván elkerülhetetlen, de mondjuk ha egy mindenes mtb-ot keresünk, akkor ott aligha az XC lesz a legjobb választás. A változatos terepre egy olyan kerékpár a legideálisabb amit jól lehet tekerni, de ugyanakkor kellően jó geometriával és futóművel rendelkezik a nehezebb terepek leküzdéséhez is. Annyira nem bonyolult ez. Egy Trail bicajjal kb mindenhova fel tudsz tekerni ahova az XC-vel, maximum kicsit lassabban, és nagyjából mindenhol le is tudsz vele jönni. Viszont az XC-vel mindenhol nem jössz le. Tehát itt el is dőlt a kérdés. Az megint egy más kérdés, hogy neked személy szerint mire van igényed, szükséged. Ha te eleve nem is akarsz olyan terepen bringázni, ahova egy XC kevés lehet, akkor neked nyilván jó alternatíva az XC. De ettől még nem az XC a legjobb mindenes mtb.
Bármilyen bringát lehet otthon szervizelni, ez csak szerszám kérdése, meg nyilván érdeklődés a szerelés iránt, és sok utánaolvasás, szerelős videó megnézése, illetve gyakorlás.Én nem akarlak semmire rábeszélni, de azért egyszer majd tegyél egy próbát egy bringateszten, valami közepes rugóutas fully-val. A topikos találkozó meg jó ötlet, nem lenne rossz összehozni valami nagyobb csapatos tekerést.
trialboj: Szuper jó kis pálya, jó volt nézni.
Trail bicaj és Trail bicaj között elég nagy különbségek vannak, persze mindegyik lassabb síkon és fölfelé mint egy jó XC, bár attól is függ, hogy milyen a terep. Ha nagyon technikás, akkor a fully jobban mászik mint a merev.Igen, egy profi pedelec monti gyakorlatilag eltünteti a kompromisszumokat, és akár a 160-as úttal is lehet komfortos hosszútávon.
Egyébként ez a 20-30km-es aszfaltozáson fennakadás számomra kissé furcsa. Én számtalanszor mentem úgy bringázni, hogy kb 20km-t tekertem aszfalton odáig ahol találkoztunk a bringás cimborákkal. Majd onnan mentünk a terepre, ott egy kb 50-60km terepezés, sok szinttel, majd az erdőből kiérve ismét egy 20km aszfalt várt rám hazáig. Az aszfaltos tekerések nagyjából síkon voltak, egy két enyhe emelkedőt leszámítva. Az előző bringámon is 2,8-as kerekek voltak, a hátulja még csak nem is volt zárható, az első 20km aszfaltot abszolút kikapcsolt rásegítéssel tettem meg, tehát a 22 kilós bringát tekerve, pusztán saját erőből. Majd a terepen bekapcsoltam, de ott is kikapcsolgattam sík részeken. Majd a terepezés után szintén kikapcsolt rásegítéssel mentem még 10km aszfaltot, és az utolsó 10km-en ismét segítséggel értem haza. Így nagyjából egy 100km-es kört mentem, amihez elég volt az 1db akku. Nyilván ez nem teljesen ugyan az mint végig analóggal, de ugyan ezt számtalanszor végigmentem a pedelec korszakom előtt, analóg trail, enduro bringákkal. Soha nem éreztem azt, hogy akkora kín lenne. Emiatt eszembe nem jutott volna XC-t venni, sokkal többet ért számomra az, hogy a terepen mindenhol el tudtam menni. Persze elfogadom, hogy nem mindenkinek ugyan azok a szempontjai. Viszont 20-30km aszfaltos tekerés még nem indokolja azt, hogy egy Trail helyett XC-t vegyél, szerintem ez nem jó megközelítés.[ Szerkesztve ]
-
-
IMIIKE1998
őstag
Ma eltűnődtem azon, hogy miért gurul olyan jól a 8 éves, 1.95-ös Kenda félterep gumim, mint a montimon lévő aszfaltgumi. Gyanítom, hogy a gumi közepén lévő futófelületnek köszönhető.(A súly is biztos szerepet játszik, de azért észrevehetően jobban gurul a Kenda, annak ellenére, hogy fél sincs rendesen fújva. A montin jelenleg ilyen van: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz IMIIKE1998 #130193 üzenetére
A saját tapasztalataim szerint a gumi összetétele legalább annyira fontos, vagy még fontosabb, mint maga a mintázat. A Kenda már idős és valószínűleg keményebb keverék, mint a WTB. Amúgy meg a Kenda külsők közismerten sz@rok ilyen tekintetben, szóval az a WTB lehet ragasztóval lehet bekenve.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #130192 üzenetére
Lehet én sem kéne belemenjek
StLui, Runner_fxr: Ha itt tekernétek ahol én, úgy, ahogy én, akkor látnátok, hogy nekem mi az ami számít és akkor még ott van a trail fullyk számomra magas ára, ami miatt eleve kiesnek. Nem akarok egy versenyző lenni, de amikor a montim súlycsökkentésével és az állóképesség edzésekkel pont azon vagyok, hogy felfelé kihozzam magamból a lehető legtöbbet, akkor az ilyen "picit lassabb felfelé"-k sem hangzanak túl jól, ahogy a 15kg súly sem. Lefelé meg többször írtam már, hogy nem akarok ennél gyorsabb lenni, mert kihívás híján úgysem élvezem annyira szal minek kockáztassam a testi épségemet és a lejtők 99.99%-án az XC-vel is simán lejövök, ahol nem tudok lejönni, oda fel sem tudok mászni, szal lényegtelen. Valahogy úgy érzem, hogy egy kis elfogultság is van a témában, pont három trail/endurós topiklakó próbál rábeszélni trail-ra, legalább lennétek trekkingesek vagy valami . Na de mindegy, valszeg úgy sem tudlak meggyőzni, hogy miért jó nekem az XC, trail fully meg már több okot is írtam miért nem játszik + egyszerűen bele sem fér a büdzsébe, szal részemről itt lezárva a téma, mert csak fölösleges köröket futunk.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #130191 üzenetére
Ez érdekes infó, lehet van benne igazság, de azért azt is érdemes mellé gondolni, hogy még ha nem is olyan lehetetlenség trail géppel 30at menni aszfalton, azért nem is olyan egyszerű mint xc-vel, és ha már amúgy is teljesítőképességed határán mész, akkor fontos hogy az unalmas részeken hamarabb átérj kisebb energiaráfordítással.
Na de mind1 is, mert szerintem ezen a környéken marhaság a 140-es rugóút, bármit meg lehet csinálni az én gépemmel is, max én nem tudom kihúzni, vagy leereszkedni mert féltem a csontjaimat : ))Ha idén több helyre is eljutok a hegyekben, lehet átértékelem majd. Arra amúgy nem reagáltál, hogy az új NEURON már 130as úttal rendelkezik, az már nem trail bringa? vagy a geója miatt nem lehet az?
---
Honnan a fenéből lehet 21 és 22 es kónuszkulcsot venni, lehetőleg említésre sem méltó összegért? A Parktúl nem kell, mert indokolatlanul drága, máshol viszont nem találtam, sem ebayen sem a helyi boltokban.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #130191 üzenetére
A 20-30 km aszfalton még elmegy, amikor egyedül mész, csak amikor a haverjaidnak karbonvázas XC gépei vannak, akkor még szélárnyékban sem olyan kényelmes tartani a tempójukat . Na ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy nekem is kell egy merev XC, amit venni is fogok jövőre.