- Steam Deck
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Milyen videókártyát?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
G@ben
addikt
Hülye kérdés a hidraulikus tárcsafékekhez: be lehet állítani úgy őket, hogy egyforma nagyságú húzás után érjen az első és a hátsó is a tárcsákhoz? A V-féknél simán megy, de nem tudom, hogy a tárcsánál is be lehet-e.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Massmurderer #129905 üzenetére
Azt értem, csak szeretem, ha egyszerre fog a két fék, egyszerre keményednek fel, nem úgy, hogy az egyik már blokkolna, a másikat ugyanannyira behúzva meg még szinte hozzá sem ér a fékhez.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Massmurderer
őstag
válasz G@ben #129906 üzenetére
Mármint úgy érted hogy egyforma fékhatás legyen mind a 2 féknél??Vagy hogy egyik féket behúzod,és hat a másikra is??Vagy hogy érted most?
Hátsót használom én többnyire.Föleg a tavalyi repülés után valahogy az elsö féket nem nagyon használom De tekerés közbe ott vannak az újjaim mindkét fékkarnál,ki tudja melyikre mikor van szükség.
[ Szerkesztve ]
-
G@ben
addikt
válasz Massmurderer #129907 üzenetére
A fékkar ugyanakkora behúzása után érjen a tárcsákhoz a fékpofa elöl is, hátul is.
Nagyon nem szeretem, ha a fék felkeményedése a fékkarok különböző nagyságú behúzása után jön létre.Én egyszerre szoktam használni, kivéve, ha a hátsó kereket oldalra akarom csúsztatni.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
StLui
veterán
válasz G@ben #129908 üzenetére
egyszer felkeményedéről írsz, egyszer tárcsához ér-ről.
Bár eleve nem nagyon értem a jelentőségét, teljesen külön kell kezelné a két féket, különböző erővel. Olyan nem tudom mikor lenne, hogy mindkét kereket egyforma erővel kéne fékezni.Ja ráadásul másképpen is kopik a két betét, ahogy Because is írja
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
G@ben
addikt
válasz Because #129909 üzenetére
Elméleti kérdés volt, még V-fékes bicajom van.
StLui: a V-féknél kb ugyanaz a kettő. Nem értek a hidraulikus tárcsafékhez, csak érdekelt volna a dolog, mert a sima V-féknél utálom, ha nem ugyanakkora úton fog a két fék.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
StLui
veterán
válasz G@ben #129911 üzenetére
V-féknél egy igazán nem nagyon nyúló bowdent húzol, ha 2cm akkor 2 cm, olajoszlop meg gondolom jobban összenyomható, bár fura nekem is, de továbbra is mondom nincs az a pillanat amikor összevetheted a kettőt. Ha kell a fékerő kerék csúszáshatárig húzom (próbálom, nem centire
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
G@ben
addikt
válasz StLui #129913 üzenetére
Elvileg az olaj nem összenyomható, inkább azt gondolnám, hogy mivel oldalra tuti enged valamennyit a vezeték tágulásra, még ha minimálisat is, a hosszabb vezeték miatt összességében többet tud tágulni.
Na mindegy, majd kipróbálom, ha a meló is engedi.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Massmurderer
őstag
válasz StLui #129913 üzenetére
Azért nagyon más bowdennél,és olajosnál.Ha olajos rendesen légtelenitve van,fékbetétek sincsenek kopva,nagyon kis ráhatás kell hogy fogjanak a fékek.Nekem eredetileg bowdenes volt a fék(tárcsás) és cseréltem.Ég és föld.Pedig bowdenes is fogott rendesen.V-fékröl nem tudok nyilatkozni
-
StLui
veterán
válasz Massmurderer #129915 üzenetére
bikeparkban 3 hátsó elmegy mire egy első, ezért nem is értem miért fontos, mondjuk nekem se xt785 se guide r gyárilag a bringán nem volt ez a hozzáér és harap érzet, gond is lenne az adagolhatósággal szerintem.
Más: Egy ilyet jó lenne kihasználni, 4-5 nap lesz legalább Sölden júniusban, kérdés összejön e elég napszezon alatt, hogy megérje.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #129880 üzenetére
Legyünk pozitívak, fordítsuk meg: vas után felüdülés a műanyag. Annyiba kerül egy 11-es lánc, amennyibe a lánc+racsni. 26-os gumi mindig csorog a családból, 29-et venni kell. Illetve ha ázok, akkor se mindegy miben mennek szét a csapágyak. Gondolkodom valami olcsó outin, de a téli retekbe valószínű megint a vas kerülne elő.
Ma viszont a Meridával voltam aszfaltos Nosztra körön. Kérdezted az 1x11 tapasztalatokat: szerintem élhető. Síkon 32/14-gyel 80-90 pf-tal 27-28-cal mentem, ami kényelmes utazós volt. Onnan van még hátul a 12 és 10 fog. Lejtőn 32/10-et 48 km/h-ig tudom elforgatni. Kóspallag-Királyrét átkötő elején a meredek mászást 32/32-ben meg tudtam volna csinálni, de nézni kellett a pulzust, így 32/42-ben kényelmesen felpörgettem.
Jók ezek a Maxxis Ikon gumik is, bár aszfalton hangosabb. (jjeahh: a Rekon Race 670 g EXO változatban, ami állítólag a legjobb defektvédelem, azért az nem rossz). Áprilisban felkerülnek a Mitas gumik tejjel, ha gondolod odaadom kipróbálni az Ikonokat, tetszeni fog.
Nagyon jó lett a bringa mérete, fekvős, mint a dög, vállaknak még szoknia kell, de tetszik. A merevsége meg ismét mosolyfaktor, főleg ha megküldöm, és nincs átdobó vs. lánc hang. Egyelőre fék is okés, bár sok dolga nem volt.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #129916 üzenetére
Úgy érted 3 hátsó betét elkopik, mire egy elsőt elhasználsz? Ez nekem nagyon fura, mert nekem a hátsó kétszer annyit tart mint az első .
Massmurderer: Szerintem ha az első féket nem nagyon használod, az veszélyes tud lenni, engem az első fék már párszor megmentett a balesettől, mármint ha az elsőt is használod sokkal gyorsabban meg tudsz állni, sokkal nagyobb a fékhatás. Persze vigyázni kell vele, pl hóban csak óvatosan, mert ha az első kerék kicsúszik oldalra, akkor elveszted a kontrollt és érdemes kiülni a nyereg mögé ha használod, mert így mivel a súlypont hátra és lejjebb kerül sosem fogsz átesni a kormányon.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #129917 üzenetére
Ja, nem rossz, de gondoltam ezek a pro riderek a lehető legkönnyebb gumikat rakják fel és hát léteznek 500 grammos XC gumik is . Az Ikon hangos? . Én nem tudom milyent használtál előtte, de nekem Rekon-om van, pontosan ilyen, ez elvileg az Ikon agresszívebb tesója és hát el vagyok ájulva tőle, hogy milyen smooth és csendes aszfalton a Nobby után . Télen hóban viszont én borzalmasnak éreztem, oda azért kellenek a nagy bütykök. Kíváncsi vagyok száraz, köves, homokos terepen milyen lesz, ha beválik valszeg sosem váltok vissza agresszív gumira, télre meg veszek egy szegecses Ice Spiker-t. A bike-components viszont nem értem miért írja azt, hogy trail gumi, szerintem egyértelműen XC külső, sőt, a Maxxis szerint is az.
Napfénysüti: +1
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #129919 üzenetére
Outin a hátsó csak akkor jó bármire is, ha csúszik az út. Száraz úton egy rendesebb fékezésnél földön sincs a hátsó.
-
StLui
veterán
válasz Napfénysüti #129919 üzenetére
Igen így van, motoron is pl, húzod az első féket és súly az első kerékre kerül, így a hátsó hatástalan lenne, de bikeparkban kevesebbet használod jóval az elsőt
Többre:
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
nagyúr
-
Massmurderer
őstag
válasz jjeahh #129918 üzenetére
Használom,de nem annyit mint a hátsót.Van hogy ha hirtelen meg kell állni,elsö-hátsó egyszerre.Csak mint irtam,nálam nagyon minimális az érzékenysége.Picit behúzom a fékkart,és fog is egyböl.meg mint irtam,estem is már az elsö fék miatt Megérkeznek az új kerekek,azt lesz az átszerelés.Most még maradnak az eredeti tárcsák,azt legközelebb azokat cserélem le.Viszont a csavarokkal nem spórolok,néztem lehet kapni titán csavart,nem ép filléres,de megéri.Néztem ma üzletbe a kellys meg a ktm paripákat.Legtöbb ami 150k körüli árba volt,nem jött be,és egyikért se adtam volna az enyémet.Jó..enyém se nagy szám,nem is egy hü de márkás,de tudom hogy mi van benne.Azoknál meg max. a márkát fizetném csak,egy dekával nem lennék előrébb azokkal a gépekkel.Nem mondom hogy nem volt olyan ami nem jött be,csak az 3-4x többe volt.Mint ahogy multkor kidumáltuk,amit linkeltem,150ért nem veszek meg olyat ami egy hangyafingnyival jobb csak az enyémnél.Akkor inkább költök erre,azt annyi.Nekem inkább a megbizhatóság a lényeg,nem az hogy most 11kg-os a bico.Van elképzelésem amúgy hogy mit veszek majd,csak hát még nincs meg rá az anyagi keret
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #129920 üzenetére
Fontosabb nekik is a defektvédelem, mint 100 g. Nekem elöl 760 g lesz a Kratos.
A RaceKing halkabb, meg a Scylla is, bár azt kopottan használtam. Majd most az új ha felkerül, akkor kiderül, hogy halk-e. Nem mintha számítana nálam...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz Massmurderer #129930 üzenetére
én elsősorban tisztogatáspárti nem vagyok, de hátulról nem szedtem le a flepnit, ott van a nyereg alatt, a száraz idő ellenére. (arra számítottam, h úgyis megtalálom a pocsolyákat, de nem volt semmi)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz G@ben #129906 üzenetére
Ha tisztességesen le van légtelenítve akkor egyforma a nyomásont, de azzal számolni kell, hogy ha nem felső kategóriás a tárcsafék, illetve kicsi a tárcsa, akkor a melegedés miatt vándorolhat a nyomáspont. Pl felkeményedik. Amikor kihül ismét jó. A hátsó kicsit mindig nyúlósabb, de a nyomáspontnak akkor is ugyan ott kell lennie, csak kicsit rugalmasabb a hátsó, az első fék koppanósabb. Fémhálós fékvezeték tud ezen javítani, de egy jól beállított shimano deore/slx/xt stb. több mint elég általános felhasználásra, a vfékedhez képest egy másik univerzum.😀
[ Szerkesztve ]
-
G@ben
addikt
válasz Runner_fxr #129932 üzenetére
Köszi a kimerítő választ!
Melegedést nem tudok, általános túrázós felhasználás lenne, ritkán kéne bírnia a nagy sebességről gyors megállást. Ha jól láttam, a kiszemelt bicajokon Shimano 315-ös fék lenne, az általam nézett kategóriában szinte mindegyiken az van.
A V-fékemmel is elégedett vagyok, bár simán elpepecselek egy órát fékenként a beállítással, viszont utána elképesztően jó lesz. Bár tudom, a tárcsa más téma.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
SSJmeszes
senior tag
válasz Runner_fxr #129932 üzenetére
Ha már fék. Meliyk a jobb?
Cube bicómon slx van, azt nem használtam hegyekben.. ezt elég jó féknek érzem így alföldön, fent hegyen nem tudom, hogy teljesítene.
Viszont a YT n Guide RS van. Fent a hegyen, sokszor kevésnek éreztem, inkább csak lassított mint fékezett volna. Így néha kicsit veszélyesnek is éreztem. Mi a véleményed? Szerinted is jobb az SLX? Vagy egyszerűen tényleg gyene az RS? Vagy csak valami nem volt oké vele?YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Toobee
veterán
-
flash-
veterán
válasz pc360 #129676 üzenetére
szerencsére nem vagyok már 110, csak 85kg, tehát már nem kap akkora terhelést a gép,és persze én nem azt akartam ezzel mondani hogy nem jobb a négyszögtengelyes, csupán azt hogy ami nekem van (FC-M_171) az teljesen jól használható, 5000km után is(az első 2000et 110 kilósan tettem bele) , meg lehet nyomni rendesen, .persze jobb az integrált, de egyáltalán nem vészes.
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
StLui
veterán
válasz Napfénysüti #129924 üzenetére
Ehhez gondolom tolni is kellett hátra a súlypontodat, hogy legyen fékhatás a hátsó keréken?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ZolkoW
őstag
válasz Massmurderer #129937 üzenetére
van egy SKS is, az többet fog,de a rögzítése csak 5ből 4 csillag (nyeregcsőre megy,és lehetne masszívabb). ez meg egy 990 ft-os decás, tetszik az egyszerűsége.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
-
StLui
veterán
válasz Napfénysüti #129941 üzenetére
Igen végül is ti outin főleg ültök, mi meg lejtőn állunk inkább
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
flash-
veterán
válasz Runner_fxr #129833 üzenetére
hogy milyen kategóriák valószinü magas,mert ezek mind uci mtb vb-n résztvevő márkák,szóval valszinű nem rosszak:
GT, specialized,Trek,BMC,Focus,BH TEmplo, Bianchi,Niner,
Birk,Protek,Cannondale,Canyon, Banshee,Finnix,Commencial,
Olympia,American Eagle,Cube,Blr bike,Cavalerie,, Saracen,Elios,Scott,Radon,Swoop,Giant,Mondraker,GT,Hardrock,HOPE TECHNOLOGY,Intense,Insync,Felt,Orbea,Kona,Kross,KTM,Massi,Megamo,
Merida,Mondraker,MMR,Corratec,Norco,Pivot,Polygon,Propain,RDR,Santa Cruz,Sense,Bixs,Sunn,Superior,Stoll,anchor,Bulls,Hard rocx,Devinchi,
YT Mob,thoemus,Torpado,Transition,Devinci,[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #129946 üzenetére
Igen, az a nehezebbik, a könnyebb 42 fogas kereke már alu, azt hiszem. Nálam is a nehezebb van fent, de kellene tenni egy próbát a könnyűvel is. Az X1 szerintem egy felesleges lépcső, az értelmét nem látom, mert akkor kb 8-10e Ft-tal drágábban ott a jóval könnyebb X01, az kb 265 gramm.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz G@ben #129933 üzenetére
Nekem is 315-ös van a Cross bicajomon, nem rossz fék az. Amire kitalálták arra teljesen ok, általános túra, hétköznapi felhasználásra teljesen ok. Nagyon megbízható, pofon egyszerűen légteleníthető.
SSJmeszes: A Guide fékekre sok panasz van, rengeteg hibás példányt is láttam. Az RSC viszont nem rossz. Persze sokkal jobban jársz egy Shimano-val, az szinte biztos. Nekem is SLX M7000-es fékeim vannak, egyelőre nagyon meg vagyok vele elégedve, simán megállítja a bringám pedig voltak fenntartásaim. Nem érzem azt, hogy kéne a 4 dugattyú, ez még engem is meglep. Pedig szinte biztos voltam benne, hogy az első alkatrész lesz amit cserélek, de egyelőre remekül működik. Nem látom értelmét, hogy lecseréljem.
Azt nem mondanám, hogy gyenge az RS, de azt a stabil, megbízható teljesítményt nem tudja amit egy Shimano. Persze kivételek vannak, hiszen Toobee is meg van vele elégedve, én is próbáltam és tényleg brutálisan fog az a fék, mondjuk az egy régebbi darab.
Nem lehet, hogy megégetted a tárcsát vagy a betétet, esetleg nem lett olajos?flash-: Az, hogy UCI mtb világkupán részt vesz egy márka, még nem feltétlen jeleni azt, hogy prémium kategória. Nem mondtam, hogy rossz lenne, de egy Cube, Radon, KTM azért nem Yeti, EVIL, Santa Cruz stb. Egyszerűen nem egy kategória.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Különösképp Runner...Ha már a fékről van szó mind2 tárcsám,egy klasszikus szavaival élve,megmérettetett és kevésnek találtatott (1,45mm mind2) így cseréni fogom.Az elsőm 180,hátsóm 160,de azt is 180asítani fogom.Van-e ennek bármilyen ismert buktatója?
(#129917) 6030D...miért csak "élhető",van a 2 véglet között olyan áttétel amit úgy érzel hiányolsz?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!