Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
ph A szokatlan külsejű CineBeam Q képes a 4K felbontás megjelenítésére.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz David75 #123900 üzenetére
Vizes leveleken minden megcsúszik. Sár alatt rendes sarat (földutat) értesz vagy saras aszfaltot? Mert ha utóbbit azzal sem lehet sokat tenni. Ebben ránézésre elég széles gumi van. Ennél szélesebbet nem érdemes rakni, aszfaltan a minta csak hátrány, vizes aszfalton is. Egyedül a nyomással lehet játszani, illetve vannak puhább keverékek, pl. ránézésre ebbe befér egy 2.0-ás Race King.
Ha túl hosszú az áttét kisebb nagytányér kell. -
ZolkoW
őstag
válasz David75 #123900 üzenetére
én nem hinném, hogy van az a külsőgumi, amivel ázott falevéllel borított aszfalton nem csúszol ki egy kanyarban.. de ha a jelenlegi külsők nagyon simák, azokat cserélheted valami univerzálisabbra, az sokat segíthet azért, leszámítva az olyan extrém eseteket.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz David75 #123900 üzenetére
4000 fontot egy városi kerékpárra?! ...az van amit írnak,gumicsere,alacsonyabb nyomás és kis tudás,ami jön a kilométerekkel majd.....ha meg szeptember óta 1500km-t mentél,akkor nemsokára már a hegy sem lesz annyira nehéz. Első tányért persze cserélhetsz a könnyebb mászás érdekében.Erre a felhasználásra nem kell olyan drága kerékpár,össz-teleszkópos meg a túlzás netovábbja lenne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
kiskakas
senior tag
sikeres a Decathlonos akció, megnézte egy srác, selejtesnek minősítette a kamáslit, pénz vissza, egy Btwin 500-ast hoztam el helyette, a pedálra meg kitalálok valamit..
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #123909 üzenetére
Vasárnap találkoztunk feleségem egyik volt kollégájával. A lényeg hogy ő x éve kiment Norvégiába de most úgy néz ki hazaköltözik.
Van 6db bringája köztük egy Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Black Inc. Ez az egy outi volt 3,5M Ft.
Meg is beszéltem vele hogy tavasszal meglesném a gépet meg mehetnénk egy karikát itt a környéken.
Azt hiszem két Yasec vázas MTB is pihen a parkjában.Més que un club!
-
gabro0
őstag
válasz Napfénysüti #123912 üzenetére
Térjünk a lényegre. Hány gramm is pontosan? Bocs Hasaggymeg, hogy beelőztelek.
-
David75
őstag
válasz Hasaggymeg #123909 üzenetére
Az a gond, hogy bérlem a biciklit, tehát semmit se bütykölhetek rajta, ezért akarok másikat.
iPhone 14 pro | Cube Acid 2020
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #123912 üzenetére
Nagy cucc, ivanának is van 6-8, aztán nem kellett Norvégiába költöznie érte.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #123916 üzenetére
Kő nehéz!
(#123918) 6030D...sőt,olyan gumifékes libakergetőt ott nyócezer eúróé sem kapsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #123916 üzenetére
az enyém a hivatalos adat szerint 8 kiló kereken, a saját cuccaimmal, pedállal 8,8 lett. ( gyári adat ugye pedál nélkül, 'csupaszon' értendő) én is kevesebbet tippeltem érzésre, de mivel a grammmániám már elmúlt, nem igazán érdekel, az már nekem bőven jó, hogy befért 9 kiló alá.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
deny330
aktív tag
Nah, levittem szervizbe a bringát kompletten. Első kerék kicsit mozgott oldal irányba, srác szerint csapágy csere megoldja. Dropper Post elég darabosan járt utóbbi időben, az kap egy takarítást és egy olajcserét. Első és hátsó teló ugyan így, plusz lesz egy lánc csere. Mondta a srác azt is, hogy kevesebbet tud bejárkálni téli időszakban, valószínű másfél - 2x annyi idő lesz, mire készen lesz mindennel, cserébe kedvezményesen megcsinálja a dolgokat. Természetesen igent mondtam ennek ellenére is, hidegben nem szeretek bringázni annyira, elfér nála.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #123916 üzenetére
A nagyon alacsony súly már a merevség rovására is mehet. Vannak 6kg alatti országúti gépek is, de azok azért nem tudják ugyan azt a merevséget. Van egy technológiai határ. A Degavinál is volt egy nagyon szép és hihetetlen könnyű országúti gép, valami 5,4kg körül, de mondták a srácok, hogy azért ez merevségben nem tudja ugyan azt mint a 7kg körüli aero vázas gép.
Más téma:
Egy érdekes összehasonlító teszt:
[link][ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #123922 üzenetére
Az Attentiont nézegette eredetileg, bár szerintem fura az a váz, 17" méretben 570mm az effektív felsőcső hossz, ergo nagyon rövid, így netről próba nélkül szerintem rizikós lenne megvenni. Ez a Grand Canyon AL 4.0 viszont tényleg nem rossz, a teló is minimum 2-3 szintel jobb.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #123923 üzenetére
Azért a Cannondale SuperSixnél ezzel a merevség dologgal nem hinném hogy gond lehet. Ez az egyik legjobb váz a piacon, meg is kérik az árát rendesen. Ha jól rémlik pár éve ezt választották az év országútijának is valami neves szaklapnál.
Més que un club!
-
6030D
Ármester
Ha már úgyis grammozunk
[link]Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #123925 üzenetére
Nem is arra gondoltam, hogy ezzel a vázzal gond van, hanem hogy nem feltétlen baj, ha nem extrém könnyű a gép.
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #123923 üzenetére
Az a baj, hogy a fejlesztést ebben az irányban korlátozza az az ezer éves szabály, hogy 6.8kg alatti géppel nem lehet versenyezni.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #123927 üzenetére
Az igaz, általában az agyonkönnyített vázak eleve súlylimitesek.
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #123927 üzenetére
Az esztelen könnyítésnek láttuk már egy pár hátulütőjét.
David75...az más.Annyi pénzért komoly városi gépet lehet venni valami Cube Hyde,vagy Cannondale Bad Boy szerűt,de 4000GBP be már akár egy Pinionos is belefér.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
David75
őstag
válasz Hasaggymeg #123931 üzenetére
Az árat a következő alapján lőttem be, a havi bérlet 55 font lenne tehát max ennyim van havi törlesztőre a bicikli után. Elvégre ugyan a bicikli nem fütött de nem kell bámulnon az embereket, akkor megyek és oda amikor akarok és végül de nem utolsó sorban így megvan a súlyzós edzés mellé a cardió amit amúgy elég sűrűn ellógtam. A vanmoof-ot havi 22-ért bérlem. Amúgy a munkahely is adna majdnen 1000 font támogatást, van ilyen cycle to work scheme.
iPhone 14 pro | Cube Acid 2020
-
ivana
Ármester
válasz David75 #123932 üzenetére
Ne szórakozz már 1000 fontért bőven kapsz olyan gépet ami kielégíti bármilyen munkába járós igényedet. Összehasonlítás képpen, én Pesten egy olyan bringával járok hasonló távon amit kemény 18 ezer forintért vettem, azóta kapott két gumit, két sunrace váltókart, meg egy új láncot nyár eleje óta bőven 2000km fölött vagyok vele. És még egyszer sem sikerült eldobni
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
David75
őstag
válasz Hasaggymeg #123931 üzenetére
Ezt a canondale badboy nézegettem már én is. Amúgy nem ritka a 3000 körüli giant meg trek bicaj nálunk a munkahelyi bicikli tárolóban.
iPhone 14 pro | Cube Acid 2020
-
Giot
addikt
Urak erre valaki? [link]
-
flash-
veterán
válasz Runner_fxr #123923 üzenetére
Azért ezen nagyon ledöbbentem
ennyire számít- nem számít a súly:
Lightweight v aero: which is best"Merida told us that if you were riding at 30km/h (18.6mph) on a flat road at a given power output, a 2kg reduction in weight would increase your speed by just 0.05km/h (0.03mph) – you’d go just 50 metres further in an hour of cycling."
"What difference would adding 100g (from an 8kg bike to an 8.1kg bike, with a 75kg rider) do to the ride time?
It would add three seconds."
ezt így érdemes azért megjegyezni mindenkinek
állítom sokunk kilóméterórája kívül esik azon a méréshatáron amit a könnyű bringájának a súlya hozna-hozhatna neki
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz David75 #123935 üzenetére
Az jó ha akkora a biztonság!
flash...több lassítás/kigyorsításos szakaszon és emelkedőn jön igazán ki a mínusz súly előnye.Ha egyszer felgyorsítottad egyenesben,már a légellenállás és a gumik amik a legfontosabb lassító tényezők.
Giot...itt erre nem valószínű,hogy választ kapsz,ez elég mélyre6ó szakmai tapsztalatot igényel,főleg,hogy még régebbi típus is.Még Runnerék,akik szerelők,sem szervizelnek igazán teleszkópot.
parkr...sőt,lejtőn még hátrány is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #123940 üzenetére
persze, ezt tudom, de laikusként(nekem) akkor is érdekes labor körülmények között mennyi az annyi...
pl így most már nem lesz szempont országuti bringa választásnál kezdőként hogy az egyik pár száz grammal könnyebb-nehezebb,..
meg az is érdekes hogy 40kmh-ig nem igazán érdekes az hogy aero vagy sem.. én azt gondoltam a légellenálás már lassabb 20-25ös kmh tempónál is számít...
ebből nekem az is lejön: ha nem vagyok olyan erőbe hogy 40es átlagot menjek(nem vagyok mert nem vagyok versenyző) akkor majdnem hogy felesleges nem comfort bringát vennem
scultura 300-att néztem mert azt gondoltam ez lejjebb van jobb a légellenálás, de akkor inkább nézek egy comfort bike-ot,mert nem hiszem hogy ha trekkingel 28-29es átlagokat megyek 2-3 órás tekeréseken, akkor hogy egy országutival elérném a 40-et..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
trialboj
őstag
Milyen fél tudományos módszer van rá, hogy leteszteljem az új slx fékek mennyivel fognak majd jobban mint a mostani?
Mivel már így is kiemel a nyeregből ha nagyon erősen húzom, ezért gondoltam aszfalton leejtőn hátra helyezett súlyponttal 20 majd 35-ről fékeznék állóra, és lemérném melyik fék hány m alatt állt meg, itt esély lenne tiszta erőből húzni a féket, anélkül hogy orra esnék.
Igazából nem számítok nagy különbségre, csak kíváncsi vagyok.(#123896) 6030D
Kösz, ez hasznos infó volt."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #123943 üzenetére
Erre nem hiszem van otthoni módszer,sőt,a fék erőssége csak egyik a fék minőségét meghatározó tényezők közül,adagolhatóság,könnyű kezelés,vagy forrósodáskor,esetleg hidegben való viselkedése mind fontos tényezők.Nekem csak Deore 615 van,de ha megtépném,amit még eddig sosem tettem,biztos elrepülnék,mert azonnal állóra fékezné,vagy elcsúszna a kerékpár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #123943 üzenetére
Felmész egy hegyre, és lejössz terepen minél gyorsabban. Ha jó a gumi meg a sebesség, a rosszabb féket gyengébbnek fogod érezni a vége felé illetve jobban elfárad a kezed. Meg lassabb leszel a teljes szakaszon a hosszabb féktávok miatt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
Szia!
Sajnos sok jót én sem tudok mondani, egyrészt ezek a talas-ok a Fox-nak nem a megbízható és könnyen szerelhető villái közé tartoznak, másrészt a Fox valóban nem túl bőkezű az információkkal, se az alkatrészekkel. Foxék úgy gondolkoznak, hogy ne babrálja átlag halandó a villákat, tagokat, ezt vigye olyan szervizbe aki hivatalos Fox szervizpont. Szervizeknek biztosítanak információkat, alkatrészeket.
Én azt javasolnám, hogy vidd el a Dr.Bike-nak , vagy küld el Boostworkx-nek.Hasaggymeg: Ez így nem teljesen igaz, hogy nem szervizelek telót, inkább tagokat nem, mert inkább elküldöm a Dr.Bike-nak. Villa kis szerviz, nagy szerviz működik. Úgy mondanám, hogy karbantartás szintjén csinálok villákat.
flash-: Van az a szint ami alatt már nem sokat számít a könnyebb súly, mert kondival úgy sem vagy ott. De azért általában a gyorsításokat, mászásokat nagyon meg lehet érezni ha nehezebb a bringa. Még egy 22 kilós pedelec gépet se számottevően nehezebb hajtani síkon, mint pl egy 14-15 kilóst. De amikor megindítani kell, vagy emelkedőre tekered, akkor már más a szitu.
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
Nekem a Shimanonál a Talas-om megcsinálták úgy, hogy bele lett esztergálva valami távtartó, hogy 130-ra be legyen fixálva. Máskülönben az a rohadt vékony alkatrész ha kicsit is kopott, akor az azt eredményezi, hogy ugrál a fokozatok közt. Sajna vagy teljes láb csere, vagy esztergálás a megoldás.
Ne a Dr. Bike-hoz vidd, hanem ugyanúgy az ipartelepen Csábi Gabi-hoz a Paul Lange Hungary-nál! Ők az említett Shimano és FOX hivatalos forgalmazók. Ha valaki, akkor ők meg tudják oldani.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz pc360 #123947 üzenetére
* A fixálást természetesen úgy értem, hogy ugyanolyan gyönyörűen mozog, csak a rugóhossz nem állítható többé. A rugóhosszt, ha fixálásra kerül, nyilván te választod meg. Nekem 130 volt az ideális, a 160-at eleve a vázgeó miatt sem volt szabad használnom. Ez a Talas-ok sorsa sajnos, soha többet nem is veszek állítható rugóhosszas telót, se FOX-ot, se semmilyet. Plusz nyűg, és temérdek hibalehetőség. A Roch Shox U-Turn-jei még egész jók voltak, de egy idő után azok is vacakoltak.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
ZolkoW
őstag
válasz flash- #123942 üzenetére
az aeróság itt gondolom a vázra, vagy mindenesetre a biciklire értendő... akkor nem csoda,ha negyvenig nem sok vizet zavar,hiszen a testedhez mérten a váz töredék légellenállást jelent, bármilyen sz*rul is néz ki bezzeg a lobogó kabát, dagadó bicepsz (kerek hátsó, hogy a csajokra is gondoljunk) biztos hogy érezhető már 25-nél is ;-)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786