Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Redneck #114029 üzenetére

    Oldal irányba érdemes megmozgatni a hajtóművet, ha laza a monoblokk, kottyanni fog a csapágy. Persze nem feltétlen kell kotyognia, ha kicsit meglazul, már az is okozhat kattogást, recsegést. 8-as imbusz kell a hajtóműhöz, és egy 15-ös kulcs a pedálhoz, de a jobb fajta pedálokat a hajtómű belseje felől, 6-os imbuszal is lehet csavarni. Viszont értelemszerűen a monoblokk feszességét csak úgy tudod ellenőrizni ha le is húzod a hajtóművet, ehhez kell egy hajtómű lehúzó szerszám is és egy monoblokk behajtó szerszám. Azért én kicsavarnám azokat a pedálokat, áttörölném a meneteket a hajtóműben és a pedálon, majd megzsíroznám. Ki lehet csavarni a hajtómű rögzítő csavarokat is, azokra is lehet rakni zsírt. A Cube-nak egyébként ehhez semmi köze, ők a váza gyártják, gyártatják, nem az alkatrészeket, tehát a márkában ezért még ne inogjon meg a bizalmad, mert alaptalan. Ez a kattogás egy 2 millió forintos új kerékpárban is előjöhet! Gyakori probléma, nem is mindig könnyű rájönni a hang forrására, ha az nem a hajtásból jön, de ha rendesen meg van húzva minden, elvileg a probléma megszűnik. Egyébként még a küllők is tudnak pattogó hangot adni, ha nem elég feszesek. Illetve a kormányszárban lévő csavarok is, ha nincs rajtuk zsír vagy van ott egy kis szennyeződés, esetleg sorja. Ha ezek után is kattog, akkor ki kell venni a monoblokkot és áttörölni, majd zsírozni a vázban a meneteket, vagy akár lehet ezzel is kezdeni, bár új bicóban általában elég ha csak a feszességét ellenőrzöd. Persze ahhoz is rutin kell, hogy érzed, meddig lehet a hajtóművet és a monoblokkot húzni, erre vannak előírt nyomaték értékek, de ezek sem mindig érdemes szent írásnak venni, mert meg lehet szakítani a vázban a menetet.

    zoli03, ivana: Ha így látjátok jónak, zsírozzátok a tengelyt, én úgy tapasztaltam, hogy erre nem sok szükség van.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák