Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz Toobee #111003 üzenetére

    Ja, egy ilyesmi valszeg nekem frankó lenne... vagy kitudja.

    Runner_fxr: Kb. az összes belépő XC 14kg fölött van, ebből később esetleg lehet faragni, pl. teló cserével, tubelessel stb., de a lényeg, hogy igazából az én gépem nem számít túlsúlyosnak, sőt, belépő fronton teljesen átlagos. Az alkatrészek minősége nem értem ilyen szempontból miért számít, én azt hittem, hogy az áttétel a lényeg, a súly, meg az, hogy ne legyen túl magassan a kormány, mert akkor mászáskor nem lehet az első kereket a földön tartani. Igazából egy trailt amiért visszalépésnek éreznék, azok talán pont az alkatrészek, pl. egy 1x rendszerrel nem tudom lenne-e olyan áttétel, ami helyettesíti egy XC 22-36T áttételét felfelé és lejtőn meg síkon biztos vagyok benne, hogy hamar kevésnek érezném az első tányért, jelenleg a 44-11T-t teljesen kihasználom és trail fronton 44T első tányér egyszerűen nincs.
    Én értem, hogy egy trail fully nagy élmény, de te pénzügyileg gondolom jelenleg nem úgy állsz mint én, ezért nem tartod olyan nagy dolognak, ha ki kell adni valamire pár tízezret, mert nem érzed meg annyira, nekem viszont nagyon számít, sajnos mostanában nem megy úgy a szekér ahogy szeretném.
    Akkor vegyük a költségeket sorra:
    - egy fullyt először ugy-e meg kell venni. Még szép, hogy alapból sokkal drágább, mint egy tisztességesebb belépő merev XC.
    - hátsó rugóstag karbantartásával járó plusz költségek. Én télen is tekerek. Sárban is. Sokat, napi szinten, terepen. Évente hányszor kellene megejtenem egy kisszervízt? 3x-4x? Mondjuk, hogy 4000ft egy kisszerviz, az már 12-16000ft, + nagyszerviz mennyibe fáj, 10k? Csapágyszett 25k... és lassan ott tartunk, hogy a hátsó rugóstag szerviz árából egy merev XC-t komplett le tudnom szervizelni házilag + talán még pár alkatrésszel tuningolhatom is. Majd a maradék pénzből elutazok a hegyekbe, kibérlek egy vendégházat és a belemet is komontizom. És még a többi trail alkatrész karbantartását szóba sem hoztam...
    - pl. 1x rendszer, mert trailokon az az általános manapság. Neten fellelhető vélemények szerint sokkal hamarabb kopik, gyakrabban kell láncot cserélni, hamarabb megeszi a sort meg a hajtást is, ezek megint plusz ezrek, tízezrek és hopp, mindjárt ott lyukadunk ki, hogy a trail fully éves szervizelése + a magasabb ára miatt annyival több lenne a plusz költség, amennyibe a jelenlegi komplett XC bringám sem került az összes tuningal, karbantartással együtt, amit eddig megejtettem rajta :DDD
    Szóval ha most, ebben a pillanatban meglenne a keretem rá, valszeg akkor is 2x meggondolnám még, hogy trailt vegyek-e, bármennyire is szimpatikusak. Egy merev pluszosat elfogadnék, de úgy érzem még arra is többet kéne költenem mint egy merev XC-re. És nekem pont az lenne a célom, hogy tartós és igénytelen bringám legyen, amit bármikor szét tudok kapni itthon is.

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

Új hozzászólás Aktív témák