Hirdetés
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Tufa_ #101295 üzenetére
Az lesz a hiba, amit pc360 ír. Főleg, ha nagytányér/kónuszon van a lánc. Ha jól emlékszem, egyenes kormányos a bringád, pöckölős váltóval. Próbáld meg azt, hogy ha nagytányéron van, akkor még a hüvelykujjaddal tolsz egyet felfelé a váltón az is mozdít rajta, lehet, hogy úgy jó lesz. Ez persze csak ideiglenes megoldás, váltót kell állítani, vagy bowdent cserélni, mert lehet, hogy az is visszafogja.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tufa_
aktív tag
válasz pc360 #101297 üzenetére
Wow, ez ijeszto... Kivancsi lennek hogy a carbon verzioja ennek a bringanak hogy viselkedne alattam ha ez ennyire csavarodik..
(#101296) Hasaggymeg Probaltam, bar ezt a sebesseget viszonylag keves helyen lehet elerni varoson belul biztonsagban, az egyik ilyen pont egy enyhe emelkedonel van (hidra fel, kb innen, bar ez epp nem hajtos..), szoval ott inkabb arra koncentralok hogy a szel ne boritson fel
Angol forumokon lattam hogy paran panaszkodtak hogy ugyanilyen helyzetben (nagy suly, nagyobb terheles) zajos lehet kisse a Tiagra, szetszedes es zsirozas utan elmulik/elmulhat a hang. Megprobalom a valtoallitast, es ezt az ujra zsirozast is, hatha..Ez picit hulyen hangzik, elol ketsebesseges valto, de a valto tobb mint 2 fokozatban allithato, igy pl a nagyobb tanyeron is van "ket fokozat". Azt arra illene hasznalni hogy a hatso fokozattol fuggoen allitani a poziciojat(de meg mindig a nagytanyeron hagyni), vagy csak a valto mozgasa sokkal tobb es ezert lett igy kialakitva..?
[ Szerkesztve ]
-
Sleek
senior tag
Tekertem kicsit azt tapasztaltam olyan 2 cm lesz az ideális a tengelytávtól
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
celf
őstag
Sziasztok!
Ide is berakom, van ez a kérdőív, amit a szakdogámhoz csináltam. Esetelg, ha van rá időtök, töltsétek légyszi ki
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tufa_ #101302 üzenetére
Igen,az finomállítás mellyel segíthetsz a keresztbeváltás okozta váltózajosságon.A 105nél pl.van kis és nagy fel,meg lefele váltás,gondolom a Tiagra is olyan.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Sleek #101300 üzenetére
tehát az első kerék van előbbre, mint a görgő? azaz fordítva, mint írtam pár napja?
gabro: a felt még mindig eladó.... bár nem annyira verseny geo.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
6030D
Ármester
Kitöltöttem mobilon: a vége félé a mennyire fontos válaszoknál az 5-6. kérdésnél jöttem rá, hogy 5 válasz van, nem 3, mert csak annyit mutat, a többiért oldalra kell húzni.
Illetve máshogy melegítek görgőn, kinti bringán és kettlebellen, a kérdések pedig szerintem egy sportra vannak kiemelve. Amúgy jó, hajrá! Ha gyógytornász leszel, lesz munkád!Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tufa_
aktív tag
válasz Hasaggymeg #101307 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Kitőtöttemderövidvótmenemmelegítek Címet meg nem adtam,mert vizsgálatot sem kértem,ahogy barátom szokta mondani,én már csak formalinban jutok be az egyetemre.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
félisten
válasz Hasaggymeg #101296 üzenetére
Aszittem' volt rá konkrét indokod... de sebaj.
Köszi a tanácsokat!"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................
-
rétisün
veterán
válasz gabro0 #101314 üzenetére
oké, most nézem nem is egymással 'beszélgetünk'
(#101313) Sleek: video a beállításról. de nem akarok vitázni, úgy állítod, ahogy szerinted jobb
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
FRayal
csendes tag
Sziasztok!
Tapasztaltabb outisokhoz szólna a kérdés: van valami tippetek lejtmenethez? Alföldi gyerek vagyok, bennem csak annyi van hogy az íven már ne fékezzek de pl súlyponthelyezéshez valami táppont jól jönne nehogy elfikáljak 😂Mellesleg itt az új kecske, remélem kitudom hozni belőle a maximumot 🙂
-
rétisün
veterán
válasz parkr #101317 üzenetére
amikor eltört a Felt támvilla, én ezt a vázszettet néztem dolgozóbajárósnak, ha nem találtam volna egy F95-öst használtan, tuti ilyennel járnék melóba.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #101320 üzenetére
Először a nyolcvanas évek derekán találkoztam hasonló görgővel az akkori osztálytársam,későbbi sógoromnál.A városi kerékpár egyesület által barkácsoltatott eszköz volt,nehéz,fém hengerekkel,lejtés nélkül a közepe felé,és az első hengert sem forgatta semmi.Akkor értettem meg a pörgettyű,tudományos nevén giroszkóp,működési elvét,mikor agyaltam hogyan is maradhat a kerékpáros 2 keréken,ha nem halad és csak helyben áll...aztán rájöttem,hogy tulajdonképp nem az előrehaladás az ami stabilizál,hanem az irányba pörgetett kerekek,melyek minék gyorsabban pörögnek,annál stabilabb a kerékpáros pozíciója...pedig mivel azon az első kerék nem volt meghajtva,még nehezebb lehetett egyensúlyban maradni.
(#101321) FRayal...szép ez a kerékpár,gondolom ezt a fotót nem te,a tiedről készítetted...vagy igen?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
inifini
tag
válasz FRayal #101321 üzenetére
Nagyon szép bringa, gratulálok! Sok élvezetes km-t kívánok!
A súlypontot érdemes hátul tartani, hogy a hátsó kerék jobban tapadjon, de más igazából nincs. Még annyi, hogy a gumitól és az útfelülettől is nagyon sok függ, ha taknyos az idő és nyálkás az út, akkor inkább ne döntsd be a bringát, mert könnyen kisodródsz. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem tudom,de minőséginek tűnik...a csapok annyira túllógnak,hogy egy teszkós szatyrot rájuk lehetne akasztani.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
csƵ
őstag
válasz Hasaggymeg #101327 üzenetére
Augusztusban vettem. Azóta háromszor volt letakarítva és újraolajozva. Nyúlt is kb. 2 centit.
Tudtok valami normális láncot ajánlani, ami bírja az esőt? SS meghajtásra kéne.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FRayal #101321 üzenetére
Szép gép, Centaur szettes?
Majd ha már mész vele írd meg hogy ez a bringa komfortban milyen, kíváncsi lennék rá.
Lejtmenethez: én az Alpokban kipróbáltam azt amikor az ülés mögé tettem a hátsómat. Ekkor a súlypont eléggé a hátsó kerekek felé kerül. Viszont van egy hátránya, ha megcsúszol akkor elég necces korrigálni, nagyot lehet zakózni. Másik amit csináltam hogy lassításoknál mindig felültem amennyire lehetett, ezzel nagyobb légellenállást generálva. Meg ha igazán nagy lejtőkön mész (10-20km folymatos ereszkedés) és esetleg nem vagy hegyimenő alkat akkor azért néha ellenőrizd a felniket hogy menynire forrósodnak fel.
Més que un club!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Napfénysüti #101329 üzenetére
"lassításoknál mindig felültem amennyire lehetett"
Ugyan montis vagyok, de ettől még gyakran lejtőzök, ha csak simán lassítasz, ez a technika szerintem oké, de ha erőteljesebben fékezel, vagy hirtelen kell megállni ilyenkor, akkor azért vigyázzatok ezzel, mert veszélyes is lehet . Kezdő vagyok hozzátok képest, de én úgy vettem észre, hogy ilyen esetekben érdemes hátra és minél alacsonyabbra helyezni a súlypontot, így bátran lehet az első féket is használni és sokkal gyorsabban meg lehet állni/belassulni, + az előrebukást meg a hátsó kerék megcsúszását kb. kizárod. Persze lehet ez nektek már nem újdonság, a lényeg, hogy engem ez a módszer már legalább kétszer mentett meg a balesettől az utóbbi 3 hónapban, amióta használom .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ez szerintem rozsdamentes.Gondolom jó a tiedre is,nem igazán értek az egysebikhez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FRayal
csendes tag
válasz Hasaggymeg #101324 üzenetére
Nem, az enyémet előtte raktam még össze, a szobában meg elég szar fény volt úgyhogy inkább beloptam egy sajtófotót
-
FRayal
csendes tag
válasz Napfénysüti #101329 üzenetére
Igen, Centaur 🙂
Shimano fan voltam de egy olasz gépre olasz szett dukál 🙂
Este elmentem vele a finombeállításokat megcsinálni( kb 30 perc 10-12 km). Aluról és 21-es szingóról (10bar) átülve az út teljesen kisimult (25–ös gumi van rajta, 8.5 barra fújva).Egyszer megtekertem tesztnek, olyan 50-re tippeltem a tempót de 60 lett, nagyon jól gyorsítható, jó az úttartása. Később még írok véleményt ha mentem rendes edzést is 🙂 -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FRayal #101335 üzenetére
Mikor az ilyen outis útkisimulásokról hallok,mindig arra gondolok milyen lenne nektek átülni egy összetelós fatbike-ra...meglehet álomba ringatna titeket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Foose
addikt
Sziasztok! Milyen szerszám kell a féktárcsa és a pofa mozgatásához? A hátsó fékkel van gondom, hozzáér az egyik féktest a tárcsához hátul. Tudjátok,a nemrég vett Ghost kato bringa... (Az első tárcsafékes bringám)
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
FRayal
csendes tag
válasz Hasaggymeg #101336 üzenetére
Nyáron tervezünk egy fatbike próbát csoportosan kint az agyagos szikkadt traktornyomon, kíváncsi vagyok rá 😁
-
BlacKSouL
addikt
válasz Foose #101337 üzenetére
Nekem az első kerék esetén a gyorszár lazításával a kerék többszöri igazgatása és újrafeszítése segített ezen, a hátsónál meg a féktestnek a kilazítása, és újrahúzása. Utóbbihoz nekem imbuszkulcs kellett. Picit látszólag most is hozzáér vagy egyik vagy másik, de ha nem ad kefélő hangot, és nem lassítja a szabadonfutó kereket akkor nem szoktam hozzányúlni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #101336 üzenetére
Azt hittem ilyent max koncepció szinten csinálnak, de tévedtem . Még elektromos rásegítésű is és 11-46-os sor van rajta, egy ilyent gondolom nagyon ritkán kell tolni hegyre fel...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Foose
addikt
válasz BlacKSouL #101340 üzenetére
Azt már közben kiderítettem hogy imbusz kell.... Csak ugye sajnos nem tudom meghatározni pontosan,melyik shimano féktest van nekem,az alapján keresgélném,melyik csavar állítja azt ami nekem kell. Halk nyekergő hangot adott ha nagyon lassan forgott a kerék,ezért gondoltam megnézem mi lehet a gond. Lassítást nem érzek,de szemmel azt látom hogy hozzáér. Létezik hogy mégsem,csak szemmel nem látható távolságra van a tárcsától?? Közben nem vetem el az ötletet amit adtál,lehet a testet kell mozdítani picit.
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Foose #101343 üzenetére
Ha a kereket állítod a féktestre,akkor minden kiszedésnél súrolni fog.A kereket a helyére kell tenni,érts tolni befele a papucsba miközben rögzíted a gyors-szárat...innen indulva kell a féktested a tárcsához állítani.Első,egyszerű módszer ha a csavarokat meglazítod,majd laza csavarokkal ráfogva a fékre rögzíted a féktestet.Ez ritkán jön be,így a következő,hogy a kereket forgatva addig állítgatod a féktestet,amíg nem ér bele egyik betét sem a tárcsába.Ugyanakkor szerintem a legszakszerűbb megoldás,hogy a féktestet pont középre állítod,majd megjáratással,kenéssel gondoskodsz arról,hogy dugattyúk egyformán mozogjanak.
(#101344) csƵ ...mérni kell,a saccolás az olyan is.Meglehet nincs is elkopva (megnyúlva) láncod.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
eddie1978
aktív tag
válasz Hasaggymeg #101336 üzenetére
Tényleg van. Vázcsere még évekkel ezelőtt. Merida 905->Cannondale R1000. Két külön világ a kancsó javára.
Kategórián belül érdemes hasonlítani. A CX-em még jobb de az XC fully visz mindent.
-
nagyúr
-
Foose
addikt
válasz Hasaggymeg #101345 üzenetére
Szerintem (ránézésre) helyén van a kerék,azt látom hogy a baloldali fékpofa rajta fekszik a tárcsán. (de ha megforgatom a kereket,nem állítja meg,forog szépen,csak valami nagyon halk hangot hallok ami szerintem nem jó) És csak picit mozdul a jobb oldali fékpofához képest. Nem lehet csak a baloldali pofát kintebb engedni? Vagy valami ilyesmi? (shimano br-m315) Jóformán semmi szerszámom nincs itthon,csak pár gyengébb minőségű imbusz. Sosem szedtem még szét bringát,csak régi v-fékest,amikor defektet javítottam.
[ Szerkesztve ]
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #101346 üzenetére
1.40-től a legérdekesebb....a piac meggyőzőerejét és a placebo hatását sosem szabad lebecsülni. Gondolj csak bele,itt is hurrogunk minden RS Recon alatti teleszkópra,ugyanakkor ajnározzuk a karbon villa és karbon váz rezgéselnyelő képességeit.Minimum elgondolkodtató...
(#101348) Foose ...a dugattyúk mozgásának mértékét nem lehet szabályozni,azok mennek kifele amíg ellenállás meg nem állítja őket.Ha nem nagyon görbe a tárcsád,akkor csak a féktestet kell szépen kerék tengely és kerékpár tengelyének irányába is beállítanod,középre és párhuzamosan a tárcsára.Ha valamelyik dugattyú lusta,vagyis jóval kevesebbet mozog mint a másik,akkor egy tiszta ronggyal (kézzel szennyezed a tárcsát) feszítsd a tárcsát a jól mozgónak és úgy fékezve azt, mintegy járasd meg a lustát,nagyobb mozgásra kényszerítve amazt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Foose
addikt
válasz Hasaggymeg #101349 üzenetére
Hát, a leírásod alapján a féktestet kellene állítanom. De ez az, hogy nem tudom a rögzítő csavarokon kívül melyik csavar hová vezet. Mert ugye a két rögzítő csavar csak ki-be csavarható, azzal mozgatni nem tudok. Na, majdcsak rájövök, mit csináljak vele!?
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL