Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Killberk

    aktív tag

    Bár rövidebb formában már jelentettem a dolgot, de nem történt semmi. Amit nem is értek, tekintve hogy elég valószínű, hogy nem én vagyok az egyetlen aki ilyen laptopot kapott, csak nálam derült ki, mivel meghibásodott. Lenti eset így belefér hardveraprón? :F

    ÜzletiLaptop nevű felhasználótól vettem egy ThinkPad X280 laptopot még Július elején. Az adás-vétel rendben zajlott, az eladó készséges volt. A laptopot gyári garanciával árulta, ellenőriztem is Lenovo weboldalán szériaszám alapján, minden rendben lévőnek tűnt.
    A laptopot használatba is vettem, majd pár héttel később kijelzőhibára lettem figyelmes. A hiba nem jelentős, de ha már garanciális, gondoltam javíttatom. Küldtem képet a hibáról hivatalos márkaszerviznek, akik megerősítették, hogy a kijelzőcsere jogos. Ki is jött a szervizes a cserepanellel. A laptopot előttem szedte szét és sajnos kiderült, hogy a laptopban nem gyári kijelző van (erről írás is készült), így természetesen garanciális cserére nincs lehetőség. Abban maradtunk, hogy megpróbálom rendezni a dolgot az eladóval.
    Azonnal jeleztem az eladónak telefonon, hogy mi történt, miszerint nem gyári kijelző van a laptopban. Ezen a tényen csak én voltam meglepődve, az eladó egyáltalán nem. :U Azt mondta, valószínűleg egy héten belül kicseréli a kijelzőt.
    Nem akartam sürgetni, mert elég messze lakok tőle, és a laptop teljesen használható így is, de mivel semmi visszajelzés nem történt, ezért két hét múlva ismét kerestem telefonon. Ekkor azt mondta, hogy kicseréli a laptopot. Kérdésemre közölte, hogy a cserelaptopban se gyári kijelző lett volna. Mondtam, hogy garancia miatt ennek annyira nem örülnék, illetve én annak lejárta előtt pár hónappal eladnám a laptopot, de így csak olcsóbban tudnám (vagy a kijelzőt elhallgatva, de azt nem fogom). Kérdeztem van-e olyan laptopja ami teljesen gyári. Azt mondta van, de arra rá kéne fizetni. Érdeklődtem volna, hogy kb. mennyit, de nagyon felidegesíthettem, mert ingerülten azt mondta, hogy írjak hardveraprón, majd köszönés nélkül kinyomta a telefont. A beszélgetés amúgy normális hangnemben folyt, ezért is volt furcsa.
    Írtam hardveraprón, részletek után érdeklődve. Erre választ nem kaptam, csak annyit írt egy hét múlva, hogy visszaadja a pénzt. Nekem ez is teljesen megfelelt volna. Még pár üzenetváltás történt, de azóta több mint egy hónap alatt (a hiba jelzése óta pedig több mint két két hónapja) semmi se történt.

    Magam részéről nem kínlódok tovább az eladóval, megpróbálom hivatalos szervizben cseréltetni a kijelzőt saját költségre, hogy megmaradjon a garancia (kivéve ha mindenképp vissza szeretné venni), de annyit szeretnék megjegyezni, hogy mint kiderült az eladó tudott róla, hogy a kijelző nem gyári a laptopban és erre se eladás előtt, se utána nem hívta fel a figyelmem. Nem állítom, hogy az összes általa árult laptopban nem gyári a kijelző vagy egyéb alkatrész, de az is több mint valószínűtlen, hogy én lennék az egyetlen abból a közel száz emberből (ennyien értékelték itt), akinek ilyen laptopot adott el. Szinte az összes laptopját gyári garanciával hirdeti, ami így igaz is meg nem is. Egyrészről az esetlegesen nem gyári kijelző nyilván nem garanciális, illetve a Lenovonál egy nem szerződött szerviz általi kijelzőcsere hivatalosan teljes garanciavesztéssel jár. Innentől fogva csak a szerviz jóindulatán múlik, hogy bármi mást is cserél-e garanciában vagy azt mondja, hogy hát ez kellemetlen. Itt jegyezném meg, hogy szerencsém volt, mert nem kellett kifizetnem a kiszállási díjat, de ez csak a szervizes és a cég jóindulatán múlt.
    Illetve még annyi, hogy aki esetleg hasonlóan problémás laptopot vásárol(t) tőle, az tudtán kívül hozhatja magát kellemetlen helyzetbe, ha még garanciaidőn belül továbbadja a laptopot, majd az új tulajdonosnál jelentkezik hiba, és esetleg nem tudja garanciában javíttatni, ha meghibásodik. Ilyenkor aztán kezdődhet a végtelen egymásra mutogatás.

    Nyilván szíve-joga bárkinek olyan laptopot árulni, amire bár van gyári garancia, de nem minden alkatrésze gyári. Csak akkor ennek a hirdetésben is szerepelnie kéne, de minimum az adás-vétel előtt jelezni kéne és nem arra alapozni, hogy remélhetőleg úgyse derül ki.
    Persze, aztán az is lehet, hogy tényleg én vagyok az egyetlen akinél ez megtörtént, és becsszó, hogy az eddig eladott, és az azóta árult laptopokkal minden tiszta.

    Egy notebookról állítólag több hónap után kiderül, hogy a kijelző nem eredeti, ezt állítólag az eladó is elismeri, és ezt állítólag előzetesen is tudta. Sajnálom, ezzel nem tudok mit csinálni, én nem tudom kinyomozni, hogy ez igaz-e, nem tudok ezzel az egy esettel így mit kezdeni.

    [ Módosította: Kalandor ]

    http://killberk.deviantart.com/gallery

Hozzászólok Aktív témák