- Újabb ATX 3.1-es tápcsalád hagyta el a Super Flower tervezőasztalát
- Itt van az ASUS ROG szériás kompakt vízhűtéseinek zászlóshajója
- A ROG Falchion Ace HFX rapid trigger billentyűzet tesztje
- Novemberben kiteljesedhet az Xbox Cloud Gaming
- Régi és új tápcsatlakozóval is teszteli az Intel és az AMD az új VGA-generációt
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Házimozi haladó szinten
- Friss szettet kapott az iPad Mini (2024)
Új hozzászólás Aktív témák
-
direwolf
őstag
Szóval lefordítva műszaki nyelvre: gigahertz tartományból felugrottak terahertz tartományba
"I've seen things you people wouldn't believe"
-
L3zl13
nagyúr
Visszatér az infra port?
Aki hülye, haljon meg!
-
ViZion
félisten
Ne kapcsold le a lámpát, torrentezek...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
L3zl13
nagyúr
Plusz előny, hogy kilométerekről bele lehet hallgatni a hálózati forgalomba.
Aki hülye, haljon meg!
-
Ha jól értem, ez a lámpák villogtatásával továbbítaná az adatot? Nem lesz az zavaró a szemnek? (én pl kifejezetten érzékeny vagyok a PWM alapú háttérvilágítás-szabályzásra is)
-
miqlas
őstag
... remélem az új szabvány kiötlõinek is meg van az, hogy a rádiójel is fénysebességgel terjed!
42
-
rezsike
csendes tag
azért a mellékesen ne próbálj meg li-fi zni csukott ajtóval
-
miqlas
őstag
-
vicze
félisten
Li-Fi "Introduced March 2011; 12 years ago", nem éppen új dolog. Jól terjed mert abroszút nincsenek praktikussági problémái. Annyi történt most, hogy kapott egy IEEE számot és jó napot.
Mivel a meglévő hálózatot csak Powerlinnal kombinálva lehet felhasználni, így aztán tök gyorsa lesz. Jelenleg minden eszköz sima UTP-t igényel és a 2015-ben hangoztatott 226Gbps-ből eddig megvalósult "150 Mbps downlink & 140 Mbps uplink", a "MAX" megoldással.
Aki Li-Fi termékeket akar vásárolni, itt megteheti...
Olcsó és praktikus.[ Szerkesztve ]
-
Acélfarkas
senior tag
Infra tartományba a környezeti változók már elég szépen bezavarnak. Pláne kilométeres távolságból. Ráadásul ez eléggé célzott fény /ugye rá kell látniuk az eszközöknek egymásra/, így igen kicsi az esélye hogy akár a szembe szomszéd is bele tudjon hallgatni. Kivétel ha az adó az az ablakkal szemben van.
Viszont azt se szabad elfelejteni, hogy a napfény az infratartományban is eléggé sugároz, így nem érdemes se a vevőt, se az adót ablakkal szembe rakni, mert nappal lesz meglepetés az adatátvitel szempontjából, főleg ha a nap még be is süt az ablakon.
[ Szerkesztve ]
"Nem kérdőjeleztem meg, hogy hülyeséget mondasz!"
-
vicze
félisten
válasz Acélfarkas #13 üzenetére
Nem infra, "near-infrared 800 to 1000 nm". Tehát a látható spektrum végén van, elvileg eléggé a végén, hogy ne lásd, vagy csak nagyon kevesen képesek rá. Nem mehet teljesen az infra tartományba, mert bezavarna más eszköznek. Illetve minél magasabb a frekvencia annál több energia, ami egy pont után problémás. Maga a napfény kiszűrhető a kommunikációból, de interferenciát okoz és csökkenti az adatátvitelt.
Ha egy másik galaxisban egy csillagot meg tudunk figyelni, akkor lehet, hogy pár kilométer nem probléma, mai optikai eszközöknek. Fény akármennyire is akarod nem irányított és szóródni fog, így egy ablak bőven elég. De ne legyen igazam. Ez a hivatalos álláspont a gyártóktól:
"LiFi cannot be detected using a lens or telescope. Long range optics such as telescopes (lenses) have a very narrow field of view, meaning that they can only focus on either the uplink or downlink communication and not both which would be necessary for intercepting the complete communication. Even with a telescope, any signal detected would typically be too low in energy for successful decoding/demodulation."Amúgy olyan helyeken tud hasznos lenni, ahol a rádiófrekvenciás jel probléma lenne, és olyan zavart okozna, ami esetleges méréseket befolyásolna. Consumer felhasználásra teljesen alkalmatlan. Valamint jól mondtam Powerline a másik megoldás sima UTP mellett, szóval sebességet nem kell várni tőle.
-
HThomas
senior tag
A lámpákig a meglévő kábelezést használva vinnék a netet? Akkor hogy működik nappal, amikor nem kell világítani?
"Since light does not penetrate walls, your data stays inside your home"
Ja, csak azon a képen 5 ablak látható... -
Ez a rálátásos dolog életszerűtlenné teszi.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
Visszatér az infra port?
Bevett szokás. Hogyha egy használatban lévő technológia fejlesztésben nem lehet tovább lépni, akkor vissza kell térni az előző technológiához.
Az autógyártásban is ez történt. Mivel nem lehet már javítani a szennyezőanyag kibocsájtáson és hatásfokon nagyon fájdalmas lépések nélkül. Visszatérünk az elektromos járművekhez, amik nagyjából 100 éve, veszítettek az Otto motor ellen.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz enginev3.0 #18 üzenetére
Igen, de egy ilyen technológiát használó routerbe kell egy "hagyományos" rádiós modul is, mert hiába lesz a telefonon ilyen - már ha lesz egyáltalán, bár elfér a régi infra port helyére -, ha a nappaliból átmész a hálóba, konyhába, vagy WC-be már meg is szakadt a kapcsolat
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
niof
addikt
válasz Hieronymus #19 üzenetére
És hamarosan az elektromos járművek is bebuknak, amik bonyolultabbak, mint egy roller, mert elképesztően drágák, valamint (egy másik topikban volt róla szó) gondok vannak a rájuk köthető biztosításokkal is.
Szóval, ideje lenne a nukleáris meghajtásra fókuszálni...Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
A nukleáris meghajtásról már az 50-es években is fantáziáltak ... életszerűbb lenne repülőkön alkalmazni... de látod, még civil óceánjárókon sincs, csak katonai atomtengeralattjárón, anyahajón ilyesmin, ezeknél kisebbe vagy nem fér be, vagy olyan drága lenne, hogy nem éri meg, esetleg a kettő együtt.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
ViZion
félisten
-
niof
addikt
válasz GoodSpeed #22 üzenetére
Hát igen, ezért mondom, hogy rá kéne gyúrni a technológiára keményen. A fosszilis tüzelőanyagoknak egyszer vége lesz (bár lehet, hogy még nem a mi életünkben), emellett ugye elismerten környezetszennyező (de jelenleg nem nagyon van más helyette). Az elektromos járművek piaca jelenleg csak a gazdagok játszótere, még csak nem is látszik olyan opció, hogy nagyobb, családi egyterűek hasonló összegekért látnának napvilágot, mint a robbanómotoros társaik. Vagy mondjuk a hétköznapokban nélkülözhetetlen teherszállító járművek, kamionok stb., ahova erő is kell, meg távolsági kapacitás is kell. Az egyetlen értelmes megoldás, a nukleársi meghajtás miniatürizálása, egy 100%-ban szabályozott rendszerben, ahol a végfelhasználó csak vizet tölthet után a meghajtott gőzgépbe, amit a reaktor hajt, semmi más nem hozzáférhető számára. Ha most elkezdenének rajta dolgozni, talán addigra lenne belőle valami, mire a fosszilis és elektronyos móka kifullad...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
aktív tag
válasz GoodSpeed #22 üzenetére
„életszerűbb lenne repülőkön alkalmazni..”
Volt erről szóló fejlesztés mind a Szovjetunióban [link] , mind pedig az Egyesült Államokban [link] . A magas költségek és a nagy biztonsági kockázatok miatt végül senki sem rendszeresített ilyen gépet.Ellenben a hajózásban megvalósult a polgári célú nukleáris meghajtás, a Szovjetunió/Orosz Föderáció például jégtörőt hajt meg vele: [link] . Van egy projekt óriási utas-szállító hajó nukleáris meghajtására, de mivel csak Blikk (vagy egyéb hasonló) forrást találtam, azt inkább nem hozom ide.
-
GoldhandRent
őstag
az volt már, hogy a LED nem izzik ?
-
-
bambano
titán
Szóval akkor az tévedés, hogy a Halálcsillag szétlőtte az Alderaant, valójában csak windows patch kedd volt?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
" A fosszilis tüzelőanyagoknak egyszer vége lesz (bár lehet, hogy még nem a mi életünkben), emellett ugye elismerten környezetszennyező (de jelenleg nem nagyon van más helyette)."
Gyermekkoromban a 80-as években, a Deltában mutogatták az egész tetőt, motorháztetőt bemutató napelemes autókat, amiknek ugye az lenne az előnye, hogy nincs akkora súlya mint egy reaktornak ... de akkor is olyan "autót" mutattak, ami mint egy áramvonalas koporsó, egy ember fért bele, az is fekve.... Japánban már akkor kezdték a napelemeket alkalmazni, azóta eltelt majdnem 40 év, és ott tartunk, hogy napelemek már Magyarországon is vannak a tetőkön, Németországban meg az erkélyeken is, de autóról, ami az egész családot elvinné, vagy úgy ott lenne a forgalomban, még Japánból sem tudok
"Az elektromos járművek piaca jelenleg csak a gazdagok játszótere, "
Volt nekem szó szerint egy milliárdos szomszédom (kivásárolt ), van vagy 130+ kamionja billencse ilyesmik... szóval ülök egyszer az X6-osában, azt mondja nekem, hogy az elektromos kocsik sosem fognak elterjedni, ilyen 300 km-es hatótávval egy vicc... minden kocsijuk a családban robbanómotoros. A vállalkozásban meg pláne.
De Hajdúszoboszlóra költöztem, itt még az ukrán Teslat is láttam tölteniAmúgy nekem két elektromos rollerem is van
Eddig 9077 km van megtéve velük
" Ha most elkezdenének rajta dolgozni, talán addigra lenne belőle valami, mire a fosszilis és elektronyos móka kifullad..."
Az idő a másik baj... ez szinte mindenhol ott van... Ma megnéztem az 1997-es Ál/Arc-ot, ahol lézerrel szedik le Travolta arcát meg Cage-ét is... aztán úgy néznek ki, mintha a másik lenne ... eltelt 26 év, ha rákeresel arcátültetett emberekre, hát nemhogy meg lehet mondani, hogy súlyos balesete volt, de még meg is ijedsz
"Ellenben a hajózásban megvalósult a polgári célú nukleáris meghajtás, a Szovjetunió/Orosz Föderáció például jégtörőt hajt meg vele: [link]"
Ezt kihagytam Viszont a reaktoroknak nagyon nagy a súlyuk. Pl ott van az űrhajózás, ahol a siklók pályára állításához irdatlan mennyiségű üzemanyag kell, és ráadásul mennél nehezebb annál több üzemanyag kell.. Ott sem tudták még ezt bevezetni. Vagy pályára állítás után a korrekcióknál sem működik a dolog.
Súly, és fizikai terjedelem problémája párosul technológiai fejlettlenséggel, és nagyon magas árakkal. Plusz ott van még az olajlobbi is.
[ Szerkesztve ]
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
Van egy olyan ok is, amit eddig senki sem mondott... mi van akkor ha egy ilyen balesetet szenved? Atomtengeralattjáról is volt, amit inkább elsüllyesztettek ...
Index - Tudomány - A szovjet tengeralattjáró, amiről eltűntek az atomrakéták
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
ledgeri
nagyúr
Jó... hiába volt tiszta, hogy egy spektrum mégis azzal jöttem ide, hogy miért nem más kódú a szavány...
El kellett olvasnom a hsz-ed, hogy bekattanjon...
(Bár akkor minek L a W helyett... nam mindegy)// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
"Biztos vagyok benne, hogy a nukleáris meghajtású járművekre köthető biztosítások kevésbe lesznek problémásak... "
Természetesen probléma mentesek lesznek a biztosítás szempontjából. Egyetlen biztosító sem fogja bevállalni az okozott kár megtérítését.
A cuki kis atomerőmű teljesítményét nem lehet gázpedállal irányítani. Az még elmegy, hogy lassan gyorsul fel. De fékezéskor mit lehet kezdeni a felesleges energia termeléssel?
Ennél már a gázturbinás hajtás is okosabb lépés. Ráadásul a követési távolság betartása is meg lesz, ha nem akar megégni a mögötte haladó jármű. Kanyarban a gyalogosoknak pech. Azbeszt ruhában akár percekig túlélheti a hajtómű sugarába kerülést a gyalogos. Feltéve, hogy nem fújja el a hajtómű. Viszont sokkal rugalmasabban állítható a teljesítmény.
Lehetne még fúziós hajtásban gondolkodni. De az eddig ismert megoldások alsó határa 1 naptömeg. Kanyarodni kicsit körülményes vele, főleg a városi közlekedésben. Hamarabb szívja fel a bolygót az 1 naptömeg minthogy kanyarodni lehetne rajta.Várom a további okos ötleteket.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #33 üzenetére
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
niof
addikt
válasz Hieronymus #33 üzenetére
Úgy látom, hogy elég egysíkú a gondolkodás annak az irányába, hogy ár, meg biztosítás, meg méretek és súly. Utóbbi kettő miatt kell a fejlesztés, hogy személyautó/teherautó méretben is biztonságosan működjön. Ár. Úgy gondolom, a technológia sajátosságai miatt nem engedhető meg, hogy bárki birtokoljon egy ilyen eszközt, inkább egyfajta hosszú lejáratú bérleti szerződést tudnék elképzelni, kvázi lízingelni a járművet, ha valami baja van, irány a "kereskedő", átülsz a másikba és mehetsz a dolgodra, a jármű soha nem lehet a tiéd. Persze egyenjárművek lennének, max. színben lehetne válogatni. A biztosítás tekintetében be kell hogy eddigre jöjjön a 100%-os traffic controll is, ami kizárja a gyorshajtást pl., és mindennemű szabálysértést, mert mindig minden közlekedési körülmény teljes mértékben monitorozva lenne. Így a balesetek száma drasztikusan visszaesne. Pl. nem lehetnének illegális gyorsulási versenyek, mert a jármű tudná, hogy az adott útszakaszra milyen sebességet engedélyez a KRESZ, és egyszerűen nem tudnál gyorsabban menni, mint az ott megengedett sebesség. Aki száguldozni akar, lenne lehetősége, teljesen zárt pályákon, hogy kiélhessék magukat, persze jó pénzért cserébe. Így a bérleti díjba be lenne foglalva a biztosítás is. De túl sok értelme nem is lenne annak sem, mivel a 100% control, a user által nem hozzáférhető rendszerek kb. okafogyottá tennék. Na nem teljesen azért, de majdnem. És mivel a tankolás, mint olyan, kiesik, úgy kell kialakítani a rendszert, hogy a havi díj egy átlagos autó fenntartási költségénél ne legyen több. De ez is a jövő zenéje, mi, itt a fórumon fantáziálhatunk erről, de valószínűleg a mi életünkben ezek nem valósulnak meg.
Amúgy meg nem értelek. Lehet vicceskedni a gázturbinával, meg a fúziós hajtással, de 1.: arról volt szó, hogy környezetkímélő technológia, a turbina nem az. 2.: a fúzió még csak elmélet, sosem működött tartósan, önállóan, és a tervek szerint még nem is mostanában fog, így ezt kihúznám. 3.: a nukleáris technológia réges-rég rendelkezésre áll, "csak" tökéletesíteni és miniatürizálni kell.
De ha mindenképp kötekedni akarok, akkor miért nincs valami eredeti ötleted, ami zöld, és használható? Ja, hogy ilyen amúgy sincs nagyon más? Hát, igen. Előbb-utóbb csak a nukleáris technológia lesz a nyerő, ha jobbat fel nem talál valaki, ami élhetőbb is, hatékonyabb is, meg biztonságosabb is.@GoodSpeed
Vannak területek, ahol nem alkalmazható ez a technológia sem, ez természetes. Csak az sokkal kevésbé terhelné a környezetet, ha az összes, közlekedésben részt vevő jármű szennyezése megszűnik, mint az a néhány száz rakétakilövés évente, ami az űrbe megy.Persze, tudom, utópia az egész. Még. De egyszer tényleg el fogunk oda jutni, hogy kelleni fog valami más megoldás, mert a jelenlegi egyrészt korlátozott ideig tartható, a másik meg valami hatalmas áttörés híján mondható, hogy zsákutca.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
válasz Hieronymus #33 üzenetére
-
L3zl13
nagyúr
Te hoztad fel a biztosítást mint az akkuval működő elektromos járművek problémáját. Nem tudom mi alapján feltételezed, hogy a nukleáris meghajtású járműveket könyebb biztonságossá és ez által a biztosítók számára elfogadhatóvá tenni mint az akkuval működőket.
Az is naív elképzelés, hogy valami biztosan megoldható lesz a jövőben ha dolgoznak rajta egy kicsit.
A nukleáris erőművek mérete valószínűleg jelentősen csökkenthető lesz, de az azért már most elég jól látszik, hogy hacsak valami nagy áttörés nem történik anyagtudományok terén, aminek jelenleg még a jelei sincsenek akkor soha nem fogja elérni azt a méretet, hogy biztonságosan személyautókba alkalmazható legyen.Azt sem értem miért lenne a nukleáris meghajtású eszközök hosszú távú bérlése jelentősen kevésbé veszélyes mint a tulajdonlásuk. Ha van valami kockázata a dolognak akkor az az, hogy egy nem túlzottan jól ellenőrzött emberke kontrollálatlanul hozzáférhet sugárzó anyaghoz és nem pedig az hogy az ő tulajdonában van-e vagy csak bérli.
Ár: Ha valaminek az előállítása drága, akkor a bérleti díja is drága lesz.Tehát ha nem lehet elég olcsón előállítani egy személyautóba való reaktort, hogy az emberek meg tudják venni, akkor béretre sem lesz pénzük. Ez nem egy ház, vagy lakás amit évtizedekre vesz az ember és még ha el is adná idő előtt, jó eséllyel visszajön az ára.Csak az sokkal kevésbé terhelné a környezetet, ha az összes, közlekedésben részt vevő jármű szennyezése megszűnik
Ja persze. És közben tekintsünk el attól, hogy minden ilyen reaktor meghajtású autó kb egy tonnányi gyengén vagy erősen sugárzó anyagot hagy maga után leselejtezéskor. Mert ugye nem csak a fűtőanyag az ami sugároz, hanem a reaktor jelentős része, a hűtőanyag stb is azzá válik.Én abszolút nukleáris energia párti vagyok, és egyet értek abban, hogy az erőműveknek van még hova fejlődniük, de sokkal nagyobb esélyét látom annak, hogy kifejleszzenek egy 10x-es kapacitású 10x-es élettartamú akkumlátort vagy más elektromos energia tárolására alkalmas eszközt, mint hogy személyautókba vagy akár teherautókba valaha nukleáris erőmű kerüljön.
Aki hülye, haljon meg!
-
Semplar
őstag
válasz GoodSpeed #31 üzenetére
Nem véletlenül vannak ezek a hadsereg kezében, vagy önmagától mozgásképtelenre megalkotva.
Megérett az "AI" a pusztulásra.
-
Pikari
addikt
A wifi6-al is 10 gigabit körüli elméleti sebesség érhető el, a gyakorlatban persze pár fallal, kerttel arrébb (2.4 ghz-re visszapottyantva) már csak 50-100 megabit körüli a sebesség. Gondolom ezzel is jelentősen csökkenni fog a sebesség, ha a végpontok távolodnak egymástól, meg aztán mivel ez a falakon nem tud áthatolni, további problémák fognak adódni.
Hogy biztonságosabb lenne, ha az irodából a lifi nem tud kijutni? Nem, az ablakon keresztül be tudsz kukucskálni, és rá fogsz tudni csatlakozni, ha nagyon akarsz. Nem lesz biztonságosabb, csak bosszantóbb lesz, hogy minden egyes szobába külön router kell, miközben egy modern wifi router ma már tipikusan az egész épületet be tudja fogni.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
niof
addikt
Na, legalább konstruktív jellegű a kritikád, és nem kioktató.
Egyébként mint írtam, utópisztikus elképzelés, csak megindult a fantáziám. De amúgy a nukleáris iparban is lehet éppolyan áttörés, mint az akkumulátortechnológiában, nem? Mi van akkor, ha egy relatíve gyengébben sugárzó anyag is elég, ami mondjuk alkalmatlan egyéb, illegális célokra. Mert hát ugye nyilván egy jármű hajtásához nem kellenek megawattok, 74 KW elég lenne (100Le) egy átlag járműhöz. És ha azt mondjuk tudja 5 évig, az már tök jó. Utána lebomlik a hajtóanyag egy ártalmatlanabb anyaggá, a kocsi meg műszaki átvizsgálás, meg hasadóanyag pótlás után mehet vissza a forgalomba. Ja! És évente kötelező átvizsgálás, ami nem a bérlőt terhelné, mert nem az ő érdeke, hogy az autó megfelelően működjön és hibátlan műszaki állapotban legyen. Csak hogy tovább agyaljak a témán... De szép is lenne!Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Dr. Akula
félisten
Visszajön az infrás távirányítók kora, lehet majd egymás felé fordítani a cuccokat hogy lássák egymást, aztán ha elfordul, akkor meg connection lost.
-
"Úgy látom, hogy elég egysíkú a gondolkodás annak az irányába, hogy ár, meg biztosítás, meg méretek és súly. Utóbbi kettő miatt kell a fejlesztés, hogy személyautó/teherautó méretben is biztonságosan működjön."
Nem egysíkú a gondolkodás, hanem realisztikus.
Lehet kis méretben reaktort gyártani, De a reaktor csak hőt termel. A keletkezett hőt hűtéssel viszik el a reaktorból. Ha nem vinnék el, leolvadnának a fűtő elemek. Az a nagy kaki állapota. Onnantól kezdve különösen veszélyes hulladék a reaktor.
A reaktornak két körös hűtése van. A rektorkör egy folyadék. Az egyszerűség kedvéért tekintsd víznek. De nagy nyomáson és nagy hőmérsékleten hűt. Ez a kör fűti fel szárazgőzzé a második körhöz használt vizet. A keletkezett gőz hőmérséklete sokkal magasabb mint 100 fok. Ez hajtja meg az energia termelő gőzturbinát. Inkább turbinákat. A használt gőzt lehűtik. A kicsapódó vizet újra tudják használni. Ami gőz formájában távozik, azt pótolni kell.
Ezért épülnek folyó mellé az atomerőművek Maga a reaktor nem nagy, csak hatalmas kiszolgálóbázist kell építeni köré.
Ezért nincs atomhajtású repülőgép. Nem tudták megoldani a hűtés és a megtermelt energia felhasználásának problémáját.
Eléggé naiv elgondolás, hogy ezt egy autó esetében meg lehet oldani. A repülőgépek méretében sem lehetséges, nemhogy kisebben.Az Atomerőművek alap erőművek. Nagyon lassan lehet a teljesítményüket változtatni. Csernobilt is ezért durrantották el. Túl gyorsan emelték, majd túl gyorsan akarták csökkenteni a teljesítményt.
A felhasznált fűtőrudakat évekig kell víz alatt tárolni. A részleges láncreakció még fűti ezeket az elemeket.Egy ütközéskor megsérülő rektorban lévő fűtőelemek. mini Csernobilt csinálnának a környékből.
Mutatok neked példát a valódi egysíkú gondolkodásra.
"...méretek és súly. Utóbbi kettő miatt kell a fejlesztés, hogy személyautó/teherautó méretben is biztonságosan működjön."
Lásd fent."A biztosítás tekintetében be kell hogy eddigre jöjjön a 100%-os traffic controll is, ami kizárja a gyorshajtást pl., és mindennemű szabálysértést, mert mindig minden közlekedési körülmény teljes mértékben monitorozva lenne."
Ez közlekedési diktatúra. De nem oldja meg a biztonsági problémát. Hiába halad egy jármű szabályszerűen nem lesz oka a balesetnek. De ez nem csökkenti a következményeket egy természeti katasztrófa okozta baleset esetében."...nem engedhető meg, hogy bárki birtokoljon egy ilyen eszközt, inkább egyfajta hosszú lejáratú bérleti szerződést tudnék elképzelni, "
Ez ugye nem old meg problémát. Egyetlen egyet sem. A trehány üzembentartó pontosan úgy viselkedik, mint a trehány tulajdonos. /: Van valami gond az autóval. Majd a jövő héten megnézetem, most nincs rá időm.:/Kicsit más.
"...arról volt szó, hogy környezetkímélő technológia, a turbina nem az..."
Ezt honnan veszed. A vízturbinák emisszió kibocsájtása nagyon minimális, közel nulla. A gőzturbinák nem meghatározó elemei a környezet szennyezésének. Inkább a gőz előállítása lehet környezet szennyező.Azt nem tudom, hogy atomerőművekről miért gondoljátok a környezetbarát működést. A keletkezett energia 30-40%-a hő formájában szennyezi a környezetet. A felhasznált hasadóanyagokat évezredekig kell felügyelni. Nem kerülhetnek ki a környezetbe. Rádióaktív anyaggal szennyeződött vízkészletnél nagyobb környezeti katasztrófa nehezen képzelhető el.
Ráadásul az elektromos meghajtásnál hatékonyabb jármú meghajtást nem ismerünk. Ha az energia tárolás hatékonysága javul az akkumulátorokban és növekedik a térfogatarányos kapacitásuk, hosszútávon marad a nyerő megoldás a használatuk. Ha alkalmassá tesszük az utainkat, hogy trolibusz módjára folyamatos energiaellátást kaphassanak a forgalmas utakon, akkor lesz kifejezetten környezetkímélő a járműhasználat.
Nem a mobil atomerőművezés vezet el, a környezet védelméhez.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Mackósajt
senior tag
Sok értelme van pont a Wi-Fi-hez hasonlítani a sebességét, amikor a legtöbb helyzetben teljesen használhatatlan arra, amire a Wi-Fi-t használják. Ennyi erővel azt is lehetne mondani, hogy az autó mennyivel gyorsabb mint a hajó.
-
Én már a Lu-Fit várom tűkön ülve.
Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone aluházas billentyűzet ELADÓ – 20k + FOXPOST, Akko Silver kapcsolókkal 24k, komplett Epomaker Sailing (Cherry) doubleshot ABS kupakszettel 32k, és a FOXPOST-ot állom.
-
moleculez
veterán
Szerintem a wifi technologia még nincs kimaxolva, van abban még kurázsi, de célszerszámokba jól jöhet.
Én ellennék elektromos autóval, ha az akksi egy állványon cserélhető lenne. Benzinkút helyett az auto rááll egy rámpára alul kikapja egy gep az üres akksit, be a telit aztán usgyi…
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
ledgeri
nagyúr
válasz moleculez #49 üzenetére
Ilyesmi (akkucserés cucc) Thai-földön (vagy afelé) van, ott a millió robogót ilyesmi rendszerrel cserélték aksisra: Emberke megérkezik, kártya pittyent, saját akku kipattint, mint a benzinkúti gázpalack ketrec, olyanba be, másikat ki, és go. Van egymás mellett 10-20-50... amit leadsz piros LED-ed, zöldes meg már teli.
[ Szerkesztve ]
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Ukrajnai háború
- Milyen okostelefont vegyek?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- PlayStation 5
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen