- Gaming notebook topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fujifilm X
- Lenovo Y50-70 notebook – játssz velem!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- OLED TV topic
- ASUS ROG Ally
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
Hirdetés
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
it Kínában a túlkészletek miatt számítanak fokozódó árháborúra az EV-piacon. Nem minden régióban száguldanak az EV-k eladásai.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MuMa012
tag
Kedves Mindenki!
Történelem-informatika szakos tanár vagyok. Keresgéltem olyan fórum topicot, amely kizárólag az oktatás és az iskola világával foglalkozik, de nem találtam. Gondoltam, hogy érdekes lehet sokaknak egy olyan topic, ahol az iskola, az oktatás világában szerzett tapasztalatait, aranyköpéseit, élményeit megoszthatnánk egymással. Kezdetnek feldobnék pár témát, amely remélhetőleg elindíthat egy beszélgetést.
Magam egy vidéki szakgimnáziumban és egy gyakorlóban tanítok óraadóként. A történelem tantárgynál az a legfőbb tapasztalatom, hogy a jelenlegi tanterv várja el a legtöbb tananyagot a legrövidebb óraszámmal megtanítani, így gyakorlatilag nem jut idő semmire megfelelően. Ez mindkét iskolámra igaz sajnos. Meg is értem, hogy a diákok miért nem szeretik annyira, mert a politikatörténet sajnos kiemelt ág még mindig. Az informatika kapcsán pedig gyakorlatilag azt kell tanítanom amit 15 éve magam is tanultam középiskolában. Némi programozás már lesz legalább pár hónapig, de ez még mindig semmi szerintem ahhoz képest, hogy mennyire nem praktikusak az ismeretek. Az általános iskolában is tanulnak táblázatkezelést és szövegszerkesztést, prezentációkészítést és elméletet, na de sok tanár játékórákkal tölti az idejét, így a társaság fele tudja, a másik meg nem az anyagot.
A két iskola között mégis hatalmas különbség van a gyerekek hátterében. Mindkét helyen kiemelt számú a vidékről bejárós, viszont a szakgimnáziumban nagyobb tisztelete van még mindig a tanároknak a gyerekek részéről. Egyszer rájuk szólok, s csönd lesz. Addig a gimnáziumban feszegetik a határokat, próbálkoznak lazulni a diákok és olyan egyszerű szabályt nem tudnak betartani, mint hogy ne igyon a gépnél. Az elkényeztetés is utóbbi iskolában jellemzőbb. Több, mint egy havi fizetésemnek megfelelő (abba nem mennék bele, hogy pályakezdőként január 1 óta a minimálbér alatt keresek) árú telefonokkal járnak, s kiközösítik a más márkájú készülékkel rendelkezőket.Kezdetnek ez a 2-4 témakör remélem elég, aztán várom mindenkinek az ehhez, vagy általában ide kapcsolódó véleményeit, tapasztalatait
-
nagyúr
Helló!
Jöhetnek a beszámolók. Úgy látszik semmi nem változott 10 év alatt sőt ez a kiközösítés nagyon durva. Én szerettem a törit de már akkor is sok volt a tananyag, a tanárnőnk mindig jajgatott, hogy hogyan fejezzük be. El se tudom képzelni, hogy ezt hogyan lehetett fokozni.
Amúgy, hogy tudsz a minimálbér alatt keresni? Csak azért mert pályakezdő vagy?
Thanos was right.
-
MuMa012
tag
Most el kell jutni szintén az ősembertől napjainkig, de az ókornál pár leckével csökkent az anyag. Viszont cserébe bejött 4 új témakör állampolgári ismeretek címszó alatt.
Ugye most nőtt a minimálbér 140 000 forint környékére. A pályakezdő tanár nettója tárgytól függetlenül 134 000. -
-
MuMa012
tag
Azért, mert teljesen más a piaci, szakmai része az informatikának, mint a tanítás, s utóbbi része sokkal közelebb áll hozzám. Elsőként például az, hogy pl. egy emelt óraszámú és szintű tagozaton sok mindenből kell jónak lenni és folyamatosan (SQL, PHP, HTML, CSS, C++, Java és emellett az Office programok és elméleti háttér). Más kihívást jelent használni ezeket és tanítani őket. Utóbbi azért jobb szerintem, mert ha nem érti meg a diák, több módon is neki kell futni. Nem elég annyi, hogy fusson, működjön ami elkészül.
A másik pedig, hogy az első 1-4 évben rengeteg felkészülés, óraterv készítést jelent, ami kb. 40-60 órássá teszi a heti munkát, de azt követően a kellő rutinnal, gyakorlattal heti kb. 25-re redukálódik.
A másik pedig, hogy a szakmai része mellett az emberi része sokkal mélyebb. A kollégákkal itt is baráti viszony építhető ki, de látni a diákok arcán azt, hogy a lelkükre is lehet hatni, segíteni lehet fejlődésüket a képzés végére kb. baráti mélységig mélyülhet. Nekem az iskolai sokkal közelebb áll mint az irodai környezet.
Új hozzászólás Aktív témák
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Üzletből, garanciával, Macbook Pro Retina 13"2020 Touch Bar i5/16GB RAM/512SSD
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!