- Amazon Fire TV stick/box
- Gaming notebook topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Az alaplapok okozhatják az újabb és gyorsabb Intel CPU-k instabilitását?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Frissítette a DDR5 specifikációját a JEDEC
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
MuMa012
tag
Kedves Mindenki!
Történelem-informatika szakos tanár vagyok. Keresgéltem olyan fórum topicot, amely kizárólag az oktatás és az iskola világával foglalkozik, de nem találtam. Gondoltam, hogy érdekes lehet sokaknak egy olyan topic, ahol az iskola, az oktatás világában szerzett tapasztalatait, aranyköpéseit, élményeit megoszthatnánk egymással. Kezdetnek feldobnék pár témát, amely remélhetőleg elindíthat egy beszélgetést.
Magam egy vidéki szakgimnáziumban és egy gyakorlóban tanítok óraadóként. A történelem tantárgynál az a legfőbb tapasztalatom, hogy a jelenlegi tanterv várja el a legtöbb tananyagot a legrövidebb óraszámmal megtanítani, így gyakorlatilag nem jut idő semmire megfelelően. Ez mindkét iskolámra igaz sajnos. Meg is értem, hogy a diákok miért nem szeretik annyira, mert a politikatörténet sajnos kiemelt ág még mindig. Az informatika kapcsán pedig gyakorlatilag azt kell tanítanom amit 15 éve magam is tanultam középiskolában. Némi programozás már lesz legalább pár hónapig, de ez még mindig semmi szerintem ahhoz képest, hogy mennyire nem praktikusak az ismeretek. Az általános iskolában is tanulnak táblázatkezelést és szövegszerkesztést, prezentációkészítést és elméletet, na de sok tanár játékórákkal tölti az idejét, így a társaság fele tudja, a másik meg nem az anyagot.
A két iskola között mégis hatalmas különbség van a gyerekek hátterében. Mindkét helyen kiemelt számú a vidékről bejárós, viszont a szakgimnáziumban nagyobb tisztelete van még mindig a tanároknak a gyerekek részéről. Egyszer rájuk szólok, s csönd lesz. Addig a gimnáziumban feszegetik a határokat, próbálkoznak lazulni a diákok és olyan egyszerű szabályt nem tudnak betartani, mint hogy ne igyon a gépnél. Az elkényeztetés is utóbbi iskolában jellemzőbb. Több, mint egy havi fizetésemnek megfelelő (abba nem mennék bele, hogy pályakezdőként január 1 óta a minimálbér alatt keresek) árú telefonokkal járnak, s kiközösítik a más márkájú készülékkel rendelkezőket.Kezdetnek ez a 2-4 témakör remélem elég, aztán várom mindenkinek az ehhez, vagy általában ide kapcsolódó véleményeit, tapasztalatait
-
nagyúr
Helló!
Jöhetnek a beszámolók. Úgy látszik semmi nem változott 10 év alatt sőt ez a kiközösítés nagyon durva. Én szerettem a törit de már akkor is sok volt a tananyag, a tanárnőnk mindig jajgatott, hogy hogyan fejezzük be. El se tudom képzelni, hogy ezt hogyan lehetett fokozni.
Amúgy, hogy tudsz a minimálbér alatt keresni? Csak azért mert pályakezdő vagy?
Thanos was right.
-
MuMa012
tag
Most el kell jutni szintén az ősembertől napjainkig, de az ókornál pár leckével csökkent az anyag. Viszont cserébe bejött 4 új témakör állampolgári ismeretek címszó alatt.
Ugye most nőtt a minimálbér 140 000 forint környékére. A pályakezdő tanár nettója tárgytól függetlenül 134 000. -
-
MuMa012
tag
Azért, mert teljesen más a piaci, szakmai része az informatikának, mint a tanítás, s utóbbi része sokkal közelebb áll hozzám. Elsőként például az, hogy pl. egy emelt óraszámú és szintű tagozaton sok mindenből kell jónak lenni és folyamatosan (SQL, PHP, HTML, CSS, C++, Java és emellett az Office programok és elméleti háttér). Más kihívást jelent használni ezeket és tanítani őket. Utóbbi azért jobb szerintem, mert ha nem érti meg a diák, több módon is neki kell futni. Nem elég annyi, hogy fusson, működjön ami elkészül.
A másik pedig, hogy az első 1-4 évben rengeteg felkészülés, óraterv készítést jelent, ami kb. 40-60 órássá teszi a heti munkát, de azt követően a kellő rutinnal, gyakorlattal heti kb. 25-re redukálódik.
A másik pedig, hogy a szakmai része mellett az emberi része sokkal mélyebb. A kollégákkal itt is baráti viszony építhető ki, de látni a diákok arcán azt, hogy a lelkükre is lehet hatni, segíteni lehet fejlődésüket a képzés végére kb. baráti mélységig mélyülhet. Nekem az iskolai sokkal közelebb áll mint az irodai környezet.
Új hozzászólás Aktív témák
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független 2026. 01.18. Telekom garancia akku 100%
- HUAWEI Band 8 aktivitásmérő (fekete), keveset használt, karcmentes kijelző
- 96GB (2x48GB) Crucial Pro DDR5 kit/ új, bontatlan/
- ASUS TUF A17 - 17" FHD IPS, R7-4800H, RTX 3050-4, 16 DD4 / 512 NVMe, FÉM HÁZ +számla és garancia
- IPhone 15 Pro 128GB gyári független 2025.04.03. Apple garancia