Hirdetés
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz tordaitibi #73836 üzenetére
Baszki! Köszi!
Azért ennyit nem kellett volna rajta agyalnod. Remélem nem volt álmatlan az éjszakád!
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Batman2
őstag
Ne haragudj, de elegem van már abból, hogy lassan a WC tartályt is számítógép irányítja, minden okosabb mint az ember.
Nem akarom mikrokontrollerrel megcsinálni, én már csak ilyen hagyományos ember maradok, jobban szeretem a diszkrét elemeket, a hagyományos analóg kapcsolásokat.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
őstag
-
fgabor87
tag
Köszi! Viszont jut eszembe, ehhez még tartozik egy kis vezérlő, amin van egy fényérzékelő. Nappal nem világít, csak sötétbe. Ahogy egyre kevesebb a fény, úgy erősödik a ledek fényereje. Lehet, hogy itt egyszerűbb módosítani valamit? Alapból a szétszedés oka az volt, hogy egyik napról a másikra elkezdett sokkal erősebben világítani, szóval lehet, hogy itt valami nem stimmel.
-
válasz Flashback #73842 üzenetére
Dehogynem, csak nem vagyok tisztába a kolléga 230V alatt végzendő mérési és érintésvédelmi tudásával,
valamint azt se tudom hogy mihez és mit mérjen, szerintem ő se tudja.
A gate mihez van vezérelve az adott kapcsolásban, 230 vagy 5-10V a vezérlőfeszültség?
Valamint elképzelhető hogy bármi hiba miatt a vadiúj triak is már kampec és rajta keresztül visszamehet a gate körre bármi.
Legtiszább lekötni a gate lábat. A nyákot végigkövete ha van gate ellenállás, akkor annak egyik lábát elemelni pl.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz DJ. Ru$y #73851 üzenetére
Debizony egész éjjel pont a te problémádon törtem a fejem, de ne csinálj belőle ügyet, vagyonőr vagyok és éjszakás voltam, volt időm rá.
Amúgy megfelel a fejtörés eredménye?
Nincs benne se pic se arduino, ezért elnézést, próbáltam legalább pár R-S tárolót vagy léptethető aszinkron számlálót belecsempészni de nem sikerült... És az optocstolók meg a külön táp is elmaradt így.
Általánosságban a legegyszerűbb megoldás szokott a legjobb lenni. -
DJ. Ru$y
félisten
válasz tordaitibi #73857 üzenetére
Tökéletes tényleg, most már csak egy olyan rádiós vevőt kell keresnem (itthon vagy Kínából), ami megfelel a célnak.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
-
atesss
addikt
válasz tordaitibi #73836 üzenetére
És igen, itt az egyszerű de nagyszerű megoldás
Egy váltókapcsolás, aminek az egyik ágában az eddigi villanykapcsoló-rendszer van (most az ebből a szempontból kb. lényegtelen hogy ezen belül milyen kapcsolók vannak és hogyan kötve). A másik ágában pedig az új, rádiós kapcsoló.
Ami a tényleg fontos hogy a rádiós tudjon bistabli módot (ahogy gondolom a komolyabbaknál ez elég alap lehet már).
Illetve hogy váltórelé legyen a kimente (NO és NC is kivezetve). Ezt szerintem már jobban meg kell nézni, mert még az okos-otthonos eszközökben sem biztos hogy annyira alap, hogy te fizikailag a relével csinálj meg egy bontókapcsolást. Ha jól sejtem ott már előfordulhat, hogy azt csinálják, hogy SW-ből oldják meg ez a feladatot. Ha te bontót akarsz, akkor csak annyit csinálnak, hogy annak megfelelően lesz a SW-ben az "alapértelmezett" üzemállapota beállítva a relének. -
Janos250
őstag
válasz DrojDtroll #73846 üzenetére
Én a kínai JLCPCB-t kedvelem, írom azoknak is, akik szintén PCB gyártáson töprengenek. Van saját szerkesztő bőséges (bár ellenőrizendő) könyvtárral, de Eagle könyvtárat is bele lehet vinni.
Régebben Eagle-ben szerkesztettem, a JLCPCB-n részletesen le volt írva az is, hogy, milyen fájlokat csináljon, aki az Eagle-t kedveli. Azóta áttértem a saját szerkesztőjükre. Nem mindig logikus, de azért elég jó.
Nemrég rendeltem 80*100-as panelokat, 10 db. került 10.60 dollárba, + a szállítás 7.55 dollár.
Két nap alatt legyártották úgy, hogy neten követhető volt folyamatosan, hogy hol tart a gyártás.
Aztán néhány hétig jött a postánAz amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.
-
Janos250
őstag
válasz DrojDtroll #73846 üzenetére
De a V1-ben is meg tudod csináltatni, de azok régebben nagyon megkérték az árát. Most nem tudom milyen árakon dolgoznak.
Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.
-
Janos250
őstag
válasz tordaitibi #73856 üzenetére
Pontosan elmondtad a véleményemet, csak fordított előjellel. Mivel eléggé hülye vagyok az analóg technikához, ezért szoktam azt mondani, hogy minek oda 4-5 alkatrész, amikor egyetlen pici Arduino panel önmagában mindent megold faék egyszerűséggel. Régebben, mikor PIC-eket használtam, akkor PIC-kel mondtam ugyanezt. Ki mihez ért jobban, azt pártolja.
Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.
-
válasz Janos250 #73865 üzenetére
Igazságod lehet,
szerintem sokkal fiatalabb vagy nálam.
Tudod mindig eszembe jut amikor frissen szabadultam 18 évesen és az autószerelő műhelybe a 62 éves Gyula bácsi sikítva kért szabadságot mikor bejött egy autó generátor hibával.
Mert ő 40 évig a dinamón nőtt fel.
Nem zárkózom el a modern dolgoktól, ez le is írtam, számomra a digitális technika sajnos már nem sajátítható el olyan szinten ahogy szeretném.
Még egy érv, ami szerintem egyszerű megoldásoknál a régi felé billenti a mérleget.
Ami órajellel megy az lefagyhat. Ami szoftvert futtat úgyszintén.
Ez nem mondható el egy tranzisztoros erősítőről vagy egy analóg műveleti erősítős deprez műszeres hőmérőről. Az 20 évei elmegy egyfolytában.Természetesen a jövő a Te koncepciódé mert a példabeli hőmérő az csak mér, nem lehetséges pár gombbal min-max beállítás, riasztás, auto kalibrálás, wirless modulon az adatok kiküldése stb.stb. és mindez egy gusztusos lcd-n kijelezve.
Hajrá PIC[ Szerkesztve ]
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz tordaitibi #73863 üzenetére
Köszönöm, elkényeztetsz Tibi!
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Janos250
őstag
válasz tordaitibi #73866 üzenetére
"szerintem sokkal fiatalabb vagy nálam"
Na, ebben nagyon nagyot tévedsz, de én elég fiatal koromban kezdtem a számítógép használatot, amikor még oktatóim közül is csak elvétve. Akkor még a Fortran, Algol60 és a Cobol voltak A nyelvek.Viszont egy műveleti erősítőt nem tudnék bekötni. Tranzisztor és FET az még elmegy.
Lefagyhat? LeAz amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.
-
And
veterán
válasz tordaitibi #73866 üzenetére
"Még egy érv, ami szerintem egyszerű megoldásoknál a régi felé billenti a mérleget.
Ami órajellel megy az lefagyhat. Ami szoftvert futtat úgyszintén."
Azért ezekről az 'érvekről' szerintem mindketten tudjuk, hogy eléggé erőltetettek. Azt aláírom, hogy a nulláról nem egyszerű elkezdeni bármilyen programozható elektronikával foglalkozni, főleg nem annyira fiatalon. Nekem fiatalon is problémás volt , mivel én is inkább a hardver felől közelítettem a dolgot, nem vagyok egy született programozó, hogy finoman fogalmazzak. De azért amit meg lehet oldani egy pici kontrollerrel (itt ugye egy arduino-nál is egyszerűbb, egytokos alkatrészt is el lehet képzelni < 4-500 forintért) olcsón, kevés kiegészítő alkatrésszel, kis helyen a nyákon, azt manapság nem érdemes egy alkatrésztemetővel kivitelezni. Igen, igényel némi kezdeti beruházást, meg tanulást, de ha van remény arra, hogy az ember még 10+ évvel később is ezzel foglalkozik, akkor valószínűleg megéri.
"Ez nem mondható el egy tranzisztoros erősítőről vagy egy analóg műveleti erősítős deprez műszeres hőmérőről. Az 20 évei elmegy egyfolytában."
A deprez-műszer elektromechanikus, mozgó alkatrészt tartalmaz, és mint olyan, sokkal érzékenyebb és hamarabb is tud tönkre menni, mint egy tisztán elektronikai megoldás (ráadásul nem annyira magától értetődő például tizedfokos kijelzést kialakítani rajta). Én az iparban azt látom, hogy ami mozgó alkatrész - érzékelő, kapcsoló, szelep, pozícionáló, akármi -, az hiába egyszerűbb szerkezet, mégis sokkal rövidebb élettartamú, mint egy elég bonyolult vezérlő elektronika (mondjuk PLC), ami az előbbiekkel ellentétben meglehetősen ritkán megy csak tönkre. Egychipes kontrollert 'csak úgy' kifagyni még nem láttam, ennek megakadályozására egyébiránt egyszerű módszerek léteznek a legkisebb kontrollereken is. Vannak hülyeségeik, néha hardveres bug-jaik is, de hogy egy egyébként egyszerű és jól működő program mellett csontra fagyjon, az nem mindennapi eset. -
Batman2
őstag
17 évesen a gimiben még 486-os asztali PC-n (otthon meg 286-oson) foglalkoztam számítógépes vezérléssel, úgy, hogy nem vagyok programozó, nem vagyok műszerész sem, csak mindkettőt lelkes amatőrként műveltem.
A fizika tanárom támogatott benne, de másik fizika tanár már kicsit ferde szemmel nézte, mikor vezetékeket dugdostam a PC printer portjába.
Mert hogy annak az adat és egyéb kimeneteit használtam, arra írtam Basicban egyszerű programot, amivel egyszerű modellvasút pályát vezéreltem (váltók, sín áramellátása), a szükséges elektronaikai (hardeveri) kiegészítéssel.
Terveztem még egy teljes terepasztal vezérlését is számítógéppel, de akkor diákként még pénzem nem volt, később felnőtt, dolgozó emberként meg már időm nem volt ennek a megvalósítására.
Odáig még eljutottam, hogy saját bővítőkártyát terveztem PC-be, ISA buszra, de később az ISA busz megszűnésével már legfeljebb csak a printer port maradt számomra még esetleg egyszerűen felhasználhatónak, azután az sem.
Meg aztán később már megjelentek a digitális modell vasútak, a digitális célvezérlés, így már igazán érdektelen is lett számomra az egész.
Addig volt igazán érdekes, amíg az még egyedi dolog volt.
A mai számítástechnikától meg már kifejezetten írtózom, amikor már egy hangfelvételben, sőt egy videófelvételben sem lehetsz biztos, mert már olyan jó manipulációkat csinálnak. Illetve az borzaszt el, hogy egyre több dolgot a gép csinál a mesterséges inteligenciájával, és veszi el aaz emberek elől a munkahelyeket, bárki is mondja nekem az ellenkezőjét.
Hírszerkesztőre, tolmácsra, nyelvtanulásra, oktatásra sincsen már lassan szükség, mert egy kis pici vacak, lefordít minden azonnal, a legkisebb bennszülött törzs nyelvére is. Nagyon kiábrándultam a technikából.
Üdv.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz tordaitibi #73866 üzenetére
Tetszik ez a vita, analóg vs. digitális
Hogy melyik az egyszerűbb, szerintem is egyértelmű, hiszen egy 8 lábú attiny85 IC-vel önmagában meg lehet valósítani az egész kapcsolást, amihez két db 555 IC, tranzisztorok, és még egy csomó diszkrét elem kellett.
"Ami órajellel megy az lefagyhat. Ami szoftvert futtat úgyszintén."
Isten ezért teremtette a WDT-t. Egy jól megírt program akár az örökkévalóságig elfut, ha nincs benne memóriaszivárgás és nem történik hardverhiba. Lásd pl. a NASA faék egyszerűségű 8086 CPU alapú 8 bites fedélzeti számítógépeit, amit a mai napig használnak. A probléma a hanyagul megírt operációs rendszereknél kezdődött. -
And
veterán
"Tetszik ez a vita, analóg vs. digitális"
Ráadásul - ez nem is neked szól, te valszeg. tisztában vagy vele - ez messze nem analóg versus digitális szembenállásról szól. Manapság a pár száz forintos kontrollerben is benne van egy rakás, analóghoz legalább kapcsolódó (ADC, DAC) vagy 'teljesen analóg' fokozat (például: programozható erősítésű OPA, analóg komparátor, beállítható referencia feszültségforrás - ezek akár közvetlen outputról, nem csak szoftverből olvasható kimenettel is rendelkezhetnek), amely egy csomó analóg körítést kiválthat. A 'fagyás' elleni módszerek közül meg én is első helyen a watchdog-ra gondoltam, bár használni nem nagyon szoktam, sosem volt rá égető szükségem. Mikor program fagyással találkoztam, arról később mindig kiderült, hogy szoftveres eredetű volt a probléma, vagyis 'én voltam a hülye', nem a uC. Bár olyan is előfordult, hogy a fordítóban nem volt lehetséges rendesen lekezelni valamilyen körülményt (tipikus példa: I2C timeout, hiányzó vagy buszról leeső slave-eszköz), ami fagyást okozott, és ilyen esetben nagyon jól jött, ha bele lehetett látni a fordító 'mögé', a spec. regisztereket lehetett közvetlenül piszkálni / olvasni, és ehhez persze nem ártott az adott kontroller adatlapját tanulmányozni, nem csak a fordítót úgy-ahogy ismerni. -
darvinya
titán
Ha már analóg(simán emberi erő hajtotta kapcsoló), vagy digitális a téma.
Új, vagy mondhatni újdonságnak okos házakba épített digitális vezérlés.
Már '70-es évektől kezdődően voltak ilyenek, de csak mostani olcsó digitális gyártás tudta megoldani.
De itt is megvannak az alap relék, ami nélkül nem működne.
Régi drága volt, amit közvetlenül hálózati feszültségről vezéreltek, és ezeket csak bizonyos helyeken használnak.
Persze ezek most is vannak, mert nincs internet közvetlen ráhatása.
Eszmecsere kiindulás a váltókapcsolás, amit felvértezzenek külső rádiós kapcsolóval.
Míg analógon egyszerű, addig beiktatott rádiós rész csak hiba forrásként adja kényelmi pluszt.
Semmi gond ezzel, míg újrakiépítésben nincs hiba.
Én is szeretek ezzel felvértezni régi dolgokat, de csak akkor, mikor tudom, hogy teljesen újraépíthető és nemcsak ráépíthető.
Szívesen vezérelném már digi vill.órámat, hogy bármikor tudjam ki/be kapcsolni.
De sajnos ezt még honi ELMŰ még nem tette elérhetővé, azaz még hozzá sem fogtak.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Sebaj Fóbiás
aktív tag
válasz tordaitibi #73840 üzenetére
Nem egy bonyolult szerkezet Akkor ha jól értem áramgenerátor híján mehetnek simán a diódák opcionálisan pár ohmmal, és kész. Köszi!
Két bolygó beszélget: - Te, képzeld, Homo Sapiensem van.. - Nem baj, ne piszkáld, elmúlik magától.
-
PHM
addikt
válasz Sebaj Fóbiás #73874 üzenetére
Hát ez tényleg nincs agyonbonyolítva.
A diódát nem javaslom, túl nagy lenne rajta a feszültségesés.
Egy 47 ohmos ellenállást javaslok próbaképp sorbakötni a kapcsolóval.
Utána már ki lehet majd törpölni, hogy növelni, avagy csökkenteni kell
az ellenállás értékét a kívánt fényerőhöz.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
Speeedfire
nagyúr
Sziasztok,
a kocsiban a hifi elég generátor zajos. Azt monták lehet, hogy generátor. Hogy tudnám kimérni, hogy a generátor a hibás-e?
Üresen 12V, töltés 14.x, terhelve is ennyi. Diódahíd lehet zajos elvileg. Ötlet rá? Sima mezei mutliméterem van.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
darvinya
titán
válasz Speeedfire #73876 üzenetére
Azzal sehogyan, inkább nagyobb kondit kötnék be és stabilizálnám 12V-ra a tápot.
Ha megszűnik, egyértelmű, ha nem akkor komolyabb test zárlat van.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
válasz Sebaj Fóbiás #73874 üzenetére
IKEA is árulja ezt a sz..t? Én a Pepco-ban vettem ugyanezt.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
válasz darvinya #73877 üzenetére
Egy nagy kondi be van kötve hátra. Viszont lehet tényleg test lesz.
Hónapok óta szar, már kábel csere is volt. Tegnap mindent IS leföldeltem, erre csak hangosabb lett. Erre ma délután mikor jöttem haza melóból elmúlt. Lehet az eső miatt valahol jobb lett a testelés. Nem tudom. Tippre a motortérben kellene lehet keresni.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
darvinya
titán
válasz Speeedfire #73879 üzenetére
Test probléma alatt, inkább föld hurok problémát értem.
Autórádiókat, erősítőket, stb. közvetlen ágrol megy a táplálás és föld(test)et akkuról vagy ahhoz legközelebbről veszik.
Ha rádió antenna van bekötve, arra figyelni kell, hogy ne érintkezzen a testtel.
De a generátor egyenirányítójára érdemes ránézni, mert ha túl terhelik, akkor tud gerjedni, és idő előtt elhalálozik.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Speeedfire
nagyúr
válasz darvinya #73880 üzenetére
Hurok nincs, akkor brummogna legjobb tudomásom szerint.
Az akkuról meg hátra 2x25mm2 táp, onnan van leosztva a két erősítőre, és be van kötve egy kondi is. Másik oldalt megy a 2 pár rca.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
darvinya
titán
válasz Speeedfire #73881 üzenetére
Brumm az trafó zaj.
Föld/test hurok zúgástól kezdve gerjedésig, esetenként Petőfi rádió befogásig beletartozik.
Ha két erősítő van, azt közös pontra kell vinni, már szűrő kondinál.
Viszont a 2 erősítőnél is akkuhoz közel kell legyen testelés, ne távolban lévő kaszni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz Speeedfire #73876 üzenetére
Összes nagyáramú kötés ellenőrzése, a generátos seggétől az akku + saruig, testelések ugyanígy. Motor és karosszéria között, karosszéria és a kábelköteg között is.
Ez amúgy se árt.
Milyen autó, modernebb, akkor van 1 vagy akár több nagyáramú biztosíték is a + körbe, ezek, pláne korosabb autónál hajlamosak nagyobb átmeneti ellenállást produkálni ha nem zárt dobozba hanem az akkusarura vannak ráépítve, korrózió.
Ha semmi nem változik, meg lehet próbálkozni a generátor B+ főcsatlakozója és a test közé egy zavarszűrő kondenzátorral, ezt direkt így lehet vásárolni, egyik fele a testre a másik egy rövid kábel 6-os saruval a pozitívra, B+.
Ha ez sem, akkor fesz.szabályzó csere, az is betegeskedhet, hiába van meg a 14-14,4V töltőfeszóltség.
Ha ez horror összeg akkor hagyni a fenébe.
Lehet még kopott kefe, épp hogy hozzáér és nagyfrekis zajjal szikrázik, és lehet forgórész csúszógyűrű oválisra kopva, ekkor ugrál rajta a kefe, szintén szikrázással és elektronikus zajjal jár.
Legvégső megoldásként szétszedni a generátort, és először is kimérni a hidat meg a segéddiódákat és a csavaros kötéseket jól meghúzni.
Ez utóbbi gyakran kivitelezhető a generátor szétszedése nélkül, a seggén, a hátsó pajzson van 3 vékonyabb, jellemzően M5 csavar vagy anya ami a hidat szorítja össze. Ezeken kellene húzni, nem kifelejtve a 2 vastagabb, jellemzően M6 csavart/anyá, az egyik a B+ a másikon testelődik e pajzshoz a diódahíd negatív.
Francia autóknál némelyiknél sajnos annyira idióta megoldások vannak hogy ha korrodál a kötés, el lehet dobni a hidat.Lehet kapni tekercses/ferritmagos nagyáramú zavarszűrőt is, ez nem drága és a hifi pozitívját ezen keresztül kötni.
Ellenőrizni kell a fejegység test és + csatlakozást is, ha a + valami gizda vékony madzag és kritikus, nem atomstabil helyről van levéve az is lehet gond.
Csomagtartóba tett sub és hátsó szatellitekre használt végfoknál mindenképp a pozitívot az akkuról kell vinni, vastag vezetékkel.
Lehet még ilyen esetben földhurok is, ilyen esetben a subot 1:1 leválasztó trafón vagy hurokmentesítőn kell meghajtani.
Gyakran segít már az is ha a fej és a hátsó végfok közötti árnyékolt vezeték test ereit megszakítjuk és egy 10-100 ohmos ellenállással kötjük össze.Szerk, közbe írtál,
a brumm azért brumm mert az 50Hz hálózaton az 50 Hz és ez terjedt el.
Egy kocsiba ahol a generátorzaj pár kHz, ott is lehet földhurok és logikusan az a pár kHz lesz. Csak a neve brumm de a lényege ugyanaz.
400 Hz hálózaton 400 Hz lesz a brumm is, azaz magyarul a dupla, egymással párhuzamosab kötött vezetékszakaszokba indukált nemkívánatos feszültség.
Ennek frekvenciája megegyezik a tápfeszültség frekvenciájával, esetünkben tbb kHz.[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
Kb így teljes a kép:
"Nemrég panaszkodtam, hogy a hifi elég zajos. Sok a generátor zaj.
Akkor van damme kábel volt benne. Javaslatatok cserélem le. Próba kepp egy vacak renegade lett helyette. Amitől nagymértékben csökkent a zaj.
Majd vettem nemrég egy gladen ch zero kábelt, és újra az van mint a van damme alatt.
Kezdek kétségbe esni. 🙄
Kábelezés: 2x25 tapnak bal oldalt, mellette a remote, és a bal hangszóró kábel szintén van damme.
Jobb oldalt hangszóró kábel, és 2 pár rca.
Hátul 2db erősítő, és egy kondi. A ládába egy olcsó kábel megy.
Esetleg szaki tipp is jöhet Pesten. Állítólag a generátor is lehet zajos. Ezt ha mondtok rá tippet én is ki tudom mérni.
Bár egyszer behuztam az rca-t az utasteren keresztül és nem volt gond vele, ha jól rémlik."Nagyjából itt tartok, tegnap jó volt. Ma úgy néz ki megint gerjed. Próbáltam, hogy a fejnél, és az erőnél is letesteltem külön a kasztnira az rca-t, akkor még zajosasbb lett.
A fejbe egy gyári helyről megy a táp, nem tudom a helyét pontosan. A biztosítékok miatt annyira nem is akarom bántani.
A generátor elvileg gyári, 2001-es seat leon.
Az akkunál a biztosítékok külön dobozban vannak. Szerintem veszek egy egyenirányítót a generátorba, ahogy nézem ~7e csak. Nem tudom mekkora meló a csere, de remélem nem nagy.
Nem tudom mit lehetne még. Lehet a generátort egyből átkötöm az akkura, így a földdel itt nem lesz gond.
Lehet, hogy egy tapasztalt szaki pár óra alatt megtalálná a hibát.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
#90088192
törölt tag
válasz Speeedfire #73884 üzenetére
Lehet a generátor gerjesztés okozza a bajt, kb 200E km után várható a kefék olyan kopása, ami már zajossá teheti.
Érdemes a feszültség szabályzót kiszedni, azon vannak a kefék.
Nem kerül semmibe, de legalább könnyen kizárható -
darvinya
titán
válasz Speeedfire #73884 üzenetére
2001-es seat leon
Ilyen idős autónál első dolog, mikor hifi-t építünk be (pláne SEAT), hogy generátort felújítjuk.
Sajnos SEAT-nak tipikus angol kocsi betegsége van, azaz kezd széthullani elektronikusan.
Apámnak van '95-ös Cordoba -ja, aminek már rádiója nem is tud működni, mert ha bekötjük egyfolytában gyújtáson van.
Egyszerűen se időm, se energiám nincs rá, hogy átnézzem mi a baja.
Mert hiába gyári csatlakozós, az egész műszerfalat is bontani kellene, hogy megtaláljuk hol a hiba.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz Speeedfire #73884 üzenetére
"Akkor van damme kábel volt benne. Javaslatatok cserélem le. Próba kepp egy vacak renegade lett helyette. Amitől nagymértékben csökkent a zaj.
Majd vettem nemrég egy gladen ch zero kábelt, és újra az van mint a van damme alatt."Az olcsóbbnak szerintem nagyobb az ellenállása=kisebb indukált zaj a földhurokba.Ezt igazolja ez is:
"a fejnél, és az erőnél is letesteltem külön a kasztnira az rca-t, akkor még zajosasbb lett."
Sztereó a meghajtás mindkét végfokra, párhuzamosítva, jól gondolom?
Elsőként mindkét végfokból picit húzd ki az azonos, pl. bal csatorna rca dugót.
Csak annyira hogy a test már ne de a középső jel még érintkezzen.
Eredmény? -
válasz darvinya #73886 üzenetére
"Apámnak van '95-ös Cordoba -ja, aminek már rádiója nem is tud működni, mert ha bekötjük egyfolytában gyújtáson van."
A rádióba belül vagy valahol a bemeneti csatinál összér az állandó és a gyújtás pozitív.
Ez lehet mechanikus hiba, vezeték kidörzsölődés és lehet elektronikus is, belül a készülékben.
Miért nem kötöd mindkét szálat, memory, battery az állandóra?
Annyi hogy ilyenkor a gyújtás nem kapcsolja ki a rádiót, kézzel kell.
Én egyébként ezt a funkciót rohadtul utálom, a saját autóimba azonnal kiiktattam. Leállítom egy sorompónál, vagy várom az aszonyt a munkahely előtt és csak gyújtáson van rádió, ez baromság.
Majd én kikapcsolom ha akarom. -
darvinya
titán
válasz tordaitibi #73888 üzenetére
Nem rádióban van a hiba, azt már kizártam.
Valahol kábel rendszer halomban van a hiba.
Mint írtam tipikus angol kocsi betegsége van, egyes VW-nek is.
Szóval addig nem esek neki, ameddig nincs egy hetem csak ezzel foglalkozni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Sebaj Fóbiás
aktív tag
Köszi!
Szóval akkor így halványabban fog világítani teli elemekkel is, de az elemek merülésével arányosan most is csökkenő fényerővel. Azt hogy lehetne megoldani, hogy legyen egy "fix", halványabb fényerő, amit tart, amíg bírják az elemek, és csak akkor halványodna tovább, amikor már "nagyon merülnek"? Valami ilyesmi lenne az áramgenerátoros móka? Pl hogy amíg a két elem együtt 2V felett van,addig fixen 2V-ot kapjon.
(Oké.. Volt meg áramgenerátor, látom, hogy összevissza beszélek, minimális szakértelem nélkül még kérdezni is nehéz, de remélem érthető vagyok )
[ Szerkesztve ]
Két bolygó beszélget: - Te, képzeld, Homo Sapiensem van.. - Nem baj, ne piszkáld, elmúlik magától.
-
PHM
addikt
válasz Sebaj Fóbiás #73890 üzenetére
Igen, jól látod a problémát.
A fix fényerőt áramgenerátoros meghajtással lehetne elérni.
A gond az, hogy ennek akkor is stabilan kell működni, ha nagyobb,
illetve ha kisebb a bemeneti feszültség, mint a tápfeszültség.
A soros ellenállással annyit érsz el, hogy laposabb lesz a fényerőgörbe.
Azaz, kisebb lesz a ledeken az áramváltozás a feszültségváltozás hatására.
Ezért elsőre érdemes kipróbálni a soros ellenállást, szerintem az is sokat
fog javítani az üzemidőn. A telefontöltőnél pedig meg lehet azt csinálni,
hogy egyszerűen sorbakötsz pl a pozitív ággal 3db szilíciumdiódát, csak
arra kell figyelni, hogy ilyenkor ne töltse az elemeket a töltő.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
válasz darvinya #73889 üzenetére
Nem ertem.
Irod hogy ha a radiot bekotod, a hiba jelentkezik.
Radiot kiveszed, a hiba megszunik.
Ha nem a radio okozza, akkor most jelen pillanatban is gyujtason van az auto, honapok ota egyfolytaban, nem?
Vagy hogy hasznalja Apud a kocsit, leveszi az akkusarut ha megerkezett haza..? -
darvinya
titán
válasz tordaitibi #73892 üzenetére
Nincs gyújtáson, ha nincs bekötve a rádió.
Viszont rádióval semmi gond, mert átrakva másik autóba normálisan működik és nem lesz folyamatosan gyújtáson, mint apám autójában.
Tehát nem rádió hiba, hanem SEAT elektronikája szar.
Csatlakozót is vagy 20x kimértem, 20x variáltam, de mindig ugyanaz az eredmény.
Amúgy elég egy fogyasztót kötni rádió tápjára és máris gyújtáson marad a kocsi.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
válasz Sebaj Fóbiás #73890 üzenetére
Egy állítható kimenetű step-up konverter lenne a legegyszerűbb, ahol beállítod a kimeneten azt a feszültséget, ami megfelelő fényerőt eredményez, és az addig szolgáltatná Neked a tápot, míg szárazra nem szívja a rákötött elemet/akksit. Ilyenre gondolok, pl. [link], ez már 0,9V-tól képes áramot szolgáltatni, csak sajnos nem állítható a kimenete.
Vagy 2 helyett 4 ceruzaelemre kötve lehetne step-down modult is használni. Jóval tovább bírná, és egészen az elemek lemerüléséig egyenletes feszültséget adna a kimeneten.
Végül ott a joule-thief kapcsolás, elvileg ilyen dolgokra lenne alkalmas, a kimeneti feszültséget maguk a rákötött ledek szabályoznák, de félő, hogy villogna. Én még nem építettem ilyet, de egyszer szeretnék.
-
Szerintem nem kell ezt a faék egyszerű ledes valamit túlbonyolítani.
Kolléga az elemről jövő pozitívba sorbaköt egy schottkyt, azon 0,4V esik, amúgy is világosnak találta kicsit.
Így a kisebb áramfelvétel megnöveli a telep élettartamát egy pivct.
A dogozkába befarag egy micro vagy normál usb anya csatit és annk a pozitívjáról egy dióda és egy ellenállás amivel beállítja az elemekkel azonos kellemes fényerőt.
Mivel itt hálózatról megy, nem hinném hogy a keletkezett 0,1-0,2W körüli veszteség annyira kardinális probléma lenne.
Én így csinálnám meg.[ Szerkesztve ]
-
PHM
addikt
válasz tordaitibi #73897 üzenetére
Ilyen kis feszültségkülönbségnél és elemes tápnál el kellene felejteni a diódát.
Kicsit esik az elemek feszültsége, és a ledek fényereje meredeken lecsökken.
Pont azért javasoltam a soros ellenállást, mert az kissé ellapítja a
fényerő csökkenését.
Meg lehetne csinálni jfettel és egy ellenállással is,
vagy egy LM334, + szintén egy ellenállás kell. [link][ Szerkesztve ]
Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
Speeedfire
nagyúr
válasz #90088192 #73885 üzenetére
Igen benne van, majd valakivel megnézetem. Én ehhez annyira nem értek.
Amúgy ha lehúzom az rca-t, és üresben van akkor semmi zaj. Csak ha az rca rajta van. Illetve ha telefonról szól, akkor sincs gond.
Emiatt gondolom, hogy a fejtől jön a zaj, vagy útközben kapja össze.
darvinya: Ezt a pláne seat, és angol kocsi betegséget nem értem. Semmi gond nincs vele.
tordaitibi: Igen, sztereóban van. 2 pár rca megy hátra. Ma simán kihúztam az rca dugókat, és semmi zaj. Félig kihúztam, és úgy sem volt zaj.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
darvinya
titán
válasz Speeedfire #73899 üzenetére
Ha semmi gond nem lenne, akkor nem lenne zajod.
De majd elér indexre bekapcsol az ablaktörlő, tolatás közben leold első világítás, stb.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Új hozzászólás Aktív témák
- Gumi és felni topik
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Notebook hibák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Külpolitika
- Gaming notebook topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Philips LCD és LED TV-k
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...