Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz
Psychopeti #2421 üzenetére
Ha nincs elég mélyed, akkor akár 5-10dB vagy több is hiányozhat azokon a frekvenciákon. Ilyen hangnyomás vesztést kábel nem okozhat, csak
- Akusztikai probléma
- Aktív DSP
- Hangszóró korlátokSzóval felesleges kábelezned, nem fogják megoldani a mély hangokkal kapcsolatos problémádat.
-
Quetz
őstag
válasz
Psychopeti #2410 üzenetére
A keresztmetszet a kábel hosszának a függvénye:
Részletetesebben itt olvashatsz a témáról: https://www.cambridgeaudio.com/gbr/en/blog/speaker-cables
-
Quetz
őstag
válasz
Psychopeti #2408 üzenetére
Felesleges pénzkidobás. Nem viszel át akkora teljesítményt ami indokolná ezt a keresztmetszetet.
-
Quetz
őstag
válasz
KoviRoli7711 #2399 üzenetére
Igen is meg nem is.
- Igen, mert változtattál a rendszereden, ezt az agyad tudja és ezért úgy érzékeled, hogy máshogy szólnak a dolgok. Ezt a jelenséget "expectation bias"-nak hívják.
- Nem, mert a hangfalkábelek tized dB hangnyomás változást tudnak okozni, amit jó esetben mérőjelek használatával tudsz kihallani, zenei anyaggal nem.Érdemes megnézni ezt a videót kábelekről: Audioholics - Speaker Cables Really Don't Make Much of a Difference?
-
Quetz
őstag
Az USB adatátvitelre a következők igazak:
Az átvitel "Differential signalling"-t használ csavart érpáron, tehát az USB kábel balanced/szimmetrikus kábelként viselkedik. Ebből következően a zaj amit a kábel felszed, a vevő oldalán kinullázódik.
Abban igazad van, hogy a digitális kábelen feszültség szintek váltakoznak, mint a hangfal kábeleken is, de a bemeneti jelek nullák és egyesek sorozatából állnak, majd a kábel túloldalán ugyanezen bitsorozattá alakulnak vissza. Erről USB esetén az NRZI kódolás gondoskodik, ami elég széles feszültségszintekkel dolgozik ahhoz, hogy feszültség ingadozás ne okozzon adatvesztést.
Egy modern USB dac aszinkron módon működik, saját maga állítja elő az órajelet és tápszűrővel rendelkezik, hogy ne vegyen fel zajt az USB tápvezetéken keresztül.
A digitális jelátvitel következménye, hogy a hang nem tud megváltozni, hacsak valamilyen DSP algoritmus nem nem avatkozik bele az adatfolyamba. Mivel az USB kábel passzív eszköz, ilyen beavatkozás nem lehetséges. Ha hibás működés miatt mégis előfordulna bit-flip, akkor az véletlenszerű hibák sorozatához fog vezetni, ami audio glitcheket eredményez, illet gyakori hibázás során szétesik a kommunikáció, mert nem csak az audió hanem a metaadatok is sérülnek.
A fentieket egy nagyon szemléletes videón itt magyarázzák el: How does USB work?
-
Quetz
őstag
Tehát szerinted az ASR, Audioholics, Archimago mind valami nagy összeesküvés része? Meg akarják buktatni a kábelgyártókat? Netán világ fölötti uralomra törnek? Ennek az egész hamisításos összeesküvés elméletnek nincs semmi értelme, főként mivel mértek különbséget kábel és kábel között, csak épp olyan picit, hogy nem hallod.
dr. Floyd Toole akinek a "Sound reproduction - Loudspeakers and rooms" c. könyve alapműnek számít a szakmában, egy bekezdésben elintézi a kábeleket:
"This is especially true in the few “great debate” issues, where it is not so much a question of how large a difference there is but whether there is a difference (Clark, 1981, 1991; Lipshitz, 1990; Lipshitz and Vanderkooy, 1981; Nousaine, 1990; Self, 1988). In controlled listening tests and in measurements, electronic devices in general, speaker wire, and audio-frequency interconnection cables are found to exhibit small to nonexistent differences. Yet, some reviewers are able to write pages of descriptive text about audible qualities in detailed, absolute terms. The evaluations reported on were usually done without controls because it is believed that disguising the product identity prevents listeners from hearing differences."Az egyik hivatkozott forrást megtaláltam itt: https://www.worldradiohistory.com/UK/Wireless-World/80s/Wireless-World-1988-07.pdf
A valóság az, hogy napjainkban több millió kutató vív késhegyre menő harcot, hogy valami új tudományos eredménnyel rukkoljon elő. mégis a 80-as évek óta képtelenek voltak bármi újat felmutatni. Ezt bizonyítja az is, hogy a kábelgyártók bár kapva kapnának bármilyen marketingelhető publikációért, maradnak az ilyen marketing BS-nél:
Az AudioQuest kipróbált és tényleges hatékonyságú technológiáira épülő, Garth Powell és Bill Low által tervezett termékek a hangfal kábel legbosszantóbb hátrányára összpontosítanak: az erősítő forrás impedanciája és a hangfal töltési impedanciája közti különbségre. Azzal, hogy a hangfalkábel impedancia karakterisztikáját (ZERO technológia) megszűntetik, az áram kompresszió és a jel/áram tranziens torzítása is jelentősen lecsökken. Az eredmény dinamikus kontraszt, tranziens visszaadás, és olyan erős basszus, amely erőlködéstől mentes, mivel a kábel elektronikusan nem gátolja a zenét.
-
Quetz
őstag
válasz
Whysperer #2347 üzenetére
Szerintem ez inkább beállítási probléma lesz, ha ez nem segít, akkor próbálkozz a TV vagy házimozi topikokban: Samsung TV Optical Out No Sound? Quick Fix Guide
-
Quetz
őstag
válasz
fehér_ember #2335 üzenetére
Különböző típusú emberek vannak:
- Nem értek hozzá, de a pénz amúgy sem számit, jöjjenek a drága kábelek, meg sem érzi a pénztárcám
- Értek hozzá, van rá pénzem és valamilyen okból a drágább kábelt választom, mert mondjuk jobban tetszik rajta a kígyóbőr
- Nem értek hozzá, pénzem sincs rá, de vágyok a minőségibb hangra, majd valahogy összekuporgatom, vagy hitelből megoldom.Az első két csoporttal nincs probléma, azt csinálják amit akarnak. Sajnos viszont a harmadik csoportból vannak sokkal többen és őket nem kellene bevinni a málnásba.
#2336johnywalker: Egy kivétellel szerintem senki nem ajánl filléres kábelt. Mindenki azt mondja, hogy minőségi gyártótól, megfelelő keresztmetszetű kábelt vegyél, ésszerű áron. Majd hozzá tesszük, hogy hangfalak, az akusztika sokkal többet javít a hangon, mint a kábelek. A hangképbe nyúlás már megint kezdi misztifikálni a témát, egy mezei VDC Blue kábel teljesen transzparens átvitelt nyújt.
És akkor zárójelben írnám, hogy miközben ennyire rá van feszülve a hifi közösség a kábelekre, senki nem akad fenn azon, hogy mondjuk gyártási pontatlanság okán 1-2 dB különbség van a hangfalpár két tagja között. Ugyanez áll a kábelekre, ott sincs két tökéletesen egyforma, még a párban eladottak között se.
-
Quetz
őstag
Hatalmasat tévedsz, a célom, hogy az emberek élvezzék a zene hallgatást, a filmnézést. Ehhez csupán az kell, hogy arra költs, amira van értelme, pl. Akusztikai kezelés + Dirac ART-ra:
Semmilyen kábelezés még csak megközelíteni sem fogja ezt a minőséget. Viszont olvastam már itt emberekről, akik a többszörösét költötték kábelekre, mint amibe a Dirac licensz kerül.
-
Quetz
őstag
válasz
fehér_ember #2330 üzenetére
Igazad lenne, ha erre képes lenne egy kábel. De nem képes. Ilyen mértékű beavatkozást csak aktív DSP-vel lehet előidézni:
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
Nem kell rám hallgatni, az AVO ugyanezt írja:
A rendszer koncertvideók nézésénél sem vallott szégyent, könnyed, árnyalt és zenei karaktert kaptunk, figyelmünk nem a hangsugárzókra, hanem a műsorra irányult, mindezt persze el is vártuk, ismerve az AVR850 képességeit...Én nem látok mást, mint installációs kábeleket.
-
-
Quetz
őstag
válasz
#62435328 #2180 üzenetére
Még messze e topik születése elött vetettem fel, hogy Ok, de hogy tesztelek mondjuk egy 7.2 felállást 120m+ kábelezéssel. El lettem hajtva, hogy hát ez egyéni szoc probléma, túl speciális igényeim vannak.
Azán meghallgattam pár rendszert amik mezei Kácsa installációs kábelezéssel voltak bekötve, dedikált szobákban és megerősítést nyert, hogy nem kell túlgondolni a kábel dolgot. -
Quetz
őstag
Tudod objektíven definiálni ezeket a paramétereket? Például a szeparációra ott a cross-talk mérés. A hangtér a kábel szintjén értelmetlen, mert az a felvétel a hallgatói környezet függvényében változik. Ethan Winer értelmezésében:
Sound stage is a function of how left-right channels differences are perceived, so I don't see how it could be measured using the normal metrics of audio fidelity. The cheapest POS speakers in an untreated room could give an amazing sound stage if appropriate source music is played. So I'd say sound stage is mostly about how a recording is mixed, and what reverb and echo effects are used and how they're panned left-right. Yes, some speakers and rooms can reduce the apparent width due to reflections that drown out the more subtle cues in the music. But the sound stage itself is entirely in the source. At least that's my take on it. -
Quetz
őstag
Nem. Olvasva amit írtál az fordult meg a fejemben, hogy nagyon rákattant arra vételre és több napig "tesztelt", mire meggyőzte magát arról, hogy meg is kellene venni.
Az eszméletlen javulás látványos mérési különbséggel kell járjon. Olyan nincs, hogy autópályán otthagyok mindenkit, mint a villám, de közben ugyanúgy 130-al megyek, mint a többiek
.
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
KnightDave #2033 üzenetére
Másfél méterre bőven elég az 500-1000Ft/m körüli kábel, 1.5-2.5mm2 keresztmetszetben.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #2005 üzenetére
Sajnos nem karikíroztam, megtörtént esetről van szó.
A nyelvtudás hiánya pedig nem erény, hanem lustaság kérdése, vagy ahogy kedves szüleim mindig mondták: nincsen lehetetlenség csak tehetetlenség. Ma már a szótár nevű ősi relikviáért sem kell lehajolni - köztudott, hogy az internet népe nem emelhet nehezet - a google translate is elég pontos fordítást produkál. -
Quetz
őstag
Erről a fényezésről jutott eszembe, régen egy programozó cégnél volt egy sötét és korlátolt kollega aki egyenesen büszke volt arra, hogy nem tud angolul, sőt kijelentette, hogy az nem is emberi nyelv. Mondjuk olyan cégről volt szó, ahol a fő szakértő egy pék volt, egy bölcsészt pedig csak azért alkalmaztak, hogy a compiller hibaüzeneteit lefordítsa a többi programozónak.
Azóta sem jöttem rá, mi volt a mesteri terv, nyelvtudás nélkül boldogulni egy olyan szakmában, ahol a szakmai ismeretek más nyelveken érhetők el. -
Quetz
őstag
Tehát ha jól értem akkor 3 helyzetet vázoltak fel itt a kábeltopikban eddig:
- A rendszered nem elég jó, hogy meghalld a különbségeket
- A rendszered túl jó, hogy a kábel bármi hallható változást okozzon
- És a két állapot közötti rész, amikor állítólag ég és föld változásokat hoz a kábel. -
Quetz
őstag
Erről a stúdióról beszélünk: Abbey Road - The Mix Stage.
Jelenlegi hivatalos információk szerint 27 stúdió rendelkezik Dolby Premier Studio minősítéssel, ebből 12 képes Atmos hangsávot is keverni, az egyik a Mix Stage (IMAX engedélyük is van).
44db egyedi igények szerint gyártott Dynaudio m3f szolgáltatja a hangot. Pontos árazást nem találni csak használtakat, ezért saccra fél-1 milla között van az áruk, dollárban. Ehhez vedd hozzá a többi berendezést, és hogy direkt erre a célra építettek egy épületet.
Valóban azt gondolod, hogy a kábelezésen spóroltak volna? Csak zárójelben jegyezném meg, hogy a végfok-hangal közötti rész az "analogue audio signal path" kategóriába tartozik.
-
Quetz
őstag
“Van Damme has consistently delivered a quality cable solution to the Studios for nearly 30 years”
Simon Campbell, Head of Technical Service, Abbey Road Studios
Van Damme and main distributor VDC Trading’s relationship with Abbey Road goes back to September 1988, when VDC’s CEO Niall Holden made his first visit there. He recalls that the Pink Floyd live album The Delicate Sound of Thunder was being mixed at the time, and he was given a copy of the mix on CD – but he didn’t own a CD player…
Moving forward through the years Van Damme cable has been at the heart of several refits of Studio 1 (the main orchestral studio), Studio 2 (the iconic ‘Beatles studio’) and Studio 3.
Abbey Road’s most recent works, completed in 2017, saw the creation of a new build Dolby Atmos film soundtrack studio – The Mix Stage, two pop/rock recording spaces, and two new isolation booths within Studio 2. Van Damme Blue Series was specified throughout for the analogue audio signal paths, Green Series Digi Grade multicore for AES/EBU digital audio and HD Vision Flexible coax for HD digital video connectivity within the facilities.On the audio side The Mix Stage features an AMS Neve DFC 3D Gemini Digital mixing console, Avid S6 console and 7 Pro Tools systems. A Christie 4K cinema projector and 20 foot wide screen handle the imagery, and the studio also has 3 cutting/green rooms.
Abbey Road also opted for Van Damme wall boxes with custom front panels for the comprehensive tie lines that run throughout the installation, providing a discrete wall mounted solution with plenty of room for terminations within the 100 mm deep frame.
-
Quetz
őstag
Tökéletesen egyetértünk abban, hogy a rossz hangváltó a legjobb komponensekből épített hangfalat is tönkre tudja tenni, Viszont szerintem túlmisztifikálod a dolgokat. A hangváltókat mérések alapján szoftveres optimalizálás útján tervezik. Tehát:
- Mérnek
- Tudományos alapokon modelleznek
- elkészítikEbből az első kettő az, amit minden kábelhívő élből elutasít. Nagy vonalakban olvashatsz a procedúráról itt: Building a DIY Speaker: Crossover Design
-
Quetz
őstag
Nem volt fikázás, mutattam egy mérést, ami egybevág azzal amit tapasztalsz.
Egy jó rendszerhez ezeket a komponenseket fejlesztheted, ebben a sorrendben(van aki megcseréli a második és harmadik pontokat, de ezzel én nem értek egyet):
- Hangfal
- Akusztika (akusztikai elemek, hangfal és hallgatói pozíció megválasztása, hangfalak beforgatása)
- Elektronika (erősítő és/vagy processzor, alkalmazott szoba korrekció)
- kábelekKábelcsere esetén megváltoztatod a rendszered elektromos paramétereit, ami befolyásolhatják a hangzást, de csak kis mértékben és ráadásul megjósolhatatlan módon(gyakorlatilag nagyobb változást tudsz előidézni, ha leveszed a hangfalselymet a hangszórók elől). Kifejezetten rossz tanács lett volna, hogy dobd ki a pénzedet az ablakon kábelcserére.
-
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu #1968 üzenetére
Általánosítottál, de sajnos olyanra nem lehet reagálni, hogy valami szar. Ami egy diskurzus alapját képezheti, hogy például referencia hangerőn torzít, kiemelése van hangrendszernek 3-6kHz között, magas a szoba utózengése, stb... Az is lehet, hogy a te ízlésed más, és a világ legjobb mastering stúdióiban kapott hangra is azt mondanád: hát ez messze van a referenciától.
Amíg nem tudod úgy leírni a problémádat, hogy az mindenki számára ugyanazt jelentse, addig helyet adsz a személyes interpretációnak és gyakorlatilag elbeszélsz a másik mellett. Ez a hifi-s világ legnagyobb problémája: elmondod valakinek, hogy jut el Moszkvába, ő meg csodálkozik az út végén, hogy mit keres Hawaiin. -
Quetz
őstag
Nem csak azt, mindenről elragadtatva nyilatkoztatok.
"Az előfok és processzor szerepét az Anthem Statement D2v 3D látja el. A végfokok a center és háttér csatornákhoz Statement P5, a frontokhoz Statement P2 típusúak. A források között itt is megtaláljuk a UPC digitális dobozát, tartalékként egy Dune médialejátszót, ami jelen esetben egy Duo és még valamit, amitől őszintén leesett az állunk és amiről még egy külön cikkben be kell, számoljunk!" - Ez az álleesés a szidott Kaleidescape volt
Ez pedig az összegzés, amibe a hang is beletartozik:
"Mintha három külön, a legmagasabb igényeket is kielégíteni képes céget jártunk volna be. Mint oly sokszor, ezúttal is lehetne még oldalakon át mesélni az apróságokról. Ezt azonban most nem tesszük meg, mert tudjuk, fogunk mi még erre járni.... A DREAMCINEMA példaértékűt alkotott!" -
Quetz
őstag
Senki sem kezdi hozzáértőként. Annyit tudsz tenni, hogy képzed magad, vagy lenyeled a békát és fizetsz. Én azt látom, hogy akik az utóbbit választják, azok általában egy végnélküli fejlesztési spirálban cserélgetik a cuccaikat. Akik pedig az előbbit, azok megállapodottan élvezik a rendszerüket.
Remek lehetőség például a Dreamcinema nyílt napok novemberben, ahol meghallgatsz többek között egy igaz referencia rendszert és utána megkérdezheted, hogy miből is áll össze.
Ha valamiért mégis kihagynád, akkor az Audioholics összefoglaló videóját ajánlanám.
-
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu #1947 üzenetére
A kábelen áram folyik át, ami áttételeken keresztül egy membránt mozgat. Ha a kábelnek van "hangja", akkor az azért van, mert máshogy mozog a membrán. A fizikai test kitérését viszont egész jól tudjuk mérni pár évtizede... És ilyen mérések bizonyítják, hogy valóban van különbség, csak épp nem olyan drasztikus, mint amit itt olvasni néha.
Minden másra ott vannak a különböző biasok. A vicces bennük az, hogy akkor is működnek, ha tudod, hogy a hatásuk alatt állsz. Csak ezeknek a dokumentációját nem a fizika tankönyvekben vagy hifi magazinokban fogod megtalálni, hanem a pszichológiában.
-
Quetz
őstag
válasz
#03969024 #1934 üzenetére
Az ismeretlen paraméterek is ismertek, csak nem fizikai, hanem mentális dolgokról van szó. Abban igazad van, hogy azt jelenleg nem tudjuk számszerűsíteni, miként változtatja meg a kiadott és érzékelt hangot, viszont ha megnézed a következő videó első pár percét, akkor vicces történeteket hallhatsz és még egy audio illúziót is kipróbálhatsz: https://youtu.be/BYTlN6wjcvQ
-
Quetz
őstag
válasz
junior19 #1932 üzenetére
Az a javaslat, hogy mérjünk meg valamit, az nem trollkodás, hanem logikus javaslat olyanok számára, akik fejleszteni akarnak csak a pénz sajnálják rá(gyakorlatilag minden második kérdés mögött ez van: beszéljetek rá, mert én sokallom az árát). Lássuk be, a kábelezés témakörben villámgyorsan bele lehet rohanni az egész meglévő rendszer árának többszörösébe.
A vita a kultúrál társalgás része, amikor emberek különböző véleménye ütközik és ezt megbeszélik. Amit te kérnél, a hívők vitamentes megbeszélése az, amikor a főpap kihirdeti az igét, a hívők pedig azt mondják: ámen, majd végrehajtják azt. -
Quetz
őstag
A drámai változásoknak jelentős különbséget kellene okozniuk a mérésekben, ami viszont nem történik meg.
Ami megtörténik, hogy a hallgató mégis lényeges különbséget tapasztal - ezt nem is cáfolom. A kérdés hogy lehetséges ez? Az elektromos jelek nem változnak szignifikánsan, tehát a fül mondhatni ugyanazokat rezgéseket veszi a levegőből. A megoldás, hogy a fül által regisztrált változásokat az agy alakítja élménnyé és ezért az élményben már nem csak a fül játszik szerepet. -
-
Quetz
őstag
A szubládákát nem is értem minek kevered ide, két kábel hatását kell megmérni ugyanazon a mélynyomón, változatlan mikrofon pozíció mellett.
Ha valaki kiad hallás után 1 millát pár méter kábelre, az csak annyit mutat, hogy nincsenek anyagi gondjai, sőt. De ettől a kábel objektíven nem lesz jobb, maximum neki jobb érzés birtokolni azt. Ha viszont arra gondolok, hogy 1 millából egy zeneszobát konkrétan 110%-ra csinálnak akusztikai szempontból...
Szóval aki a méréseket is figyelembe veszi a döntéseiben, azt én nem spórolósnak hívnám, hanem okosnak.
-
Quetz
őstag
válasz
migabi24 #1824 üzenetére
Az érzékelésünk, illetve az ok-okozat témakört több évtizede kutatják, ez például egy AES számára publikált összefoglaló:
- On Some Biases Encountered in Modern Listening Tests
- On Some Biases Encountered in Modern Audio Quality Listening Tests (Part 2): Selected Graphical Examples and Discussion -
Quetz
őstag
Ha egy elektromos eszköz különböző tápkábelekkel ugyanazokat a kimeneti mérési eredményeket produkálja, akkor a kapott hang is ugyanaz marad. És itt most nem arról beszélünk, hogy jobb vagy rosszabb lesz a hang, csupán arról, hogy változik-e.
Természetesen hallhatod másnak, de annak ahhoz van köze, hogy az agy becsapja saját magát, nem pedig ahhoz, hogy a tápkábel behatással lenne az eszköz elektromos kimenetére.
-
Quetz
őstag
Nem kábel ellenes vagyok, hanem hülyeség ellenes.
De jelenleg mellé lőttél, mert számos esetben tapasztaltam, hogy mezei ling long kábellel hajtott erősítő zéró sistergést produkált magas érzékenységű hangfalak magassugárzóján. Ezalatt értem a 100+dB érzékenységét a compression drivernek-nek
Ezen felül csak hab a tortán, hogy ezt mérések is igazolják.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #1811 üzenetére
Egy egyértelmű kérdésre egyértelmű választ adtam. Az elektronikák alapzaja mérhető, a mérnöki dokumentációk tartalmazzák is ezt az adatot, csak a végfelhasználót nem terhelik vele
. A válasz is egyértelmű, nincs lényeges különbség:
Gijon #1810:
Ez inkább a piaci itt a piros, hol a piros játékosra emlékeztetett. A probléma csak az, hogy mutogatott, nem mért. -
Quetz
őstag
A zaj egy jól mérhető tulajdonsága az erősítőknek. Ha megnézed az ASR SINAD listáját, akkor azt fogod látni, hogy a TOP10-ben egyetlen toroid trafós megoldás van, az ATI class D hypex alapú végfoka. Tehát SMPS nem rossz megoldás, de mint bármi mást, ezt is lehet szarul megcsinálni.
Archimago tápkábeles tesztje meg megmutatja, hogy semmi különbség nincs a az audiofil és a 20m-es gatyamadzag között:
-
Quetz
őstag
Beképzeltél és feltételeztél rólam dolgokat, amikor leírtam, hogy közel 80k műszerrel kimérték és bizonyították, hogy kábel és kábel közt van különbség. Pedig csak ennyi volt a mondanivalóm: műszerrel is kimutatták, hogy a kábelek nem egyenlőek:
Ellenállás, ami mellesleg mutatja a skin effect hatását is ami kilövi grafikont az égbe. a hatás bőven a hallható tartomány felett jelentkezik, a marketing anyagok tehát féligazságot mondanak amikor hivatkoznak rá.
Látszik, hogy a kimber a felső két, legfontosabb tulajdonságban mérhetően jobb, mint az mezei kábelek.
Ehhez jön a mérhető frekvencia válasz mérőellenálláson:
És hangfalat illesztve a mérésbe:
Tehát valóban van műszerrel mérhető különbség kábelek közt.
a kurzor pontjában 0.06dB a differencia, a legnagyobb torzítás pedig talán 0.001%.
-
Quetz
őstag
AmirGene kimérte, hogy tényleg van különbség kábel és kábel között. -
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
migabi24 #1677 üzenetére
Én is azt mondom, hogy fizikai különbség nincs a két kábel között, de hallani lehet.
erre a legjobb sztorim az autószervíz. Mindig, amikor elviszem az autót olajcserér kap új olaz és légszűrőt is. Utána pedig elégedetten nyugtázom, hogy simább a motor járása és a hangja is kellemesebb. Érződik rajta, hogy meghálálja a törődést.
A törést az okozta bennem, amikor egy szerviz után megtapasztaltam a szokásos pozitív változásokat, majd otthon leültem begépelni a szervíztételeket a google sheet gyűjteménybe. A szerviz lapon ez állt:
Elvégzett munka: bal oldali tükör csere.Egy jót nevettem magamon és elkönyveltem magamban, hogy a mérések nem, de az agyunk becsap minket. Az újságírók és a reklámszakemberek (HIFI esetén a kettő ugyanaz) pedig rájátszanak erre és kihasználják ezt. Nem mondom, hogy ne cserélgessék az emberek a kábeleiket, csak legyenek tisztában azzal, hogy pontosan milyen változást is érnek el ezzel.
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
Objektív tesztek támasztják alá, hogy hangfal kábelek közt van mérhető különbség. Ahogy azt is kimutatták, hogy egy műanyag kajásdobozt ott hagysz a hangfal tetején, akkor nagyobb differenciát mérhetsz, mint kábel cserével.
Ha csinálsz olyan objektív tesztet, ami bemutatja az általad említett ég és föld különbséget, akkor azt is szívesen linkelem. Ha zenéből csörömpölés lesz rosszabb kábel hatására, akkor ott kiugró mérési különbségekre számítok, amit egyszerű megmutatni.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #1403 üzenetére
Azt, hogy mindig vannak unatkozó embererek, akiknek túl sok szabadideje van hülyeségekkel foglalkozni.
Kérdezd meg a házimozi stúdiót, hogy használnak-e kábelemelőt arra a pár száz méter kábelre, amit a referencia termükben elvezettek a falakban.
-
Quetz
őstag
A kiinduló tétel az volt, hogy a high end kábelek minden esetben javítanak a kontraszton, élénkebb színeket produkálnak, nagyságrendekkel javítják a képet. Olvasd el a kábelező topikokat, még a csapból is ez dől. Ezen kiinduló feltételezések alapján látni kellett volna a különbségeket, de nem láttunk. Szerencsére ott még nem tartunk, hogy a 2m-es kábelnek zöldebb a képe, mint a 10 méteresnek.
Az külön érdekesség, hogy bár sokan, sokféle minőségű rendszer tulajdonosaként vettek rész a teszten, mégis csak azok fosozzák a végrehajtást és az eredményeket, akik nem voltak ott... de hasonló tesztet azóta sem hirdetett meg egyikük sem.
-
Quetz
őstag
válasz
bajnokpityu #970 üzenetére
Szerintem nem ugyanazon a teszten vettünk részt, mivel csak egy darab rec709-re kalibrált Epson 9300 vetített, egy kb $15000 Kaleidescape M700 rendszerről táplálva. A résztvevők listáján sem találtalak...
-
Quetz
őstag
A Dreamcinema bemutató házában teszteltük egymás ellen a következőket:
- 1.5m Nordost Blue Heaven
- 3m noname kínai - csak fekete képet adott, nem működött
- 3m Hama high speed
- Wireless HDMIA résztvevők nem tudták, hogy mikor mi van bekötve, csak az volt biztos, hogy minden filmrészlet más összeköttetéssel jut el a projektorba, tehát olyan nem volt, hogy csak úgy tettek volna a szervezők, mintha cserélnének. A tesztelők pontozták a kép és hangminőséget. A teszt eredménye, hogy mindenki vaktában tippelt, nem tudtuk egyértelműen megmondani, hogy most épp a high-end kábelt használjuk, vagy valamelyik másik összeköttetési módot.
Ezek alapján szerintem eldöntheted, hogy megéri-e neked kifizetni a márkanevet, meg az esztétikusabb tálalást.
-
Quetz
őstag
Az jutott eszembe, hogy valaki a tudtod nélkül megmozgatta a rendszert és emiatt kilazult a kábel, amit a cserével orvosoltál. De ezek szerint sajnos tényleg a kábel hibás.
1.5m-re bármilyen high+speed(with ethernet) kábel megteszi, amit az első számítógép boltban vagy Mediamarkt-ban kapsz.
-
Quetz
őstag
válasz
kaposznyak #772 üzenetére
Elfogadható, a kábelek esetén a tépkedés, rángatás nem rendeltetésszerű használat.
-
Quetz
őstag
Tudja valaki, hogy Belden 5000UE illetve 5T00UP kábelt honnan lehet beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen NAS-t vegyek?
- Akciókamerák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Vezetékes FEJhallgatók
- BestBuy topik
- World of Tanks - MMO
- ZIDOO médialejátszók
- Vicces képek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Plus - Yellow - Használt, karcmentes
- DDR5 16GB 8GB 32GB 4800MHz 5600MHz RAM Több db
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest