Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz SlyChocolate #57774 üzenetére

    Folyadéknak onnan kezdve lesz elektrolitikus tulajdonsága, hogy ionokat tartalmaz. Az elvileg semmit nem tartalmazó desztillált víz szigetel, nem elektrolit.

    Az autós fagyálló olyan inhibitort tartalmaz, ami a rendszerben szigetelő védőfilmet képez. A használat során ez a tulajdonság leromlik, sőt elvész. Onnan kezdve a folyadék nagyobb részét alkotó korrozív víz és glikol, ionokat fog feloldani.

    Aki látott már túlhasznált, rozsdás fagyállót, az tudja, miről beszélek.

    Amikor a hűtőfolyadék már ionos tulajdonságokat utat, ott kezdődik a problémák következő fázisa, a galvánhatás. A jelenség kimutatása egyszerűbb, mint sokan talán gondolnák: multiméter. Csak millivoltokról van szó, de két különböző fémrész között meg lehet mérni a különbséget (autónál a testhez képest és a folyadékba lógatva).

    Számítógépes rendszernél maradva, ha van ilyen galvánelem, azt valóban nem jó rövidre zárni, mert utána belül, az elektroliton keresztül áram, illetve ionok vándorlása indul meg, amortizálódhatnak az anyagok.

    Mivel azonban a hűtőfolyadék minőségi romlása 1-2 év is lehet, időbeni cserével bizonyára megelőzhetők ezek a gondok. Mint az autónál is.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák