Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wjbhbdux

    veterán

    A Valve hivatalosan bejelentette a következő Half-Life játékot. Leleplezés csütörtökön este 7-kor. [link]

    /s

  • aerosmith

    őstag

    Szégyentelenül becopyzom a korábbi hozzászólásom. :)

    Nem tudom mennyire nagy újítás, de teljesen más élmény amikor a headcrab TÉNYLEG ráugrik a fejedre és pont ki van ürülve a pisztoly te meg megpróbálod a kezeddel leverni magadról de nem sikerül erre a véredtől alig látva újratárazol és közvetlen közelről lelövöd a fejedről 50% HPnál. Majd összeszartam magam tegnap este.

    Ki mire költötte az első adag fegyverupgradet? Én gondolkodtam hogy burst legyen de aztán laser sight lett és nem bántam meg.
    A minigamek is nagyon poénosak a kábelhackelés meg a gépek aktiválása, stb.

    Hogy ne csak jót írjak, első helyszínen felvettem a kinyitott sörösüveget és ahogy belenéztem a száján, belül voltak az ujjaim. Aztán ahogy elkezdtem a járókelőket dobálni az erkélyről kukákkal dobozokkal székekkel amit túl messzire dobtam úgy látszott hogy nem ért földet, eltűnt. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • danny73

    csendes tag

    válasz aerosmith #2 üzenetére

    Szia! Az érdekelne hogy milyen vr headseten játszol, Illetve valahol akciósabb áron mint 50euro, meg lehet e vásárolni a játékot? Én oculus rift s-re szeretném megvásárolni, és kíváncsi lennék rá, hogy mennyire fut azon zökkenőmentesen a játék?

    [ Szerkesztve ]

    "A repülők mászkálnak! A csigák kézen állnak, a békák meg fejen!"

  • GuruZone

    őstag

    válasz danny73 #3 üzenetére

    Hibátlan Rift S-sel, én egy i5-8500-zal és egy 8 gigás GTX1070 Mini-vel játszom 16 GB RAM DDR4 társaságában. Csak az Alyx miatt raktam össze januárban ezt a VR képes konfigot.

    A játék nem javasolja az ultra beállításokat, de azon is tökéletesen fut.

    [ Szerkesztve ]

    Redmi Note 13 Pro 5G • PlayStation 5 Digital • LG OLED55C21

  • aerosmith

    őstag

    válasz danny73 #3 üzenetére

    Valve Indexem van így kaptam az Alyxet ezért nem is néztem árakat sorry.

  • bbdzyx

    senior tag

    Bemásolom ide is a wall-of-textet, amit egy másik fórumon írtam a játékról, kivéve a végét érintő spoileres részt. Azt kivágtam.

    :-O:-O:-O Pár perce fejeztem be, de azt hiszem ez a nagyjából 14 órás élmény nem csak számomra marad meghatározó élmény, hanem legalább akkora hatása lesz a játékiparra, mint anno az első és második résznek. Tudom, hogy nem egy ideig nem fog sokakhoz eljutni, de remélem a játék sikerén felbuzdulva sok kiadó meglátja a technológiában rejlő üzleti potenciált és kezd triple-A VR címek fejlesztésébe, aminek hatására olcsóbbá válnak a kütyük és többekhez eljut. A PSVR egy jó lépés volt ezen irányba, de a gyenge hardver és a kevés tartalom miatt egyelőre stagnál.
    Úgy gondolom tényleg lehet ez a jövő, és a például teljesen értelmetlen TV-s felbontásvadászat (8K rly?) erőforrásait érdemesebb lenne a VR technológia fejlesztésébe fordítani, mert ugyan jó irányba halad, de kell még pár év mire teljesen kiforr. Ez a játék remélem megadja a kellő löketet ehhez.

    Megpróbálok magáról a játékról is írni, de sajnos kéz-a-kézben jár az élmény a technológiával. Bocs, ha csapongok, de nem volt időm összeszedni a gondolataim.

    Tényleg minden az orrod előtt van. Az Index tökéletesen méri fel a távolságot, az ujjakat egyenként érzékelő kontrollerek minimális késéssel ugyan, de hihetetlen módon tudják szimulálni a kézfej mozgását és imitálni a fogást, szorítást. Mindent a kezedbe vehetsz, a legtöbb tárgy mozdítható, így mind megfogni, odébbtolni, valamint nagyjából a kívánt ívnek megfelelően eldobni azokat. Aki játszott már Source engine játékkal, az tudja, hogy a fizikai motor a szíve-lelke az egésznek, itt ez pedig hatványozottan igaz. A legtöbb fejtörő ugyanis a gravitációval való játszadozásra épül, de sokszor az ellenfelek legyőzésére sincs más mód, mint igénybe venni Newton jó öreg törvényeit. A HL2 gravity gun-ja a Alyx kesztyűihez képest vízipisztoly.

    Összességében elmondhatom, hogy a grafika zseniális. A Source 2 fény, árnyék és post-process effektjei rengeteget fejlődtek az előző motorhoz képest és pont ezek azok, ami miatt annyira beszippant a játék atmoszférája. Hamar azon veszed magad, hogy már azt figyeled, hogy melyik sarok mögül bukkan ki egy árny, ami segíthet felkészülni arra, hogy ne kapj szívrohamot, amikor rádugrik váratlanul egy headcrab.
    Kivetnivalót a textúrák felbontásában találtam, néhol, mintha csak a HL2-ből emeltek volna át egy-egy feliratot vagy falfelütetet. Habár ennek elveszi az élét, hogy az egész design nyomokban felfedezhető cel-shadinget tartalmaz, vagyis inkább amolyan enyhén elnagyolt rajzfilmes/karikaturisztikus módon van rajzolva. Ettől féltem is a trailert, valamint a promo képeket látva és ez részben be is igazolódott.

    Ellenfeleket tekintve elég nagy a választék, ráadásul mindegyiknek megvan a sajátos technikája, amivel le lehet őket győzni. Az AI a HL2 óta fejlődött valamicskét, de továbbra is butácska. Ennek ellenére élveztem volna több harcot humanoid ellenfelek ellen.
    Nem igazán éreztem azt, hogy a Combine erők túlzottan próbálnák megakadályozni, hogy a szigorúan őrzött létesítményükbe bejussak. Anno sokkal jobban érződött, hogy Gordon egy közellenség, akit a rezsim mindenáron megpróbál megállítani, itt meg csak hébe-hóba rádküldenek hármasával pár bakát.

    Ami számomra a legfájóbb pont volt, hogy a játék 80%-ban zárt térben játszódik, régi szocreál lakóházakon, gyártelepeken keresztül vezet az utunk. Valahogy olyan érzésem volt, mintha nem tudna, vagy nem akarna a játék kilépni egy techdemo keretei közül. Nem hinném, hogy technikai korlátai lettek volna egy jóval nyitotabb játéktérnek, hisz többször is kiszabadultunk az utcára, ahol egyszer sem esett be az FPS 120 alá, így nem értem miért nem lehetett ezeket a tereket jobban kihasználni.
    Akár még az is állhat a döntés mögött, hogy valójában horrorjátékot akartak fejleszteni. Legalábbis én annak éltem meg. :-D Soha életemben nem rettegtem még ennyire. Többek között ezért is tartott ennyi ideig a végigjátszás, mert vagy a motion sickness miatt kellett szünetetet tartanom, vagy pedig már nem bírtam tovább a folyamatos feszültséget, amit az ambient zajok és az indusztriális gépzene szolgált fenttartani. hogy a jumpscarekről és JEFF-ről ne is beszéljek.

    A másik dolog - ami valószínűleg csak nekem HL-buzinak negatívum: a túlzott humor, valamint a korábban említett kissé elnagyolt ábrázolásmód. Elvette az élét az egész komor, a "Föld le van igázva és nyomorúságos elnyomás alatt szenved" hangulatnak. A szereplők hozzáállása olyan volt mintha csak a szomszéd sarokra, a közértbe ugranának le.
    Lore-buzi szívem nagyokat dobbant, amikor az újságok és egyéb eldobott lapokon, valamint a párbeszédekben elejtett apró morzsák során építették tovább az univerzumot, de maga a fő történeti szál nem sok érdemi történést tartalmaz, csak egy teljesen sablon keretet ad az utazásnak, aminek a végén azonban ledobták a bombát. Ezt érthető okokból nem tudnám spoiler nélkül részletezni.

    Nem tudom egy kategóriába sorolni és összehasonlítani az eddig játszott nem-VR videojátékokkal, de mivel ezen kívül még nem próbáltam más VR címet, így csak az általam előre támasztott követelmények mentén tudom értékelni magamban.
    Tény, hogy soha életemben nem szórakoztam még ilyen jól, mint ezalatt a 14 óra alatt, de a fentebb említett szubjektív negatív tapasztalataim miatt én csak egy 9/10-et tudok rá adni.
    Ha a HL3-ban még jobban kiaknázzák a technológiában és a motorban rejlő lehetőségeket, változatosabbá teszik a játékmenetet és a környezetet, valamint kap egy hangsúlyosabb történetet, akkor én nyugodt szívvel fogom megadni a 10/10-et.

    [ Szerkesztve ]

    “Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

  • aerosmith

    őstag

    Fizikáról még annyit hogy volt egy hely ahol bebugolt a kikódolható szekrény és mindig ujratermelődött az 5 gránát.
    Teleszedtem egy faládát 70 darabbal és azzal mászkáltam a pályán, amikör jött ellenség leraktam és elkezdtem szórni a gránátokat. :DD
    Aztán az egyik visszatöltés után ott voltak a gránátok a ládában de mint egy textura, többet egy darabot se lehetett belőle kivenni. :O

  • Psychopeti

    senior tag

    Csak jól látom hogy a Steam-en is csak a minimális rendszerkövetelmény van megadva?! Hol van az ajánlott és a "maximális"? :U

    Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???

  • sheep

    addikt

    Végignyomtam én is (HP Reverb). Féltem hogy a magas felbontás miatt esetleg le kell butítani de nem, ultrán röccenés nélkül futott végig.
    A játék valami fantasztikus...nagy rajongója vagyok a HL szériának régóta, és örülök hogy kijött ez a rész. Tök jól lehet irányítani a kontrollerekkel, mondjuk én ülve játszottam és arra nem jöttem rá hogy a guggolást hogy lehet megoldani, de igazából nem is volt ez olyan nagy probléma. Fegyverből lehetett volna több, illetve upgrade is lehetett volna többféle, de ez csak részletkérdés, jó volt így is.
    Asszem nekiállok még egyszer :)

    Azért nem jó medvével beszélgetni mert gyakran félbeszakít

  • chris0000

    őstag

    hi.korábban nem láttam, h magyar nyelv is lenne a játékban, de szerencsére már bekerült azóta az is... hmm de gondolkozom egy Index vásárlásán... korábban az Oculus CV1 is nagyon tetszett... üdv.

  • DarkByte

    addikt

    válasz DarkByte #11 üzenetére

    Imént fejeztem be. Nekem azért kellett 25 óra mire végig vittem (nagyon el is húzódott, augusztus végén kezdtem játszani, csak közben sok minden történt.. és fáradtan nem erőltettem a VR-t sose), de rengeteget bámészkodtam, mert egyszerűen megérdemelte a játék. Fantasztikus az atmoszférája.
    (Oculus Quest 1-el játszottam Virtual Desktop-on keresztül)

    Nem értek egyet a gyenge textúrákkal, szerintem rohadt jól nézett ki minden. Összevetve bármilyen más VR játékkal egyszerűen ég és föld. A fényekért külön dicséret, rengetegszer ezek adták egy-egy jelenet hangulatát.. a horror légkörön sokat dobott. :Y

    Teljesen más a HL világa úgy, hogy mindennek realisztikus mérete van hozzád képest. Mellesleg az is egészen más élmény, hogy neked kell dolgok mögé bujdosva harcolni, visszahajigálni dolgokat. Meg hogy mondjuk az újra töltés nem egy R betű, hanem megvan a saját kis szeánsza, amit ha nem fejlesztesz tökélyre, a játék második felében azért le tudnak rohanni gyorsan.

    Az kicsit nekem csalódás volt, hogy a mozdítható elemek igen csak ismétlődnek a játékban (piás üveg van kegyetlen sok). Konkrétan emiatt a legvégén kellett egy kicsit a walkthrough-hoz nyúlnom, mert nem gondoltam hogy egy lehajló lemezt el tudok tolni és átbújni alatta. Kb. azon az egy ponton akadtam el.
    Ugyanakkor a "russels" (gravity gloves) piszok jó. A játék vége felé is még mindig nagyon szórakoztatott a tárgyak távolról magadhoz húzása.

    A vége "bónusz játék" (nevezzük így) nekem iszonyat tetszett. Kár hogy kicsit rövid az egész, még szórakoztam volna. ;] Persze az utolsó két chapter várható volt hogy maxra pörgeti a fan service-t. A záró jelenettől azért annyira nem estem hanyatt. Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz. Jó, azért nem mondom, epic volt, de kicsit pongyolának érzem, jobban meg lehetett volna ágyazni neki a teljes játékidő alatt.

    A Jeff chapter amúgy talán a játék csúcspontja. Azt annyira eltalálták, hogy folyton olyan dolgokat kell csinálni amit nem akarsz megtenni, mindezt szűk helyeken, egy szakaszon fények nélkül, rettegni a legapróbb cselekedetektől, és még az egyik kezed sem használhatod mindig. Konkrétan muszáj volt elvinnem addig a pontig ahol egy platformon álltam és hozzáférhetetlen voltam, mert sejtettem hogy rémálmaim lesznek tőle ha nem itt hagyom félbe másnapig. :DDD

    Zseniális tényleg, maradandó élmény. Kitett a Valve magáért hogy ezt VR-ben legyen értelme megvalósítani és végig játszani. Mérföldkő a maga nevében, és remélhetőleg elhozza a további AAA-s VR játékokat.

    [ Szerkesztve ]

  • chris0000

    őstag

    hi. nekem most sikerült kipróbálni egy Quest 2-vel, hát mit is mondjak Brutal!!! :Y
    javítottak is talán minden bugot, meg optimalizálták is..
    hihetetlen a játékélmény... ki gondolta volna a HL1-nél, h garantáltan ilyen is lesz..
    ha vki anno 20 éve azt mondta volna, h később majd benne leszel virtuális valóságban a játékban, azt mondtuk volna, h ez egy hülye... :D üdv.

  • Desy

    tag

    Csak azért, hogy ne sokat mondjak....

    Élvezze mindenki a lehetősége szerint.

    Эволюционные станции: Free Country, Slave Country, Terrorist Country....

  • nesh_019

    senior tag

    sziasztok.
    Belehet úgy állítani a mozgást hogy folyamatosan tudjak mozogni? Pl az analógokra állítani. Mert amikor előre hátra megyek az folyamatos és amikor forgok az nem folyamatos és instant hányinger.
    Én csak ülve székből tudok vele játszani mert kicsi a helyem.

    Csak az káromkodik aki nem tudja szavakba önteni amit gondol.

  • turbokappa

    senior tag

    Üdv.
    Karira megvettem a steamen, olvastam hogy VR nélkül is elindul. Nos nekem nem indul el, ill 1x sikerült elindítanom a youtubon talált módszerrel de tárgyakat nem tudtam megfogni. Aztán újratelepítettem azóta elindul de minden sötét.
    Tudna vki segíteni? (Config:i5 8600k, rx480, 16G memória, asus z-370p)

    A semmiért vállalom a felelősséget!

  • nesh_019

    senior tag

    válasz turbokappa #16 üzenetére

    Hali, megy VR nélkül, nekem is ment, de nem tudod rendesen végigjátszani a játékot.
    Vettem egy Valve Indexet azóta nem foglalkozok a NOVR-el, ha kiakarod használni teljes mértékben a játékot akkor venned kell hozzá egy VR szettet, az igaz hogy egy modder csinálja már hozzá NOVR modot, de az még évekig eltarthat amíg elkészül, ha elkészül és nem lesz olyan nagy élmény mint egy VR szettben végigjátszani a játékot.

    [ Szerkesztve ]

    Csak az káromkodik aki nem tudja szavakba önteni amit gondol.

  • wjbhbdux

    veterán

    A mod amivel VR készülék nélkül megy az Alyx eljutott arra a pontra a fejlesztésben, hogy elejétől végéig játszható.

    Half-Life Alyx NoVR

    /s

  • turbokappa

    senior tag

    válasz wjbhbdux #18 üzenetére

    Nagyon jó lett!
    Asus h81 m-k alaplap, i7 4770s, r7 240 low profile karival már 1280x 1024 felbontáson frankón játszható.

    A semmiért vállalom a felelősséget!

  • janos666

    nagyúr

    Az a NoVR mod sajátossága, hogy Cahpter 3 alatt cheat kóddal kellett magamnak lőszert adni normál nehézségen?
    Főleg azért fura, mert elég laza, sőt már vicces hangvételű, nem értem hogy lehet ennyire boldog Alyx, ha minden tölténytárról tölténytárra szaladgál a fejrágók közt, amik nem adják fel az üldözést, és előbb-utóbb eltorlaszolják (WASD-al sétálva nem lehet átlépni felettük, de nekem átugrani sem akaródzott egyszerűen).

    Egyébként érdekes, hogy mennyire nincs szikronban a HL2-vel a combine technológia.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz chris0000 #13 üzenetére

    Nekem az tűnt fel legjobban a grafikával kapcsolatban (így sík OLED-en 2D-ben), hogy a játék eleje felé van egy hasonló háztetős jelenet, mint a HL2 eleje felé. Ott a tetőburkolaton visszaverődő napfényen végre hasonlóan néz ki a HDR effekt, mint egy 2003-as, ATI Radeon 9800Pro-s HDR techdemó videón. (Csak ~17 évbe telt utolérni azt az ígéreteket.)
    (Sohasem értettem, hogy ha SM 2.0-al tudtak fotorealisztikus-szerű HDR-t demózni 2003-ban, akkor 2005-ben miért csináltak SM 3.0-al szerény véleményem szerint ahhoz képest sokkal "gagyibb" bloom-os HDR-t, ami csak finomodott az EP2-vel, de még mindig nem hozták 2007-ben sem a 2003-as techdemó szerűt.)

    Nem tudom ezt mennyire befolyásolta a NoVR mod, de játékmechanikaiag engem zavart, hogy Alyx a HL2-ben egyértelműen sokkal mozgékonyabb, mint Gordon (kimondottan felvágós vele, hogy mekkorákat tud ugrani és hogy elér helyeket, amiket Gordon nem, ami végül is logikus, hisz nincs rajta HEV Suit és egy lőfegyver arzenál), itt viszont jelentősen lasabban mozgott és sokkal nehezebb volt vele ugrálni, mint a HL2-ben Gordon-al (érdekes módon a terep szándékosan akadályozta is sokszor, hogy könnyen lehessen ugrálni, és át lehessen élni legalább a HL2 mozgékonyságot, nem még amit Alyx letol a HL2-ben).

    A befejezést nem egészen értem, hogy szó szerint véve mit jelentene, csak allegóriaként tudom értelmezni (úgy, hogy GMan megtör mindenféle 3., 4. falat a sorozat sorsával és a játékfeljesztéssel kapcsolatban).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák