Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- Engedi kupaktalanítani csúcsprocesszorát az Intel
- Meglepően erős: MSI Katana 15 B13V notebook
- Autós kamerák
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ASUS notebook topic
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A te problémád maga az OC. Mivel alapvetően a meghajtó gyorsult, így nem fog ugyanaz az OC beállítás stabil lenni az új implementációkkal, mert maga az implementáció többször szúr be hasznos műveletet. Újra kell tervezned az OC-d, az új szoftverimplementációhoz, mert maga az implementáció gyorsabban működteti a hardvert. Ez később sem lesz jó, amíg az OC-d újra nem tervezed, ugyanis a hardvered nem bírja a jobb szoftveres háttérrel a beállított tuningot. A régivel bírta, mert az kevésbé használta a hardvert.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Egy driver ezt csinálja. Csak úgy az Erővel belenyúl a BIOS-ba. Észre sem veszed.
Ja és ne felejtsük el, hogy decemberben a driver összetörte a GPU-kat fizikailag: [link]
Igaz később kiderült, hogy nem, de oda se neki, a driver kinyúlt egy kalapáccsal és ráütött a lapkára.
Minek egy APU-nak 512 MB-nál több VRAM? Az csak elveszi a helyet az adatoktól, mert APU-n nincs eszközlokális memóriatípus. Mindent host koherens memóriába rak a driver. Ha 512 MB-ot állítasz be a BIOS-ban, akkor ennyivel kevesebb memóriából gazdálkodsz, ha 3 GB-ot, akkor ennyivel. De ebben az 512 MB-ban és 3 GB-ban nem lesz semmi egy D3D12 és egy Vulkan címnél. Nem címzi meg a driver, ugyanis APU-ról lévén szó nem hoz létre rá eszközlokális Type-ot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogyan tudott egy 2023. február 14-én megjelent AMD grafikus driver 2022. június 28-án, ráadásul GeForce RTX 2060-as VGA-val, ilyen hibát okozni? Már időgépet is tud építeni, és GeForce-szá varázsolja a Radeont? Annyira kíváncsi vagyok a magyarázatodra, kérlek ne kímélj minket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor vegyük át újra. Azt írtad, hogy a szóban forgó eset, hogy az AMD grafikus driver INACCESSIBLE BOOT DEVICE problémát okoz nem új hiba.
Oké. Nézzük a srác konfigurációját.
"CPU: Ryzen 5 2600
GPU: RTX 2060
Motherboard: B450m
Ram: Corsair Vengeance 16gb
SSD: Samsung NVMe 512gb
HDD: Two 2TB HDDs"Kérlek fejtsd ki, hogy az AMD Radeon driver hogyan tud ezen a konfigon ilyen hibát előidézni? Itt szerintem mindenki elképesztően kíváncsi a Radeon VGA RTX 2060-ná alakulására.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Engem valahogy az érdekel, amit kérdezek, mert elképesztően fontos képességét fedeztük fel szerintem a Radeon drivernek. Talán az AMD sem tud arról, hogy Radeonból GeForce-ot csinál.
#54 bobalazs : Az új valamivel hibatűrőbb, mert legalább egy kieső adattárlóval nem döglik le, de valójában az Enmotus szoftverei nem csinálnak csodát. Az AMD és az Intel bőszen csomagolja a platformjaik mellé a licencet, akár saját néven is (StoreMI), de igazából többet ér el a felhasználó egy nagyobb SSD-vel, amit csak magában használ, mert jóval kevesebb lesz a potenciális hibafaktor.
Azt nem tudom, hogy mennyien használják, akik új gépet vettek, de én tuti nem küldeném rá boot drive-ra. De én a gyártói SATA AHCI driverektől is fosok, és szimplán a Microsoft sztenderd eszközillesztőt használom, hogy minél kevesebb legyen a nyűg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Majd elolvasom, ha válaszoltál a kérdésre.
#58 b. : Én továbbra is arra vagyok kíváncsi, hogy a Radeon grafikus driver hogyan csinál Radeonból GeForce-ot itt. [link] - ez elképesztően érdekel, ha már INACCESSIBLE BOOT DEVICE hiba jött ott is.
Vagy talán, esetleg lehet-e egy hangyafasznyi esélye, hogy ennek az INACCESSIBLE BOOT DEVICE hibának semmi köze a grafikus driverhez? Nem tudom, csak érdeklődök?
Az Enmotus nagyon olcsón licenceli mennyiségre a szoftverét. Ezt használja ki az Intel és az AMD is. Az AMD annyiban csinálja máshogy, hogy írtak hozzá egy saját GUI-t, de amúgy ugyanaz a működésbeli kód, mint a gyári verziónál. Egyébként működik maga a szoftver, csak nem feltétlenül hasznos egy átlag usernek. A sales viszont nagyon tud villogni vele, amikor kötik a szerződéseket a kereskedőkkel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz westlake #105 üzenetére
Igen, a változtatás csak annyi, hogy a telepítésnél a gyári alapértelmezett konfiguráció nincs bepipálva alapból, hanem bepipálható opcionálisan. Ez mindig így volt, csak valamiért a 23.2.1 úgy érkezett, hogy be volt pipálva default. De mivel sokan csak nextet nyomnak, miközben meg akarják őrizni a tuningbeállításokat, profilbeállításokat, stb., így nyilván nem jó a factory reset, mert az ugye a kapcsolódó könyvtárat letörli, ahova mentésre kerülnek a grafikus beállítások, amik a driver elindulása után lesznek betöltve.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #110 üzenetére
Az AMD azt mondta, hogy nem alkalmazásspecifikusak a változások, hanem általánosak, tehát elképzelhető, hogy amiket ők mértek azoknál valahol kisebb, valahol pedig nagyobb lesz előrelépés. Értelemszerűen a marketing nem ellenőrzi az összes futtatható programmal, mert az túl sok munka lenne, inkább kiválasztanak népszerűbb játékokat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #117 üzenetére
A DXR problémái nem javíthatók hardveresen. Maga a dinamikus LOD hiányzik az API-ból. Ezt kizárólag egy másik API tudja megoldani. Akár az Xbox Series S/X API-ja is lehet az, csak át kell hozni PC-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem is keresnek rá megoldást, mivel ez így van tervezve, ugyanis szükség van a nagyobb memória-órajelre a nagyobb frissítési frekvenciához. Ha nincs meg ez, akkor villanhat néha a kijelző. Például időközönként elsötétül, majd visszajön gyorsan. Ezért van megakadályozva az órajelváltás bizonyos frissítési frekvencia felett. Ezzel jelkihagyással, illetve jeltorzulással kapcsolatos hibát kerülnek el.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Radeonok mindig így működtek. A memória-órajel bizonyos kijelzőbeállításokon, vagy több kijelzős konfigurációkon nem változhat.
Aki idle alatt is alacsonyabb órajelet akar, vegye vissza a frisstési frekvenciát arra a működési határra, ami még nem okoz fix memória-órajelet. A játékokban ettől még alkalmazhat magasabb frissítést, arra be lehet profilozni a rendszert.
#134 Lacccca87 : Nem lépd túl azt a határt, ahol már csak fix lehet a memória-órajel. Ez felbontás és frissítési frekvencia kombinációjától függ. De amúgy felesleges 240 Hz-en hajtani egy kijelzőt idle-ben. Előnye nincs a háttérvilágítás miatt, miközben többet fogyaszt már maga a kijelző is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A filmek kizárólag kadenciahelyes beállításokkal fognak pontosan megjelenni, mert akkor van úgy beállítva a rendszer, hogy egy képkocka az feleljen meg egy frissítési ciklusnak. Attól, hogy a filmek képkockája osztható a frissítési frekvenciával az nem jelent semmit, mert ettől még nem garantált, hogy a lejátszás kadenciahelyes lesz. Ezért van erre egy külön mód. Nem a hardverrel van egyébként probléma itt, hanem a kijelzőkezelő szoftveres alrendszerrel az OS-ben, ami 120 Hz-en nem fog arra figyelni, hogy mindegyik filmes képkocka pont annyiszor legyen frissítve, amennyiszer 120-ban a 24 megvan. Jó eséllyel helyesen jelenik meg, de garancia nincs rá, nem erre van felkészítve a szoftverkörnyezet. Ellenben, ha 24 Hz-es a frissítés, akkor azzal jelzed, hogy kadenciahelyes lejátszást akarsz, és ez a szoftverben egy külön módként van működtetve, ami garantált eredményt ad.
Ez az adott rendszerben megszabott beállításoktól függ. Ki kell próbálni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor ne vedd vissza, de haszna desktopon nincs, mert ezek LCD-k, és nem CRT-k.
Azért megnéznék veled egy vaktesztet, hogy észreveszed-e a különbséget. Mert erre a gyártók szoktak ilyet csinálni, és az jön ki, hogy még a 240 Hz-et sem látják a userek egy vakteszten. Emlékszem volt egy durva teszt, ahol volt egy 240 Hz-es megjelenítő és egy 60 Hz-es. Nagyjából 50-50%-ban találták el a userek, hogy melyik melyik. Aztán az AMD bekapcsolta a 60 Hz-re az Anti-Lag-ot, és ~85% azt mondta, hogy a 60 Hz-es a 240 Hz-es.
Mert az 1x 240 Hz az nem ugyanaz a probléma, mint a 2x 120 Hz. Másképp kell ezeket kezelni. Ez nem egzakt a hertzekről szól, hanem arról, hogy mikortól okozhat a memória órajelváltása villogást. Lehet, hogy 2x 120 Hz-en szökőévente tapasztalnád, ha visszavenné, de az már nem fér bele az AMD quality controljába, mert megvan az esélye, hogy megtörténik. Ha mondjuk lazítanának ezen a quality controlon, akkor megcsinálhatnák, de ugye az az elvárás, hogy sose fusson bele villanásba. Azon lehet vitázni, hogy maga a quality control miért ennyire elméleti az AMD-nél, mert valószínűleg jobban járnának egy gyakorlati jellegű módszerrel, amikor felvállalják, hogy megtörténhet, de amikor nagyobb esélyed van megnyerni a lottóötöst, mint belefutni a gondba, akkor engedélyezik, mert reális esélye a villanásnak azért nincs. De az AMD már az elméleti esélynél is limitálja a működést.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga az órajelváltás a probléma nem az órajel mértéke. Ha pont akkor vált órajelet, amikor megy az új kép, akkor a memória nagy órajelesése vagy órajelnövekedése jeltorzulást okozhat bizonyos feltételek mellett. Ezen azt látod majd, hogy villan egy aprócskát a kijelző. Lehet, hogy szabad szemmel mondjuk nem veszed észre, de ott van.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Viktor77 #151 üzenetére
Erről rengeteg vakteszt van a gyártóknál, és azok az ellenkezőjéről tanúskodnak. Persze az emberek bizonygatják maguknak, hogy megérte sokkal többet költeni az extra hertzekre, mert az asztalon is látszik, ahogy simábban suhan az egér. Ez a jó az emberi elmében, képes saját magát is megvezetni, a tudományos álláspontra pedig ott a vakteszt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Viktor77 #155 üzenetére
Azt akarom mondani, hogy asztalon képtelenség észrevenni, hogy az egér 60 vagy 144 Hz-en mozog. Erről volt szó. Már csak azért is, mert a Windows operációs rendszer egy simítást alkalmaz, hogy maga a mozgás elmosódjon. És emiatt nincs az az ember, aki megmondja, hogy egy kijelző 144 vagy 60 Hz-en megy, pusztán abból, hogy megmozdítja az egeret a Windows asztalon. Talán, ha a speciális motion blurt kiszedné a Microsoft, de ezt nem lehet kikapcsolni, mert benne van a kijelzőkezelő alrendszerben az eljárás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eleve nem egy egérkurzort rajzol az OS mozgás közben, hanem többet, méghozzá a mozgás miatt. Ettől lesz az egésznek olyan hatása, hogy ha mozgatod az egeret gyorsan, akkor úgy látod, hogy egyszerre több helyen is ott van a kurzor. És konkrétan azért érzed ezt, mert egyszerre több helyen is ott van.
A görgetésnél kér finom görgetést, és az is jobb lesz, mint a durva. Ez a probléma is szoftveres.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #180 üzenetére
Értem, hogy miről van szó, de a 144 Hz előnye inkább játékokban lesz. A Windows maga annyira felefektezi a desktopot, hogy egy csomó hatás 60 Hz-en is megjelenik. A sok egérkurzor is gyors kurzormozgás hatására. Nyugodtan ki lehet próbálni. Azért látszik 60 Hz-en is több egérkurzor, mert konkrétan több lesz megjelenítve az effektek miatt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Autós topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Path of Exile (ARPG)
- Milyen TV-t vegyek?
- Őrült pletyka: Bárhova elhelyezhető ikonok az iOS 18-ban
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Engedi kupaktalanítani csúcsprocesszorát az Intel
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- BestBuy topik
- További aktív témák...