Hirdetés
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Akciókamerák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- RAM topik
- Egy vagy két tápkonnektor lesz az új csúcs-GeForce-on?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ZIDOO médialejátszók
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
Hirdetés
-
Texasban készül az első 3D-nyomtatott hotel
it A daru méretű 3D-nyomtatóval most egy hotelt nyomtatnak a sivatagba, rétegenként.
-
Unknown 9: Awakening - Amit a játékról tudni érdemes
gp A PC-re és konzolokra szánt alkotás jövő hónap közepén érkezik.
-
Egy vagy két tápkonnektor lesz az új csúcs-GeForce-on?
ph Egyelőre kétféle pletyka van az ügyben, és a helyzet az, hogy mindkettő igaz lehet.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szilvesztru #46778 üzenetére
Mi van fordítva? Előre kell tenni? Lehet másképpen gondolni, ez egy szabad ország...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gabesz87 #46782 üzenetére
Kérdés hogy a közepére felvitt lakk mennyire bírja majd a telet, mert ha az elkezd hámlani a fekete festéken igen cudarul fog mutatni.
Amúgy szépek ezek a felnik élőben, de a Porsche Budában láttam kiállítva ilyen felniket.
Hóláncot meg alufelnire... ezért használnak télre lemezfelnit.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityka_ #46920 üzenetére
Melegben megküldted pályán 140-150-el... a 17-18 fok a téliguminak már sok! Egyszerűen nem erre a hőmérsékletre van tervezve.
Önoralizálás elkerülése végett: Vedd le sürgősen, mert ha felmelegszik, akkor a kasztnin fognak landolni a leszakadó meleg darabok és nem tudod levakarni, mert azonnal beleég a fényezésbe."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityka_ #46929 üzenetére
Simán lehet, nekem egy Dunlop hullott szét majdnem ugyanígy, azt használtan vettem 4 évesen, mert eladták az autót amihez volt, 6mm minta, gondoltam nekem jó lesz még 3-4 évig 5500/db áron, hááát, ugyanígy jártam az első szezon után. Gumis megnézte, sajnálkozott, tőle tudom ezt. A télgumi kötőanyagai nem ilyen külső hőmérsékletre vannak tervezve, ezért ahogyan mész vele melegszik az abroncs és elérik azt a hőfokot, amikor már elengednek/csökken a kötés energiája. Ez kombinálva az öregedés hatásaival ezt a végeredményt adja, sajnálom, mert így most vehetsz 4 újat... A fékezés, kigyorsítás okozza ezt a fajta "elváltozást" többnyire vagy a tartósan magas fordulatszám (kerékfordulat= nagy sebesség). Profilra még egy szezon volt benne, de sajnos csak volt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Csaby25 #46944 üzenetére
Nem feltétlenül. Ha csak leveszed az egész kereket és felteszed a másik kereket, akkor nem kötelező. Persze ha a gumis csinálja, akkor ő le fogja szedni a régi súlyokat és újra fogja centrírozni kérdés és apelláta nélkül, mert az neki bevétel, így ki tudja fizetetni veled azt amire amúgy nem biztos hogy szükség volt....
Ha az új szett felrakása után nincsen semmi rendellenes viselkedés, akkor szvsz felesleges.Nekünk a családban mindegyik autóhoz 8 felni és 8 abroncs van nagyon sok éve (20+), egyszer be vannak centrírozva amikor felkerülnek a felnikre az új abroncsok az új szelepekkel és utána csak akkor megyünk a gumishoz ha defekt van vagy valami nem stimmel. Persze ehhez valamennyire érteni is kell hozzá, h tudd mikor kell elvinni, de alapvetően - főleg az ütött súly - nem igazán mozdul el.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz grizlisandor #47001 üzenetére
Én ezt egy nagy pofátlanságnak tartom, miért fáj neki hogy nem tőle vette? Ha valami 10 éves agyonhasznált vackot vinne oda, akkor okés, de egy vatta új abroncsot miért kell megköpködni ha nem nála vásárolták!? Mert nem az ő zsebében landolt a profit? Bocsi gumiskám, árverseny van, szerezd be olcsóbban vagy csukd a be szádat...
Nekem sosem merik rákezdeni a mondókát, faterral egyszer próbálkoztak ilyennel, a második epés megjegyzésnél közölte, hogy "állj, vissza az egész, tegyétek vissza a régieket, amit eddig csináltatok azt pedig nem fizetem ki..." Rögtön kuss volt. (szerencsére nem az autón lévő kereket szerelték hanem a másik szettet) Csak ő nem viccelt, tényleg nem fizette ki, elment a konkurenciához és ott megcsinálták egy szó nélkül, a guglibe meg rittyentett egy olyan véleményt a "szakműhelyről", hogy kimoderálták.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #46999 üzenetére
Ugye tudod hogy ez lehúzás? Kutya kötelessége lenne átvenni, főleg hogy a többségét újra értékesíti, mert semmi baja...
Hulladékudvarba nem szállíthatom be, lomtalanításkor sem tehetem ki mert veszélyes hulladék és nem nagyon tudok BP-en olyan helyet ahol ingyen átveszik a használt abroncsot...Már van egy ilyen tervem pár éve, hogy egy ilyen felszámítós kereskedőt megtalálok, összeállunk sokan, egy pótos IFA-val odaállunk egy rakomány használt abronccsal és ha nem veszi át ingyen, akkor leborítjuk a bejárat elé.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #47004 üzenetére
Köpök rá hogy fizet utána, a pék is fizet az eladóknak, mégsem számolja fel neked, a postás parizeres zsömléjét sem számlázzák ki (mert ugye a biciklit is hajtani kell hogy menjen ), építse be a szolgáltatás árába, mint minden vállalkozó, nem kell ezt külön kiemelni, hogy "jaj tőlem 300 forintért viszik el darabonként...", senkit sem érdekel, még jó hogy a villanyszámlájába nem kell beszálnom, vagy legközelebb a kerékkulcsról lehulló fémforgácsot is leszámlázza szerszámamortizációként!?
Igen, jó lenne egy olyan hely ahol átvesznek mindent... Várj, nem ezért fizetünk a szemétszállításért!?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz PROHARDVER! #47015 üzenetére
Semmi idegesség nem volt benne, inkább szarkazmus és irónia. Formáltam egy véleményt, a korábbi eset jogos volt, ez most nem, bocs. A nyilvános megalázásról a véleményem pedig ismered, szép estét!
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Ranger^41 #47012 üzenetére
Kléber esetleg? A harmadvonalas márkákat nem szoktuk ajánlani. Sebring téliről tudok csak tapasztalatot mondani, vagy Kormorán 4S-ről.Ha esetleg megléped akkor megteszed hogy megirod milyen? Én is szemezek vele, de nem igazán van tapasztalat róla.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ez a 2 évente centrir, nekem fura. Ha két szetted lenne felnire szerelve akkor is vinnéd? Szerintem a többség nem viszi 2 évente centrirozni, ha nincsen gond vele, persze jobb a nyugalom és a biztonság az első.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #47033 üzenetére
+1
Nekem a 14"-osokra 20-ért sem jelentkezett senki 1 évig 6-7 éves jó állapotú téli abroncsokkal. (5-5,5mm és mind kiállta a köröm tesztet) Amikor levittem 15-re akkor 2 hónap után jött egy hívás, de még ő is alkudott belőle.
Hogy klasszikust idézzek: árulni szeretné vagy eladni?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #47036 üzenetére
6Jx14 4x100 Elég gyakori és hát így jártam, nem is azért írtam, csak gondoltam árnyalom a képet picit a témában.
Mindegy, igazából kármentettem, elment amennyiért elment, nem maradt autó amire felment volna, aki elvitte a régi autót ő nem akart érte fizetni, én meg túl rátarti voltam, a helyet meg csak foglalta.
Az okos ember a más kárán tanul, a buta a sajátjából sem, okos nem vagyok, ez már bizonyítást nyert."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz spiky03 #47042 üzenetére
A ballonosabbik. (tudom bugyután hangzik) 195/65R15-re szavaznék én is, a Quatrac jó választás, noha ársávot nem írtál, de GY Vector Gen3, vagy CC utódjai? Kérdés mire vagy "érzékenyebb", inkább nyáron legyen jó, vagy inkább télen.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Várható belőle méret? Momentán a Semperit oldala az én elfuserált méretemben télre csak Master-grip2xl-t ajánl fel... az meg lássuk be, nem egy bestbuy napjainkban, akkor inkább Krisalp HP3 ugyanannyiert.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem tudom, most a következő két szettre a konfig így néz ki: Kléber Dynaxer HP4 + Kléber Krisalp HP3 vagy Semperit Speed-Life3 + Semperit Master-Grip2, attól függ melyikhez jutok hozzá jobb áron... Sajnos egyik sem friss minta. A Master-Grip meg nyugdíj köteles lesz lassan...
A Semperit felé húz az eszem, a pénztárcám pedig a Kléber felé."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Kléber Krisalp HP3 [link] 30.320.-
Semperit Master-Grip2 XL [link] 30.950.-Kléber Dynaxer HP4 [link] 29.450.-
Semperit Speed-Life 3 [link] 37.172.-
(bocsi, BHP-nál nem találtam Speed-Life3-at, de a két webáruház kb egy árban fut)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
De lehet vegyes, csak mióta tesztgyőztes lett a Speed-Life 3 azóta (szerintem!) kissé túlárazott...
Most én is itt tartok hogy vegyes lesz, vagy megyek lejjebb a táplálékláncban... (Misi harmadvonalas uhp abroncsai)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #47275 üzenetére
Nem akarok én megint feszkot generálni, de hogy ebbe a cikkbe hány helyen tudnék belekötni...
Kezdve azzal hogy az 5 éves negyevszakosa már tavaly kukába kellett volna kerüljön, hogy a beállított nyomást elegánsan balladai homály fedi (azt sem tudjuk mivel mérte), hogy mekkora komoly vas lehet az amire ő ebben a méretben tett 4S abroncsot... És abba még bele sem mentem hogy a 4S abroncsok futofelulete nem homogén, van lágyabb és keményebb keverék is rajta...
De én mindent elhiszek, mindjárt lefutok a parkoloba és megnézem hogy hány éves mennyire félre kopott abroncsokon futnak a szomszédok, mert így én is elmondhatnam hogy GT Radiál téli gumin kell járni mindig, mert mindenkinek az van fent tehát az vált be, hiszen ennyi ember nem tévedhet... (irónia, hiszen a reprezentatív minta fogalma itt senkinek sem idegen)Jelezném mindent elhiszek, az indián siugrot is, csak még nem láttam...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #47382 üzenetére
Nekem nem volt ilyen opció, elmentem kétszer Kanizsára és vissza az M7-esen és csak a felnikefe segített rajta... Mondtam szépeket mire egy ilyen sok küllőset rendesen lepucoltam kívül-belül. Tuti felismered milyen autón volt a késő '90-es években: [link]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz j.bravo #47387 üzenetére
Legalább a gyártó ország meg volt... VW Golf Mk2 GTI 16V, nem az enyém volt, csak kölcsönbe kaptam.
Hidd el, nem olyan jó pucolgatni és azokban a kis lukakban nagyon szépen meg tud üllni a kosz. Úgyhogy azt vagy még addig leszeded amíg meleg (amit ugye nem szabad) vagy fogkefe..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Nordik #47481 üzenetére
Ha nem repedt akkor visszateheted. Az alumínium nem olyan mint az acél, gyári állapotba visszahozható. Igaz az alumínium "emlékező fém", tehát ezt túl sokszor nem lehet vele eljátszani. És valószínűleg nem alufelnid van, hanem könnyűfém felnid... (valamilyen ötvözet, alumínium is van benne bizonyos százalékban és wolfram, magnézium, meg még pár dolog)
De teljesen nyugodtan felteheted akár előre is, ha nem repedt valahol, ez nem gyengíti az anyagot.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #47493 üzenetére
Szevasz Joe! 😊
Normális, engedd el ezt a kérdést, a Barum a Continental harmad vonalas márkája, tehát low-budget kategória. Szinte az összes nagy bódés VAG ezt csinálja, a Passat mindegyik karosszéria változata ilyen, a kombinál jön elő leghamarabb. Fűrészfogas kopás a neve, a kagylosat lengescsillapito vagy kerékagy csapágy okozza. A Barum ilyen, de bármilyen harmadvonalas abroncs ilyen lesz,ezt le kell nyelni. Sorry. Próbálj ki egy Semperit szettet ha maradnál Conti vonalon,az kicsit drágább, de a fűrészfogas kopás ellen az sem véd. 10ezrenkent cseréld az elsőket a hatsokra és fordítva.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Azt ne hidd hogy nem futná, egyszerűen csak mi vagyunk ilyen gumi/autó b***k. Sokan zörgő generátor csapággyal járnak évekig, csikorgó fékkel, karácsonyfára hajazó műszerfallal, mert nem érdekli egyszerűen. Az neki olyan pénzköltés aminek nincsen látszatja, így is tudják hogy az egy X5, meg úgyis, csak úgy többe kerül, akkor meg minek... Annyiszor szoktam ezen röhögni hogy lehúzott ablakkal mennek a 37fokos pesti dugóban, de a többség nem azért mert nem szereti a klímát, hanem azért mert az X5-ben letérdelt, javítatni drága és hát lehúzott ablakkal is X5 meg működő klímával is X5.
De hogy ON is legyek: Sok ember nem ért az abroncsokhoz, úgyhogy amit a gumis jó áron felrak rá, az van rajta, vagy mert nem is érdekli vagy azért mert egyszerűen lusta beleásni magát a témába. Legyen rajta valamilyen gumma hogy lehessen vele rajoskodni aztán alászolgája... Téli? Nyári? Négyévszakos? Momo? Sailun? Giti? Michelin? Continental? Eco vagy UHP? Pont tesz rá nagy ívben, neki azért kell autó hogy elvigye A-ból B-be és azért látják közlekedni akkor tudjáklássákhallják hogy van pénz lóvéra.
Az átlag ember ha bemegy a gumishoz nem azt kérdezi melyik tapad jól vagy melyiknek kisebb a gördülési ellenállása vagy a nedves fékútja, hanem azt hogy melyik a "jó" (=legolcsóbb amivel nem hullik le az útról és felmegy a gépsárkányra).
Szerinted miért pörög annyira a használt abroncs biznisz? Szezonban tele a jófogás meg a fb marketplacc a szutykokkal, én azokat fel nem tenném autóra, nemhogy még a családomat is szállítsam vele..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ez így van, főleg hogy a bubihoz alkatrészt sem kapsz, csak gyárit...
És az még hagyján ha autót, mert az végsősoron csak fémlemez, műanyagok és némi folyadék, de ha egy babakocsi vagy egy kiszaladó gyerek előtt nem tud megállni... Lássuk azért be, nem pont ezekkel szoktak szabályosan közlekedni, hanem éppen ők azok akiknek semmi sem szent csak mennek mintha nem lenne holnap.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szimi57 #47730 üzenetére
Ha szar gumin okozol balesetet, általában csak a helyszínelő tesz a jelentésben róla egy megjegyzést hogy "nem megfelelő abroncsokon", de a baleset okának nem ezt szokták megnevezni, hanem valamilyen KRESZ szabály áthágását, vagy nem az út és látásviszonyoknak megfelelően közelekedett, vagy rosszul megválasztott sebesség stb.
De ebben is van valami, sajnos erről nincsen statisztika hogy a balesetekben résztvevő járművek milyen műszaki állapotban voltak és ha mondjuk rendes gumma vagy normális futómű lett volna a vasak alatt akkor elkerülhető lett volna e a baleset... Pedig nem ártana lassan.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Jaj ez alap, szeretnék már egy prémium autót látni prémium abroncsokon... de olyat csak találkozókon látok...
Nálunk a parkolóban már azon is meglepődök ha egy 5-6 éves autón másodvonalas szett van fent és nem öregebb a járgánynál.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #47800 üzenetére
Általában ezeknek a "közlekedőedény" kategóriás autóknak nem szokott egy "orgazmus" futóműve lenni, éppen ezért felesleges pénzpazarlás is top gumit dobni rájuk, egy szállal nem lesz jobb, mert nem tudja a flaszteren tartani. Egy másodvonalas/harmadvonalas abroncs bőven elég rájuk... (magánvélemény, vitatni lehet, megváltoztatni nem )
Nekem is azt mutatja a tapasztalatom, hogy nagyon "drága" (prémium márka mondjuk Michelin, Continental, Dunlop, GoodYear) abroncsait csak normális futóművel lehet kihasználni, általában ezért is vélekedek úgy, hogy a második-harmadik garnitúra után érdemes egy futóművest meglátogatni gumizás előtt, mert hiába új az abroncs, ha nem marad az úton... Állítsa be, cseréljen szilentet, stabpálcát ha kell, utána kaphat új gumit a verda.
Egy egyszerűbb futóművel felszerelt autón nem fogsz érezhető különbséget felfedezni egy Continental PrémiumContact vagy egy Semperit Speed-Life között, mert egyszerűen maguk az abroncsok sem olyan autóra vannak tervezve, de ezt majd valaki alátámasztja vagy cáfolja, aki a 3D-s lamella tervezéshez közelebb van mint én..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz svedmalac #48005 üzenetére
Igazság szerint a Michelin megmondta a tutit, hogy egy abroncs az autón 17-szer gyorsabban öregszik mint a pincében...
Szerény véleményem szerint (bár nem vagyok orákulum...) 3-4 év egy 4S abroncs esetén teljesen vállalható távlat. A matek egyszerű, nettó józan logika kell csupán hozzá:
Vegyünk két autót amiknek a gazdái ugyanúgy vezetnek (ideális világban gondolkodunk gömb tehenekkel és lapos Földdel cam-trail nélkül ), ám az egyik (A jelű) autón két külön szett abroncs van felnire szerelve a másikon (B jelű gépjármű) 4S abroncs.
A jelű autó kijön a szalonból június 1-én a nyári abroncsokon, elkezdik használni majd eljön az ősz, lekerülnek a nyári kerekek és felmennek a télik, a nyárik lemosva, opcionálisan gumiápolózva lemennek a pincébe/garázsba tárolási nyomásra beállítva és így várják a tavaszt. Használják télen az autót, majd eljön a tavasz, csere újra, a télik a nyárikhoz hasonlóan mennek wellneszezni a pinyóba/garázsba.
Nézzük most B jelű gépkocsit ami szintén június 1-én kijön a szalonból a nyári abroncsokon, ám a következő sarkon a gumis lecseréli új 4S abroncsokra. Elkezdik használni az autót, jön az ősz, 4S marad (esetleg mosás, opcionális gumiápolózás), hiszen 4S, esetleg abroncsnyomásra ránéznek, talán első-hátsó csere zajlik és használják tovább.Kérem a tippeket melyik abroncsok vannak jobban igénybe véve, nah pont az fog gyorsabban is amortizálódni, elhasználódni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tasiadam #48137 üzenetére
Apósom szokott ezen röhögni, hogy neki a 13 éves G Astran van egy kétéves Dunlop szett, aztán beáll mellé a telepi gangsta' az ódival és öregebb a téligumi mint a verda... (júliusban! )
Bár azon én is kiakadok amikor megérkezik az X5 2-3 milis Momo abroncsokon és beáll a "foscsóró" Suzukim mellé... (igaz a Suzukin Continental van )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz belaazallat #48151 üzenetére
X 20 V akku 10 rongy töltő nélkül, nem éri meg, bocsesz, inkább vennék egy szivargyújtósat ennyiért, arra az évi 6-8 alkalomra pont elég.
Töltőt még külön kellene venned. Nem tudom miért van rá szükséged, de ha megosztod velünk akkor talán tudunk egy jobb alternatívát mondani.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz belaazallat #48156 üzenetére
Jogos, a nagyobbik akkut adta be. Ha van töltőd meg akku otthon akkor az más. Egy sima szivargyujtos is ennyi. Nekem lábpumpa volt a kocsiban, amikor a magukat viccesnek képzelő szomszédok az albinál úgy privatizaltak helyet hogy leengedtek felnire a kerekeit annak aki a vélt helyükre parkolt.
A defektjavitohoz adtak, én azt használom. A parkside akkus magasnyomásúját ha látnád valahol majd szólj.
Amire kell neked arra elég ha van mindened hozzá, mert egy normális dunlop lábpumpa is 6rongy a tacskoban..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem igazán értem miért vajúdsz ezen, ez egy rém egyszerű történet:
Ha online rendeled van benne lutri (hidd el nekünk hogy igen csekély, nagyon sokszor rendeltünk már online itt mindannyian), ezt fizeted meg ha hibás a gumi és újra időpont meg egyebek kell a gumishoz, a hibásat visszaküldeni, stb. Ez neked mind idő, energia és pénz.
Amelyik gumis ezen elkezd balhézni hogy nem tőle vettem, annak szólok hogy állj, vissza az egész, és nem fizetem ki. Ő egy szolgáltatást árul, nevesül gumiabroncs szerelési szolgáltatást, én a szerelési szolgáltatást veszem meg tőle. Nem tudom hova jártok gumishoz, de nekem ezen nem szoktak rugózni hogy honnan van, semmi köze hozzá. Annyit szoktak kérdezni hogy online vettem e. Bemegyek (gyakran időpont nélkül) és megmondom hogy "ezeket azoknak a helyére, a régi marad/nem marad, kell a pénzem vagy vigyem máshová?" Nem szokott sok ellenkezés lenni, megcsinálják, szólnak ha valami böki a szemüket, de itt BP-en könnyű ugatni, mert arrébb mész két utcával és ott is van gumis, szóval konkurenciában nincsen hiány... Bemész, megmondod mit akarsz, nálad a lóvé, amelyik gumis nem így működik azzal nem szabad szóba állni. A kereskedő a pénzedre pályázik, te a felkínált termékre (vagy szolgáltatásra), ha ez a két akarat találkozik akkor van biznisz, ha nem akkor nincs. Ott állsz végig, ha olyan történik amit nem értesz vagy bizonytalan vagy hogy jól csinálja e, van szád és kérdezz!"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #48484 üzenetére
Így megy ez, igazából én amikor vettem a Vitarát is tudtam hogy drága lesz a gumma rá.
Nagy autóhoz nagy buksza kell, ennyi.
Sok olyan ember hajt SUV-ot (nem, nem a Suzukikra gondolok!) akinek amúgy pont egy elektromos egérkamion is elég lenne, csakhát ugye akkor az arcból vissza kellene venni... a Tesla meg drága.
Én szívesen vettem volna 2019-ben 5M-ért egy normális kombit családi autónak (szalon újonnan, ami nem betegágy és jól tűri a ridegtartást, tehát japán benzines), csak nem volt... Így maradt a SUV (ami nem SUV, de hagyjuk inkább). De amilyen sebességgel szaporodnak ezek a batár dögök, lassan azért imádkozol hogy ne egy ilyennel csattanj a szedánodban/kombidban üllve...
Ez szigorúan saját szemszög és az én konkrét esetem.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz maglew #48597 üzenetére
Szia! Jogszabály nem tiltja, de a biztosító beleköthet.
Esetleg ha nem kuka a téli akkor azt feltenni a két 4S mellé...
Ahogyan lauda is írta, mindig a jobban tapadó jobb állapotú abroncsot tesszük hátra. Amúgy az összefoglalóban van egy hasonló témájú tc cikk.
Én semmiképpen sem ajánlom, keresgélj még, én mindenszentekkor szoktam felrakni a téliket. Hátha akciós lesz valahol, vagy kérj kölcsön valakitől (családtag, barátok) és vegyél 4 db-ot."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple Watch Series 10 - évfordulós kiadás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Asszociációs játék. :)
- PlayStation 5
- Robogó, kismotor
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- Synology NAS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen