- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vaku topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gyorsabban teszi elérhetővé 2 nm-es node-ját a Samsung
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Házi hangfal építés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
kilua
senior tag
Amikor a politikusok erőltették a biodízelt, aztán vajon miért kellett pont a felégetett amazonasi esőerdő helyén termelni? Vagy a telefonból kihagyják a gyorstöltőt aztán az ember rendelheti külön, vagy az elektromos autókat nyomtatják, de valamiért mindenki SUVra cseréli a régi kisebb benzin/dízelest, aztán megkapja a SUV a zöld rendszámot (zöldmosás) illetve az akku gyártók is még rosszabb mint a dízel (legalábbis a magyar ellenzék szerint🙃 ) vicc az egész.
A másik vicc az hogy egyszer mondják hogy "mindenki csak azt vegye ami fontos" aztán "a deflációt azért nem szabad megengedni mert mindenki csak azt venné ami fontos nem költenének az emberek feleslegesen" most akkor jó vagy rossz lenne ha mindenki csak azt venné ami fontos?
Az ellen miért nem tesz senki semmit hogy az MS kidobatna az emberekkel egy csomó jó gépet a windows 10 támogatásának leállításával? Valamiért pont akkor szigorít be minden másolás védelem és anticheat (pl gta online) amikor talán pont emiatt is elkezd feljönni a linux.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
angyalpc2
aktív tag
kínai cég..
mismásol, hazudik
ki gondolta volna -
angyalpc2
aktív tag
Ezt az EU is megkérdezhetné, hogy ugyan mi az a dolog ami kevesebb a win11-nél?
A tonnányi NSA-hoz FBI-hoz bekötött beépített kémprogramon kívül?Mondjuk tény hogy 2015-ös progi, de annyiszor átírták már hogy kb 2020-21-s 3-4 éves progiról beszélünk.
Számomra az se tiszta miért nincs clean verzió, csak az OS mindenféle csilivili bizbasz store nélkül[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
Minden cég Greenwashingol. Erről szól a környezetvédelem. El kell adni a sok műanyag szelektív kukát. A Shein-en amit árulnak, olyat árulnak máshol is, akik szintén Kínában gyártatnak, ahol ugyanúgy bánnak a munkaerővel ahogy a Shein termékeknél. Valószínűleg az a probléma, hogy a kínai webshopok lényegében fel fogják számolni az EU-ban eddig működő azon webshopokat, amelyek kínai árut forgalmaznak.
Kérek egy számot a jútútú
-
btprg
senior tag
-
Feketelaszlo
senior tag
Amíg van elég ipari-, ill. intenzív erdő- és mezőgazdaságból származó zöldhulladék, addig semmi. De egy extenzív, természet-közeli állapotban művelt területen ilyen nem vagy csak alig keletkezik. A németek tavaly 41.6 TWh áramot termeltek biomassza erőműben - ez nagyjából a teljes éves magyar áramfogyasztás szintje. Azért az elgondolkodtató, hogy annak a sok szénabálának meg fának biztos egy erőmű kazánjában lett volna-e a helye. A biogázt általában könnyebb megvédeni, de ebben nagy arányban van szilárd tüzelőanyag is.
A rothadó növényi hulladék remekül hatna a talajra, ennél nagyobb ökológiai hasznot semmivel nem tud kifejteni. Onnantól kezdve, hogy összeszedjük és elszállítjuk kamionnal már csak greenwashinggal lehet zöldként eladni bármely alternatív felhasználást. -
arnyekxxx
veterán
válasz Feketelaszlo #14 üzenetére
A zöldek minden miatt rinyálnak de azért áram az legyen a konnektorban mindig, olcsón.
-
Armagedown
őstag
Ha megbűntették őket greenwashingért, akkor a mobilgyrtókat is meg fogják, amiért a sima műbőr hátlapjaikat vegán hátlapként hírdetik?
“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
Héraklész
tag
Egy vád elég, hogy komoly vizsgálatok folyjanak egy cégnél? Akkor bevádolom a Starbucksot vagy az Apple-t. Tuti hogy nem olyan zöldek, ahogy mondják.
-
Reggie0
félisten
Az miert baj, hogy biodizelt eroltettek? Az egyik legjobb otlet volt, mert az emberek eldonthettek, hogy a megtermelt kukoricabol autozni vagy enni akarnak. Egy sokkal kozvetlenebb visszacsatolas volt a termelesi lancban, amelybol tapasztalni tudjak az emberek a donteseik sulyat, mikozben a dontes lehetoseget nem vette ki a kezukbol.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A gond az, hogy ez autarkiában valid is lenne, a valóságban meg azzal jár, hogy a gazdag országok lakossága autózik is és eszik is, a harmadik világ meg éhezik emiatt.
Amíg a világon létezik széles körben az élelmiszerhiány, addig üzemanyagot gyártani belőle hatalmas felelőtlenség.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ezt nem értem. Hogy jön ide a felelőtlen szülés témaköre? Élelmiszerből előállított terméket akarsz átvinni másik piacra (közlekedés), ahol a megtérülés nyilván sokkal jobb lesz a termelő számára. Ez globálisan felelőtlenség, elég sok élelmiszer árát felverte. Csodálom, hogy még nem korlátozták a jelenleginél jobban.
-
Black Shark Watch GT okosóra eladó, vadiúj bontatlan.
-
Reggie0
félisten
válasz arnyekxxx #23 üzenetére
Mondjuk nem konkretan azert irtjak, hanem mindenert is(pl. marhatenyesztes is zajlik irtott teruleten), de az mas kerdes. Ahhoz eleg lenne az erdoirtast betiltani ugyebar, ami szinten megvan, csak vegre is kene hajtani. A nem vegrehajtas mogott pedig politikai erdek huzodik Braziliaban, igy a biouzemanyag nem oszt nem szoroz a kerdesben.
[ Szerkesztve ]
-
atus72
őstag
SLEJM
-
Tasunkó
senior tag
Az nem növekedésre építéssel fügött össze. Egy háborúnak, terjeszkedésnek voltak okai. Ellátási lánc helyreállítása, önvédelem, persze a hódítások mögött lehet bővítést látni, de nem működtek úgy mert gyakran több anyagi veszteséggel jártak, mint haszonnal. A polgároknak is megvolt egy színt, amit elértek és vége, még a nemesség is így volt vele, nem volt olyan hogy ha a cég nem növekszik, és nem kebelez be más cégeket, akkor tönkremegy. Ez emberi gondolkodással érthetetlen is, ezért mondják hogy a cégek pszihopaták, az egész kapitalizmus pszihopátiára alapul. Tök vicces hogy ennek ellenére mindenki a jót várja tőle.
Kérek egy számot a jútútú
-
Héraklész
tag
A Kisgömböc népmese ezt a mentalitást példázza. Amint az emberekre nem jellemző a másik (igényének) tisztelete és a mértékletesség, elkezd karrierépítésbe, versenyzésbe egyéni és céges szinten, csak a törvények szabnak határt neki, semmi etika, aztán már az óriáscégek befolyásolva a törvényeket felélik az elérhető erőforrásokatz, környezetüket. Ez nyilvánvaló, elkerülhetetlen vég ezzel a gondolkodással. Paradigmaváltásra viszont nem sok esély van szerintem.
-
Hi!King
őstag
válasz Armagedown #16 üzenetére
Miért, a műbőr az nem vegán?
-
Hi!King
őstag
Ez nem így van, minden történelmi korban a növekedés volt a mozgatórugó, csak voltak közben összeomlási periódusok is. Az ókori egyiptom is sokat fejlődött technikailag és növekedett gazdaságilag a fennállása alatt, de a görög városállamok is, utóbbiról talán több információ áll rendelkezésre, de elég jól lekövethető hogyan nőtte ki az ipar és a kereskedelem a mezőgazdaságot, az úgynevezett demokrácia is ennek volt a következménye.
[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
Olcsóbbak, mert az övék a cucc, ezért veszik tőlük, nem azért hogy mit hazudnak. Az eu is hazudozik, amikor az ott gyártott termékekre, rászitálja a márkanevet.
Technológiai fejlődésnek lehet egy intelligensebbé váló populáció az eredménye, ami aztán kigondol egy olyan rendszert mint a demokrácia. De ehhez nem növekedés kell, csak jó termés, ami több embert el tud tartani, mint aki megműveli, és megvédi, így juthat idő a technológiai fejlődésre. Ahol jó a termés, az a hely másnak is kell, ezért meg kell védeni. Elhiszem hogy hatalmas irodalma lehet annak, hogy megindokolják a mértéktelen növekedés szükségességét, akár olyan korokban is, ahol erről fogalmuk sem volt.
#42 Alaaf Pi Rómában nem fogyott el a terület, Bécstől északra nem nagyon csatangoltak, keletre még kevésbé. Jó néhány akcióra rábasztak, Traianus alatt volt a legnagyobb a birodalom, aminek fenntartását később nem tudták pénzelni, szóval a területi növekedéseik gyakran nagy baklövések voltak, az egy szerencse hogy ott volt az egyiptomi terület éléskamrának. Nem minden császár szerette a hadjáratokat, meg bírta pénzelni, így nem akarták feltétlenül növelni, így a bukás a tágulás elmaradásból értelmezhetetlen, nameg az összeomlás is tovább tartott mint a virágzás, mondjuk évszázadokig.
Összehasonlításképp a mi civilizációnk hetek alatt omlana össze, ha megszűnne annyi időre a számítógépek használati lehetősége.Kérek egy számot a jútútú
-
Hi!King
őstag
Azért olcsóbbak, mert semmilyen szabályt nem kell betartaniuk, amit európai cégeknek meg igen.
A római birodalom nem csak területben terjeszkedett, hanem gazdaságilag és technikailag is fejlődött is egészen a hanyatló időszakig. Ahogy a görög városállomok is, illetve korábban Egyiptom. És ez nem csak a jó termésből fakadt, és a jó termés sem csak magától jön, hanem kellenek hozzá jó módszerek, amelyek fejlesztése szintén gazdasági növekedést eredményez.
Ahogy egyébként a mai gazdaság sem csak azzal növekedett, hogy több erőforrást használ fel, hanem benne van a technikai fejlődés, illete a hatékonyság növelése is. -
Tasunkó
senior tag
Nem kell betartaniuk, de amikor vannak jó termékeik, azokon betartják, a bóvli szeméttel meg az óraátnemállító eu bürokrácia úgy jár el, hogy azzal sem tartatja be, amit az eu-ba importálnak hivatalos úton, ha van olyan egyáltalán hogy hivatalos út. Drukkolnék is nekik, de mi is eu vagyunk és ezeket amiket itt felhoznak, nálunk sem tartatják be, akkor nyilván nem gondolják komolyan, csak ki akarják magukat tömetni pár milliárd juannal.
A technológia fejlődése hoz egy gazdasági növekedést, de ebből nem következik hogy növekedéssel érték el a fejlett technológiát.
A mai gazdaságot a növekedés tekeri. Ebből pottyan le technológiai fejlődés, meg visszafejlődés is, például a Kínában bérgyártással, de a növekedésnél csak a növekedés a cél, és ez az új dolog. Organikusan nem történhet meg, mert egy közösségből való kiiratkozás a telhetetlenség. Kapzsiság mindig volt, de nem túl optimista kijelentés, hogy kevés a telhetetlen kapzsi ember. Csak a cégek a közösség felett állnak, ezért nem alkalmazhatóak rájuk azok a szabályok, amelyek még a nemességen belül is a régmúltban, így vagy úgy de lecsapódtak mégiscsak. Ez egy történelmi újdonság, úttörők vagyunk, menetelünk nagyban valamibeKérek egy számot a jútútú
-
Hi!King
őstag
Egy példa hegymászó felszerelésnél a Temu simán hamis UIAA tanusítványokkal ellátott termékeket árul, illetve a leírás szerint sziklamászásra és jégmászásra ajánl statikus kötelet (statikus kötélbe esni életveszélyes). Persze lehet mondani, hogy normális ember úgysem vesz ilyeneket, de egyrészt ha egy európai túrabolt ezt tenné, nem csak csúnyán megbüntetnék, de simán büntetőjogi felelősségre lehetne vonni a személyes felelősöket, főleg ha valaki meghal vagy súlyos balesetet szenved ezek a felszerelések miatt. És nem, az európai és amerikai gyártók nem csinálnak ilyet még akkor sem, ha Kínában gyártatnak.
És ok, ez csak egy speciális terület, de ugyanez érvényes pl. érintésvédelemre, vagy épp a gyerekjátékok festékére. Bármit bekamuzhatnak, mert ilyen tömeges hulladék dömping esetében semmi nincs komolyan ellenőrízve.
Aztán nem beszéltünk a gyártás körülményeire, ott ugye nincsenek európai értelemben vett munkáltatói jogok, környezetvédelem, egyéb szabályozások.
Szóval nem ugyanazon a pályán játszanak.
Anno a szocialista textilipar a nyugatihoz képest is versenyképtelen volt, de az azért akkor sem volt korrekt a rendszerváltás után, ahogy az adócsaló kínai piacosok tették tönkre a magyar textilipart, mert ott sem volt azonos a pálya.
-
Tasunkó
senior tag
Textilipar az nagy volumenben sehol nincs, mert kimentek megvarratni Ázsiába, így az anyagot sem fogják szállítani. Nem a kínaiak tették tönkre, hanem akik kitódultak, hogy többet keressenek rajta. A Kínában gyártott Adidasnál vagy Dewaltnál miért lennének mások a körülmények mint a Shein áruinak előállításánál? A munkakörülmények egy céges ellenőrzésnél totális ökörség hogy bárkit érdekeljen, max. arra használják hogy baszogassák a melósokat, mert a gépnél hagyják a kávéspoharat és az egészségtelen, mert a por amit belélegeznek, rászáll a kávéra és megisszák. Európában is csak pillanatnyi szocializáció szintje tartat be valamennyit belőle, mert a törvények nem számítanak, sosem fog az eu egy kormányt elmarasztalni hogy nem tartatja be a munkavállalói jogokat, ebben az egész politikai spektrumon átívelő az egyetértés, lényegében világbéke szintű a jóváhagyás. Az olaszok, pláne észak olaszországban azért ebben némileg a világ értelmesebbek részéhez tartoznak, múltkor az amazonnál is vizsgálódtak, most hogy ők maradtak utoljára a lefizetnivalók listáján, de biztos van valami összefüggés, de azt hogy komolyan gondolják nem ítélném oda elhamarkodottan. A kínai gazdaság megoldja, így azok akik biztonságos terméket akarnak, kifizetik a termék árában a lobbitevékenységet, amiből híreket gyártanak az életveszélyes kínai termékről, amire a kínaiak reagálnak, és hosszútávon jó minőségben gyártani kezdik olcsóbban. A Kínaiak csak kihasználják a korrupciót, ahogy a nyugat kihasználja a mi korrupciónkat, és ez körbeér az elit nagy megelégedésére.
Kérek egy számot a jútútú
-
csendes
őstag
Nézem a tévében a reklámot. Megjelent az új ****** SUV, (most konkréten a Peugeot 3008 [link] , de bármelyik lehetne) ami elektromos változatban 155-235 kW (210-320 LE) teljesítményű.
Azért, hogy próbáljak tárgyilagos maradni inkább csak innen idézek [link] . Egyébként az egész cikk nagyon érdekes, az etikus autótervezésről szól. A lényeg, hogy városban a fogyasztást kb. 20%-ban, országúton kb. 50%-ban a légellenállás okozza. A legmodernebb elektromos autók légellenállási tényezője (pl. Tesla 3) 0.23, egy átlagos (nem SUV) autó légellenállási tényezője 0.3. Egy SUV légellenállási tényezője a nagyobb magasság és a szögletesebb forma miatt 0.35 és 0.45 között van (és vannak a valamivel áramvonalasabb crossover autók). Ebből következően, ha 10%-kal csökkenne a légellenállási tényező, akkor országúton 5%-kal, városban 2%-kal csökkenne a fogyasztás. Vagyis a legáramvonalasabb autó és a legkevésbé áramvonalas SUV fogyasztása között országúton kb 25%, városban 10% a különbség.
Ezt a részt szó szerint idézem:
"Valójában a SUV-ok annyira rossz energiahatékonysággal működnek, hogy a második legnagyobb mértékben járulnak hozzá a globális széndioxid kibocsátáshoz 2010-2018 között, és a népszerűségük egyben azt jelenti, hogy a SUV-ot vezetők a hetedik legnagyobb széndioxid kibocsátási forrást jelentik a világon. Sőt, ebben a túlméretezett járművek gyártásához szükséges több nyersanyag energiaszükséglete nincs is benne.
De mi köze mindennek az etikus autótervezéshez:?
Az autógyártók az elmúlt évtizedekben erősen reklámozták a SUV-okat és növelték a méretüket, illetve az alvázmagasságot egyaránt rontva az útbiztonság és a klímaválságot.
Állításuk szerint ez a vevői igényekre való válasz - olyan igényre amit az autógyártók tápláltak a SUV-ok hirdetéseivel és a korlátozott nem-SUV választékkal, de a valóság az, hogy sokkal nagyobb a nyereség a SUV-ok értékesítésénel.
A BusinessGreen által kiadott egyik beszámoló szerint az autógyártók, például a Ford, 10 ezer dollár (8476 euró) nyereséget érnek el minden egyes nagy SUV eladásánál, miközben a többi típus nullszaldós vagy veszteséges."
Akkor kérdezem tisztelettel, hogy melyik az az autógyártó, amelyik igazat állít a környezetvédelmi vagy társadalmi felelősségvállalási elkötelezettségéről? Mi ez, ha nem greenwashing? És hogy lehet, hogy nem adóztatják meg a SUV-okat jó alaposan? Párizsban egy népszavazás valamit elíndított az adók és a parkolási díjak növelésével, de az nagyon kevés: [link]
Ebből viszont egyértelmű, hogy a kormányok és a pártok csaknem az egész világon (talán Szingapúr kivételével [link] ) semmi mást nem csinálnak környezetvédelemmel kapcsolatban mint a greenwashing-ot. Persze említhetnénk az idegenforgalom számos környezetromboló hatásának figyelmen kívül hagyását is, beleértve az állampolgároknak a turisztikai beruházások (repülőtérfejlesztés, tavak teljes körbeépítése) állami támogatásáról adott tájékoztatást. Az akkumulátorgyárakat már említeni sem érdemes.
Ahogy a cigarettásdobozokon jó nagy egészségügyi figyelmeztetést kell elhelyezni (persze ez a jóval veszélyesebb elektromos cigarettákról már hiányzik), úgy a SUV-okra is jó nagy betűkkel fel kellene írni, hogy az emberiség kihalását okozhatják és nem mellesleg jó nagy adókat kellene a környezetszennyező és baleseti kockázatokat növelő autókra és minél több helyről kellene ezeket teljesen kitiltani.
Szóval kérem szépen ne tessék itt tőlünk távoli országokra mutogatni, a magyar autós is valahol sejti, hogy a SUV-ja fölöslegesen szennyezi a környezetet, persze közben átkozódik a drága üzemanyag miatt.
VIszont ha már greenwashing, nézzük meg a legpofátlanabb magyar példát. Elindult a hulladék koncesszió. Tény, hogy kevés az üvegvisszaváltó automata és elavultak is, mert csak egyesével lehet az üvegeket bepakolni. Az is kellemetlen, ha egy élelmiszerüzletben a legszegényebbek, rongyos ruhákban előttünk több zsákkal órákra lefoglalják az automatákat és mondjuk ki, elég kellemetlen szag terjeng. És mi mindenre a válasz a felelősök részéről? Nos az, hogy aki a kukából kiszedi az üres üveget, az lényegében a koncessziós társaság tulajdonát lopja el és első alkalommal 65 ezer Ft, ismétlődés esetén 90 ezer Ft bírságot kaphat vagy elzárással is büntethető [link] . Kétségtelen, hogy bár vannak bíztató hírek, de valójában a műanyagok visszaforgatása még nagyon kezdetleges. De az, hogy a koncessziós társaság ahelyett, hogy külön üvegbeváltókat telepítene a guberálóknak és bátorítaná a szelektív hulladékgyűjtésnek ezt a formáját, a sajtón keresztül fenyegetőzik, mert hiszen ha kevesebb a visszaváltott üveg, akkor ők darabonként kapásból 50 Ft-tal járnak jobban és nem is kell elszállítani, lerakni a hulladékot, ez valóban a világon egyedülálló formája a greenwashingnak.[ Szerkesztve ]
Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.
-
Reggie0
félisten
Ez az autogyartok felol miert lenne greenwashing? Ok megteszik amit tudnak, de arrol nem tehetnek, hogy a hulye juzer SUV-ot akar. A SUV-nak meg csokkentik a fogyasztasat amennyire tudjak, de nem tartanak pisztolyt senkinek sem a fejehez, hogy azt vegyek.
Amugy itt errol abszolut a politika tehet, mert a legtobben nem tehetik meg azt, hogy ket autojuk legyen amiket az igenyekhez igazitva tudnak hasznalni. Emiatt kenyszerulnek arra a logikara, hogy olyan autot kell venni, ami minden elethelyzetben jo lesz nekik a nyaralastol az irodaba berohanasig bezarolag.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Gitáros topic
- Napelem
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Facebook és Messenger
- Tőzsde és gazdaság
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen