- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Sony7
addikt
-
gabor9991
őstag
válasz Mikulásbá #15348 üzenetére
Szerintem nem mindig lehúzás.Akkor, ha a magasabb oktánszámú benzint ki tudja használni a motor akkor nem feleslegesen kidobott pénz.Viszont, ha én beletankolom a sima 1.6 focusomba amiben nincs kopogásérzékelő és az előgyújtás emiatt nem változik itt nem fog adni semmi pluszt maga a benzin.Annyival jobb, amennyivel több/jobb adalék van benne, ha van benne de ezt ugye senki nem tudja.
-
-
Kephamos
addikt
válasz gabor9991 #15354 üzenetére
Biztos hogy képes nagyobb kompressziót előállítani?
Kicsit visszakanyarodva: Próbálgattam én is mindenféle üzemanyagot, teljesen szkeptikusként, ámde kíváncsiskodva és semmiféle különbséget nem tapasztaltam. Talán a Shell fuel savernek hívott üzemanyagával kevesebbet fogyasztott, de ezt tényleg talán. Lehet hátszél volt. Annyi biztos, hogy a különbség nem szignifikáns. Elég jól ismerem már az autót, szerintem feltűnne, ha valami megváltozna. Több, mint 100 ezer km-t mentem már vele.
-
gabor9991
őstag
válasz Kephamos #15355 üzenetére
Kompresszió fix, a gyújtást állítja addig amíg kopogni kezd a motor.A kopogást érzékeli a szenzor.Ezt a folyamatot ismételgeti az ecu folyamatosan.
Régi opelemben volt állítási lehetőség, ott lehetett 91 és 95-ös benzinhez választani előgyújtást.De ott még manuális volt a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
sziasztok 1.8 benzines focusba olajcsere jon Focus 1.8i 16V (1998 – 2004) Zetec E 4,25 / 0,5 liter ez a fel liter mi? szereldmagad jon sajnos.
-
kelly416
veterán
válasz Kephamos #15343 üzenetére
Hát... barátom nekiállt nagyban fóliázni, bengás háti permetező, fűkasza, ködölő, tudomisénmiminden, és megvétel után pár használattal kezdtek betojni. Persze egyből szerviz, gari, semmi baja, jön vissza. Megint bekakkantanak. Helyi szerelő megkeres, mert ideje nem volt. A szerelő első kérdése az volt, hol tankolt? MOL. "Öntsd ki, tölts bele OMV-s bengát és minden rendbe jön." jött a válasz ingyen. Így tett, és hatodik éve boldogan használja az összes cucmóját. Szóval hiába ugyanaz az üzemanyag, a MOL-nál (mifelénk biztos) rengeteg bió meg mittudoménmilyen adalék van benne. Sokkal kevesebb, mint az OMV-nél, és az ilyen pici motorok ezt megérzik.
-
kelly416
veterán
-
nagyúr
válasz kelly416 #15364 üzenetére
Egyszer tankoltam mol-t, olyan hangja volt a kocsinak, mint egy traktornak...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
Az OMV-ről máris hallottam csupa jókat,főleg a 100-as MaxxMotion-ról,ami állítólag tényleg kintről jön,de csak ez.
[ Szerkesztve ]
-
-
kelly416
veterán
Nekem szerencsére az szép, csak a kormányon csúnya (amit elméletileg légzsákkal együtt lehetne cserélni ), de miért nem veszed le a csomagtartó kárpitot? Nem annyira nagy dolog, és akkor Te magad is látod, hogy van-e bármi. Ámbár két dolgot van, ami bátorságra ad okot, egyrészt ezeket szinte kivétel nélkül ragasztani szokták, amit egy vékony damillal ellenőrizni is tudsz, és egyúttal le is tudod szedni a csúf jelet onnan, másrészt ha már úgyis kicseréled, amikor Nálad az új embléma, akkor látod a hátulját, hogyan kellene rögzíteni, és tudod, hogy kell leszedd a régit.
-
-
kelly416
veterán
Mondjuk ez a második fele a dolognak kissé kétséges, mert az eredeti lehet, hogy pattintós, az új meg mondjuk mert kínai (ne haragudj, nem tudom honnan rendelted, én magamból indultam csak ki), lehet, hogy csak ragasztós. De nyugi, nem szokták megfúrni a lemezt, csak jófajta ragasztót használnak szinte mindig. Én a motorom tankjáról az emblémát is damillal szedtem le, sírtam volna, ha bármi baja lesz a fényezésnek, de semmi maradandó, csak a ragasztót kente szét kicsit amit le lehet mosni.
-
válasz kelly416 #15372 üzenetére
Fromcsájna, igen.
Damil... Még jó, hogy nem horgászok. Na majd valamelyik kollégától kérek egy negyedméteres darabot. A ragasztó meg csak enged/puhul valamennyit ha kicsit megfújom mondjuk hajszárítóval. Bontani nem akartam a kárpitot (még), azt sem tudom hogy jön le és hol kéne nekiállni. Na meg milyen célszerszámmal...Nálam a fényezés nem annyira érdekes, mert körben már javítva volt, 13 éves és azért karcos már itt-ott. Mondjuk a csomagtér ajtó még érintetlen ilyen szempontból, bár a korábban linkelt képen látszanak a használat nyomai. Messziről viszont jól néz ki az egész kocsi. Jól áll neki a távolság. Vagy benne kell ülni és akkor nem látom.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Kephamos
addikt
válasz Mikulásbá #15367 üzenetére
Az valóban Bécs mellől jön. A sima viszont rendszerint a közeli finomítóból. Keleten nagy eséllyel DuFi. Legyetek nyugodtak, hogy nincsenek jelentős különbségek. Max. a marketing. Most nem a szokásos "kispiszkos kúton" tankoltam, hanem OMW-nél, mert épp az volt közel. Semmiféle különbséget nem érzékelek.
-
kelly416
veterán
Én sem pecázom, úgyhogy nyugi, nekem is kéregetnem kellett. A ragasztót meg utólag le lehet mosni szépen. Az autóm is eléggé szép állapotban van szerencsére (2006 Fóka kombi), de a motoromról írtam, hogy ott rozsdás bökővel szúrtam volna meg magam, de semmi baja a fényezésnek a damiltól, úgyhogy Neked is bátran ajánlom.
-
-
-
kelly416
veterán
Szerintem ez a teljes márkajel egyben. Ragasztva van az eredeti is, ezért hívja sticker-nek. Nem csak egy hagyományos értelemben vett matrica, hanem egy ragasztós műanyag embléma, csak nekik erre külön nincs szavuk, ugyanúgy hívják mint a matricát. Úgyhogy nem úszod meg, szedheted le az egész jelet, ami azt jelenti, mehetsz kilincselni a kollégákhoz damilért.
Szerk.:
Majd amikor megérkezik, akkor meglátod, de náluk ez is sticker néven futna, pedig van vastagsága rendesen, nem az kimondott matrica.[ Szerkesztve ]
-
-
#31600896
törölt tag
Üdvözlet!
Kérdésem lenne: Focusomban a szélvédőfűtés zavar éjszakai vezetés közben. Ki akarnám cseréltetni szélvédőfűtés nélküli üvegre. Kb. árban mennyi az annyi, ha valaki már csinált ilyet? -
senior tag
Sziasztok!
Az autó elinduláskor (csak ha nyomtam a féket) furcsa hangot ad mintha a fék lassan engedne ki, egyszer emelkedőn jött elő, egyszer meg vízszintes terepen. Ford csoportban is többnek van ilyen. Egy srác volt a szalonban és ezt írta:
"Ma voltam bent Fordéknál. Náluk nincs ledolgozás de a szervízvezető bent volt. Szerinte fékbetét csere.
Pénteken viszem mert van rá szoftverfrissités és valami tengelykapcsoló bla bla ami leállítja az autót ha szénné akarná égetni a kuplungot valaki.
Egyenlőre ennyi."Bár nekem csak 3 ezer km benne. Betétekkel nem hiszem, hogy gond lenne.
Ha jól emlékszem a Focusom is csinált ilyet párszor, de semmi gond nem volt. Érdemes ezzel foglalkozni, vagy nem kell törődni vele? Volt egy srác, akinek a 80 ezer km alatt párszor csinálta a mondeo és ezen kívül semi gond nem volt.
[ Szerkesztve ]
Your car, your life ;)
-
Jenne
senior tag
Prémium üzemanyagokhoz egy kis szösszenet..
Azt tudni kell, hogy az összes üa. (benzin -gázolaj) a MOL százhalombattai lepárlóból érkezik a Mo.-i kutakra, kivéve a Shell Prémum dízele és 100-as benzinje, valamint az OMV Prémukm dízele és a 100-as benzinje. Az OMV és a Shell prémium üa.-i a sógoroktól, a Schwechat melletti lepárlóból érkeznek közvetlenül a magyar kutakra. Egyetlen kút a kivétel ez alól az elosztás alól, ez pedig a 84-es úton Sárvár és Bükkfürdő közötti az OMV kút, a Hegyfalu melletti - pár km-re van Ausztria - kútja. Hát úgy is néz ki belülről is, mintha a sógoroknál lennénk és nem itthon. Ők osztrák kézben vannak, de magyar személyzettel. Minden üa. a sógoroktól jön hozzájuk tartálykocsikban. Szerencsések a közelben lakók. A schwechati finomító sajnos van olyan szerencsés, hogy válogathat az alap kőolajok között és választhatja a nagyon jó minőségű arab kőolajat és ebből a kőolajból dolgozhat, nem pedig a szennyezettebb és az arabhoz képest rosszabb minőségű orosz kőolajból, mint a MOL. Voltunk 2017 tavaszán Schwechatban egyébb logisztikai munkák miatt és onnan tudom, hogy négy külön lepárló soron dolgoznak. A prémium dízel, a 100-as benzin, a normál dízel és a normál benzin mind-mind külön, egymástól független lepárlón készül. A MOL-nak Százhalombattán mindössze kettő lepárló sora van. Egy dízeles és egy benzines és hozzá az orosz kőolaja mint alap.
-----------
Más: LukOil dízelhez.
Pár napja írtam be ide erről, nos úgy alakult, hogy a fiam 1.4 TDCi Fiestájában lassan tankolni kellett volna, de hagytuk még kicsit jobban kifogyni és (szerencsére csak) 5 ezerért tankoltunk lukoil prémium dízelt. (OMV vagy ritkábban Shell prémium dízellel jár a Fiesta)
A változás hamar eljött. Onnan vehető volt észre, hogy - például városban - 3.-ikban 50 Km/h-ról lelassultunk ~30 Km/h-ra, vagy picit még ez a sebesség alá, akkor finom gázadásra (sebesség maradt 3.-ikban) elkezdett az autó berángatni és a lefulladáshoz hasonló hangokat produkált, meg hörgött... Vissza kellett tenni 2-esbe egyértelműen. OMV prémium dízelnél vagy Shell Prémium dízelnél ez sosem volt! Simán vitte és vette fel a fordulatot ilyen esetben. Mert szerintem jobb üa. De a motor hangja is megváltozott a lukoil prémium dízelétől. Varrógépesebb, zakatolóbb és hangosabb hang lett. Asszonynak azonnal feltűnt és rögtön mondta is, hogy milyen más hangja lett az autónak. Nem a finom duruzsolós dízel hang amit megszoktunk. Akkor lehet észrevenni egy változást, szerintem, ha a jobbról váltunk a rosszabb felé.
Ezzel a beírásommal nem akarnék semmi vitát generálni, csupán a saját tapasztalat és észrevétel volt részemről.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Az anyós oldali üléssel is kezdeni kéne valamit (2005 Focus MK2), mert egyszerűen nem akad be. Ha van rajt súly/ülnek benne és előre van húzva, lehet hallani ahogy beakad, de azonnal hátra is csúszik majdnem egészen, pedig sok kis luk van a sínen és mégsem marad meg egyikben sem, ez így nem maradhat.
Hol lehet a hiba és hogy lehetne ezt orvosolni? Nem igazán tudtam alánézni.../// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Szajo
őstag
Uj fiestarol mi a velemenyetek?
Egy közepesen felszerelthez mennyiert lehet kb hozzajutni mert a konfigurátor valami borzalmas... -
nagyúr
Hát megéri bemenni konfigoltatni egyet személyesen, jobb árak jönnek ki. Nem hajtanak el, nekik is legalább valami történés. Csak az 1.0 turbós motort próbáltam, szerintem simán jó (új Focust szépen vitte).
(#15394) Econ: 1.5 ecoboost? A TSI-vel nem tudom mit csináltak,ismerős DSG-s kombi oktávja 7 literrel járt el városban.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
bajnokpityu
félisten
válasz Tsebacsi #15395 üzenetére
anya képes volt 5.2vel közlekedni a 200lovas TSIvel... kézi váltóval.
és aszongya ment 160-180at is előzés közben.ennyire azért nekem nem ment, de a nagy átlagom azért nekem is 7.5re jött ki.
egyébként ha kiszámolod, mennyi benyát spórolt, akkor nem is drága 100ezrenként szij helyett vezműláncot cserélni. (alig drágább)
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Szajo
őstag
Fiestaban az 1.1 szívómotorról van valakinek véleménye? mennyit fogyaszt ezzel a kasznival?
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Xbox tulajok OFF topicja
- Elektromos autók - motorok
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...