Hirdetés

2019. augusztus 21., szerda

Hozzászólások

(#1) ronin6_73


ronin6_73
(csendes tag)

Szeretném népszerűsíteni a Fitnesz Parkokban végezhető edzéseket, hiszen ez ingyenes és egész évben nyitva áll mindenki előtt.

Miért pont a Fitnesz Parkok ?
Mert aki elkezdi a mozgást annak nem biztos, hogy egy terembe kell szaladni csoportos órára, ahol különböző képességű, alkatú, sportmúltú emberek edzenek. Ezt az összeget inkább fordítsa egy szakemberre aki segít az elindulásban, edzéstervezésben.

Az emberek többségének nincs meg az agy-ideg-izom kapcsolat. Azaz nem tudja helyesen tartani testét. Nagyon sok artásproblémás emberek jár az utcán. Erről valószínű tud hiszen tükörbe mindenki néz. Orvoshoz vagy gyógytornászhoz meg kevesen mennek el mert az milyen ciki.
Nem utolsó sorban mennyien lehetnek azok akik nem szeretnének lemenni a terembe mások elé, kellemetlenül érezve magukat, főleg, hogy azt sem tudják mit kell csinálni a gépekkel.
Ezért ajánlom mindenki figyelmébe a Fitnesz Parkok adta lehetőségeket.
Ott csak alapgyakorlatokat lehet elvégezni. Esetleg edző segítségével lehet fejleszteni a testi adottságokat, izom egyensúlytalanságokat, izületi eltéréseket.

Hány évesek vagyunk ?
Egy bizonyos kor felett meg evidens, hogy más a prioritás mint az, hogy a teremben "éljen" az ember. Család, munka és kevés szabadidő amit magunkra tudunk fordítani.(bár szerintem ez is csak managelés kérdése)

Az meg egy következő lépcsőfok, hogy a gyakorlat kivitelezése során kontrolláltan tudja elvégezni a gyakorlatot és nem rángatja össze-vissza magát és az ellenállást. (lehet szó súlyról, edzőhevederről stb)

Tehát először alapgyakorlatokat kell elsajátítani.
pl. fekvőtámaszban elvégzett karhajlítás-nyújtás, húzódzkodás, tolódzkodás, hasprés, guggolás stb
Ezek alapvető gyakorlatok, de nagyon sokan tévesen és rossz kivitelezéssel végzik egy beszűkült ízületi mozgástartománnyal. Mert ugye nem mindegy milyen amplitúdójú a végtagok mozgás lehetőségei.
Ízületi mobilitás

Ezen felül jöhet az ízületi stabilitás megalapozása ami helyén tartja a végtagokat és máris jobb kinézetet ad a kliensnek. Ehhez kell egy jó anamnézis és tartás-mozgás megfigyelés. Amivel személyre szabottan tudunk dolgozni és a kliens is megérti a testét.

Mindezek előtt egy jól kivitelezett bemelegítés és hengerezés.

Sokan sokszor ezt elfelejtik vagy legyintenek.
Pedig a sérülések többsége ebben rejlik.
Izmok, ízületek, izompólyák (fasciák) kenése, megfelelő regenerációja és fejlődése is nagymértékben függ ettől.
SMR hengerezni meg legtöbben nem is halottak erről. Pedig pár ezer forintér beszerezhető eszközről beszélünk, amit bárhová magunkkal vihetünk utána.

Legfontosabb a CÉL meghatározása, mert ha nincs cél akkor nincs eredmény sem.
Ez a cél három dolognak kell(ene) megfelelni REÁLIS_EGYÉNI_MÉRHETŐ

REÁLIS - ha nincsenek tisztában az emberek a lehetőségeikkel akkor szokott előfordulni, hogy a cél amit kitűzött maga elé azt nem fogja elérni. Persze a célok egy idő után változhatnak, sőt változniuk is kell hiszen ha fejlődünk akkor az első célunkat már elértük, így következő motivációs célt kell választani. Ehhez kell a következő
EGYÉNI - miért kell, hogy egyéni legyen ? Mert ha nem egyéni és sablonokat használunk akkor az nem biztos, hogy nekünk jó lesz. Mindenki más. Más képességekkel, lehetőségekkel, hozott múlttal.
Ezért nem szabad az internetről letölteni semmit ami sablon. Mert lehet nála működik, nálad meg ha belehalsz akkor sem.
MÉRHETŐ - ha mérhető akkor látjuk a fejlődést, van mihez viszonyítanunk a munkánk során.

Ez a hármas adja ki a CÉL eléréséhez szükséges elindulást a Fitnesz Parkokba és egy jó edzővel, jó közérzetet elérve végezhetjük utána a napi munkánkat, tevékenységünket.
Biztosan mondhatom, hogy állóképességünk és a hétköznapok is könyebben telnek majd el a heti edzés után.

Mindenkit aki hozzászól kérek arra, hogy építő jellegű hozzászólásával segítse a közösség építését !!!

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.