- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- iPad topik
- Raspberry Pi
- Projektor topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
Hirdetés
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
őstag
A 3"-nál azon csodálkozom, hogy hol marad a kezdeti 4V fölötti cellafeszültség. Azt előre mondtam, hogy több ampert igényelnek az emax motorok több teljesítményért, de ilyen sima lebegésnél ez még nem kéne ilyen hamar merüljön. Kb hasonló békés szálldosásnál nekem 4.2V-ról egyenletesen mászik le 3.7V-ig 5+ perc alatt ugyanaz a 450mAh akku.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #28401 üzenetére
Én is ezen csodálkozom amióta megvan. Az akksi fel van töltve 4,2V-ra (mind a 3 cella), aztán amint elemelkedem utána gyakorlatilag zuhan a cellafeszültség. Az előző videómban látszik, hogy amint felszállok már le is esett kábé 4V-ra, de utána 50 méter múlva kábé 3,9V alatt vagyok.
A Dronehungary oldalra is felraktam a videót, ott azt mondták, hogy kábé 30 grammal lehetne könnyebb a gép és inkább 1407 motor kellett volna rá. A vicc az, hogy az AVANT oldalán ajánlják is az 1407-est, mint opciót.
Nekem másfél perc alatt lent vagyok kábé 3,6V körül, ami leszállás után felmegy kábé 3,8V-ra.
Lehet, hogy az ESC-t kellene megnézni BLHeli program alatt? -
npera
újonc
T-Motor F20 1408? Ennek 1 mm-el hosszabb az aktív része.
Vagy Cobra 1407? Vagy Brother Hobby Tornado?
-
Gabibácsi
tag
Jah megvolt a nagy orosz magyar találkozás, szüleimmel. Anyukám csirkepörköltje meg a Balaton hatott durvá, most intéződik az ideköltözés.
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
npera
újonc
-
Gabibácsi
tag
Az úgy volt, hogy őt már régóta ismertem, 2016-tól. Akkor még csak kolléga szinten. Egy projekten voltunk. Aztán most megint egy projekten voltunk, sokat veszekedtünk is a defectjein, mert egy agresszív állat munkában Aztán most errejárt Varsóban, és onnan átugrott ide is, és hozott nekem vodkát kiengesztelésül, és meg elhívtam a névnapi bulimra, ami véletlenül az ő szülinapja is volt. Ott egy pálinka után szerelmet vallott, innentől történelem, volt itt már kétszer azóta, legutóbb két hetet.
Mindent tudsz.Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
veterán
ez nincs meg valakinek valami yt-nál jobb minőségben? ingyen elérhető anyag volt, de azóta már egyik oldal se él.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #28401 üzenetére
Ilyenkor mi a helyes vizsgálódási stratégia?
1. kipróbálni a párhuzamosan kapcsolt 2 db 3S 450 mAh --> 900 mAh hatását?
2. valami más motor és propeller kombót optimalizálni?Az első eléggé no-brainer, azt talán még a héten össze tudom forrasztani.
A második alighanem egy húzósabb optimalizáció. Én jelenleg úgy repülök, hogy főleg lassú lebegés van és nem túl sok erős gáz. Először meg akarok tanulni stabilan repülni lassan, tehát koordinált íveken kanyarodni és nem sodródni ide-oda. Aztán lehet fokozatosan emelni a sebességet és úgy is értelmesen kanyarodni. Aztán megpróbálni a vertikális manővereket.
Arra gondolok, hogy most teljesen rossz munkapontban van a quad, lógok a propelleren és talán 30% gázon nyekergetem, ahol a motornak még nincs igazán fordulata, hogy tudjon optimálisan húzni. Ha komolyabban meghajtja az ember, akkor valamilyen mértékben tud "siklani" a propeller korongokon, bár ez talán inkább csak a 6" körül domináns.
-
BobaHWSW
újonc
Nova:
Jahno ha meg nagyon szemfules akkor talal polaroid filmet a tv alatt. Bezony. Van egy one+2-m vagy mi a francom.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Egy fiatal kolléga pályázott egy használt céges autó lízingjére és sikeresen kisorsolták, hogy kapjon egy C30 Electric gépkocsit. Ezeket sosem forgalmazták, de a vágóhíd saját céges lízingjével lehetett használni őket. A tervezett 5-éves élettartamukat sokszorosan túllépték már, alkatrész sincs hozzájuk, így ha elromlik egy akkor a többiből lehet kannibalizálni alkatrészeket. De nem akarnak elromlani.
A srác kapott egy 28k km-es darabot, ami gyakorlatilag még bejáratós. Hőpumpa nincs benne, de E85-el lehet fűteni, ha nem elektromosan akarsz melegedni. És nincs gyorstöltés. Semmiféle gyorstöltés sincsen. Lassan lehet tölteni kábé háztartási töltési sebességgel. És kábé 100-110 km-t lehet megtenni vele. A srác a város másik feléből jár be, neki pont jó. Otthon nem tud tölteni, de vész esetén a lakástól pár km-re van egy nyilvános töltő. A cégnél tölti, egy ideje már fizetős a töltés, de nem túl drága. 1,6 SEK / kWh
Ma reggel a srác elég nyugtalan volt, ugyanis nem sikerült a töltést elindítani. Az app az összes helyi töltőoszlopra azt írta, hogy inaktív. Aztán 9 óra körül sikerült neki manuálisan megkeresni az appban az oszlopot és elindítani a töltést. Így akkor haza tud menni a kocsival és nem kell a városban keresnie valami nyilvános töltőt, aztán hazabumlizni tömegközlekedéssel. Mindezt a fejlett Nyugaton. Pedig azt hinné az ember, hogy Helsinki már Nyugat.
-
eattila
csendes tag
Változatosság kedvéért most meg az akksim kezdi megadni magát. Reggel elég lomhán mozgatta az indító motort. Vehetek azt is....
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Jahno
őstag
válasz BobaHWSW #28419 üzenetére
Polaroid és társai megint kezd működni, qnadamtól is kaptam valami vackot. Ki lehet nyitni, átnézni rajt, csupa főnyeremény. És villog pirosan, hogy "charge". Megnézem mit lehet vele. Teszünk bele B időt és fotózunk falevélre:
https://www.cippo.hu/2019/07/kepes-levelezo-avagy-fenykepezes-felholt-lomblevelre/
-
Jahno
őstag
-
-NoVa-
őstag
Parallell 900mAh mindenképp, mert egyszerű. A 2. csak félig hülyeség. Haladás közben effektív segít magának a propeller, mert kimegy az általa kreált nehéz helyzetből, és bekerül egy olyan légtérbe, ahol nem alacson légnyomás van fölötte, és magas alatta, hanem kb homogén. Szóval akármekkora sebességgel is haladsz, azzal tovább repül, mint állva. Ez az elméleti fizika, a gyakorlat meg azt mutatja, hogy pár százaléknyi eltérés ha kijön a lebegés és a lassú körözés között.
Propellerből és vázból ugyanazt használjuk, a különbség az ESC, motorok, és a kamera/adó.
Szóval lehetőségek:
- valami megawattos AV transmittert sóztak rád, ami elfűti az akkut hamar. Szerintem kizárhatjuk, meg ugyanazt vetted talán, amit én is.
- ESC valami extrém frekvencián megy extrém fogyasztással, BLHeli configuratort ráengeded, és izé. Ennyit nem kéne jelentsen.
- FC PID Loop frekvenciája gigantikusan magasra van véve. Beta/Cleanflight configuratorból kiderül, részemről valahol 3% prociterheltséget kapok alapból, 10-20% fölé nem terhelem az FC-t
- Nagyon nem erre a végére optimalizált Motor karakterisztika. Kizárnám, legalábbis az EMax 1306 4000kv 40% gázon ezekkel a propellerekkel 2A környékén húz, túl van a lebegéshez szükséges emelőerőn, és még bőven a 3.4 gramm/watt hatásfokon dolgozik, ami nem siralmas. Az enyémek 4g/W-al alkalmasabbak erre az üzemmódra, de ez a különbség még mindig nem indokolna semmit.Szóval tudományosan közelítve a dolgot a tényleges különbségekre fókuszálok. Előre nagy runcamet raktál, és rögtön mögé a VTX-et, esetleg az akkut is asszimetrikusan teszed, így orrnehezebb a géped, mint az enyém. Ha van ebben bármi realitás, akkor az első motorok tartják a gépet a levegőben, a hátsók pedig csak egyensúlyoznak, így 4x2A helyett 2x5A + 2x0.5A körüli átlagfogyasztás menne bele a gépbe. Repülés után ha az első motorjaid forróak, a hátsók nem, akkor lehet tologatni az akkut, és méregetni, hogy javul-e bármi.
B opció a PID loop, ha folyamatosan korrigálnak a motorok. Hamar kizárom, mert te sem térsz el a BetaFlight defaultoktól, és a kameraképen sem az látszik, hogy rángatna vagy billegne a gép. A hangja is egyenletes kell legyen lebegésnél, akkor jó.
Esetleg valamelyik motor hibás, szintén forró pontokat kell keresni. Hővé alakul minden, ami nem hasznos dologgá, könnyebb kinyomozni a hibás alkatrészt emiatt. Kivéve ha nem tudod megközelíteni az égő mezőn.B opció, szar akkuszériát fogtál ki. Arra meg ott a töltőd, írja, hogy mennyi ment bele, lemeríted, feltöltöd, látod. Ha semmi sem különösebben forró, és gyanús, akkor meg rámész a nagyobb akkukra és kész, amennyit és amilyen célból repülsz, te sem a világ legjobb hatásfokát keresed.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #28427 üzenetére
Köszi a kimerítő választ, megnézem.
Tegnap már próbáltam a BLHeli alatt megnézni, de valami plugin kell, mert nem látta az ESC-t a BLHeli. Pedig expert módon becsavartam a gépet egy pólóba, hogy még véletlenül sem tudjon felpörögni a motor, ha valamit eltekerek a menüben. Ugyebár rajta kell legyen a traction battery, ami propellerrel a motorn nem jó ómen.
Még nézegetem.
A kábelt megpróbálom megforrasztani még az utazás előtt, most van nyugalom a konyhában. Fontos!
-
npera
újonc
Most nekem van IT problémám. Felrakták a Microsoft Teams csomagot mindenkinek és múlt héten megkergült az egész a gépemen. Legalább 25% procit eszik, de fluktuál a terhelés kábé 50% körül. Minimum 25% állandóan. A venti szépen elkezd zúgni, aztán belassul tőle minden. A memóriahasználat 6 giga felett van, összesen van benne 8 giga.
Van nyitva Outlook, Excel egy kis szöveges táblázattal, Spotify, Chrome alatt dolgozom VIRA alatt, de ott sincs sok fül. Kettő.
Nincs semmi más megnyitva. Olvastam intraneten, hogy az új Win10-es gépeken olyan durva alap programcsomag fut, hogy ott is 6 giga felett van a memóriahasználat a meglévő 8-ból. Ha a múlt hét óta ez azért van, mert kinyomták a régi Win7 gépekre is ugyanazt a kötelező csomagot ami lefogja a Win10 gépeket akkor ez cudar lesz. Gyakorlatilag közelít a használhatatlanhoz a gép olyan lassú.
Egy Core i5 vPro 8 giga rammal és SSD-vel kábé úgy működik, mint egy 386SX33 Window 95 alatt.
-
-NoVa-
őstag
Memóriahasználatra szarj, az a rendszer dolga. Igazából hiba neked megmutatni, csak félreértésekhez vezet. Arra van, hogy legyen közel tele, mert időt és energiát spórol, ha már ott van, ami kell, kidobni meg nagyjából ingyen van, ha épp valami sokat kér. Nálam bőven 8GB fölött van épp a foglalás, de ha kell, akkor a rendelkezésemre áll instant tizensok GB ezredmásodpercekben nem mérhető idő alatt allokálva. Arra van az alkalmazás requirementje, hogy tudd belőle, hogy ahhoz, amit csinálsz adott appal, mit ajánlanak, aztán izé.
Viszont teljesen más valami következménye, hogy az utóbbi időben a céges gépen a Chrome és a Spotify, meg minden chromium bázisú dolog NAGYON szarul működik, beakad, áll, egymást fogják, HA engedélyezve van a HW gyorsítás. Szóval spotifyban is, meg a chromeban is lekapcsoltam, azóta simán csak érezhetően lassabb kicsit a gépen a youtube, viszont használható minden. Hogy az Intel cseszte el, vagy a Google, vagy a Microsoft, az mindegy, valami nem kerek. Majd kijavítják. Addig kapcsolót OFF-ra.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #28431 üzenetére
Köszi!
Kinyomtam Chrome és Spotify alatt is a HW-gyorsítást, most legalább a gépelés nem akadozik Chrome alatt. VIRA alatt dolgozva elképesztően lassú volt minden leütés.
Sajnos a Teams továbbra is darál, de majd megoldódik. Múlt héten nyitottam ticketet, talán őszre megoldják
-
FőDudu
addikt
-
-NoVa-
őstag
válasz Samott #28441 üzenetére
Merem megkockáztatni, hogy anno accountszinten buzerálta az experimental html5/flash beállítást egyszer régesrég, aztán vissza, hogy force flash, mert instabil volt valami, és úgymaradt. Aztán sok év távlatából ez már ilyen elfeledett subfeature.
Céges policy is forceolhatja, ha épp olyan a gép. Megoldódik jövőre, amikor lehúzzák a WC-n a playert minden szinten.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Ezt olvastátok? Én eléggé derültem.
Elsőre kicsit zavaros, melyik a másik, valójában egy gonddal kevesebb. Ha ülhet benne család, Zafira, ha nem, akkor meg Vivaro - ugyanaz az autó. A régi Vivaro pedig, ami ugye Renault Trafic volt, kuka. Az új Combo ugyanakkor egy átemblémázott, átlámpázott Berlingo, ami - talán - előrelépésnek is mondható. Na, hát erről kellett dinamikus prezentációt tartania az opeleseknek Frankfurtban.
Ennyi infó átadásához még csatolmány sem kell az emailre. Tudják ezt az Opelnél is, gondolom, csak a PSA-uralom alatt keresik még a helyüket, mint új kutya a menhelyen.
Felzavarnak a színpadra egy mérnököt, kiírva a vászonra, hogy az új Zafira főmérnöke, és vérmérséklete szerint mindenki befelé nevet vagy sír, hiszen milyen megalázó már, hogy mesélje el, milyen mérnöki kihívásokat okozott az oroszlánok körbe zárt villámra cserélése egy 2016-os autón. Hiszen ez nem csak Peugeot Traveller és Citroen Spacetourer, de Toyota Proace is, mint mondtam, since 2016. A főmérnök pedig mesél az Opel mérnöki központjától és a magas fokú germán engineeringről úgy általánosságban. Azt mégse részletezhette, hány órát töltött a szélcsatornában az Opel-embléma.
Ez különösen ütött...
Opel szalmakalap is volt, bár nem szedtem le a szalagot, hogy vajon Peugeot-szalmakalap-e igazából